Save the Earth
презентация урока для интерактивной доски по английскому языку (7 класс) по теме
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Read the text at page 77, SB and answer the following questions. • What is the beginning of problems? • How does it happen that acid rain appears? • What is the process of water and soil pollutions? • What are the possible perspectives in this problem?
1. Toxic a) species 2. Factory b) Fumes 3. Acid c) Pollution 4. Natural d) Power 5. Soil e) Habitats 6. Plant f) Waste 7. Solar g) rain Match the words. Fumes Waste rain Habitats Pollution species Power
2. Fill in the words from toxic fumes , factory waste, acid rain, natural habitats, soil pollution, plant species, solar power …………… . is very harmful to the environment. A lot of ……………… is dumped into this river. Chemicals cause ……………… .. ………………… . is environmentally friendly. Many …………………… are in danger of dying out. Forests fires cause many animals to lose their ………………… How can I avoid breathing ……………… . from cars while cycling in the city? acid rain factory waste soil pollution solar power plant species natural habitats , toxic fumes
Translate the phrases into Russian: • Cars burn petrol – • Power stations emit toxic fumes – • This pollution is gathered in clouds – • This pollution lands on trees – • Sleet – • It wipes out fish – • It poisons trees – • It has been trying to reduce – • Solar power – Машины вырабатывают топливо. Электростанции осуществляют токсичные выбросы. Эти загрязнения скапливаются в облаках . Эти загрязнения оседают на деревьях. Дождь со снегом . Это уничтожает рыбу. Это отравляет деревья. Пытается сократить. Энергия солнца.
Образование времени Present Perfect Continuous I/we/they/you have (= I've и т.д .) he/she/it has (= he's и т.д .) been V - ing +
Complete the sentences using the verbs in the present perfect continuous tense. • Tony _______________________ (talk) on the phone for two hours. • I ____________________________ (look) for my keys since 11 a.m. • We ______________________________ (wait) for the bus for 20 minutes. • She ____________________________ (play) computer games for 50 minutes. • They ____________________________ (live) in Moscow since January. has been talking hours. have been looking have been waiting has been playing have been living
Translate the sentences into English. • – Почему он мокрый? – Он стоял под дождем 2 часа. 2. • – Чем ты занималась? – Я работала в саду. 3.• – Почему ты плачешь? – Я полтора часа смотрела свою любимую драму. 4. • Сдавайте тест! Вы выполняете его уже 40 минут. Why is he wet? – He’s been under the rain for two hours. What have you been doing? – I have been pottering (working) in the garden . Why are you crying? – I have been watching my favourite drama for hour and a half. Hand in your test papers, please. You have been doing it for 40 minutes.
Use the words to make up sentences in the present perfect continuous tense. 1. It/snow/all/day • ______________________________________________________ 2. she/work in hospital/since 1999. • ______________________________________________________ 3. how long/you/have/driving lessons? • ______________________________________________________ 4. I/learn English/for a long time. • ______________________________________________________ It has been snowing all day. She’s been working in hospital since 1999. How long have you been having your driving classes? I have been learning English for a long time.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
How to Protect and Save the Earth
В статье говорится о том, как уберечь и спасти Землю от экологической катастрофы...
презентация по теме: "How to save the Earth?"
презентация содержит упражнения для тренировки лексических, грамматических навыков, навыков письма...
конспект урока в 8 классе к УМК М.З.Биболетовой "UNIT 2 THE WORLD’S BEST FRIEND IS YOU. Section 5 What Can We Do to Save the Earth? "
конспект урока в 8 классе к УМК М.З.Биболетовой "UNIT 2 THE WORLD’S BEST FRIEND IS YOU. Section 5 What Can We Do to Save the Earth? "...
урок в 8 классе № 41 "Save the Earth" ,ПО УЧЕБНИКУ Биболетовой М.З.
урок для 8 класса...
Интернет-урок по теме «What can we do to save the Earth?»
Данная разработка может быть использована при изучении темы «Ты- лучший друг Земли» и призвана сформировать у учащихся общее представление об экологических проблемах, их угрозы для каждого из нас и во...
конспект урока, с использованием ТРКМ "Save the Earth"
Конспек урока, с использованием ТРКМ, к учебнику "Spotlight-7", module 8a "Save the Earth"...
Открытый урок английского языка в 8 классе по теме « We Save The Earth together »
Использование системно -деятельностного подхода...