«English Traditions. The Yeomen Warders»
презентация урока для интерактивной доски (английский язык, 7 класс) по теме
Формирование умения и навыков направленного аудирования, монологической речи, поиска информации в сети Интернет;
- развитие навыков чтения с извлечением необходимой информации;
- способствовать использованию в речи страноведческого материала.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan-konspekt_uroka.doc | 937.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Государственное бюджетное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа с. Хворостянка муниципального района
Хворостянский Самарской области
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА
«English Traditions. The Yeomen Warders»
Ф.И.О. | Обухова Ольга Васильевна |
Место работы | ГБОУ СОШ с. Хворостянка |
Должность | учитель английского языка |
Предмет | английский язык |
Класс | 7 |
Базовый учебник | Учебник «Spotlight 7» Ю.Е.Ваулина, В.Эванс, Дж.Дули, О.Е.Подоляко. Москва «Просвещение» 2011г. |
Тип урока: комбинированный
Тема урока: Profiles. Culture Corner. The Yeomen Warders
Цели урока: обобщение и закрепление изученного материала по теме;
Вид урока: формирование навыков аудирования
Образовательные цели: формировать умения и навыки направленного аудирования, монологической речи, поиска информации в сети Интернет;
- развитие навыков чтения с извлечением необходимой информации;
- способствовать использованию в речи страноведческого материала.
Сопутствующие задачи: актуализация умений и навыков монологической речи и активизация фонетических навыков.
Развивающие цели: способствовать владению основными способами мыслительной деятельности (учить анализировать, выделять главное, обобщать и систематизировать).
Воспитательные цели: совершенствование культуры общения, развитие навыков индивидуальной и групповой работы и самоконтроля .
Речевой материал: упражнения на формирование лексических навыков говорения, выполненные в программе Power Point на электронном носителе.
Оснащение урока: оборудование, необходимое для демонстрации презентации в Power Point, Компьютеры с подключением к сети Интернет, принтер
Используемые технологии: ИКТ, интерактивные и коммуникативные технологии, критическое мышление
Ход урок.
Деятельность преподавателя | Деятельность учащихся |
1.Организационный момент
Good morning, children! Nice to meet you! Take your seats please. Now tell me please what date is it today? | Good morning! All are present. Nice to meet you too! The24 th of January. |
2.Объявление темы урока
Look at the whiteboard. Here are some pictures - can you guess the topic of our lesson? What can you see at the pictures? Right. People on the square. But are they Russian ? Good! So the topic of our lesson is «English Traditions. Beefeaters» (появляется тема урока рядом с картинками на слайде №1) | A bridge . Two men in national costumes. A large square . No. They are English |
3.Фонетическая зарядка
(появляется слайд №2 со скороговоркой) First I read it-listen. Witch, witch, where do you fly? Under the clouds and over the sky. Witch, witch, what do you eat? Little black apples from Hurricane Street. Witch, witch, what do you drink? Vinegar and good red ink. Witch, witch, where do you sleep? Up in the clouds where the pillows are cheap. Now, let’s read it together. (Повторяют за учителем для отработки звука [w]) Vanya, can you read it? Kirill, please! But, this is a tongue twister - so you should read it as quickly as you can! Try! Let’s read it 2 times together! (1 повтор – гиперартикуляция, 2 и 3 повтор – хором вместе с учителем 4 и 5 повтор – в ускоренном темпе с выделением звука [w]) What sound did we train today? Is it similar to Russian sound [у]? And now – don’t look at the blackboard – try to remember the tongue twister! Anton, try! Vladа, can you? | Читают хором Читает Читает Некоторые учащиеся читают настолько быстро, насколько это возможно. Произносят 2 раза в быстром темпе Sound [w] Нет, он произносится ,более энергично. Читает Читает |
4.Упражнения на повторения лексического материала с предыдущих уроков
Do you remember the relative pronouns and adverbs? What do they refer to? (слайд №3) Read the sentences, look at the picture and fill in gaps the relative pronouns and adverbs (слайд №4) This is the park___________people come to make speeches. (слайд №5) There are millions of British people__________parents first came to Britain from India, Pakistan, Hong Kong and other places. (слайд №6) The Queen is the person_______celebrates her birthday two times a year. (слайд №7) It’s easy to understand_________ the most beautiful poems about England in the spring were written by poets living in Italy at the time. (слайд №8) The Lord Mayor’s Show is a colourful ceremony__________has been running for almost 800 years (слайд №9) The government ruled that all buses had to stay red because_______was what the people of London wanted. (слайд №10) The traditional pancake race,________ is held on shrove Tuesday is very popular among the tourists. (слайд №11) Ronaldo is a football player________comes from Brazil. |
|
5.Направленное аудирование с извлечением необходимой информации (pre-listening tasks)
5.You know the words very well! Now you are ready to discuss English Traditions. Beefeaters» Open your books, p.31 ex.2 (слайд №12). (у присутствующих учителей имеется раздаточный материал с копией страницы учебника с заданием для аудирования).
Look through the text and check your predictions.
(на слайдах написаны слова и имеются соответствующие картинки для снятия лексических трудностей (слайд №13) prisoners. (show with gestures). Is that all right? prisoners. people who are kept in prison (слайд №15) guides People who show tourists around. Right. (слайд №14) duties - work you have to do You have to go to school. What else do you have to do? слайд №16 Do you like birds? What kind of birds do you know? Great. ravens (n): black birds, like crows слайд №17 Do you have a school uniform? uniform (n): special set of clothes that people wear at work or school слайд №18 armed forces- a country’s military people слайд №19 Striking red and gold uniform): easy to see слайд №20 Is guarded- watched and protected Слайд№20 Formal occasion-): formal celebrations such as weddings, anniversaries, state ceremonies Слайд№21 Dates back to- very old Слайд№22 Bodyguard- people who protect other people | The men are probably guard the castle Yes! Perhaps, they help the tourists. Sure. слайд №14 I have to clean my room. I have to wash the car. I have to help my granny. |
6.Направленное аудирование с извлечением необходимой информации (during-listening tasks)
(слайд №23) Read them. Fill the gaps with these words. You have 2 minutes to do this task. Stop doing it! We are going to listen and check your answers. Pick up coloured pens or pencils. While listening, put + and -. | Who, that , which. whose ,when ,where Заполняют пропуски словами, которые они считают, подходят лучше всего. Прослушивают текст и проверяют сами у себя, правильно ли вставлены слова пропуски |
7.Направленное аудирование с извлечением необходимой информации (post-listening tasks)
(слайд №24) с ответами. Who has got fives? Hold up your hands. Who has got fours? Hold up your hands. Who has got threes? Hold up your hands. I will put your marks for the lesson | 1.when 2.that 3.that 4.who 5.where Поднимают руки, у кого, какие оценки |
8.Физкультминутка
(слайд №25) Up, down, up, down Which is the way to London Town? Where? Where? Up in the air, Close your eyes And you are there. | Выполняют вместе с учителем движения для физминутки, параллельно произнося стихотворение |
9.Выполнение упражнений для подготовки к дальнейшему монологическому высказыванию
11.Close your books. Tell your partner three things you remember about «Beefeaters». | Выполняют упражнение 1.T 2.T 3.F 4.T 5. DS The warders of the Tower are known as ‘Beefeaters’. Beefeaters guard the Tower of London. They act as guides for tourists. They have two uniforms. They take care of the ravens that live in the Tower. |
10.Подготовка к домашнему заданию
(слайд №27) The key words are at the whiteboard , read them and think about one more place where you can see people in special uniforms.. e-mail, pen friend, about popular tourist attraction in any country, special uniforms. Let’s start from the questions. 1. Where is it? 2. Who can you see at the picture? 3. What do you think about this attraction? Is it popular among tourists? 4.What do they look like? . | -Outside Buckingham Palace you can see guardsmen dressed in the bright red uniforms and bearskin hats -These guardsmen protect the Queen. -Every day a new guard of thirty guardsmen marches takes the place of the ‘old guards’. -This is known as the changing ceremony and it dates back to 1660. -This colourful ceremony never changes. -This attraction is very popular among the tourists. |
11.Подведение итогов урока
Your homework is: SB: p. 31 ex. 6 Thank you for your work! The lesson is over. Goodbye, children | We spoke about beefeaters, about The Tower of London and its history. We learn much. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытое мероприятие " Traditional English dishes"
В начале учебного года учащиеся 6 го класса повторяли названия блюд,изученных на уроках в 5 классе. Старшие школьники ораганизовали для малышей данное открытое мероприятие,чтобы в игровой форме ...
Сценарий внеклассного мероприятия на английском языке. “Christmas traditions in English – speaking countries”
В ходе внеклассного мероприятия учащиеся в тетрализованной форме знакомятся с традициями празднования Рождества в англо - говорящих странах....
презентация English Traditions. The Yeomen Warders
English Traditions. The Yeomen Warder...
Customs and traditions of English-speaking countries. Halloween.
«Вы не в состоянии научить человека чему-нибудь. Вы можете лишь помочь ему обнаружить это внутри себя…»(Г.Галилей). Известно, что учебная деятельность тем успешнее, чем выше интерес...
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА «English Traditions. The Yeomen Warders»
Тип урока: комбинированныйТема урока: Profiles. Culture Corner. The Yeomen WardersЦели урока: обобщение и закрепление изученного материала по теме;Вид урока: формирование навыков аудированияОбра...
English Traditions
Englishmen are proud of their traditions....
"The Parade of English Traditions and Holidays"
Для того чтобы лучше понять другой народ, недостаточно знать только язык этого народа, очень важно познакомиться с его историей и культурой. Праздники - часть культуры любой страны. Безусловно, сущест...