Дифференцированные задания при изучении лексики на уроках английского языка.
план-конспект урока (английский язык, 8 класс) по теме

План-конспект урока английского языка по теме  "Спорт и здоровый образ жизни"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_uroka.doc77 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока английского языка в 8 классе.

Тема урока   «Спорт в нашей жизни»

Образовательные цели:

  • Тренировать и закреплять в речи учащихся лексические единицы по теме.

Развивающие цели:

  • Развивать навыки диалогической и монологической речи, навык чтения с извлечением  необходимой информации.

Воспитательные цели:

  • Воспитывать активную жизненную позицию.

Тип урока:  обучающий.

Используемые технологии:  информационно-коммуникативные технологии, элементы здоровьесберегающих технологий.

Оборудование: текст  для аудирования,  магнитофон, аудиокассета, экран, диск с уроком ИКТ.

Структура  урока.

Этап урока

Содержание этапа

Время

1.

Организационный момент.

Приветствие. Объяснение целей и задач урока.

2 мин

2.

Фонетическая зарядка.

Фонетическая отработка слов по теме  «Спорт». Использование диска с уроком ИКТ.

3мин

3.

Работа с лексическим материалом.

Выполнение лексических упражнений. Использование диска с уроком ИКТ.

10мин

4.

Аудирование.

Прослушивание текста и выполнение заданий по прослушанному.

5мин

5.

Музыкальная пауза. Физкультминутка

Исполнение песни Sports For Everybody.

6мин

6.

Монологическая речь.

Высказывания детей о любимых видах спорта. Проверка  домашнего задания.

7мин

7.

Чтение.

Чтение текста и ответы на вопросы по прочитанному.

5мин

8.

Подведение итогов урока.

Подведение итогов урока, оценивание работы учащихся на уроке, получение домашнего задания.

2мин

Ход урока.

  1. Организационный момент.

T: Good morning, boys and girls. Today we continue our talk about sport. We shall find out what sports you like or may be dislike. Thousands

 Years ago ancient Greeks said: A sound mind is in a sound body. Millions of people who go in for sport know from their own experience that this famous saying is true. At the same time a great number of people do not go in for sport. Some of them realize that sport is useful but prefer watching sports on TV to going in for sport themselves.

So, at our lesson we shall speak about sport activities.

2.Фонетическая  зарядка.

First we repeat the words .

Match the words and  read the words.

English

Russian

Skiing

Плавание

Swimming

Гибкий

Hiking

Велоспорт

Cycling

Катание на коньках

Skating

Катание на лыжах

Tournament

Горный туризм

Improve

Мускулы

Keep fit

Улучшать

Muscles

Турнир

Flexible

Быть в хорошей форме

  1. Работа с лексическим материалом.

a) Group these activities into indoor and outdoor sports.

Sailing

Skating

Surfing

Baseball

Diving

Bowling

Table tennis

Rowing

Handball

Horse-racing

Wrestling

Ice hockey

Volleyball                                

Indoor sports

      Outdoor sports

Bowling

Sailing

Table tennis

Skating

Handball

Surfing

Wrestling

Baseball

Ice hockey

Diving

          Volleyball

Rowing

Horse-racing

Ice hockey

b) Answer the questions:

  • What kinds of sports are popular in Russia?
  • Are you against or for sports?
  • Do you prefer going in for sports or watching it on TV?
  • Is sport a part of our everyday life?
  • Is sport important to you?
  • What is your favorite kind of sport?
  • Who is the best sportsman in your class?

c) People who go in for different sports have different names. How do we call people who:

T: play football                                                        P: footballer

T: cricket                                                                  P: batsman

T: tennis                                                                    P: tennis player

T: go swimming                                                        P: swimmer

T: jumping                                                                 P: jumper

T: running                                                                 P: runner

T: windsurfing                                                          P: surfer

T: ride a bike                                                            P: cyclist

d) Complete the chart by matching each sport with the place and equipment which go with it.

Boots  costume  pool  ring  slope  skis  boat  racket  stadium   rink  court  ball

 gloves  river  pitch  skates

Sport

Place

Equipment

Football

Pitch

Boots

Boxing

Ring

Gloves

Skiing

Slope

Skis

Basketball

Stadium

Ball

Tennis

Court

Racket

Ice-skating

Rink

Skates

Rowing

River

Boat

Swimming

Pool

Costume

e) Guess what kind of sports it is. Translate the sentences into Russian:

- It is a game for two or four players who hit a ball with rackets across a net (lawn tennis)

-It is a summer game played on a grass field by two teams with a ball, bats and wickets (cricket)

-It is a way of travelling or going on foot (walking)

-It is a team game played with oval ball (rugby)

-It is a game played on a table using round wood bats and a small plastic ball (table tennis).

 

  1. Развитие навыка аудирования.

Listen to the story about Paul and answer: What sports does Paul go in for on Mondays, Wednesdays ….?

Paul loves sports. He does some sport every day. After school on Mondays, he goes running with some friends for about half an hour. Then he goes swimming. He also plays in two school teams. On Wednesdays he plays football at school and on Fridays he plays in table tennis team. On Saturday and Sunday mornings he goes swimming again. He also cycles to school every day except Sunday.

  1. Развитие  социо - культурной компетенции. Физкультминутка.

T: Sing a song about sport and do exercises.

Sport is  for everybody.

I go out cycling every day,

I get strong and hard that way,

And I play football at weekends,

With all my other healthy friends,

We like to run and swim and walk

Let’s move around, no time to talk.

So we enjoy sport anyway,

We love to do sport every day.

Yes, there are sports for everybody.

You don’t have to stay in and watch television.

Choose a healthy hobby.

The fun never ends when you play with your friends.

With your friends,

When you play with your friends.

If the weather is OK,

We can go fishing all the day.

We can jog around the park,

It’s very good for the heart.

Yes, we like to swim and run and walk,

Let’s move around, no time to talk

So we enjoy sport anyway,

We love to do sport every day.

6.Проверка домашнего задания. Развитие навыка монологической речи.

T: And now we speak about sport in Russia:

P1: Sport helps us to build character. It teaches us to win and to lose. It is a good way to make new friends.

P2: I want to tell you about sports in our school. We have PE twice a week and we enjoy our lessons very much. Sometimes we have school competitions. We are crazy about volleyball and basketball.

P3: In my opinion every person should go in for sport  because it  helps people to be strong. It makes us more organized and better disciplined in our daily activities.

T: Tell us about your favorite kind of sport.

P1: I like swimming. I started to learn when I was about seven years old. Swimming helps me to stay in good shape.

P2: I like tennis. My father has taught me this game. And now I play it every day. During the breaks or after the lessons there are many students waiting their turn to play tennis. It is good for my health and body. Tennis also helps to relax after my working day.

P3: I go in for jogging. Every morning I run about a kilometer. Jogging keeps me fit the rest of the day. I run all year round in any weather.

7.Чтение.

Read the text Ex.2 on p.139 and do Ex.1on p.13

Учащиеся читают текст и отвечают на вопросы о том, какое количество людей занимаются разными видами спорта

 

     8. Подведение итогов урока.

T: Boys and girls, you did a lot at the lesson. Thank you for your hard work. I give you good and excellent marks. At home write a letter to your friend about sport in our school. The lesson is over. Good-bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Статья: Дополнительные возможности при изучении и активизации лексики на уроках английского языка в начальной школе.

Статья на тему : Дополнительные возможности при изучении и активизации лексики на уроках английского языка в начальной школе...

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА НЕКОТОРЫЕ ПРИЁМЫ ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ ИЗУЧЕНИЯ ЛЕКСИКИ на уроках английского языка через применение игровых технологий

МОУ  «СОШ № 75»  МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА    НЕКОТОРЫЕ  ПРИЁМЫ ПОВЫШЕНИЯ       ЭФФЕКТИВНОСТИ ИЗУЧЕНИЯ ЛЕКСИКИ       на уроках англ...

ПРИЁМЫ ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ ИЗУЧЕНИЯ ЛЕКСИКИ на уроках английского языка

Лексика, будучи самостоятельным разделом школьного курса английского языка, непосредственно связана с другими его разделами, и в частности с грамматикой. Ведь слова, обозначая явления объективной деят...

Доклад "Использование метода фонетических ассоциаций для изучения лексики на уроках английского языка"

quot;Использование метода фонетических ассоциаций для изучения лексики на уроках английского языка"...

ПРИЕМЫ ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ ИЗУЧЕНИЯ ЛЕКСИКИ НА УРОКЕ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

Актуальность заключается в том, что важным в процессе обучения английскому языку является выбор эффективных приёмов изучения лексики. Цель выбранных приемов и методов состоит в максимальной резу...

СКАЗКА КАК ОДИН ИЗ ПРИЁМОВ ИЗУЧЕНИЯ ЛЕКСИКИ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

В статье рассматривается использование сказки как эффективного метода для освоения лексического запаса: как нового, так и ранее изученного....