открытый урок 6 класс
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме
Открытый урок в 6 классе по английскому языку по теме "Welcome to London"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
moy_urok.docx | 27.54 КБ |
Предварительный просмотр:
Сценарий урока английского языка в классе
( по учебнику М.З. Биболетой “Enjoy English – 6”)
Тема: “Welcome to London!”
Цели урока: продолжать знакомство с достопримечательностями Лондона;
развитие навыков просмотрового и изучающего чтения;
тренировка навыков выразительного чтения стихотворения наизусть;
закрепление речевого образца «I have been to».
- Практические: активизация монологической и диалогической речи учащихся; практика учащихся в чтении и аудировании с извлечением основной информации;
- Развивающие: развитие видов речевой деятельности: чтения, говорения, аудирования; формирование интереса и повышение мотивации учащихся к изучению иностранного языка;
- Воспитательные: развитие коммуникативных навыков и умений, развитие умения работать в команде
- Оборудование:
Компьютер; проектор; интерактивная доска;.
ХОД УРОКА.
- Организационный момент.
Good morning , boys and girls!
-I’m glad to see you! How are you? What date is it today? What day of the week today?
Teacher 1:
Have you ever been to London? Today we have an unusual lesson. We will not only read, write, speak and listen. Today we are going to travel. Do you like travelling?( открываю проектор и читаю слова) Who can translate these words? …..Our trip will be virtual. Before we start our trip let`s train our tongues
- Фонетическая зарядка.
(Little girl)-хором и индивидуально Клара, Юра, Сабина, Бегимай)
Thank you! You are smart. And now Let’s start
We are going to visit London here and now!
(пока летим в самолете Игорь , Данил,Рома и Гоша рассказывают диалог)
Когда прилетели нас встречает гид-Асия и предлагает экскурсию по достопримечательностям Лондона (музей Мадам Тюссо-Полина гид, МОМИ-Ира гид, Парки-Нателла гид, Роял парк-самира гид, Хайд парк-Лейла гид, Сеинт Джеймс парк-максим гид)
- Развитие навыков аудирования.
Teacher: Do you like these places? Now I will check how attentively you listened our guides. Read the statements and decide if they are true or false.
(выполняют упражнение на стр.10) , затем проверяем.
OK. I see you listened our guides very attentively. You are smart
- Физминутка
- Развитие навыков устной речи.
Well, I see you are ready. first let’s read the words correctly. Our next task is to match the pictures and the places. (слайд ) (соединяют стрелками на доске)
1). Westminster Abbey
2). Big Ben
3). The Houses of Parliament
4). Buckingham Palace
5). The Tower of London
OK Thank you. Well, I see you are ready come back at home
Teacher 2:
Now I offer you a team work. What do you tell your friends about LondoN?
Now let`s work as guides We have four groups and we are going to have a team work. Let`s see how good you are in team work.. (предлагаю поделиться на группы и сесть за компьютеры, где они должны составить свои собственные мини-проекты про достопримечательности Лондона и рассказать о них)
- Заключительный этап урока.
Teacher 1:
Our trip is over. I hope you enjoyed the lesson. Everybody worked very good. So you all get “5”. It is not easy to work in a group, but I think you can do it rather well. Our assistants are ready to say which team wins.
I wish you success and good luck!
- Развитие навыков ознакомительного чтения.(дополнительный материал)
Teacher 1:
There are a lot of museums in London. They are very different. Read the brochure about London museums. What are the places in the text? Skim the text during 3 minutes.
The British Museum
One of the great museums in the world. There are famous exhibitions from ancient Egypt, Rome, Greece and other parts of the world.
Open: 10a.m. – 5p.m. (Monday – Saturday) and 2.30 p.m. – 6p.m. (Sunday).
Great Russel Street (Tube: Holborn)
Free entrance.
The National Gallery
This has one of the really great collection of paintings in the world. Don`t miss it!
Open: 10 a.m. – 6 p.m. (Monday – Saturday) and 2 p.m. – 6 p.m. (Sunday)
Trafalgar Square (Tube: Charing Cross). Free Entrance.
The Science museum
Thre are over 10,000 things to see in this fantastic museum. Take a virtual rocket ride around the solar system!
Open: 10 a.m. – 6 p.m. (Monday – Saturday) and 11 a.m. – 8 p.m. (Sunday)
Exhibition Road (Tube: South Kensington). Free Entrance.
The National History Museum
The museum is in a beautiful old building and has interactive exhibitions. See “live” dinosaurs and learn about animal and plant life on our planet!
Open: 10 a.m. – 6 p.m. (Monday – Saturday) and 12 a.m. – 6 p.m. (Sunday).
Cromwell Road (Tube: South Kensington). Free entrance
These people are in London. Find places for them to visit.
- Dan is interested in famous people.
____________________________ (Madam Tussaud`s)
- Martin likes paintings but he doesn`t like
modern art.
____________________________ ( The National Gallery)
- Laura is interested in Ancient Egypt.
_____________________________ (The British Museum)
- Paul likes to take a ride around the solar system.
_____________________________ ( The Science Museum)
- Billy loves animals and nature.
______________________________(The Natural History Museum)
- It is the famous clock. It is real bell. You can hear its deep tone on the BBC. People say that it is a face of London.
P1: I think it is Big Ben.
T: You are right. Let’s see this place.
- It’s the home of the British royal family in London. Outside the palace we can watch a colorful ceremony of the Changing of the Guard.
P2: I think it is Buckingham Palace.
T: You are right.
- The buildings in which the British parliament sits.
P3: This is the Houses of Parliament.
T: You are right.
- It is the best-known bridge. It was built in 1897. This bridge is across the Thames.
P4: It is the Tower Bridge.
T: You are right.
- It is fine cathedral in central London. It was built by Sir Christopher Wren.
P5: It is St. Paul’s Cathedral.
T: You are right
- It is a large gothic church. It was built in the 11th century. Almost all kings and queens have been crowned there. Many famous British people buried there.
P6: It is Westminster Abbey.
T: You are right.
girls | boys | |
1 introduce yourself | ||
2 tongue twister | ||
3 pictures and places | ||
4 asking the way | ||
5 guides | ||
6 quiz | ||
7 find places to visit | ||
8 spell the words | ||
9 unjumble the letter | ||
total |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной». Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной».
Открытый урок по алгебре в 7 классе «А»тема: «Уравнения с одной переменной».презентация по данной теме...
открытый урок класс насекомые
открытый урок по теме класс насекомые. обобщение...
Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)
Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...
Открытый урок по английскому языку. Открытый урок на активность обучения английского языка». (2 е—5 е классы обучения предмету)
Применение различныхвидов игр на уроке с целью закрепления лексических и грамматических навыков в обучении английскому языку....
Открытый урок (класс КРО) Развитие речи и окружающий мир. Тема "Транспорт"
Урок предназначен для детей 7 класса VIII вида (по программе Баряевой Л.Б). На уроке рассмотрены 4 вида транспорта: наземный, водный, воздушный, подземный...
Презентация Открытый урок класс баяна
Открытый урок в классе баяна тема:«Развитие самостоятельных творческих навыковв обучении игре на баяне»http://yadi.sk/i/jFd5G0NJ3GJD6R...
Методическая разработка открытого урока по математике в 5 классе «Умножение десятичных дробей» (урок открытия новых знаний) в рамках ФГОС
Технологическая карта практико - ориентированного урока...