Урок "Зачем нам учить английский язык?"
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) по теме

Штыркова Елена Геннадьевна
Урок по учебнику М. З. Бибалетовой Enjoy English 7 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_uroka_22why_do_we_learn_english22.doc55.5 КБ

Предварительный просмотр:

Урок по теме: Why do we learn English?

Класс: 7

Программное обеспечение: М.З. Биболетова, Н. Н. Трубанева, Enjoy English 7 класс, издательство «Титул»

Цель урока: Активизация умений и навыков говорения по теме «Иностранные языки».

Задачи урока:

Обучающая         

Отработка лексических и грамматических навыков по теме «Иностранные языки»;

Активизация лексико-грамматических навыков по теме «иностранные языки»;

Развитие умений и навыков говорения;

Развитие умений и навыков аудирования для получения основной информации и извлечения конкретных данных;

Развитие умений и навыков просмотрового чтения.

Развивающая        Развить у учащихся навыки общения, самооценку и уверенность в себе, способствовать развитию инициативы учащихся.

Воспитательная        Воспитать уважительное отношение к окружающим людям и мнениям, которые они выражают.

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, экран, колонки.


Литература:

1. Федеральный компонент государственного стандарта общего образования (часть 1);

2. М.З. Биболетова, Н. Н. Трубанева, Enjoy English для 7 класса общеобразовательных школ при начале обучения с 1-2 класса. – Обнинск: издательство «Титул», 2004.

3. Бабенко Т.С. Обучающие игры на уроках английского языка// Иностр. языки в школе.-2006.-№2.

4. Дзюина Е.В. Поурочные разработки по английскому языку. - М. «ВАКО», 2005.

5. Соколова Л.А. Рефлексивный компонент деятельности как необходимое условие развитие учителя и учащихся//Иностр. языки в школе -2005.-№3


Ход урока:

Этапы урока

Ход урока (Development):

Ожидаемые действия учащихся

I

Introduction

Введение в сюжет урока, постановка целей.

You are the winners of the “Teenager’s world competition”. You came from different countries and you came here to take part in the conference. The topic of our conference is The importance of learning English language. The difficulties you come across when you communicate with foreigners.

II

Warming up activity Разминка

Imagine that you are standing in the hall before the conference. Meet with each other. Ask where are you from? How do you feel yourself before the conference?

Children make up small dialogues.

III

Checking home task Проверка домашнего задания

Your home task was to make a presentation of yourself and your country and answer the question: Why do you learn English?

Listen to each other, ask questions and make a list of reasons Why do you learn English?


Greece

France

Japan

Russia

Spain

Brazil

Italy

Germany

China

Egypt

India

Portugal

What country is it? It’s Georgia. The capital of Georgia is Tbilisi. I was born there and I had been living there for a long time. Tbilisi is one of the most beautiful cities.

Pp-s make presentations, ask questions

IV

Group work Pre-listening. Подготовка к прослушиванию.

Look through the list of reasons are these reasons for or against learning language. Let’s divide into two groups. The first group will give reasons for learning language and the second group will give reasons against learning language. Should we learn English?

You see that we have more reasons for learning English.

How do you think should people learn foreign languages? Why? Why not?

Pupils give reasons

V

While-listening. Прослушивание.

Now listen to the radio program and check your answers. While listening find the answers on the questions given in the card 1.


Pupils answer the question

VI

Post-listening. Обсуждение прослушанного текста

Let’s discuss the question: How do you think that we can interest more young people in England in learning languages?

Pupils give their answers

VII

Stand up!

Hands up! Hands down!

Hands on hips!

Sit down!

Stand up!

Hands to the sides!

Bend left! Bend right!

Hands on hips!

One, two, three. Hop!

One, two, three. Stop!

Sit down, please!

Pupils do some exercises

VIII

Reading Чтение

Read and match the parts of the text with the statements.

Would you like to follow these pieces of advice?

Pupils read and fulfill the task

IX

Pre-watching. Обсуждение до просмотра видеописем

Is it difficult to learn foreign languages? What should we do to speak good language?

Pupils give their reasons

X

Watching Просмотр видеописем

We have got video letters from one of the Russian school in Tambov. Let’s watch these letters and give advice to pupils who learn English.

Pupils watch and answer the questions

XI

Подведение итогов. Рефлексия

Do you remember the topic of our today’s conference? Let’s answer the question: Is it important to learn English language nowadays?

Our lesson comes to the end. How do you feel yourself after the lesson? Chose the emotion and say why do you have such emotion?

Pupils answer the questions

XII

Home task

Write an essay «Why should we learn English?»


Приложение

CARD 1 Listen to the text and tick the right answers.


The researchers at University College London found :



  ?    that people with well-developed brains were able to learn a foreign language.



  ?    that it is easiest to learn a language when you are young.



  ?    that people who are bilingual have well-developed brains.



In Britain, what proportion of people can speak a foreign language?



  ?    5%



  ?    10%



  ?    50%



British people who go to live in France or Spain



  ?    have to learn French or Spanish.



  ?    sometimes do not learn any French or Spanish



  ?    can only count to 20 in French or Spanish.



When they go to secondary school, English children :



  ?    start to learn a foreign language, normally French



  ?    start to learn Spanish



  ?    start to learn Italian



If young people do not learn a foreign language :



  ?    they will not pass their exams.



  ?    they will find it difficult to get a job.



  ?    they may not understand other countries and cultures.



Many British teenagers :



  ?    speak Punjabi and Urdu.



  ?    think that foreign languages are boring.



  ?    want to go to Spain for their holidays.



The problem of language learning in England :



  ?    is difficult and will not be solved quickly.



  ?    is easy to solve.



  ?    has been exaggerated



По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учить английскому...как это сделать?

Как там у классиков? «Автомобиль не роскошь, а средство передвижения». Переносим её в реалии современного мира и понимаем, что иностранный язык нынче не роскошь, а осознанная необходимость!В последние...

Конкурс по английскому языку "Мы учим английский" для 2 классов

Конкурсы по внеурочной деятельности среди учащихся вторых классов. Английский язык...

Методическая разработка "Учим английский язык через сказки". Сказка «Дом друзей» на английском и французском языках.

Методическая разработка "Учим английский язык через сказки"Видео 1. Bedtime stories: The Ugly Duckling - гадкий утенок на английском | сказки на английскомhttps://www.youtube.com/w...

120 английских вопросов. Медленное произношение. Учим английский язык. Для начинающих англо русский

120 английских вопросов. Медленное произношение. Учим английский язык. Для начинающих англо русскийhttps://www.youtube.com/watch?v=lLlLva3rG2A...

Работа с текстом на уроках английского языкa

В условиях организации искусственной  языковой среды работа с текстом представляется  особенно важной. Текстовая информация дает основную, если не главную, мотивацию к изучению иностранного ...