Твоческий проект по английскому языку "Let's go to the Zoo"
методическая разработка по английскому языку по теме
Данный творческий проект предлагается в помощь учителям английског языка, имеющих дополнительные образовательные услуги на современном этапе обучения анлийскому языку на начальной ступени обучения и является логическим завершением учебного курса.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
tvorcheskiy_proekt.docx | 24.44 КБ |
Предварительный просмотр:
Творческий проект: “Welcome to the Zoo”
Цели, задачи:
- Формирование коммуникатиной компетенции младших школьников на доступном для них уровне в основных видах речевой деятельности , с учетом речевых возможностей и потребностей
- Приобщение детей к новому социальному опыту посредством английского языка: знакомство с зарубежным фольклором и доступными образцами художественной литературы
- Развитие речевых, интеллектуальных, познавательных способностей и общеучебных умений учащихся; развитие мотивации к дальнейшему овладению иностранным языком
Воспитательные задачи:
- Развитие личностных качеств младшего школьника, его внимания, мышления, памяти и воображения в процессе участия в моделируемых ситуациях общения, ролевых играх
- Обеспечение коммуникативно- психологической адаптации школьников к новому миру для преодоления в дальнейшем психологического барьера и использование английского языка как средства общения
Оснащение : фрагмент видеоролика “At the Zoo” (Longman Primary Video Collection); аудиоматериал использованных в проекте песен на английском языке, игрушки животных, маски, костюмы
Вед.1 Ladies and gentlemen!
Вед.2 . Dear parents, teachers, boys and girls!
Good afternoon!
1. We are very glad to see you at our festival!
2. How are you today?
1. Are you happy?
Let’s invite our artists!
- Who is reading?
Who is writing?
Who is working hard?
Who is laughing?
Who is jumping?
Playing in the yard?
Who is singing?
Who is playing?
Laughing with delight?
We are singing
We are playing
The sun is shining bright!
“If you are happy” ( исполнение песни)
- Chook, Chook, Chook, Chook, Chook,
Good morning, Mrs. Hen!
How many chickens have you got?
Madam, I‘ve got ten
Four of them are yellow
And four of them are brown
And two of them are speckled red
The nicest in the town.
“The Silly chicken” (инсценировка сказки)
_Characters:
The Cock, the Frog, the Hen, the Cat, Chicken Little, the Rat
Hen. Look, Father, how nice our little son is! Sonny, my dear sonny, say, How do you do to your father!
Chicken Little. How do you do, daddy!
Cock. How clever our son is!
Hen .Now, my darling, make a pretty bow!
Hen. Oh, my dear sonny, you are strong, you can do everything!
Hen. Now I must go and get some seeds for you, my dear little sonny-boy!
Cock. And I must go and cry Coock-a-doodle-doo!
Hen. my dear son, you may play here, in the yard!
Chicken Little. Yes, Mummy! Good-bye, Daddy!
Chicken Little. I am clever, I am strong, I can do everything!
Frog. Croak, Croak! Hello, little chicken!
Chicken Little. Hello,. Frog! Look at me! I am clever, I am strong, I can do everything! Mummy and Daddy say so!
Frog Can you jump Look!
Chicken Little. Of course, I can! I can do everything! Mummy and Daddy say so! Mummy, Mummy!!! Oh, my leg!
Hen. I am here! Oh, my dear little chicken! Now, now here are some seeds for you! My poor little darling!
Cat. Miaow! Hello, hello, Chicken Little! Are you ill?
Chicken Little. Hello, Cat! I am not ill! I am strong, I am clever, I can do everything! Mummy and Daddy say so!
Cat. And can you say miaow?
Chicken Little . I can do everything! Listen peep-peep-peep…..
Cat. But It is not miaow, It is peep-peep-peep! And can you catch rats?
Chicken Little Oh, yes, yes, I can! I can do everything!
Rat. Hello, hello, Chicken Little! Can you catch me? Chicken Little catch me catch me!
Chicken Little. Mummy, Mummy! Come here! My head, oh, oh, Mummy!
Hen. Oh, my dear little sonny-boy! Don’t cry! Here are some seeds for you! My poor little child! Are you well now? Yes, you are, I see you are. You can eat seeds.
Frog. I don’t think, he is clever.
Rat . I don’t think, he is strong.
Cat. What can he do? He can’t do nothing!
Chicken Little. But I am clever, I can do everything! Mummy and Daddy say so!
Frog. But it isn’t true!
Cat. No, it isn’t true!
Rat. You must leаrn and leаrn.
Frog. Then you will be clever.
Cat. Then you will be strong.
Rat. Then you will be able to do everything!
Frog, Cat, Rat. But now you are only a silly little chicken!
“My little Chickens” (исполнение песни)
- «Bow-wow« says the dog,
«Mew –mew « says the cat,
«Grunt- grunt» goes the hog
«And squeak» goes the rat.
«Tu – whu» says the owl
«Caw-caw « says the crow
«Quack-quack « says the duck
And what cuckoos say you know.
- Mary Middling has a pig
Not very little and not very big,
Not very pink, Not very green,
Not very dirty, Not very clean,
Not very good, Not very naughty,
Not very humble, Not very haughty,
Not very thin, Not very fat,
Now, what would you give for a pig like that?
“Old Macdonald» (исполнение песни)
“Three little piglets” (инсценировка сказки)
Characters : 2 storytellers, Nif-Nif, Naf-Naf, Nuf-Nuf, Wolf
Storyteller1. Everybody knows the story about three little piglets. I hope you are ready to watch our play.
Storyteller2. Once upon a time there lived three brothers Nif-Nif, Naf-Naf, Nuf-Nuf.
Storyteller1. One summer day the eldest brother noticed that the weather was cold and cool.
Naf-Naf You see, brothers, autumn is coming. Rain and wind will be here soon.
Nuf-Nuf It is warm now. There is a lot of food around us. We want to play and have a lot of fun.
Naf-Naf Stop, and listen to me, please. Winter will come after autumn. Snow will be falling. Wind will be blowing. It will be cold and snowy.
Nif-Nif So what are you going to do
Naf-Naf I’m going to build a good house and I advise you to do the same.
Nuf-Nuf OK. Let’s build a house at once and go on playing.
Nif-Nif I will make a house from straw.
Nuf-Nuf My house will be made of branches of the trees.
Storyteller2. So they all built their houses for themselves. Nif-Nif built a house from straw. Nuf-Nuf built a house from branches and Naf-Naf was the cleverest because he built a house from stones.
Storyteller1. Nif-Nif and Nuf-Nuf built their houses very fast and started playing while the eldest brother was building his house.
Storyteller2. But suddenly Wind and Cold came and every piglet went to his own house.
Wolf. Oh, how cold it is. How hungry I’m I remember that three little piglets live in this wood. One of them may live here. I must blow at this house so it will be broken.
Nif-Nif oh please, help me, Nuf-Nuf, let me come in, please. My house is broken.
Wolf. Oh, here they are There are two of them. I must blow again.
Nuf-Nuf Please, let us in dear brother Naf-Naf
Nif-Nif Hurry up ,please Wolf wants to eat us up Our houses are broken.
Naf-Naf Come in, please.Let’s close the door
Wolf. Oh, there must be all three piglets What a big dinner I’m going to have
Naf-Naf You see, my dear brothers, how t is important to build a good house.
Nif-Nif, Nuf-Nuf. Forgive us, Naf-Naf . You were right.
Nuf-Nuf.We won’t be lazy anymore, we will do everything you will say.
Naf-Naf That is very good. Let’s live together in my house
Storyteller1. Three brothers lived very happily together and Wolf never returned to their house.
Storyteller2.He was afraid of little piglets and didn’t want to have any problems.
Вед.1 Tomorrow on Sunday we go to the zoo
Вед.2 Tomorrow, tomorrow we go to the zoo
Вед.1. There is a giraffe there and a zebra too
Оба: A bear and a monkey and a kangaroo!
- Ting tiger is my cat
All in stripes and very fat!
Tiger, don’t catch the flies
In the kitchen hunt the mice!
- Lion, lion lazy bones
Lions had two telephones
Lion rings the lioness up
And invites her to a hunt!
“The Zoo- song” (исполнение песни)
Вед.1 Good morning, when its morning
Вед.2 Good night, when its night
Вед.1 And when it’s time to go away
Вед.2 Good-bye, good-bye, good-bye!
Использованная литература:
1.Проектные задачи на начальном этапе обучения.- Москва, Прсвещение, 2011.
2.Игровые уроки и внеклассные мероприятия на английском языке-Москва, Вако, Е.В. Дзюина, 2009.
3.Театрализованные уроки - Москва, Вако, Е.В. Дзюина, 2006.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Проект по английскому языку "Роль заимствований в современном английском языке"
Презентация проекта :"Роль заимствований в современном английском языке "...
Итоговый урок-презентация проектов по английскому языку в 6 классе по теме «Как улучшить свой английский».
Урок английского языка в 6 классе. Урок построен по методу проектов. В течение нескольких учебных недель учащиеся готовят презентации по теме "Великобритания". Презентации учащихся рассматриваются на ...
исследовательский проект по английскому языку "Животные в английских поговорках и пословицах и их русские и кумыкские эквиваленты"
В исследовательском проекте рассматриваются английские поговорки и пословицы. дается сравнительный анализ русских и кумыкских эквивалентов данных пословиц....
Проект по английскому языку на тему: «Волшебный мир русских и английских народных сказок»
Сказка – это древнейший жанр устного народно творчества, произведение волшебного или бытового характера. Как и все народное искусство, сказка глубоко национальна, но в то же время большинство ска...
Международный конкурс по английскому языку «English time» от проекта «Уроки английского» (urokiangliyskogo.ru) 30.11.2017
Международный конкурс по английскому языку «English time» от проекта «Уроки английского» (urokiangliyskogo.ru) 30.11.20171. Антонова Варвара 5 кла...
Международный конкурс по английскому языку «English club» от проекта «Уроки английского» 23.11.2017
Международный конкурс по английскому языку «English club» от проекта «Уроки английского» (urokiangliyskogo.ru) 23.11.20171.Антонова Варвара 5 класс Диплом 1 место №...
Статья преподавателя английского языка Михальковой Т.Л. "ИНТЕГРАЦИЯ ПРОЕКТА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ С ИСТОРИЕЙ".
Организация данного проекта....