Уроки в 7 классе по учебнику М.З.Биболетовой
методическая разработка по английскому языку на тему

Данные уроки были проведены в 7 классе по учебнику М.З. Биболетовой.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_v_7_klasse.doc124.5 КБ
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_v_7_klasse_shk_no_1.doc106.5 КБ

Предварительный просмотр:

Unit III  Look At Teenage Problems: School Education

School Friends Are For Always

Открытый урок в 7 классе

учитель: Бурносова А.С., МОУ лицей  № 4


Тип урока: урок комплексного применения знаний и способов действий.

 

Цели урока:

  1. Активизация лексических единиц темы в речи.
  2. Создание условий для совершенствования монологической и диалогической речи, для формирования критического мышления у учащихся.
  3. Выработка умений самостоятельно применять знания в комплексе, в новых условиях.

Основные задачи урока:

Образовательная:

  1. Развитие у учащихся осознанного владения приёмами и способами умственного труда, умения применять знания на практике.
  1. Актуализация и систематизация знаний по теме "Школа".                              
  2.  Совершенствование знаний и умений  по ранее изученным теме "Школа".
  3. Совершенствование навыков аудирования, чтения, диалогической и монологической речи.
  4.   Совершенствование лексико-грамматических навыков.
  5.  Обучение учащихся навыкам проектной работы.
  6. Формирование способов деятельности, умения применять знания в альтернативных ситуациях.

Развивающая:    

  1. Развитие мышления, памяти, внимания учащихся в процессе выполнения заданий  
  1. Развитие навыков иноязычной речи, умения обобщать и систематизировать.
  2. Развитие  способности к анализу, синтезу, классификации и систематизации, к догадке, способности осуществлять продуктивные и репродуктивные речевые действия.
  3. Развитие воображения.
  4. Развитие коммуникативных умений.
  5. Развитие творческих способностей.  

 

Воспитательная:  

  1. Развитие умений и навыков коллективной и индивидуальной работы, развитие интереса к предмету.
  1. Совершенствование умения работы в группе.
  2. Воспитание уважения и внимания к окружающим, их мнению.
  3. Формирование  умения участвовать в кооперативной деятельности.
  4. Воспитание  культуры слушателя.
  5. Воспитание толерантного  отношения к мнению других людей.

Оборудование:   учебники Биболетовой М.З. "Enjoy English -7", карточки, раздаточный материал, заготовки к проектам, мультимедийное оборудование, интерактивная доска, презентация к уроку.  

Этапы урока:

  1. организация начала урока (психологический настрой учащихся);
  2. сообщение темы урока и его задач;
  3. проверка домашнего задания
  4. закрепление первичных умений и применение их в стандартных ситуациях – по аналогии;
  5. упражнения в применении знаний и умений в стандартных условиях;
  6. упражнения в применении знаний и умений в измененных условиях;
  7. творческое применение знаний и умений;
  8. домашнее задание;
  9. итоги урока с оценкой проделанной учащимися работы.

Тема: School Friends Are for Always

Этапы урока:

  1. Организация начала урока (психологический настрой учащихся)

        Good morning, dear friends! I hope we'll work successfully.

I'd like to start our lesson with the poem. Listen to it, please.

Friendship is a thing for two,

Three or four, even more,

Like a song that is made to sing,

Friendship is a doing thing.

  1. Сообщение темы урока и его задач

I think the poem is nice. Tell me, please, what this poem is about.

Yes, of course, it is about friendship.

Our today's topic is School Friends Are for Always.

And today we'll talk about a lot of things connected with school, school friends and friendship, and about what an ideal friend means to you.

What is school associated with?  What do you associate with school?

Let's do a spidergram. You will come up to me and read the word from the card. If it is connected with the topic school we'll put it on the blackboard, if not - we'll leave it out.

As far as you can see you know a lot of words connected with school. And one of them is the word "Friend".

What  does  an  ideal  friend mean to you?

You may use SB ex. 102 p.85 to answer this question.

3. Проверка домашнего задания

At home you were to make up dialogues that may take place between friends. Let's listen to some of them.

4. Закрепление первичных умений и применение их в стандартных ситуациях – по аналогии

As far as you understand we value only real friends, true friends. Let's see what a real friend would do in the following situations. In these sentences you will use Second Condition.  

WB p.64 ex. 2

5. Упражнения в применении знаний и умений в стандартных условиях

And now let's see what you would do if something happens with your real friend?

WB p. 65 ex. 3

6. Упражнения в применении знаний и умений в измененных условиях

Now, we'll continue to discuss different situations which friends may face.

SB p. 86 ex. 110

Look at this exercise. Here is a part of the quiz about an ideal friend. Let's read the quiz and say  what you would do in this situation.

If my friend were good at all the school subjects, I would ...

                        ...ask him to help me.

                        ...want him to get a bad mark.

                        ...copy what he writes during a test.

                        ...not care about it.

7. Творческое применение знаний и умений

 Now you will write your own quiz for the class. We'll do

ex. 111 p. 86

You will finish the questions and then we'll answer them.

8. Дополнительное задание

As far as you can see we have done a lot today. We have talked about school friends and friendship. Some proverbs about friendship will sum up everything we've said about friendship.

p. 87 ex. 115  which proverb describes your attitude to friendship best of all?

9. Домашнее задание

Thank you very much for your interesting and creative work. It was a pleasure to work with you.

Well, at our today's lesson we have spoken about friendship, different situations that friends may face and your attitude towards friendship.

You hometask for the next lesson will be from your

Students' Books  p.97 ex.48, 49.

You should write  about imaginary situations in which you might be.

10. Итоги урока с оценкой проделанной учащимися работы

Today we have done a lot and we've discussed the problem of school friendship. Thank you for the lesson. You are very talented and creative. I hope  you've enjoyed the lesson. too. The lesson is over. You may have a break. Good bye.

Карточки

If my friend were good at all the school subjects, I would ...

                             

                               ...ask him to help me.

                        ...want him to get a bad mark.

                        ...copy what he writes during a test.

                        ...not care about it.

If my friend were good at all the school subjects, I would ...

                             

                               ...ask him to help me.

                        ...want him to get a bad mark.

                        ...copy what he writes during a test.

                        ...not care about it.

If my friend were good at all the school subjects, I would ...

                             

                               ...ask him to help me.

                        ...want him to get a bad mark.

                        ...copy what he writes during a test.

                        ...not care about it.

If my friend were good at all the school subjects, I would ...

                             

                               ...ask him to help me.

                        ...want him to get a bad mark.

                        ...copy what he writes during a test.

                        ...not care about it.

If my friend were in a bad mood,...

... I would cheer him up.

If my classmates laughed at my friend,...

... I would explain to them that they were wrong.

If my friend didn't get along with his parents,...

... I would be happy, too.

If  my friend were happy, ...

... I would try to help him.

If my friend were in a bad mood,...

... I would cheer him up.

If my classmates laughed at my friend,...

... I would explain to them that they were wrong.

If my friend didn't get along with his parents,...

... I would be happy, too.

If  my friend were happy, ...

... I would try to help him.


Бурносова Анастасия Сергеевна        Страница



Предварительный просмотр:

йцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъчсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсукенгшщзхъфывапролджэячс

Открытый урок по учебнику Биболетовой М.З.

 "Enjoy English - 7"

Unit III    Look at Teenage Problems: School Education

 

Тема:

Would You Like to Attend a Private School?

The Problem Of School Uniform

Учитель: Бурносова А.С.

МОУ лицей № 4

Город Орёл


Тип урока: урок комплексного применения знаний и способов действий.

Вид урока:  Урок - соревнование.

Цели урока:

  1. Активизация лексических единиц темы в речи.
  2. Создание условий для совершенствования монологической и диалогической речи, для формирования критического мышления у учащихся.
  3. Выработка умений самостоятельно применять знания в комплексе, в новых условиях.
  4. Способствовать развитию творческого потенциала учащихся посредством проектной деятельности. 

Основные задачи урока:

Образовательная:

  1. Развитие у учащихся осознанного владения приёмами и способами умственного труда, умения применять знания на практике.
  1. Актуализация и систематизация знаний по теме "Школа".                              
  2.  Совершенствование знаний и умений  по ранее изученным теме "Школа".
  3. Совершенствование навыков аудирования, чтения, диалогической и монологической речи.
  4.   Совершенствование лексико-грамматических навыков.
  5.  Обучение учащихся навыкам проектной работы.
  6. Формирование способов деятельности, умения применять знания в альтернативных ситуациях.

Развивающая:    

  1. Развитие мышления, памяти, внимания учащихся в процессе выполнения заданий  
  1. Развитие навыков иноязычной речи, умения обобщать и систематизировать.
  2. Развитие  способности к анализу, синтезу, классификации и систематизации, к догадке, способности осуществлять продуктивные и репродуктивные речевые действия.
  3. Развитие воображения.
  4. Развитие коммуникативных умений.
  5. Развитие творческих способностей.  

Воспитательная:  

  1. Развитие умений и навыков коллективной и индивидуальной работы, развитие интереса к предмету.
  1. Совершенствование умения работы в группе.
  2. Воспитание уважения и внимания к окружающим, их мнению.
  3. Формирование  умения участвовать в кооперативной деятельности.
  4. Воспитание  культуры слушателя.
  5. Воспитание толерантного  отношения к мнению других людей.

Оборудование:   учебники Биболетовой М.З. "Enjoy English -7", карточки, раздаточный материал, заготовки к проектам, мультимедийное оборудование, интерактивная доска, презентация к уроку.  

Этапы урока:

  1. организация начала урока (психологический настрой учащихся);
  2. сообщение темы урока и его задач;
  3. проверка домашнего задания
  4. закрепление первичных умений и применение их в стандартных ситуациях – по аналогии;
  5. упражнения в применении знаний и умений в стандартных условиях;
  6. упражнения в применении знаний и умений в измененных условиях;
  7. творческое применение знаний и умений;
  8. домашнее задание;
  9. итоги урока с оценкой проделанной учащимися работы.

Этапы урока:

  1. Организация начала урока (психологический настрой учащихся)

        Good morning, dear friends! Today I will be your English teacher and I hope we'll work successfully.

I'd like to start our lesson with the poem written by one of my students. Listen to it, please.

Subjects are so nice and great

Classes, teachers every day.

Here life is flying by,

Only students  will survive.

Open your eyes and ears,

Listen, learn and study there.

  1. Сообщение темы урока и его задач 

I think the poem is nice. Tell me, please, what this poem is about.

Yes, of course, it is about school. And today we'll talk about a lot of tnings connected with school. All people study at school and remember school years with their good and bad moments.

 And what emotions does school evoke in your soul? How do you feel at school? Happy, indifferent or sad?

 I am glad to hear that most of you are happy at school.  What is school associated with?  What do you associate with school?

Let's do a spidergram.

You will come up to me and read the word from the card. If it is connected with the topic school we'll put it on the blackboard, if not - we'll leave it out. As far as you can see you know a lot of words connected with school.

At the beginning of our lesson we broke up into four teams. And now we'll have a competition.

This crossword will help you to remember some more words connected with school. Let's compete. For every correct answer you will get a special sign and you should collect them. The team that will get the largest number of them will become the winner of our competition.

So, look at the crossword and find as many words connected with school as possible. Teams will speak one by one.

(subject, teacher, education, private, state, class, form, grade, mark, uniform, lesson, free, wear, teach)        

        

S

U

B

J

E

C

T

U

B

G

T

F

R

E

E

L

E

N

W

R

A

W

E

A

R

A

A

I

L

A

T

E

A

C

H

S

C

F

E

D

E

A

L

T

Q

S

H

O

S

E

P

R

I

V

A

T

E

R

S

P

M

A

R

K

F

O

R

M

O

A

E

D

U

C

A

T

I

O

N

M

  1. Закрепление первичных умений и применение их в стандартных ситуациях – по аналогии

As far as I can see you  know a lot of words that are connected with school. Let's make up word combinations using the words on our topic. You have got cards with words, match the words to make up word combinations connected with school. And our teams will continue to compete.

For example: to attend classes

Among these word combinations we can see state schools and private schools.

  1. Упражнения в применении знаний и умений в стандартных условиях

State schools and private schools exist  everywhere. You know the differences between state and private schools. Now, we're going to name them. What makes them different.

Each team will get cards. Two teams will speak about state schools and 2 - about  private schools and the task is to complete the sentences. The words from the box will help you. Mind that one phrase is extra.

State school

Private school

Education is free in these schools.

Parents pay for their children's education.

Students can choose the subjects they want to study.

Usually children get religious education in these schools too.

The discipline is not very strict.

The discipline is very strict.

The school is friendly.

The relations between students and teachers are not democratic.

Usually the students don't have school uniform, they wear what they want.

Uniform is compulsory for all the students.

  1. Упражнения в применении знаний и умений в измененных условиях

As far as you can see one of the differences between state schools and private schools is uniform. School uniform is not compulsory in some schools. You have got school uniform. It will be interesting for me to hear your opinions about school uniform.

Two teams will speak in favour of and the other two -  against school uniform. You have got cards that will help you to form your statements. 

In my opinion...

As for me...

I believe...

I think...

I have a different opinion...

School uniform...

for

against

Uniform unites pupils.

School uniform is not becoming.

It saves money.

Students look alike in school uniform.

It is in fashion.

Uniform is out of fashion.

Students have no problem in deciding what to put on in the morning.

Students should wear the clothes they don't like.

Students feel happy in it.

It is boring.

Students feel comfortable in school uniform.

  1. Творческое применение знаний и умений (Group Project)

 We've discussed pros and cons of  having a school uniform, but I think everybody would like to wear A Very Nice Uniform, An Ideal Uniform.

In my school there is no school uniform but we are going to have it. Will you help us to create school uniform.  Let’s imagine that you are groups of designers. The idea of  your project is to design your ideal uniform for school. It should be modern, convenient, fashionable and nice. Then you will present your uniform design to the class and comment on it.

So, you will have 3 minutes at your disposal. And cards that will help you to present your project.

Your time is up. Let’s listen to group number …

So, your projects are great.

The results of our competition are the following. Team number … is the winner. My congratulations.

  1. Домашнее задание

Thank you very much for your interesting and creative work. It was a pleasure to work with you.

You hometask for the next lesson will be from your Workbooks p.58 ex.5. You should write a short essay about your attitude to school uniform.

  1. Итоги урока с оценкой проделанной учащимися работы

Today we have done a lot and we've discussed the problem of school uniform from all sides. Thank you for the lesson. You are very talented and creative. I hope  you've enjoyed the lesson. too. These little presents will remind you about our lesson. The lesson is over. You may have a break. Good bye.

In state schools

The discipline...

Students can choose...

Students  wear...

... what they want

... the subjects they want to study.

... is not very strict.

In state schools

The school...

Education is...

Usually the students...

 

... is friendly

... free in these schools.

... don't have school uniform.

In private schools

The relations between students and teachers...

Uniform is compulsory...

Most of private schools are...

... for all the students.

... either for boys or for girls

.... are not democratic.

In private schools

Parents pay...

Usually children get...

The discipline...

... for their children's education.

... religious education in these schools too.

 ... is very strict.

For   (за)

In my opinion  school uniform is great, because...

As for me school uniform is very important, because..

I think students should wear school uniform because ...

Against   (против)

I believe school uniform is not useful at all, because...

I think school uniform is not necessary, because...

I hate wearing school uniform because ...

For   (за)

In my opinion  school uniform is great, because...

As for me school uniform is very important, because..

I think students should wear school uniform because ...

Against   (против)

I believe school uniform is not useful at all, because...

I think school uniform is not necessary, because...

I hate wearing school uniform because ...


Бурносова Анастасия Сергеевна        Страница


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация урока "English-speaking countries" в 7 классе к учебнику М.З.. Биболетовой

Урок- презентация на тему "English-speaking countries" в 7 классе УМК М.З. Биболетова и дрАвтор: Гимаева Ания Сальмановна, учитель английского языка, МБОУ " Тюлячинская средняя общеобразовательная шко...

Урок в 4 классе по учебнику М.З.Биболетовой

Данный урок  по теме "Город и деревня" в 4 классе по учебнику Биболетовой М.З....

Разработка урока английского языка в 5 классе к учебнику М.З. Биболетовой

Конспект урока на тему "Мы собираемся путешествовать"...

"Помогая нашим мамам" урок в 4 классе по учебнику М.З.Биболетовой "Enjoy English"

Цели урока:Развивающая цель- развитие готовности к коммуникации.Воспитательная цель- воспитание уважительного отношения к мамам;воспитание ответственного отношения к выполнению домашних обязанностей.П...

Урок "Школа моей мечты" 7 класс по учебнику М.З. Биболетова

Урок - обощение темы "Проблемы подростков. Образование в англо-говорящих странах". Учащиеся работали над проектом "Школа моей мечты", который в конце урока был представлен. P { margin-bottom: 0.21c...

Урок английского языка по теме «Sports Games» для 2 класса по учебнику М.З. Биболетовой.

Урок английского языка по теме «Sports Games» для 2 класса по учебнику М.З. Биболетовой....

Сценарий урока "Достопримечательности Лондона" для 5-го класса по учебнику М.З. Биболетовой "Enjoy English"

Сценарий урока "Достопримечательности  Лондона" для 5-го класса по учебнику М.З. Биболетовой "Enjoy English" представлен в рамках ФГОС системно-деятельного подхода...