Дети Радуги - презентация о Хиппи ( т. "Субкультуры")
творческая работа учащихся (английский язык, 10 класс) по теме
В презентации дается информация о хиппи т. "Субкультуры", 10 класс основной школы
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
rainbow_children_-_farkhutdinova_e.ppt | 854 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
The hippie subculture was originally a youth movement that began in the United States during the early 1960s and spread around the world. The peace symbol was developed in the UK as a logo for the Campaign for Nuclear Disarmament, and was embraced by U.S. anti-war protestors in the 1960s.
B oth men and women in the hippie movement w ere jeans and long hair and both genders w e re sandals or went barefoot . Men often w e re beards, while women w e re little or no makeup . Hippies often cho o se brightly colored clothing and w e re unusual styles, such as bell-bottom pants, vests, tie-dyed garments, dashikis, peasant blouses, and long, full skirts .
Much of hippie clothing is self-made, and hippies often buy their clothes from flea markets and second-hand shops.
Hippie homes, vehicles and other possessions were often decorated with psychedelic art. A 1967 VW Kombi bus is decorated with hand-painting
It is n ecessary to be in that place where is comfortable.
I want to tell about some principles and, maybe, commandment of hippies! I think that it is the most harmless subculture…
Hippie s - not violence. Hippie s - a free people. Hippie s deny the society, don’t take the authorities a state and money. There is no the laws and traditiona l moral rates f or the m They don ’ t understand, what is a border and why it is necessary to be protect ed . Hippie s know for what the war and they do not take part in it. Hippie s are against any murder.
They are anarchists. They are vegetarians . They individuals . They p refer to live the creative commune. They consider that it is impossible to spoil the nature - thence long hairs, naturalness . They respect the right s of the weak s . They are one family, they do not separate the children (and people) on "my" and "someone else", "strong" and "weak" and etc . They are oriented to love and follow to this tradition.
Remember : “ I f it’s seem s person to be fool, but good , he will remain fool, but the whole move ment of ev ent s , caused his(its) foolishness will do him bastard ”. M.VELLER (from one hippie’s site)
Kip the wimp hippy, 16 years old: I am a hippy my hair is long I am a hippy I am never wrong I am a hippy peace is my middle name I am a hippy war is lame I am a hippy covered in beads I am a hippy but I don't smoke weeds
That's all!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
презентация по теме: молодежные субкультуры
Готы, металисты, реперы, эмо, растаманы, скинхеды и др....
Презентация к классному часу Субкультура неформальных молодежных течений"
Презентация является наглядным дополнением к классному часу по теме "Субкультура неформальных молодежных течений". Классный час для учащихся 8-11 классов....
Выступление на конференции "Из опыта реализации мероприятий по программе выявления и поддержки одарённых детей «Радуга творчества» МБОУ ДОД ЦДТ «Гном»
В данном материале представлен опыт работы Центра "Гном" с одарёнными учащимися...
Презентация по теме "Молодежные субкультуры"
Представленный материал может быть миспользован для изучение темы "Молодежные субкультуры" в 10 классе...
Программа оздоровительного лагеря с дневным пребыванием детей «Радуга желаний»
Программа летнего оздоровительного лагеря с дневным пребыванием «Остров сокровищ». Смена реализуется через сюжетно-ролевую игру «Морские приключения, или «Свистать всех наверх!...
Программа работы лагеря с дневным пребыванием детей «Радуга» (спортивно-оздоровительное направление)
Программа работылагеря с дневным пребыванием детей «Радуга»(спортивно-оздоровительное направление)...
Презентация на фестиваль "Дети Радуги"
Презентация раскрывает механизм формирования у детей с ТМНР мотивации к логопедическим занятиям у детей старшего дошкольного возраста и младшего школьного возраста через социально-коммуникативное взаи...