Мастерская Мюзикла
методическая разработка по английскому языку (9 класс) по теме
Сценарий новогоднего/рождественского мюзикла "The stolen snow". Просмотреть видео можно здесь: http://youtu.be/6Am3VXjErLg
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
stsenariy.docx | 26.09 КБ |
Предварительный просмотр:
Мастерская мюзикла “Stolen snow”
В наше время возрос интерес к музыке и вокальному исполнительству благодаря постановкам мюзиклов. Мюзикл на английском языке «Stolen snow» разработан для внеклассного занятия в средней и старшей школе. Подготовка включает в себя разучивание песен, танцев для каждой сцены, подбор костюмов и декораций. Постановка мюзикла помогает более прочному усвоению и расширению лексического запаса, способствует совершенствованию навыков иноязычного произношения, формирует положительную мотивацию учащихся к изучению иностранного языка, доставляет удовольствие детям и их родителям, вызывает восторг у зрителей.
Сценарий мюзикла “Stolen snow”
Frank Sinatra - The Christmas Waltz | Улица: Парами прохаживаются по улице, и смотрят на небо в ожидании снега. | - Now it’s Christmas Eve. - Are we going to have our favourite holiday without snow? - Yes. It’s very? Very strange… Where’s the snow? | ||
The Browns. Мама укладывает детей спать. Мама выходит от детей. Они продолжают разговор | Tom: - Mum, will Christmas come tomorrow? Mother: - Yes, sonny. It’ll come tomorrow. Good night (целует сына) Mary: - Mum, but where is the snow? How can Christmas come without snowing? Mother: - I don’t know, Honey.(целует дочь) Tom: - And how will Santa’s sledge go to us without snow? Mary: - Tom! And if Santa doesn’t come… Tom: - Yes, Mary, I’m afraid Christmas won’t come too… Mary(плачет): - Poor baby! She won’t have her 1st Christmas! Tom: - Don’t cry, Mary. Let’s try to sleep. What can we do? Mary: - Nothing… (всхлипывает, целует брата)Good night, Tom. Tom: Good night, Mary. | |||
Jingle Bells + видео с Сантой | Все поют На 3 куплете выезжает Санта на санях (выделенный фрагмент)Сани не едут. Олени пытаются сдвинуть сани, но ничего не получается. | Jingle Bells* Dashing through the snow On a one-horse open sleigh, Over the fields we go, Laughing all the way; Bells on bob-tail ring, Making spirits bright, What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight, O Jingle bells, jingle bells, jingle all the way! O what fun it is to ride In a one-horse open sleigh Jingle bells, jingle bells, jingle all the way! O what fun it is to ride In a one-horse open sleigh | A day or two ago, I thought I'd take a ride, And soon Miss Fanny Bright Was seated by my side; The horse was lean and lank; Misfortune seemed his lot; He got into a drifted bank, And we, we got upset. O Jingle bells, jingle bells, jingle all the way! O what fun it is to ride In a one-horse open sleigh Jingle bells, jingle bells, jingle all the way! O what fun it is to ride In a one-horse open sleigh | Now the ground is white Go it while you're young, Take the girls tonight And sing this sleighing song; Just get a bob-tailed bay Two-forty as his speed Hitch him to an open sleigh And crack! you'll take the lead, O Jingle bells, jingle bells, Jingle all the way! O what fun it is to ride In a one-horse open sleigh Jingle bells, jingle bells, Jingle all the way! O what fun it is to ride In a one-horse open sleigh |
Санта выходит из саней и осматривается | Santa: - Oh, Goodness! There is no snow!!! If I don’t come in time poor children will not have their stockings filled with their presents! And what Christmas they will have?!! Elf: - Yes, it will be horrible! But what happened with the snow? It’s winter now and it must be a lot of snow everywhere! Santa: - It seems to me that something bad has happened. What should we do? Elf: Don’t worry, dear Santa. I’ll try to do something. I’ll help you to come in time! Wait for me right here. | |||
White Christmas | Все поют. Эльф идет через лес. Ветер, холодно, он пытается согреться припрыгивая. Видит дом и хочет зайти узнать, может быть тут что-то знают про снег Подходит к дому. Только хочет постучать, как слышит голоса детей. Дверь открывается и дети нос к носу сталкиваются с эльфом. | I'm dreaming of a White Christmas Just like the ones I used to know Where the treetops glisten and children listen To hear sleigh bells in the snow. | I'm dreaming of a white Christmas With every Christmas card I write May your days be merry and bright And may all your Christmases be white. | |
Elf: - May be somebody in this house knows what happened with the snow? Tom: - We MUST do something to find the snow! Mary: - Yes, poor baby must have her 1st Christmas with the snow, the snowman and snowballs. Tom: - Let’s go and try to find some snow! Mary: - Yes, some snow or some people who know what’s happened! Tom, Mary (вскрикивают от испуга): Ahhhhhhhhh!!!!!!!!! Elf: - Don’t cry!!! Don’t be afraid of me!!! Tom: - We aren’t afraid of you. Mary: - Are you the assistant of Santa Claus, Elf?! Elf: - Yes. I am. Tom (радостно): - And where is Santa? Mary (подпрыгивая): - We have a wish! We don’t want any presents! We want our little sister has a real Christmas with the snow! Elf: - You know Santa is in the forest. His sledge can’t move without snow. Mary: - Poor little baby… She won’t nave her 1st snowy Christmas anyway. Tom: - No, she will! Three of us will go and find the snow! Elf: - In the nearest forest Elves live – they will help us. | ||||
Santa Claus is coming to town | Идут по лесу и поют Подходят к дому лесных эльфов | Santa Claus is coming to town You better watch out you better not cry you better not pout I'm telling you why Santa Claus is coming to town He's making a list And checking it twice Gonna find out who's naughty or nice Santa Claus is coming to town | He sees you when you are sleeping He knows when you're awake He knows when you've been bad or good So be good for goodness sake You better watch out you better not cry you better not pout I'm telling you why Santa Claus is coming to town | |
На встречу выходят эльфы | Здороваются Elf: - Tell us what happened with the snow? Where it is? Elves: - It was stolen! We are almost sure the snow was stolen! Tom: - But who was able to steal the snow? Mary: - How could they do it? Elves: - Last year a cruel magician came to our forest.
Tom: - It can’t be so! Mary: - We MUST return the snow! Tom: - Please, Elves, help us! Or our little sister won’t have her 1st snowy Christmas! Elves: - Of course we’ll help you!
| |||
Era – The mass | Идут к дому волшебника – Танец. Подходят к дому и начинают слушать, что происходит внутри. D&Hвыходят из комнаты. Волшебник остается в комнате, подходит к столу, снимает ткань и показывает волшебный шар, в котором спрятан украденный снег. | Magician: - So, Doddy and Hoddy, We are great! D&H: - Yes, we are! Magician: - No, I’m great! D&H: - Yes, you are! Magician: - People won’t have Christmas next day! D&H: - Yes, they won’t! Magician: - They won’t laugh! D&H: - Yes, they won’t! Magician: - Stop repeating!!! I’m tired of you!!! D&H: - Yes, you are! Magician: - Go away from the room!!! Magician: - Here it is the snow… You are so cold, so fluffy… You are so clean and so white… (зло) People will never see you again!!! D&H (из-за двери): - Yes, they will not! Magician: - Get out of here!!!! (кидает в дверь тапком)Oh, how I hate people especially happy and laughing! Laugh is the only thing that can beat me… | ||
В этот момент вбегают эльфы и дети и начинают гоняться за магом. Тот пытается отбиться тапком. Дети начинают смеяться над этим. Маг перестает сопротивляться и умирает))) Все подходят к волшебному шару Пытаются разбить шар. Mary останавливает брата | Tom (берет шар в руки): - And what should we do with it? Let’s try to break it! Mary: - It’s a magical ball! Elf: - I think the only person who can do something with is another magician! And we must run to… Tom, Mary, Elves: - Santa Claus!!!!! | |||
Christmas Disco – We wish you a merry Christmas | Все бегут к Санте – танец. Детей эльфы доводят до дома. И бегут к Санте. Санта дремлет в санях | Elf: - Santa! We have the snow! Santa (просыпаясь): - And where is it?! I can’t see any snow! Elves: - It is here! It’s in the ball.
Santa: - It must not be so! Let me see… Let me try… (начинает петь) | ||
Frank Sinatra - Let it snow | Все поют с Сантой На выделенном фрагменте лес меняется комнатой детей | Oh the weather outside is frightful But the fire is so delightful Since we've no place to go Let it snow, let it snow, let it snow It doesn't show signs of stopping And i've brought some corn for popping The lights are turned down low Let it snow, let it snow, let it snow | When we finally kiss goodnight How i'll hate going out in a storm But if you really hold me tight All the way home i'll be warm The fire is slowly dying And my dear we're still goodbying As long as you love me so Let it snow, let it snow, let it snow | |
Дети просыпаются, разговаривают, потирая глаза. В этот момент малышка начинает смеяться в кроватке, дети подбегают к ней? Кроватка стоит рядом с окном и дети выглядывают на улицу и видят, что идет снег Мама берет малышку на руки, дети подходят к матери | Tom: - So, It’s Christmas… Mary: - Yes, it’s Christmas… Tom: - What a strange dream I had this night. Mary (настороженно): - What dream? Tom: - We helped Elves to find the stolen snow! Mary: - What?!! I had the same dream! Mary: - Tom, look! It’s snowing! Tom: - Mother! It’s snowing! Mother (вбегая в комнату) Merry Christmas, Children! Tom, Mary: - Merry Christmas, Mum! Mother, Tom, Mary: - Merry Christmas, darling! (целуют малышку) | |||
Все выходят на улицу, играют в снежки | ||||
We wish you a merry Christmas | Все поют песню | We wish you a merry Christmas We wish you a merry Christmas We wish you a merry Christmas And a happy New Year. Good tidings we bring to you and your kin. Good tidings for Christmas And a happy New Year.
| We all know that Santa’s coming We all know that Santa’s coming We all know that Santa’s coming And soon he’ll be here.
Good tidings we bring to you and your kin. Good tidings for Christmas And a happy New Year. A happy New Year. |
Работа по данной технологии позволит учителям английского языка сделать свои уроки и внеурочную деятельность интересными, разнообразными. Дают возможность проявить творческие способности каждому ученику. Помогают развитию универсальных учебных действий (УУД).
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Педагогическая мастерская (технология французской мастерской) " А нынче поглядим в окно..." ( Мотив окна в творчестве А.С.Пушкина)
Данная мастерская построена по технологии французской мастерской. материал занятия получил высокую оценку издателства "Первое сентября", стал победителем конкурса "Литмотив"...
Использование методики педагогических мастерских на уроках биологии в 7 классе. Мастерская "Царевна-путешественница".
Разработки моделей образовательного процесса на основе учебно-исследовательской деятельности. Методические разработки на основе новых педагогических технологий. Использование методики педаг...
Урок – мастерская с применением технологии французских творческих мастерских
Урок русского языка...
Статья Педагогическая мастерская «Художественное творчество» ТЕХНОЛОГИЯ «ХУДОЖЕСТВЕННАЯ МАСТЕРСКАЯ» НА ЗАНЯТИЯХ ПО ИЗОБРАЗИТЕЛЬНОМУ ИСКУССТВУ для детей от 6 до 8 лет
Статья знакомит педагогов с французской обучающей технологией творческая мастерская и рассказывает об опыте педагога в применении этой технологии. Разбор ведется по занятию "Рисование пушистых кошек"....
Методическая разработка урока. Технологическая карта мастерской Художественные образы в лирическом произведении. ФОНТАН _ Я _ ТЮТЧЕВ И ФЕТ (Мастерская творческого письма) Литература. Урок развития речи (1-ый курс)
Этапы урока в технологии мастерской помогают понять развитие образов поэзии Тютчева и Фета на одну тему - фонтан....
Урок - мастерская по теме: «Развитие коммуникативной компетенции учащихся начальной школы с применением технологии творческих мастерских»;
Урок - мастерская по теме: «Развитие коммуникативной компетенции учащихся начальной школы с применением технологии творческих мастерских»...
Мастерская творческого письма ( с использованием новых технологий "Педагогические мастерские")
На обычном школьном уроке учитель, подобно первопроходцу, ведет за собой весь класс, дети же идут вслед за ним по уже проторенной дороге.Даже если педагог начинает с обсуждения проблемного вопроса, от...