Урок английского языкав 6 классе"My working day and day off"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме
Актуализация умений и навыков по всем видам речевой деятельности по теме"Распорядок дня".
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_angliyskogo_yazyka_v_6_klasse.doc | 62.5 КБ |
Предварительный просмотр:
1.Начало урока.
П:Good morning , boys and girls!
Nice to see you.
How are you?
У.:Fine,Thank you.
П.: Today we have guests.I think you are glad to see them at our lesson.
We begin our lesson. The theme of our lesson is
We shall read , speak , translate, make up the sentences, listen to the tape, make up the dialogues, answer the questions.
2.Фонетическая зарядка.
П:Read these words correctly!
Repeat after me!.
Run – running watch - watching
Ride – riding speak - speaking
Play – playing cook - cooking
Swim – swimming read - reading
П:That’s right! Well .
3.Речевая зарядка.
П.: Look , please ,at the screen!
(на доске – Be always on time
To be late is a crime!
П:Read , please, and repeat after me!
Translate !
П:Что нужно , чтобы всегда – Be always on time? Наверняка , хорошо ориентироваться во времени . Вспомним , как это делать по – английски?
Look! What’s the time now?
Good.That’s right!
(на доске – циферблаты часов . стр.72, учебник)
4.Лексическая зарядка.
I.
П: Now we speak about our working day.
What do you do usually?
1)Look. Read the word combinations and repeat after me!
To have breakfast
To have a shower (картинки на доске)
To dress
To go to school
To have lunch
To go home
To do homework
To go for a walk
To have dinner
To watch TV
To go to bed
Let’s make up the sentences with these word combinations.
П: I get up at 7 o’clock . And you ?
У.: I get up at 8 o’clock.
2) П.:Now we play!
You are correspondents of our school’s newspaper . You speak about your working day.
Make up the dialogues about your working day .
Вам нужно написать статью в нашу школьную газету о том , как наши ученики соблюдают режим дня.Для этого необходимо задать несколько вопросов. Вот наша школьная газета.Лучшие сочинения , а это будет вашим домашним заданием , будут помещены в этой газете.
( после диалогов ) П.:судя по вашим ответам , вы стараетесь выполнять режим дня, наверняка , делаете утреннюю гимнастику.Давайте покажем , как вы это делаете.
.Физкультминутка.
Well. That’s right!
II.
П.: Now we speak about your day off.
Look . I tell you the russian word combinations ,you find the english word combinations.
Играть в теннис. У.: Play tennis.
Смотреть телевизор
Плавать в плавательном бассейне
Ходить в кинотеатр
Кататься на велосипеде
Бегать в парке
Играть на пианино
Говорить по - английски
Читать книги
Готовить
Играть в футбол
(на доске выражения)
Run in the park на доске
Ride a bike
Play football I like + Ving
Play tennis (картинки)
Swim in the swimming bath
Watch television
Go to the cinema
Play the piano
Speak English
Cook
Read books
П.: What do you like doing on weekend?
I like running in the park. And you? П – У1 , У2 и т. д.
У.:I like cooking.
П.: Let’s sing the song « Our week”
5. Развитие грамматических навыков.
П.: К нам пришло письмо , но оно разлетелось на кусочки и только отдельные предложения .Some pupils make up the sentences and then ask questions to these sentences .
(уч – ся получают карточки со словами , составляют предложения и вопросы.)
П.: Нам придется написать ответ на письмо , но его необходимо грамматически правильно оформить. Давайте вспомним некоторые правила.
(на доске предложения , нужно поставить S, DOES or DO)
LOOK !READ the sentences CORRECTLY!
1.I go….to school by bus.
I go to school by bus.
2.My father watch …..TV in the evening.
My father watches TV in the evening.
3.Mary and Tom drink …..tea in the morning.
Mary and Tom drink tea in the morning.
4.He do….his English exercises after school
.
He does his English exercises after school.
5.We have/has lunch in the afternoon.
We have lunch in the afternoon.
П.: Let’s read the questions correctly!
1……they live in Moscow?
Do they live in Moscow?
2….he like cakes?
Does he like cakes?
3……I have milk or tea for breakfast?
Do I have milk or tea for breakfast ?
4.When…….you go to school ?
When do you go to school?
5.What…….she like to read?
What does she like to read?
П.: Are you ready ? please , children ,read the sentences and your questions .(1 группа)
- .They do not get up very early.
- I like to watch films about animals. (самостоятельная работа)
- My sister always goes shopping on Sundays .
- We help our mother about the house.
- My father usually works in our garden .
- He reads interesting books.
5.Развитие навыков монологической речи.
П.: Мы повторили время по - английски , повторили выражения . необходимые нам , вспомнили правильное грамматическое оформление предложения.
П.: Now we can answer the question: what do you like best of all: your working day or your day off?
Tell about your working day or your day off.
У1.:I like my working day. I like to go to school. I like my friends. и т.д.
У2.:I like my day off. I can not go to school.и т.д.
6.Развитие навыков чтения.
П.:Мы выяснили , как вы проводите свои обычные и выходные дни. К нам ещё пришли письма из Англии от ваших сверстников . Мы сейчас узнаем , как они проводят свои дни.
П.: Now we read the text , open your books , page 67 , exercise 2 and choose the right answer.
We begin.
Dear granny,
I’m in the Lake District now and I love it! We get up at eight and have breakfast at nine. We often have breakfast in our hotel room. We don’t have lunch in the hotel. In the afternoon we go to the lake. When the lake is not cold we swim a lot.I can swim very well now.
Sally can’t swim well and she doesn’t like it. We always have lunch in town. At five o’clock we often play tennis. In the evening we watch television. Sometimes we play chess. We never go to bed at ten. We go to bed at twelve o’clock and our days are very long . Mum and Dad are very happy . They sometimes go to the shops. Dad plays football but not very often. Love,
John
Задание :
1.John has breakfast……
А) in his hotel B)in the garden
2.John swims a lot……..
А)when it is hot B)when it is not cold
3. ……..swims well.
А)John B)Sally
4. John always has lunch …….
А)in town B)in his hotel
5.John and Sally never go to bed at ……..
А)twelve o’clock B)ten o’clock
Правильные ответы.
1 . John has breakfast in his hotel room.
2 . John swims a lot when it is not cold.
3. John swims well.
4.John always has lunch in town.
5. John and Sally never go to bed at ten o’clock.
8.Развитие навыков аудирования.
П.: У нас ещё звуковое письмо
Listen to the tape and answer the questions about Tom’s working day.
1.When does Tom get up in the morning ?
a)at 5 o’clock b)at 6 o’clock c)at 7 o’clock
2. When does Tom have breakfast ?
a)at 7 o’clock b)at 8 o’clock c) at 9 o’clock
3.When do Tom’s begin?
a)at 7 o’clock b) at 8 o’clock c)at 9 o’clock
4. When does Tom have lunch?
a)at 12 o’clock b)at 1 o’clock c) at 2 o’clock
5. When does Tom go home?
a)at 3 o’clock b)at 4 o’clock c)at 5 o’clock
правильные ответы.
1.Tom gets up at 6 o’clock.
2.Tom has breakfast at 7 o’clock.
3.Tom’s classes begin at 9 o’clock.
4. Tom has lunch at 12 o’clock.
5. Tom goes home at 4 o’clock.
10. Заключительный этап урока.
П.: Our lesson is over. Чем мы сегодня с вами занимались на уроке?
У1 : читали текст.
У2: слушали текст. И т.д.
П.: Дома вам нужно написать сочинение о том , как вы и ваши одноклассники выполняете режим дня. Лучшие мы поместим в нашу школьную газету.
Thank you for your work at the lesson. You get marks.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
презентация к уроку английского языка "Life and works of M.Lomonosov"
презентация к уроку английского языка по теме "Жизнь и творчество М.Ломоносова"...
ПЛАН КОНСПЕКТ УРОКА английского языка в 11 классе «WORK FOR A LIVING».
ПЛАН КОНСПЕКТ УРОКА с презентацией...
Конспект урока английского языка в 10 классе "Western Democracies. How do they work?"
Урок рассчитан на 2 часа, разработан по УМК Кузовлев В.П. "English 10-11". На уроке предусмотрено использование ИКТ....
Конспект урока английского языка Класс: 9 Тема: «Едим не дома» “Eating out”
Данная методическая разработка содержит материал по совершенствованию навыков устной речи на основе проблемно-ситуативного метода....
План-конспект открытого урока английского языка в 6 классе по теме "My Working Day & My Lifestyle" ( по ФГОС)
Урок составлен в соответствии с ФГОС, использую несколько технологий: коммуникативного обучения,игровые,здоровьесберегающие и информационно-компьютерные.Тесты 2-х видов для контроля сформированности У...
Oткрытый урок английского языка в 4 классе по теме: «My Working Day»
Oткрытый урок английского языка в 4 классе по теме «My Working Day»(по учебнику: В.Н.Богородицкая, Л.В.Хрусталева. Английский язык для 3 класса общеобразовательных учреждений. Часть 1.)...
ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА Класс: 4 Учебник: Spotlight 4, Быкова Н. И., Поспелова М. Д. Английский язык Тема урока: Что ты можешь узнать в зоопарке? Грамматика: степени сравнения прилагательных(Аt the Zoo?)
ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКАКласс: 4Учебник: Spotlight 4, Быкова Н. И., Поспелова М. Д. Английский языкТема урока: Что ты можешь узнать в зоопарке? Грамматика: степени сравн...