использование национально- регионального компонента на уроках
методическая разработка по английскому языку (7 класс) на тему

Эрдни-Горяева Галина Егоровна

О героях ВОВ

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon zagadka_tamara_hahlynova.doc27 КБ

Предварительный просмотр:

 

 All boys and girls want to become brave. We learn about n*e people from newspapers, magazines, books, films... are proud of them.

    But what do we know about brave people? They are not afraid of danger. Brave people always remember their ideals and principles. Brave actions are necessary and very important when they are useful for people and our country.

   The entire world could see not only the heroism of soldiers during the great Patriotic War, but also the heroism of the whole population. The people of our country had to fight against the fascists from the White Sea in the north to the Black Sea in the south. They helped the peoples of many other countries to become free from the fascism. The heroic people not only defended their own country, they saved the world.

    Peace and war... War and Peace...

27 million lives... The victory was won at a high price.

I remember young patriots who fought for our Motherland. Among them our kalmyk young patriots. I remember the poem “Tamara”by S. Kalyaev.

    She is 19 years old now. She was 19 when the Great Patriotic War began. She will always be 19.

She lived in Elista. The girl read   books about famous people  and  round-the-world  voyagers.   Tamara   dreamed   to become a doctor, she was a student of the Medicine school.

    Then the war came. The city, the steppe, the wind and the air became so dear to her that she stopped thinking about herself.

   Tamara thought about one thing only: " The fascists must be driven away. The city, the sun, the steppe could not be as beautiful as they had been if the fascists were still here".

    This girl was a partisan, she brought some information about the fascists from the city to her partisan detachment. Then the fascists caught her...

     I often think about this girl, about her heroism. The little kalmyk girl... But how much courage. ...

      I can never forget this girl. She did not come from the war. But she always lives in my and all the people's memory.

       Steppe... Night... Stars... One of them is she.

        Steppe... Day... Tulips... One of them is she.

    ...The   beautiful flower and the   bright star of our Republic.   

                                                                         


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Использование национально-регионального компонента на уроках иностранного языка как средство формирования толерантности и коммуникативных навыков

Проблема непрерывности обучения процесса обучения и воспитания на сегодняшний день одна из тех проблем . которая занимает и будет занимать центральное место в педагогике обучения и во всех типах учебн...

Использование национально-регионального компонента на уроках трудового обучения у детей с ДЦП.

Известно, что развитие мелкой (ручной) моторики стимулирует центральную нервную систему, оказывает влияние на развитие активной речи ребенка, его мышления, двигательных и познавательных способностей в...

Использование национально-регионального компонента на уроках истории.

Version:1.0 StartHTML:0000000167 EndHTML:0000001595 StartFragment:0000000504 EndFragment:0000001579 P { margin-bottom: 0.21cm; } Использование краеведческого материала на уроках истории и общество...

Использование национально - регионального компонента на уроках обществознания

Милли-төбәк компоненты халык һәм милләт үзенчәлеген, аның мәдәниятен һәм рухи дөньясын, телен һәм тарихын, табигый-географик мохитен, хезмәтчел традицияләрен чагылдырган укыту материалын үз эченә берл...

Использование национально - регионального компонента на уроках физической культуры.

В статье рассматриваются особенности народных игр адыгов, способствующие развитию личностных качеств ребёнка: самостоятельности, активности, любознательности, физическому развитию....

Использование национально-регионального компонента на уроках математики

В статье представлен обобщение опыта по использованию материалов по краеведению на уроках математики...

Использование национально-регионального компонента на уроках литературы и внеурочной деятельности (На материале творчества В.А.Федосеева)

Рассматриваются возможности использования творчества мордовского поэта для формирования чувства патриотизма обучающихся...