Parks and Gardens of London
методическая разработка по английскому языку (6 класс) по теме

Грушина Наталья Владимировна

Урок английского языка в 5 классе по УМК Биболетовой М.З  Из  . раздела 5 " Faces of London".  10 урок.  Цель урока: развитие навыков просмотрового  и изучающего чтения, совершенствование лексических навыков по теме Парки и сады Лондона, активизация навыков устной речи, тренировка навыков вопросно ответной работы.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл parki.docx16.72 КБ

Предварительный просмотр:

Тема урока:   Сады и парки Лондона

Цели урока:

 1. Учебные: Тренировать в аудировании, чтении и устной речи..

 2. Развивающая: Развивать способность к функционально - адекватному

сочетанию лексических единиц и логическому изложению, развитие навыков просмотрового и изучающего чтения.

 3. Познавательная: Извлекать необходимую информацию из текста о парках и садах Лондона

 4. Воспитательная: Воспитывать уважительное отношение к другой культуре.

Оборудование :   лингафонный кабинет, раздаточный материал(дополнительные упражнения), картинка с видами парков Лондона.

                                                        Ход урока.

1  .Организационный момент.

Hello, children!  Glad to see you. How are you?

Let’s begin our lesson.

2.  Речевая зарядка.

Look at the blackboard.

What have you seen at the board? (Sights of London)

Name the sights of London, please. ( Trafalgar square, Big Ben, Bloody Tower, Tower Bridge, Buckingham Palace,  The Tower of London, The Houses of Parliament and Madame Tussaud’ s museum.)

What is the topic of our lesson . Tell me , please! (   Sights of London)   . ПИШУ ТЕМУ.

3.  Целепологание

.Today we ‘ll talk about Sights of London. What would you like to do at the lesson?

Ch: I would like to read, translate, make up dialogues, learn more information about London, answer the questions…

(вывешиваю пожелания на доску).

I agree with you. Today we’ll work with the text we’ll learn more  interesting information about Sighs of London. And then you’l l retell  the text.

London  is very old city. It is two thousand years old. London is the financial , political and cultural centre. There are many museums, libraries and galleries in London.  Also there are many sights in London  . There are  a lot of parks and gardens  in London.

  1. Работа с текстом.

Фонетическая зарядка.

Before  reading the text we ‘ll listen  the ex. 2 p 78.

Repeat  the words and translate them.  ( на доске слова из текста)

proud  [praud] –гордится

Full of- полный

Take part in- участвовать

Activity-деятельность

Property- собственность

Include- содержать в себе

Hyde Park

Regent’s Park

Kensington Garden

Speaker’s Corner

St.James’s Park

Answer   the question.  What is this text about?    (читаем текст друг за другом по абзацам).

5.Работа по тексту. Выполняем ряд упражнений относящиеся к тексту на проверку понимания.

-- Make  sentences   using these words.

love parks

very rich

the whole day

London’s parks

can walk

many activities

the property of

in central London

Hyde Park

Speaker’s Corner

find London Zoo

make a speech

open-air theater

you can enjoy

St  James’s Park

flower beds

Peter  Pan

Parks are free              

Физзарядка

6.Find  the sentences with modal verbs – can.

You can spend the whole day in the country – without leaving London.

You can walk among old trees, relax and admire flowers and plants…..

On a Sunday morning anyone can make a speech about something…

You can also visit Regent’s Park….

7.Find nouns, verbs, adjectives.

8.Agree or disagree.

London is not very rich. (disagree)

London’s parks are full of trees. (agree)

In central London  they include Hyde Park, Green Park, Regent’s Park.(agree)

Speaker’s Corner is in  Hyde Park. (agree).

London Zoo is not in Regent’s Park. (disagree).

Parks are free in London.(agree)

9. Read key-sentences of each paragraph.

10. Complete the story.(раздаю листочки с текстом , дополняют)

London is rich in______________________________

Londoners are proud of __________________________

Hyde Park is famous for _________________________

Regent’s Park is beautiful________________________

11. Answer my questions.

What are Londoners are proud of?

What are London parks full of?

What can you take part in?

Who are the Royal Parks the property of?

What is Hyde Park famous for?

What is St.James’s Park beautiful with?

12. Make up dialogues, please.

13. You have done all exercises very well . Are you ready  to retell the text.

14.Your marks…..

15.I want you to write down your home task.(раздаю листы)

16. Our lesson is over. What have you done at the lesson.

Did you like the lesson?. Express your opinion.(смайлики вывешивают на доску).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

London Parks

Данная презентация рассчитана на учащихся основной школы. Ее можно использовать в качестве дополнительного материала при изучении темы "Достопримечательности Лондона"....

Игра-презентация "Parks and Museums of London" (5 класс)

Данная презентация предназначена для учащихся 5 классов для закрепления материала по теме "Парки и Музеи Лондона" в игровой форме. УМК "Ангдийский с удовольствием"   5 класс ФГОС. Автор М.З.Бибол...

Презентация"Parks and Gardens of London".

Презентацию можно использовать при обобщении материала в 5 классе по теме "Сады и парки Лондона" к учебнику М.З. Биболетовой "Enjoy English". Презентация содержит вопросы и ответы для проверки....

презентация "Kazan parks and gardens in the past"

интересный материал. Жаль, что не загружаются слайды...

Урок для 5-6 класса по теме «London’s parks and gardens»

Расширить лингвострановедческие знания обучающихся в процессе знакомства с парками Лондона.Практиковать учащихся во всех видах речевой деятельности на иностранном языке (аудировании, говорении, чтении...