Урок в 8 классе
методическая разработка по английскому языку (8 класс) по теме
Предварительный просмотр:
Открытый урок в 8 классе
по теме: «Books in our life»
Ход урока
I. Организационный момент.
Good morning! I’m glad to see you. Today we’ll have a competition. We have two teams. You’ll get points for these tasks. ( Раппорт дежурного). We will do different tasks: do crosswords, match the characters and the authors, speak about favourite writes and poets, play guessing games. Let’s do phonetic drills.
II.Фон. зарядка.
The more you read,
The more you know.
The more you know,
The smarter you grow.
The smarter you grow,
The stronger your voice,
When speaking your mind
or making your choice.
T: Today we are going to speak about one of the most wonderful things in the world. Well, try to guess what it is. It has no mouth, but speaks. It is not alive, but it can be a good friend. It is not a tree, but it has leaves. What is it?(слайд1)
P: It’s a book.
T: Right it’s a book. A wise man said: „Life without books is as a tree without leaves.” Do you understand this quotation?
P: I think life without books looks as poor and unhappy as a tree without leaves.
(ствол дерева без листьев – презентация слайд 2).
Появляются листья со словами обозначающие литературные жанры (презентация слайд 3).
1 task. Write the genres of the books. What genres of the books do you know?
2 task. Let’s do crosswords.
3 task. Write the names of the characters of the books.
4 task. Let’s have a guessing game.
5 task. Match the characters with their authors.
III. Speaking.
T: Pupils, answer some questions:
- Do you like to read books?
- Is reading important?
- How often do you read books?
- What is your favourite book?
- Who is your favourite writer?
- What books by this author have you read this year?
What kind of books do you like to read ?
Do you have many books at home?
Where can you buy books?
Is it possible for you to live without books?
Who read books to you when you where a child?
Do you prefer to read English or Russian books?
IV. Аудирование.
Now let’s have a guessing game. Listen to the beginnings of different kinds of stories and try to guess what story it is.
(слушают тексты два раза, затем определяют жанр рассказа).
The man lay on the ground next to white van. There was no drought. He was dead. I quickly looked in his jacket- some money, a handkerchief and a theatre ticket with a Chicago phone number written on it. Three murders in three weeks and the victims all killed in the same way.
Once upon a time a long, long time ago there lived a beautiful princess. She was an only child and her father and mother, the king and the queen loved her very much. One day, an old woman came to the castle. When she saw the princess, she smiled and laughed in a strange and horrible way.
- a detective story
- a fairy tale
6 task. Read and translate these paragrafs.
VI. Развитие навыков монологической речи
Now some curious facts about books ( слайд 7).
The invention of paper played a very important part in the development of books. In the 11th century the art of papermaking reached Europe but no trace of printing was found in Europe until 1423. It is known that Johann Gutenberg secretly tried out ways of printing in Strasbourg, Germany, in 1440.
The first person to print books in the English language was William Caxton, in Russia – Ivan Fedorov.
The first book printed in the Russian language appeared in Moscow on the first of March, 1564. Up to that time there were only handwritten books in Russia.
7 task. Speaking about favourite writes and poets.
VIII. Развитие речевых навыков и умений.
T: During our lesson you can meet not only the characters of different books but also some English writers. (на слайде появляются портреты английских писателей) Chose an author as you chose a friend.
William Shakespeare is the greatest and most famous of English writers and probably the greatest playwright who has ever lived.
IX. Заключительный этап урока.
Итоги урока, отметки.
The more we read, the more we learn,
The more we learn, the more we understand what we learn,
The more we understand what we learn, the more we like to read,
The more we like to read, the more we read.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
методические разрадотки,презентации к уроку и конспекты уроков : Методическая разработка урока 6 класс математика "Проценты. Решение текстовых задач"
Урок по теме " Проценты" составлен так, что начало урока представлено как путешествие в сказочную страну.Решение текстовых задач показывает межпредметные и метопредметные связи. Происходит...
тема урока: «Сравнение отрезков. Длина отрезка», урок 12. класс: 5 общеобразовательный.программа Математика. 5 класс. Зубарева И.И., Мордкович А.Г.
Эпиграф к уроку:"Если вы хотите научиться плавать, то смело входите в воду, а если хотите научиться решать задачи, то решайте их!»Д. Пойа программа Математика. 5 класс. Зубарева И.И., Мордкович ...
Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)
Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...
Методическая разработка урока по химии в 8 классе Тема урока: «Основные классы неорганических соединений».
Мультимедийный урок с использованием технологической карты и презентации. Урок обобщения и систематизации знаний и умений обучающихся по теме «Основные классы неорганических соединений», приобре...
Конспект урока 7 класс. Тема урока "Из Лондона в Евпаторию" . Тип урока: урок-путешествие.
Конспект урока 7 класс.Тема урока "Из Лондона в Евпаторию"Тип урока: урок-путешествие. УМК “Spotlight”. Авторы: Virginia Evans, Jenny Dooley ,Olga Podolyako, Julia...
Конструкт урока 9 класс. Урок русского языка в 9 классе. Обобщение темы «Сложноподчиненные предложения»
Конструкт урока 9 класс. Урок русского языка в 9 классе. Обобщение темы «Сложноподчиненные предложения»...
План урока 9Б класса (Среда 8 апреля) Урок №70 "Поглощение и испускание света атомами ." 9Б класс (гуманитарный профиль)
Ввиду с необходимости дистанционного обучения, в соответствии с программой и планированием учебного материала, разработан подробный план занятий для учащихся гуманитарного профилия 9 класса. Использов...