Mass media
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) по теме
Предварительный просмотр:
Конспект урока по английскому языку в 4 классе
Егорова Галина Алексеевна Учитель ГБОУ школы №339 Невского района Санкт-Петербурга
Тема: “Shopping for clothes”
Цель урока: Систематизировать знания, умения и навыки учащихся по теме «Shopping for clothes»
Задачи:
Практические:
- Повторить лексику по теме «Clothes” Развивать умения и навыки устной монологической и диалогической речи на основе изученного материала, опираясь на рисунки.
- Формировать у учащихся навыки работы в парах.
Воспитательные:
- Формировать мотивацию и устойчивый интерес к изучению иностранного языка
Развивающие:
- Развивать мышление, память и внимание учащихся.
Дидактическое оснащение урока: комплект мультимедиа, презентация по теме «Одежда», раздаточный материал, рисунки детей по теме, аудиокассета, проект учащихся класса по теме «Modern fashion magazine for Stars”,обучающая компьютерная программа по английскому языку, 4 класс.
Тип урока: комбинированный
Методы организации и осуществления учебно-познавательной деятельности: словесный, наглядный, метод самостоятельной работы, поисковый, здоровьесберегающий, ИКТ
Оснащение: комплект мультимедиа, презентации, аудиозапись.
УМК
О. А. Денисенко, Н.Н.Трубанева, М.З., Биболетова М. З., Английский язык.4 класс Учебник для общеобразовательных учреждений. Титул, 2012. Тетрадь к учебнику для 4 класса общеобразовательных учреждений. Титул, 2012.
Ход урока
1.Приветствие.
Организационный момент
T.: Good morning. Sit down, please. Today we have a very interesting lesson. The topic is “Shopping for clothes” Let’s sing the song “ Three little Kittens”
- «Звучит песня» The little kittens.” Дети поют песню
Three little kittens,
They lost their mittens,
And they began to cry,
Oh, mother, dear,
We sadly fear,
That we have lost our mittens.
What! Lost your mittens,
You naughty kittens,
Then you shall have no pie.
Meow, meow,
Then you shall have no pie.
T. What do the kittens lose? P. They lost mittens.
T. Are the mittens food?
P. No, they are not.
T. Are the mittens toys?
P. No, they are not.
T. Are the mittens clothes?
P. Yes, they are.
T. We will speak about clothes.
Where can we buy the clothes?
P. In the shop.
2.Повторение ЛЕ по теме»The clothes”
We go to the shop. (Использование интерактивной доски.)
Listen to the shop assistant.
Name the clothes she has got in the shop.
3.Развитие монологической речи по теме Презентациии
Choose the clothes for Tiny
- For cold winter
- For warm spring
- For sunny summer
-for rainy autumn
(Работа с интерактивной доской)
P. In winter, when it is cold, Tiny puts on a warm jacket, mittens, a hat, trousers and boots.
In spring, when it is warm T. puts on a blue sweater, new jeans, white trainers.
In summer when it is hot T. puts on a red short, a white T- shirt.
In rainy autumn T. puts on a coat and takes an umbrella.
4 Дети собираются на бал- маскарад. Они приготовили костюмы. Отгадайте какого персонажа они выбрали.
P. She has got a beautiful, yellow; long dress .Her shoes are nice too. Who is it?(Cinderella).
P. She has a dirty black skirt and grey jacket on. Her shoes are very large. She is angry and ugly. (Baba Yoga).
P .He has got red and green trousers red jacket, yellow and big shoes. His hat is funny.(clown).
5. Физкультминутка. Дети поют 3 куплет песни “Three little Kittens”
6.Ученики лесной школы пришли в гости на День рождения Тайни. Расскажи что на них надето и какого цвета их одежда.
Учащиеся описывают одежду учеников лесной школы, используя презентации.
7. Развитие навыков аудирования.
Alice and Billy visited Baby Elephant yesterday. Listen and say what color were their clothes.
Alice had a…dress on.
Billy had a … jean on.
8. Развитие диалогической речи
Расставь предложения так, чтобы получился диалог:
Tim: Hello! Do you have nice shoes, please?
Shop assistant: Hello! What can I do for you?
Tim: They are nice. Could I have brown shoes, please?
Shop assistant: Of course, we have. We’ve got a lot of shoes.
Tim: I like them. Thank you! Bye!
Shop assistant: Here you are.
Shop assistant: Good bye.
Listen and check.
Ex. 8.p. 88 (учебник). Act out the dialogues with your classmate. Дети говорят в парах.
9. Защита проектов “Modern Fashion Magazine for stars”
Ученики показывают рисунки и рассказывают, какую одежду они выбрали для телеведущих
- Утренней передачи «Good morning, kids»
- Спортивная передача «Let s do sport! »
-Телевикторину «When? Where? Why? »
- Музыкальную передачу «Let s sing and dance!»
-Передачу о животных “Telling stories about pets”
10. Подведение итогов деятельности на уроке
If you liked the lesson clap your hands.
If you didn’t like the lesson, stamp your feet.
.
Конспект урока по английскому языку в 8 классе
Учитель ГБОУ школы №339 Невского района Санкт-Петербурга
Егорова Галина Алексеевна.
Тема: «Средства массовой информации»
Цель: организация деятельности учащихся, направленная на прочное усвоение знаний, умений и навыков по теме.
Задачи:
Общеобразовательные: Развивать навыки аудирования, диалогической и монологической речи по теме ,обобщить знания учащихся по теме , дополнить их новыми сведениями.
Развивающие: формировать приемы умственной деятельности, учить логически мыслить.
Воспитательная: Повышать мотивацию к изучению английского языка,
Побуждать учащихся к использованию на английском языке уже знакомую информацию
Тип урока: комбинированный
Методы организации и осуществления учебно-познавательной деятельности: словесный, наглядный, метод самостоятельной работы, поисковый, ИКТ
Оснащение: комплект мультимедиа, презентации, аудиозапись, карточки
с заданием
УМК:
М.З.Биболетова, Н.Н. Трубанева Английский язык.8 класс.
Учебник для общеобразовательных учреждений. Титул 2 012.
Рабочая тетрадь к учебнику для 8 класса общеобразовательных учреждений. Титул, 2012.
Обучающая, компьютерная программа по английскому языку. 8класс.
Ход урока
1Организационный момент
Good morning, boys and girls. I am glad to see you. Today we will speak about” Mass-Media” and our aim is to generalize our knowledge on this question.
2. Give the definitions of the programmes.Презентации.
Cartoon-is a film, a story for children that is made by photographing by drawings, so that they seem move.
Chat show- is a program I which famous people talk about themselves and answer questions about they lives.
Quiz show-is a programme in which people or teams compete against each other by answering questions.
Game show-is a program me in wich people play games and answer questions in order to win prizes
The news-is a programme about the latest events and politics.
Documentary-is a programme that gives you facts and information about serious
Subject, such as history science or social programme.
Soap opera-is a television story about a group of people and they lives, wich is broadcast regulary for many years.
Wildlife -is a television programme about wild animals and plants.
Now imagine that you have your holidays and it is very cold outside. What programme would you watch? Use:
3.Аудирование.
Listen to the brave information about broadcasting companies and fill in the table their names
Russia-kultura
The USA-CNN
Britain-BBC
Canada-CBC
You have enough information about TV
4. Agree or disagree:
TV-is a waste of time
TV-is terribly bad for people eyes.
People relax when they watch TV.
People can travel round the word without wasting money.
TV kills conversation.
People can study at home.
Children don’t get enough fresh air.
People receive information about important events.
Children get nervous.
Children stop to read books.
People find new friend.
Children watch films for children.
5. Let s play.(Duel) One team speak about advantages of TV, Other team speak about disadvantages of TV.
5Which others means of communication do you know?
-newspaper, tabloid, The Internet, radio
It is not easy to fancy our life without newspapers, magazines, tabloids, radio, the Internet.
Say wich mass-media is the most convenient.
The most modern. Why?
The most convenient is TV because I can listen to broadcasting programmes every day.
The Internet because it is the way to communicate with partner who might be a thousand miles away.
Let` s sing. Учaщиеся поют песню « Be happy”
6. Work in pairs Ask each other the following questions:
-Wich media is the most popular in your family?
-Have you got a radio?
Wich television and radio programmes do you like the best?
How many TV channels do you have in your area?
Who in your family watches TV more than others?
Wich TV broadcasting company is your favorite?
Can you watch any American or British programmes in your area?
7. Read the text about a well-known Russian reporter Artyom Borovik. Say what new facts you `ve learned about him and his job.Ex.61. p. 74
Use the following guidelines:
This is the story of …
He began his career as…
He became…
He joined…
He founded…
He was the first Russian
8.Заключение. Подведение итогов.
Today we speak about Mass-Media.
We can hardly imagine our life without TV, radio, newspapers, the Internet. They are important for us. They offer us different programmes to satisfy all tastes.
If the lesson was interesting you show the red card.
Конспект урока по английскому языку в 7 классе
Учитель ГБОУ школы №339 Невского района Санкт-Петербурга
Егорова Галина Алексеевна.
Тема: «School Education»
Цель: организация деятельности учащихся, направленная на обобщение знаний, умений и навыков по теме.
Задачи:
Общеобразовательные: Развивать навыки аудирования, диалогической и монологической речи по теме « Школа» (предметы, расписание. учителя, ценность образования, образование в Великобретании, школа, о которой я мечтаю), обобщить знания учащихся по теме , дополнить их новыми сведениями.
Развивающие. Учиться извлекать информацию из прочитанного и услышанного текста, обосновывать свое мнение ,развивать творческие способности учащихся Воспитательная Побуждать учащихся к использованию на английском языке уже знакомую информацию, воспитывать уважение к школе, учителям, понимание значимости образования.
Здоровьесберегающая: Профилактика умственного напряжения путем смешанных видов деятельности
Тип урока: комбинированный
Методы организации и осуществления учебно-познавательной деятельности: словесный, наглядный, метод самостоятельной работы, поисковый, ИКТ
Оснащение: комплект мультимедиа, презентации, аудиозапись, карточки
с заданием
УМК:
М.З.Биболетова, Н.Н. Трубанева Английский язык.7 класс.
Учебник для общеобразовательных учреждений. Титул 2 012.
Рабочая тетрадь к учебнику для 7 класса общеобразовательных учреждений. Титул, 2012.
Обучающая, компьютерная программа по английскому языку. 7класс.
Ход урока
Организационный момент.
1. Good morning, boys and girls. I` very glad to see you. Today we will speak about school education. Our aim is to generalize our knowledge on this question and learn something new for us concerning school education.
Основная часть
2. What is the school for you?
S. 1, 2, It`s the place where I make friends.
- it`s a place where it is fun
-it`s a place where we learn about people as well as subjects
-……….where the teachers are very good
-………which helps us to find a good job in future
-……..where we take exams and write tests.
3. I think that school has advantages and disadvantages. Let’s play. One team tells about advantages, other team tells about disadvantages of school.
1. We become smarter. ----------- 2.We don`t need so much knowledge.
Have time for reading. ------------Have no time for sport and hobbies.
We develop our mind. ------------ We are tired doing homework.
We take part in school activities. -----------We work hard.
We have interesting school traditions. ---------We worry about getting good mars.
We study interesting subjects. -----------We have boring subjects.
Learn new things. -----------Have many extra subjects.
We prepare for adults life. -----------The school is nothing to do with real life.
We enjoy school life and friendship. ----------We are afraid of some teachers.
4. All grown-ups remember their school years. Listen to the story told by an Englishman. Answer the questions:
Disk.
When do children start English?
What age does the student finish school at?
What foreign languages are studied in British Schools?
What kind of subject is Science?
Why is it important to study English?
5. Student`s Book P.76 Ex. 66. Read the story about school in Great Bitain and complete sentences.
In Great Britain there are different types of school….
In state school education is….
Private schools in England are very….
Most of private schools are for ….
Public schools are famous for….
In some British schools uniform….in others….
Some private schools are famous such as….
6. What school would like to attend? What is it the perfect school for you? Do you have ideas about perfect school? Presentations/
The first group tells about building of school, the second group tells about school life, the third group tells about teacher-students.
1. The perfect school is brightly decorated building. There is a winter garden with a lot of exotic plants on the ground floor. Pupil on duty will take care on the plants. There are a swimming-pool and a cafe in this school.
2. I think some subjects as Geography, Art, History, Drama should be only studied by students who are interested in them. These subjects have nothing to real life. They are useless and boring. I prefer the subjects that prepare us for life outside school .Languages and Information Technology are very important for the future life. Students should study the subject they really endjoy.They shouldn’t worry about tests.
3My perfect school is much like the school I study in. We talk freely to teacher discuss any problems, our teachers and students treat each other with respect. The teachers are strict but not over strict. They are experienced and calm.
Заключительный этап урока
We have spoken about school education, about British school, perfect school. Answer the question’ .Is the school important for you and why’?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Mass Media: British newspapers
В презентации рассказывается о британской прессе....
конспект урока в 8 классе "Mass Media"
Конспект урока в 8 классе "Mass Media"...
презентация "Mass Media"
Красочная презентация для учащихся 8-го класса по теме "Mass Media", содержащая 16 слайдов с заданиями на повторение изученной темы....
ОБОБЩАЮЩИЙ УРОК ПО ТЕМЕ «MASS MEDIA» В 8 КЛАССЕ
ОБОБЩАЮЩИЙ УРОК ПО ТЕМЕ «MASS MEDIA» В 8 КЛАССЕ по учебнику М.З.Биболетовой «EnjoyEnglish 5»...
Урок английского языка в 8 классе по теме "Mass Media"
Урок английского языка в 8 классе (УМК “Enjoy English” М.З. Биболетова)Тема урока: Mass MediaТип урока: комбинированный...
Развитие критического мышления на уроках английского языка «The Role of the Mass Media. The Mass Media Techniques»
Урок с применением технологии развития критического мышления (фазы “Вызов”, “Реализация смысла” и “Рефлексия”). Цель - создать условия для осознания и осмысления блока новой учебной информации, ...
Mass Media, 9 класс (Кузовлев В.П.)
методическая разработка урока в 9 классе по теме "СМИ Великобритании и России. Роль СМИ в жизни современного подростка". Урок с использованием ИК-технологий....