Методическая разработка "Организация учебной деятельности на уроке английского языка по технологии "Дебаты" на примере урока в 10 классе
план-конспект урока по английскому языку (10 класс) по теме
Данная работа представляет собой разработку урока английского языка по технологии "Дебаты", которую я использую на старшем этапе обучения. Урок разработан в соответствии с УМК "Английский с удовольствием" для 10 класса автора Биболетовой М.З. Методическая разработка может быть полезной для учителей английского языка, работающих в группе с повышенным уровнем языковой подготовки.
«Технология «Дебаты» как современная продуктивная образовательная технология в обучении иностранному языку на примере урока»
Скачать:
Предварительный просмотр:
DISCUSSION GAMBIT
1. ASKING FOR INFORMATION, SAY: Do you know anything about… / I wonder…/Excuse me, can you tell us a bit more about…/ Excuse me, can you explain…
2. GIVING A REPLY, SAY: In my opinion…/ It seems to me that…/ As far as I know…/ As you know…/ From my point of view…/ I must admit…
3. EXPRESSING DISAGREEMENT, SAY: I disagree, I’m afraid/ I’m afraid, you are wrong/ Quite on the contrary/ I can’t agree with what you’ve said here.
4. EXPRESSING AGREEMENT, SAY: That’s right/ I fully agree with you/ Exactly so/ Sure/ I think you’re quite right.
5. OTHER USEFUL PHRASES FOR A DISCUSSION:
What makes you think so? / On the one hand… On the other hand… / It sounds interesting/ Well, of course/ Let take as an example/ I see your point/ But let’s see the point from different sides/
Схема дискуссии
- PRESENTER: Today I’d like to suggest you an interesting topic for discussion. It goes like that “………… “ . (Формулировка проблемы)
I invite you to share your ideas on it. Give some ideas on that issue. What is your point of view?
- Proposing side. Выражение согласия с аргументацией
SPEAKER 1: To begin with, I’d like to say… SPEAKER 2: If you ask my opinion, I believe… SPEAKER 3: To continue, I’d like to say…
3. PRESENTER: Let us summarize what we have heard. As the speakers of the proposing team think … . Now the opposing side will take the floor and express a different opinion.
4. Opposing side. Выражение несогласия с аргументацией
SPEAKER 1, SPEAKER 2 , SPEAKER 3
I can’t agree/As I see it is quite on the contrary/I see it the other way/I see your point, but I am of the other opinion/I am against it/That’s can’t be true/ That’s true on the one hand, but on the other hand/
5. Summing-up. Подведение итогов Let’s sum up… The most common opinion is that…
6. Выдвижение нового тезиса. Дебаты. По ходу дискуссии задаются вопросы противоположной стороне.
7. Обобщение всей дискуссии.
SOME MORE USEFUL PHRASES FOR A DISCUSSION:
Actually, As a matter of fact, It is a common knowledge, No doubt, I must confess, It should be admitted
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Задачи урока : Совершенствовать умения цивилизованно вести дискуссию . Учиться выражать свое мнение, аргументировать его, приводить примеры и доводы. Критически осмыслить проблему, как выбирать друзей .
Тема дебатов Should parents choose friends for their children?
DEBATES RULES Work as a team and support each other Demonstrate a good knowledge of the topic Use examples and facts to support your opinion Listen to your opponents carefully and answer their questions giving reasons Be polite, confident and enthusiastic Speak loudly and clearly
TO SUM UP arguments “FOR” Parents should choose friends for their children in order to prevent them from bad influence of the company of the peers, therefore from getting into trouble Parents know better what kind of friends their child needs to make with because they are more experienced
The child knows what he’s saying
TO SUM UP arguments “AGAINST” Parents have no right to recommend friends for their children because, firstly, children must develop the skill of making relationships; secondly, children must get life experience at their own expense (or by their own mistakes)
Where do you stand? TEENAGERS SHOULD CHOOSE THEIR FRIENDS THEMSELVES BECAUSE IT IS THE ONLY WAY TO LEARN HOW TO MAKE GOOD RELATIONS
Let’s live peacefully…if it’s possible
What would you say if your child made friends with a young man of age?
What is a big secret of the small company?
Where do you stand? Parents should not choose friends for their teenagers.
The only friend
Would you like to see your child in such a company?
How to choose friends? A good friend encourages you to show your best. A false friend inspires you to low deeds.
A bad example
Where do you stand? Parents know better how to choose friends for you.
Nobody understands
Real friends!
MUSICAL DYNAMIC BREAK 1.HALLO, HOW ARE YOU ? ( 4 times) I’m hungry, I’m tired, I’m cold, I’m sad 2. HALLO, HOW ARE YOU ? ( 4 times) I’m happy, I’m craze, I’m good, I’m OK ! WWW.GENKIE ENGLISH.com
Where do you stand? Teenagers and parents should talk about choosing friends and come to a compromise
C кажи мне ,кто твой друг, и я скажу кто ты!
THANK YOU and GOOD BYE !
Предварительный просмотр:
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Опытно-методическая разработка на тему: «Учебно – дидактические игры с использованием современных информационных технологий на уроках английского языка"
Опытно-методическая разработка на тему:«Учебно – дидактические игры с использованием современных информационных технологий на уроках английского языка(мультимедийные презентации и интерактивная доска)...
Программа развивающего часа по английскому языку "Домашнее чтение на уроках английского языка"
Чтение оригинальной художественной литературы на изучаемом языке способствует развитию устной речи, обогащает словарный запас, знакомит с культурой и литературой страны изучаемого языка, развивает ана...
Английский- язык мира. Разработка вводного урока английского языка.7-8 кл.
Английский- язык мира. Разработка вводного урока английского языка.7-8 кл....
Презентация на тему "Формирование навыков самостоятельной учебной деятельности у детей с ОВЗ средствами ИКТ на уроках английского языка в 6-м классе по теме «Одежда».
¨Современные ИКТ представляют для обучения принципиально новые возможности. Данная¨работа предлагает различные типы интерактивных заданий и игр, позволяющие на каком-то этапе урока организовать самост...
"Активизация учебной деятельности учащихся с использованием современных образовательных технологий на уроках английского языка"
При проведении уроков английского языка, для повышения эффективности образовательного процесса используют разные образовательные технологии,учитывая возрастные особенности детей. В данной статье рассм...
Выступление на ШМО учителей английского языка «Использование ИКТ на уроках английского языка»
В докладе отражены основные положения по использованию ИКТ на уроках английского языка...
Презентация по английскому языку на тему "Повышение уроков английского языка с помощью приёмов технологии критического мышления"
Способы повышения эффективности уроков английского языка с помощью приёмов технологии критического мышления...