Урок английского языка в 9 классе George Washington
план-конспект урока английского языка (9 класс) по теме

Развитие информационно-коммуникативных умений чтения на базе страноведческого текста

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon george_washington.doc35.5 КБ

Предварительный просмотр:

George Washington

Unit 3, Lesson 8 (the 9th form)

Цель: развитие информационно-коммуникативных умений чтения на базе страноведческого текста

Задачи:

  1. Содействовать формированию целостного представления о личности Д.Вашингтона – первого президента США
  2. Содействовать развитию и формированию следующих умений:
  1. использование знаний для выполнения творческих работ
  2. выделять главные факты и составлять короткие сообщения
  3. трансформировать полученную информацию для ответов на вопросы
  4. развивать языковую догадку
  1. Воспитание чувства уважения и признания заслуг величайших людей мира

Учебные средства: компьютер, магнитофон, портрет, карточки

                                    Ход урока

1. Сдача рапорта дежурного

2. Good Morning, dear children and dear guests! I am glad to see you.

What is the topic of our lesson? How do you think what is the object of the lesson? (The object of our lesson is to learn the life way of George Washington.) That’s right. We will speak a lot of about this great man.

3. Let us repeat the words to the text

  1. Repeat after the speaker
  2. Vanya, guess the puzzle
  3. Iliya, go to the board and work with the card
  4. Nikita translate the words from Russian into English

4. Answer the questions to the text:

1. How long did G Washington guide his country?
2. What family did Washington belong to?
3. How many children did George's father have?
4. What did G. Washington study?
5. When did he begin to work?
6. When did G. Washington retire?
7. Where did G. Washington have his first chance to meet and talk with leaders of other colonies?
8. When was G. Washington chosen president of the Continental Convention?
9. When did he die?

5. Look at the presentation about George Washington and guess the crossword

W A S H I N G T O N

A R P E N I  E  A P A

R M I R D G N X P T

    Y R O I H E A O I

        I     A T R T S O

        T    N     A I  I N

              S      L O T A

                      S N  I L

                             O I

                             N T

                                 Y

1. George Washington and his soldiers won it.

2. Washington was a leader of it.

3. He had a high national …

4. The victory in the colonial war made Washington a …

5. The natives of America.

6. When did the Boston Tea Party take place? (a part of the day)

7. They gave G.W. advices.

8. The main cause of the colonial war.

9. G.W. was a leader of Virginia’s …

10. He was proud of his …

6. You have just got a lot of information about George Washington. Speak to these themes please:

- George Washington’s childhood

- The service in the English army

- The president of the Continental Convention

- The first president of the USA

7. Would you like to write an Acrostic poem using the word Washington? (wise, amazing, strong, honest, intelligent, nice, great, tolerant, outstanding, noble)

8. Why do you think, G.W. was a great president of the USA

(He was a great leader. He won the colonial war with the badly trained army.

He made some important political decisions. He chose the place for the capital of the USA and built the White House.

People respected him for his courage, honesty and wisdom.

“First in war, first in peace, and first in the hearts of the countrymen”

9. You have done a great work. What marks do you give yourself?

10. Your home task is to translate the poem ofJames Russell Lowell

“George Washington” 

Soldier and statesman, rarest unison;
High-poised example of great duties done
Simply as breathing, a world’s honors worn
As life’s indifferent gifts to all men born;
Dumb for himself, unless it were to God,
But for his barefoot soldiers eloquent,
Tramping the snow to coral where they trod,
Held by his awe in hollow-eyed content;
Modest, yet firm as Nature’s self; unblamed
Save by the men his nobler temper shamed;
Never seduced through show of present good
By other than unsetting lights to steer
New-trimmed in Heaven, nor than his steadfast mood
More steadfast, far from rashness as from fear,
Rigid, but with himself first, grasping still
In swerve less poise the wave-beat helm of will;
Not honored then or now because he wooed
The popular voice, but that he still withstood;
Broad-minded, higher-souled, there is but one
Who was all this and ours, and all men’s—WASHINGTON.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация для урока английского языка на тему: "George Bush is the 43 President of the USA".

В биографии представлена биография 43 президента США....

Урок английского языка 11 класса по теме" Мы изучаем английский язык".

Урок-конференция с участием зарубежных англоговорящих студентов, где обсуждались проблемы изучения английского языка, его место в глобальной культуре....

урок английского языка 4 класс к УМК "Английский с удовольствием" М.З.Биболетовой

конспект урока" Неправильные глаголы"  Unit 2 , презентация, дидактический материал...

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС  УМК "Английский в фокусе"....

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....

Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»

Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...