Внеклассное мероприятие
план-конспект занятия по английскому языку (5 класс) по теме

Внеклассное мероприятие по английскому языку в 5 классе по теме "Экскурсия в зоопарк"

Скачать:


Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие по английскому языку в 5 классе по теме : «Экскурсия в зоопарк»

Учитель просит представить ребят, что они направляются на экскурсию в зоопарк. Во время похода они будут останавливаться возле павильонов с животными и выполнять различные задания.

ХОД ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯ

Teacher: Dear children, I know you love animals. You take care of them. I am sure you will be glad to see different animals in the zoo. Let’s go to the zoo. I think it will be interesting. But before we go, remember zoo manners.

Be careful what you say or

do when you visit the animals in the zoo.

Treat them as well as they treat you,

And you’ll always be welcome at the zoo.

Now we are in the zoo.

Pavilion 1 :“Phonetics”

  1. You can see the names of animals. Children, read, translate and remember.

 (Ученики получают карточки с заданием прочитать слова в транскрипции.)

[‘taigǝ]                         [‘krɔkǝdail]

[‘laiǝn]                         [‘dȝira:f]

[teil]                             [‘elifǝnt]

[‘mʌƞki]                       [hen]

[‘hɛǝ]                            [maus]

  1. Now boys and girls, you can take part in the competition of rhymes and patters.

(Конкурс рифмовок и скороговорок)

  1. What a big black cat!

What a cat! What a cat!

A black cat sat on a mat

And ate a fat rat.

  1. This is a mouse,

She lives in the house.

This is a cat. He is very fat,

Because he lives in the house

And he likes to eat a mouse.

  1. Hickety, pickety, my black cat

Likes to sit in my blue hat.

Pavilion 2: “Poetry”.

Will you recite your own poems? Whose poem is the best?

(Дети читают подготовленные стихи наизусть о животных.)

  1. I LIKE DOGS                                                

I like dogs,

All dogs,

Big dogs,

And small dogs,

Black dogs

And white dogs.

But I like best,

As you can see,

The dog who likes

To play with me.

  1. Grizzly bear.

If you ever, ever, ever meet a grizzly bear –

You must never, never, never ask him where

He is going -  

or what he is doing:

For if you ever, ever dare

To stop a grizzly bear –

You will never meet  

Another grizzly bear.

  1. The lion 

My paws are big and strong,

 My tail is very long,

My mane is fine and thick,

And I’m very big.  

  1. The tiger-cub 

I’m a baby tiger,

 My coat is smooth and nice,

 It is of yellow color  

With pretty narrow stripes

  1. Crocodile 

I said to crocodile:

 "Will you play with me?"

 "Oh,no," - said Crocodile.

"oh, no," - said he.

 Here is my tooth-brush

 And here is my cup so new.

I must brush my teeth.

I cannot play with you.

Thank you, children. It was very pleasant to listen to the poems.

Pavilion 3: “Quiz”

What do you know about animals?

  1. Which is taller, an elephant or a giraffe?
  2. Which is bigger, an Indian elephant or an African elephant?
  3. How long does the mouse live?
  4. The favourite English domestic animal.

Pavilion 4: “Grammar”

Fill in the appropriate form of the verbs.

(На данном этапе проверяются знания грамматики.)

  1. Fill in the gaps with am, is, are.

1. I … always there for my animals.

2. You … a great hunter.

3. He … best friend.

4. She … funny.

5. It … yellow and brown.

6. We … nice and kind.

7. They  … very angry.

2) Use these words to form sentences. Make up sentences.

1. Is, a, giraffe, this.

2. A, long, it, tail, has, neck, and, short.

3. Most of all, monkeys, I, watch, to, like.

4. Very, eat, are, they, fruits, like, to, funny, and.

5. A, sharp, lion, teeth, has.

Pavilion 5: “Lexical”

Проверяются знания лексики.

  1. Match the verbs and the nouns.

verbs                                            nouns

love                                           people

have                                         an elephant

help                                          animals

find                                           monkeys

like                                            friends

  1. Match the two parts of each word.

hun                     mals

use                      stic

ani                      ful

dome                 less

home                 ter

  1. Guess what animals are there. (Угадай названия животных.)

bezra (zebra)                tar (rat)

sohre (horse)               omuse (mouse)

gerti (tiger)                 nomeky (monkey)

noil (lion)                    ariffeg (giraffe)

Pavilion 6: ” Puzzles”

Guess what animals it is. Who am I ?

(Дети разгадывают загадки.)

  1. I’m green. I’m long. I live in the water. I can swim. My tail is big. I live in Africa. (a crocodile)
  2. I’m grey and very big. I have big ears. You can see me at the zoo and at the circus too. (an elephant)
  3. I live in the forest. I’m small, white or grey. I can go, run and jump. (a hare)
  4. I am green and small. I can jump, swim. I live in the pond. (a frog)
  5. I have no legs. I can’t walk. I can swim. I have a long tail. (a snake)

Pavilion 7: .”Proverbs and sayings”

Match the beginnings and the endings of proverbs and sayings

Proverbs:

  1. When the cat’s away,                          grey at night
  2. As hungry                                               that never stumbles
  3. One’s bark is worse                              as a hawk
  4. All cats are                                             the mice will play
  5. It is a good horse                                  look at a king
  6. A cat may                                               than one’s bite

Sayings:

  1. Every dog                                        of another colour
  2. Love me,                                          like a horse
  3. That is a horse                                can fly
  4. When pigs                                       has his day
  5. To work                                           like sheep
  6. To follow                                         love my dog

Pavilion 8: ”Musical”

Dear, children! You had a very good time at the zoo. You have seen a lot of animals. Now some good advice to you. Never beat animals! Feed them! Take care of animals!

Let’s sing any song you like about animals. (Ученики исполняют любую песню о животных, выученную в течение учебного года.)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Методическая разработка уроков и внеклассного мероприятия «Проектная деятельность учащихся на уроках развития речи и внеклассном мероприятии по теме «Русские народные промыслы»

Проектная деятельность – один из лучших способов для совмещения современных информационных технологий, личностно-ориентированного обучения и самостоятельной работы учащихся. Главное – продумать ...

Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту. Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту.

Аннотацияк учебно-методическим  разработкам внеклассных мероприятий  по физической культуре с использованием нестандартного оборудования. 1....

Методическая разработка внеклассного мероприятия по математике «Что такое коррупция». (8-9 классы) Внеклассное мероприятие по математике «Что такое коррупция»

Данная методическая разработка внеклассного мероприятия   «Что такое коррупция?»  составлена и применялась как внеклассное мероприятие по дисциплине “Математика»   для обучающ...

Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник).

-соединить спортивно-оздоровительную работу с патриотическим воспитанием   школьников   -развивать у детей мотивацию к занятию спортом   - формирование спортивных к...