урок: Дикие животные
план-конспект занятия по русскому языку (2 класс) на тему
Предварительный просмотр:
Дикие животные
Где спят звери зимой?
2. Беседа
-кто живет в лесу?
-Это какие животные?
3. Отгадывание загадок.
1. Он в берлоге спит зимой
Под большущую сосной
А когда придет весна
Просыпается со сна /медведь/
2. Хвост пушистый
Мех золотистый
В лесу живет
В деревне кур крадет /лиса/
3. Кто на деревне сидит
И грызет шишки /белка/
- про каких животных я только что загадала?
- Перечислите мне диких животных. Хорошо.
III. Новая тема.
- сейчас мы узнаем о них: кто как спасается зимой.
1. Словарная работа.
Берлога- ижээн уж- шаппас чылан
Нора-унгур попросил-дилээн
Дупло-конгул полезные-дилээн
Ряд читает по-русски,
Ряд читает по- тувински, и обратно.
Подчеркните в словах окончание и предлог в. Составляем устно предложения (46 учащихся).
Вывод: Слова, отвечающие на вопрос имеет окончание (е) и предлог в.
Запомните.
V. Работа в тетрадях
1. минута чистописания.
В лесу живут белки, медведи, лисы и волки. Это дикие звери. ( проводится работа над правильным написанием слов).
Давайте немножко поговорим о медведе.
Слово медведь образовалось в русском языке из двух слов: мед и ведать, т.е. пробовать.
Внимательно слушайте и ответьте на вопрос.
Медведь подумал и сказал: «Зима короткая .Тянется всего одну ночь».
-Почему так говорит медведь?
-Он спит всю зиму. И не замечает какая долгая зима.
Упражнение.
Составление предложений по рисункам.
Например: Вот нора. В норе живут лиса и лисята.
Вот дупло. В дупле живет белка.
-Где живут лиса и лисята? Медведь? Белка?
Физминутка.
Как на горке- снег, снег
И над горкой- снег, снег
И на елке- снег, снег
И под елкой- снег, снег
VI. Чтение рассказа: «Уж и еж».
- Правильное произношение слов.
- Чтение рассказа учителем.
- Чтение вполголоса.
- Чтение по ролям.
- Вопросы по содержанию рассказа.
Вывод: К чему нас учит рассказ?
Составление маленького рассказа.
- Работа по карточке.
Вместо точек употреблять нужные слова.
а) Это …. В дереве дупло. У белки пушистый …. Белка любит…. и ….
б) У…. лисята. Лиса ищет…. Лисята сидят в….
в) В лесу живет…. Это большой и ….зверь. Медведь любит мед и….зимой он спит в….
VII. Итог занятия.
Игра: Угадай-ка. Что ту не правильно?
-Зимой заяц спит в берлоге.
-Медведь живет в дупле.
-Белка живет в норе.
-Лиса бегает по лесу.
-Где спят звери зимой?
-Кто спит в берлоге? В дупле? В норе?
VII. Домашняя работа.
Упражнение 3 (стр.76).
IX. Выставление оценок.
- Составление предложений.
Составляем предложения. (3-4 пр. по желанию) (берлога, попросил – I ряд, дупло, полезные- II ряд).
-Достаточно, молодцы.
3. Работа над правильными произношением.
Берлога- (б/зв, согл.), дупло- то же, попросил- «п» чатаем твердо, полезные- «о» - «а». нора, лисята- я смягчает с. Плавно произносим (хорош, индивидуально).
VI. Работа по учебнику (стр. 75).
Где спя звери зимой.
- чтение текста.
- образцовое чтение учителя.
- чтение учащихся по цепочке.
- чтение вполголоса.
- работа над содержанием текста.
2. Работа над вопросами: Где? В чем?
Как сказать по- тувински вчем ?- Чунун иштинде? (хором читаем).
И запомнили эти вопросы.
Где?- Кайда? В чем?- Чунун иштинде?
Второй вопрос с предлогом. Предлог в.
Что обозначает предлог в?
Где лежит ручка? В пенале.
В- иштинде. (дается несколько примеров)
Как пишется предлог со словом?
Вывод: Что обозначает предлог в?
- Работа по таблице.
Что ? Где ? В чём ?
Берлога живёт в берлоге
Нора спит в норе
Дупло в дупле
- Беседа
- кто живёт в лесу ?
- Это какие животные ?
- Отгадывание загадок .
- Он в берлоге спит зимой
Под большущею сосной
А когда придёт весна
Просыпается со сна / медведь /
- Хвост пушистый
Мех золотистый
В лесу живет
В деревне кур крадет/лиса/
- Кто на деревне сидит
И грызет шишки /белка/
- про каких животных я только что загадала?
-Перечислите мне диких животных. Хорошо.
III. Новая тема.
-сейчас мы узнаем о них: кто как спасается зимой.
1. Словарная работа.
Берлога- ижээн уж- шаппас чылан
Нора-унгур попросил-дилээн
Дупло-конгул полезные-дилээн
Ряд читает по-русски,
Ряд читает по- тувински, и обратно.
Сонгада
хыраа
КААСТАЛГАЛЫГ ЧУРУЛГА.
Тема: «Сон, гада хыраа».
Сорулгазы: 1.Дорт булун, иштинге каасталгалыг чурукту альбом саазынынга шын туружун шыйып, харжыгаштарны ундур чуруп билирин ооредир.
2. Амыдыралда чараш чуулду эскерип, оон, онзагайын, он,- чузунун ылгап билирин, кичээнгейлиг, эскериичел чорукту сайзырадыр.
3. Бойдустун, чараш болуушкуннарын ханы бодунга син,ирип, ону магадап болгаш каас сеткил-биле бойдуска ынак чорукту уругларга кижизидер.
КИЧЭЭЛДИН, ЧОРУДУУ.
I организастыг кезээ.
- Аалдап келген башкылар-биле мендилежири.
Аяар оожум олурупкаш,
Ажыл-ишчи кичээдээли.
II сорулгазын дамчыдары.
Кичээливисте каасталгалыг чурулга- бо уеде коруп турарывыс бойдустун, бир чараш чурумалын чуруур бис.
Беседа.
Каасталга деп чул? Кым билирил? Билирин, ер-биле чугаалап корун, ер, уруглар.
-Каяа корген силер?
/идик-хеп. Аяк-сава, эт-сеп../
- Ол каасталганы чуге ундезилеп коргускенил? Чуге домейлеп чураан болурул?
Карак-биле корген бойдуста бир-ле чараш чуулду шилип алгаш коргускен болур.
-Кандыг он, нер-биле ажыглаттынарыл?
Чырык он,нер: кызыл, кок, сарыг.
Он, нерни таарымчалыг ап тургаш, чурук каасталганы сиилбип чуруур. Чон бурузунде каасталгалар бар. Чижээ: орус чонда катар, унуштер., чечектер; якут чонда шимчээшкинниг чараш ан, нар; а тыввввввва чонда угулзалар болуп турар.
Шулук номчулгазы: Э.К «Чурукчу соок» (оореникчи).
Эртен сон,гаа кээр мен Сургуул, акым шилге
Эзим-арга сырый чараш Чуруп, шыйып ойнавас
Калбак, чин.ге кыдырыктыг- Оттуп келгеш, дуне
Кандыг буру ында чок дээр! Олче буду коор мен.
Оон, боду козулбес,
Оортан дааш унмес-даа,
Чурукчунун, арнын коруп
Чугаалажып танышсымза.
- Шулукте чунун, дугайында чугаалап тур?
-Силерге шулук чараш-тыр бе? Чуге?
-Ийе. Бойдустун, бодунун,-на чаяап кааны чараш чурумал чуу болду?
Соок
Соок дээрге-ле чылдын, кайы чараш эргилдезинде бисте аалдап келди?
Декабрьда (С.Маршак)
1 оореникчи: Арга-хову декабрьда
Ак хар-биле шугланыптар
2 оореничи: Кыш келген. (С.Маршак)
Чагырга чок кыштын, соогу
Чаш хар уруп кылаштап ор.
3 оореникчи: Хар.
Хоюг ак хар
Кончуг оожум саарлып баткаш
Чернин.Кырын
Чедиштир-ле шуглап алды.
4 оореникчи: Харжыгаш (О.Кан,-оол)
Харжыгаш, харжыгаш
Кайыын, чуден келдин,?
-Эргим черим кышкы
Энчээ болуп баттым.
- Силер кым, хар дугайында шулуктерин,ерни чараштыр чугааладын,ар.
Эр-хейлер.
Чурукче корун,ер. Кым биске белектиг кел чыдыр. Чаа-чыл. Белээ- шивижигеш.
Шивижигеш мун,гаргай тур. Ону чараш харжыгаштар-биле каастаптаалын,ар.
Харжыгаштар артында кичээливис
тывызыын тыптаалын,ар.
Узун дургаар:
- Сугга душпес, отка орттенмес.
- Холу, буду чок-даа болза,
Кончуг чараш чурук чуруун.
- Кыжын чылар, сайын чыдар.
Доора дургаар:
- Коорге козулбес, тударга тутунмас.
- Ак ширтек хову шыпты.
- Чаа чылда чалаттырды,
Чайгы хеви хевээр келди.
- Корунчукке манн,нааар аъдым,
Хорзунунге хоржок аъдым.
(Кышкы оюннар дугайында чугааны кылыр).
III. Чаа тема.
-Кичээлде сооктун, хыраазын чуруур бис.
-Бо мээн, чуруум. Сон,гада хыраа.
Ында хыржыгаштар база кышкы чурумалды чурудум. Соок угулзалар дег, дыдыраш. Бо харжыгаштын, хевирлери-дир.
Олар 6 баштыг болур ужурлуг. Оон, дурзу-хевирлери бир янзы. Бот-боттарындан ылгалдыг. (хайгааралды чоргузар).
IV. Практиктиг кезээ.
Сон,га- альбом арны.Саазынны доора дургаар салып арыр. Сон,гада хээлер дыдыраш база харжыгаштар ан,гыланып коступ чыдар.
-Краска-биле чуруур бис. Хой будук албас. Сугланчак база болдурбас.
Чурукту кургай бээрин манаар. Чурукту арыг-силиг, шевергин чуруур
силер. База бир бажын чураан солунде кургаг чулгуушке оожум баскаш
суп алыр. Ажыл соонда олудун арыг-силиг тудар силер, уруглар.
V. Бот ажыл
Немелде ажылды, тайылбырны чорудар.
(оожум аялгадан салып алыр).
Анализ.
-Кымнын, чуруу чараш-дыр? Арыг-силиг-дир? Кайы чурукту сонуургадын,ар?Чуге?
(нити унелелди уруг бурузунун, чуруунга бээр).
VI. Тун,нел:
-Кичээл чунун, дугайында чурудувус?
-Чуну билип алдын,ар?
-Каасталга деп чул? Кайыын унгенил?
VII. Демдек салыры.
VIII. Онаалга
Шупту туруп келир
Келир кичээлде белен келир
Кичээл тонген. Дыштаныр.
Башкылар-биле байырлажын,ар.
Тыва дыл
Тема: «Демдек адынын чуве ады-биле холбаазы»
-2002 Монгуш А.А.
ТЕМА: Демдек адынын чуве аттары-биле холбаазы
Сорулгазы: Демдек аттарынын чуве аттары-биле харылзаазын практикага коруп, мергежилгелерни кылыр. Сос курлавырын байлакшыдып, харылзаалыг чугааны сайзырадыр. Тыва ёзу чанчыл-биле мал-маганга ынак чорукту кижизидер. Торээн дылыныын дузазы-биле улустун аас-чогаалынга ынакшылды оттурар.
Дерилгези: Сюжеттиг, предметтиг чуруктар, улегер домактар, карточкалар, магнитофон.
Кичээлдин чорудуу.
I. Организастыг кезээ.
- Экии, амыр!
-Экии, амыр-ла!
_Онаалга-саналга куусеттинген бе?
-Кыдырааш, дептеривис четчир бе?
-Кичээлге шупту белен бе?
-Ийе.
II. Сорулгазын дамчыдары.
Самбырада улугер домак-биле ажыл:
Эштигде хоглуг,
Эптигде куштуг
-бо бистин кичээливистин кыйгырыы.
Угаан-бодалдын, сагыш-сеткилдин эртинелери, улегер домактарга даянып алгаш, кичээливисти маргылдаа хевирлиг эрттирер бис.
Катаптаашкын
Шулукту аянныг номчааш, сайгарар.
Тыва чонум хундулээчел,
Дылы безин эптиг, чымчак,
Эрткен-душкен кижилерге
Эжиктери ажык турар.
-Шулукте тыва чонну, дылывысты канчаар бижип турар-дыр?
-Хундулээчел, эптиг, чымчак, ажык.
-Бо состер чугаа кезээнин кандыг хевиринге хамааржыр-дыр?
-Демдек ады деп чул?
Декдек ады домакка кандыг кежигун бооп чоруурул?
-Ийиги черге кежигун- тодарадылга.
-Эр-хейлер!
Домак сайгарылгазы.
Ээлдек-эвилен, чымчак сеткилдиг башкым ачызында эртем-сургуулга оорендим.
-Демдек ады домакты канчаар тодарадып турарыл?
-Демдек ады домактын утказын чараш, чечен кылдыр делгередип турар.
III. Кыдыраашка ажыл
Чараш бижилге
Самбырада домакты чараштыр бижээш, шупту ыыткыр номчуур.
-Угаан-бодалынар элбеп ханылазын!Уруглар!
«Хуулгаазын уе»- бисте моорлап келген. Карактарын шийип алыр.
-Тоол маадырлары, силер таныыр силер.
-Шииткекчи оглу хуулгаазынкорунчуу-биле коруп олурарга, кадарчы-биле дангынанын аалынга дуза херек апарган. Ам шупту хаан оглунун ужар хевизинге олурупкаш, оргу шолдерни, хем-дагларны ажып чораашаалга чеде берээлинер. Шупту ужуптаалынар (янзы-буру шимчээшкиннерни оореникчи бодунуу-биле кылыр)
-1,2,3, карактарны ажар. Огнун ээлери бисти манап турлар.
-Кирип болур бе?
-Болур болур.
-Силерге дузалажыр дээш моорлап келдивис.
-Ынчаарга дораан ажылче унуптээлинер.
-Иезинден анай астыгып чыдып калган-дыр. Бо ырак эвесте анайны дилээлинер. Эш-оору даг эдээнче оъттап унген чуве.
- Силер уруглар ам боажылды дурген кууседиптер болзунарза, анайны тып алган боор силер.
Чуве аттарындан демдек аттары тургузар.
Кат- каттыг Хойлен-…………..
Дааш- …………… Моген-……………
Тоорук-…………. Шет-……………..
(самбырага 2одуругдан 1-1 оореникчи тургаш дазылын, кожумаан шыйар)
IV. Ном-биле ажыл (арын 80)
Мергежилге 214
I одуруг: тон, ………………….хол деп состерге,
II одуруг: ие, …………………..класс деп состерге демдек аттарын немей бижиир.
-Огнун бичии оглу инектерни одарже ундур хай дээри-биле, онаалганы дурген кууседиптинер. Мурнай кылгаш, инекти одуруг эр-хей болур.
Аас-биле 3-4 домак чогаадыр.
Самбырада домак-биле ажыл.
Бора аът Наадымга чырааладып келген.
___________
Бора аът демдек ады+чуве ады
-Домак иштинге демдек ады хамаарышкан созунун кайызынга чоруур-дур
Туннел: Демдек ады чуве адынга хамааржып чоруур болгаш домактын иштинге демдек ады чуве адынын мурнунга чоруур.
V. Чогаадыкчы диктант.
Хой сектер орнунга чогуур состерни киирип бижиипю
Хой… , кижи…
…аът орук часпас.
…кижээ чон ынак.
Дурту…, туразы…
Хыналдазы.
Сула шимчээшкин.
Инек малым арбын оссун,
оой, дынгылдай
Итпек-хойтпак бике берзин
оой, дынгылдай
Хоог-хоог, дынгылдай
Аккыр дуктуг ангор ошкум,
оой, дынгылдай
Арбын дугун бске берзин,
оой, дынгылдай
Чу-чу-чу, дынгылдай
Чылгы малы чыраа-саяк болзун,
оой, дынгылдай
Чыдын-хонаш сынмас болзун,
оой, дынгылдай
Кру-кру-у, дынгылдай
-Ажыл тонген дыштаныылынар. Дангына улегер домактарга морей чарлап тур. Чурук-биле илереттинген улегер домактарнын утказын тывар.
-Огнун ээлеринге хой малдыг болурун кузевишаан, дедир чанаалынар. А, бисти дедир эккелген маадырларга чуу дээр бис?
-Четтирдивис.
VI. Туннел.
-Кичээлде чуну кылдывыс?
-Чуну билип алдынар?
-Чуну кончуг сонуургадынар?
-А силер бажынынарга мал ажылынга чуну канчап турар силер?
-Эрес-кежээ болуп мал-маганга ынак болунар уруглар.
VII. Онаалга. Мергежилге 215,217 (арын 80)
VIII. Демдек салыры.
Чурулга.
Тема: Тыва борт
-тумак
-2002- Монгуш А.А.
Тема: Коруп чорууру.
Тыва борт-тумак
Сорулгазы: Тыва борт-тумакты чуруп билирин ооре-дир.
Оон хевирлери кышкы борттер-биле таныштырар. Салаа баштарын шимчээ-ринге, краска-биле шын чуруп билирин, угаан-
медерелин сайзырадыр. Анчыларнын аажы-чанын дозеп, оларны хундулээр чорукка кижизидер.
Дерилгези: Чуруктар, магнитофон.
Кичээлдин чорудуу.
- Организастыг кезээ.
-Келген башкылар-биле мендилежири.
-Экии!
Шылаанывыс уттупкаштын
Шынгырт оожум олуруптаал.
(оореникчилер олуттарга олурар).
- Сорулгазын дамчыдары.
Шагнын чараш чанчылдарын
Чурулгага ажыглаалы.
Анчыларнын борт-каазын
Аажок чуруп оорениили.
Беседа
Тыва улус шаг-тоогуден бээр мал малдап, чер ажылы кылып, аннап-меннеп чорааш. Аннар чорук ада-огбевистин амыдыралынын кол кезээ бооп келген. Аннары- эр улустун кылыр ажылы болгаш доктаамал хулээлгези чораан. Ан эъди, кежи-биле ажы-толун, арбын-чонун азырап келген.
Улегер домактарны номчунар.
Улегер домак.
Чаш ынны кээргеп чор,
Аныяк анчыны сургап чор.
Олча-дывыш дурумунде,
Орлан анчы чурумунда.
Тыва дыл кичээлинде «Даайым» деп эдертиг бижээн бис. Ол созуглелди утказы-биле бо улугер домактар сырый холбаалыг. Анчынын дурумнерин сактып, чугааланар.
- Ан-менни кырбас чоор, ой-хемчээлин коор.
- Эр-кызын албан коор.
- Оолдуг ангы шуут дээп болбас.
- Оор-онер аннарны тондур узуткап база болбас.
- Балыг азы аарыг анга таварышса, ону адар, боолаар туржук, харын сегидип эттиндирер.
Дуржулгалыг анчылар аныяк оскенни аннап чорааш, ан-менни коргутпас, тайганын шимээн чок чуртталгазын дувуретпес, тайгага ыыткыр чугаалашпас, алгыржып болбас, арга-арыгны хамаан чок аажылавас, бойдустун байлаан ойлеп, хумагалаар дээрзинге сургап ооредип чорааш.
Аян-чорук
Анчы Мерген аннап чоруур дээн.
Дан хаяазы унуп орда, анчы Мерген арыгже койгуп, дииннер куску ойде элбек боорга чорупкан.
Кулаа дыыжы, ан-мен уну, чыдын эки билир, орлан-эрес эр.
Анаа олча-омактыг боорун кузээлинер. Ол удувайн чанып келир. А оон дангыназы кыжын кедер бортту эжинге белек кылдыр дааарап бээр деп бодап алган.
А кандыг борт даарап аарын бистен суме дилээн. Дангынага дузалажып берээлинер.
Крассворд- тывызык
Доора дургаар:
- Ыракты ырак дивес.
Ылап чоруктуг
Берт черни
Берт мезил дивес
Бедик мербегейни. /аът/
- Арган теве алгаш диди,
Аргамчызы кылчаш диди. /ча, согун/
- Анчыларга карак оду
…………угаан-эдеринчи /мерген/
Тумак- борт ады. Ол бортту чуруур бис.
Эр улустун кышкы борттери.
1-ги ооре- Малагай- кышкы эр борт.
никчи Дилги, дырбактыг, дора
дизе, куску хураган кежин-
ден даараар. Чылгычылар-
га, малчыннарга кончуг
тааржыр.
2-ги ооре- Хаптыга- улуг хой азы
Никчи куску дуктуг хураган ке-
жинден даараар. Ой чар-
тыын оннеп каан болур.
колдуунда аныяк улустун
хуннун-даннын ажылдап
кедер боргу.
- Чаа тема.
Кичээлде анчы кижинин кышкы боргун даараар бис. Бо тумак-эр борт. Чамдыкта «тумат» борт-даа дээр. База-ла дырбактыг, дилги, чамдыкта бору кежинден даараар. Оваадайынын додары торгу, хорагай, маннык-биле кыдып каан алгы-даа болур. Ону анчылар база чылгчылар кедип чораан.
1-ги кезээ- оваадай 2-ги кезээ- кеш
- Практиктиг кезээ.
Альбом арнын доора салып алыр. Ортузунга бортту чуруп эгелеээр.Шынарлыг, чараш борттен чуруулунар.
- Бодуун карандаш-биле билдиртпес дурзулээр.
- Тода чуруур.
- Артык чуулдерин балааш-биле балаар.
- Хевирлээр.
- Элементилерин чуруур
- Оннээр. Красканы хойу-биле албас. Будук кадарын манаар.
-Бийир бажын чуден кылыр?
Бийирнин бажын койгун болгаш диин дугу-биле кылыр.
Диин дугу хоюг. Оон кежинден чагы тоннар, чылыг борттер даараар. Кудуруунун дуктеринден чурук чуруун бийир бажын кылыр. Ол чымчак болур.
Сула шимчээшкин.
Дангына-биле чажыг чажып чалбарыылынар.
Йорээл.
«Анчыга»
Бедик артым,
Чавызап оршээ!
Берт орук
Аштаглыг оршээ!
Узун орук
Кыскалан оршээ!
Удаан бот
Уйгу-дыштыг болзун!
- Бот ажыл.
Бергедеп турар уругларга дузалажыр.
Аналаз: Уруг бурузу ажылын коргузер
Уруглар боттары анализтээр.
Делгелге: Эн чараш чураан бортту уруглар шилип, дангынанга чортур бээр.
- Туннел.
- Кичээлде чуну канчалдывыс?
-Менээ хой айтырыгларга харыыны бээр болзунарза анчы
Мерген ынча койгун, диин адып алган болур.
- Кышкы борттернин аттарын аданар.
-Тумак-кандыг борт болду?
- Анчынын сагып чорууру дурумнерин сананар.
Анчы кижи дээрге эн-не шыдамык, кашпагай, коргар чувези чок, эрес-шоваа, чугаа- соотуг, уран-чечен кижи болур.
Ынчангаш оолдар бо-ла бугу аажы-чаннар силерде синниккен болурун кузедим.
- Демдек салыры.
- Онаалга.
Башкылар-биле байырлажыр.
Уе артар болза:
Согунну талдан кылыр чораан. Согуннун бажын демирден азы те мыйызындан кылгаш, унун хырбалап каан сиир дузазы-биле быжыглап турган.
Атпас куштарга: кара дуруяа /кижи ышкаш самнаар, угаанныг боорга/; ангыр /сарыг шажыннын бир кол аймаа кылдыр ат берген, лама кужу боорга/; кускун /аксы кара, каргыштыг куш дээр /; эзир/ эр кижи олурге, эр куш дээш/; коге-буга /кижээ хинчек чок, тайбыннын кужу боорга/ хамааржыр.
Классный час
Брейн- ринг «Наши любимые сказки»
Классный час
Брейн-ринг «Наши любимые сказки».
Цели:
- Формировать культуру общения, выявить лидеров, их интеллект, кругозор.
- Развивать познавательный интерес.
- Воспитывать любовь к чтениям русской литературы.
Ход мероприятия.
I Организационный момент.
- Сегодня, ребята, мы поиграем с вами в игру, которая, называется «брейн-ринг». Тема нашей игры- русские народные сказки. В игре у нас участвуют четыре команды.
-Какие, вы знаете сказки? Какие сказки вам нравится? Почему? Каких писателей- сказочников вы знаете?
-Молодцы. Вы много знаете сказок.
1. Сказки бывают: о животных, волшебные, бытовые. 1. В сказках о животных звери наделены чертами, которые присущи людям. (они говорят, ходят на двух лапах, имеют человеческий характер. Например: «Теремок», «Кот, лиса и петух».
2. Волшебные сказки не обходят без чудес. Например, «По щучьему веленью (говорящая щука, движущаяся печь). В них также присутствуют волшебные вещи: Ковер- самолёт, живая вода, шапка- невидимка, сапоги- скороходы. В каждой сказке повествуется о победе, добра над злом.
3.Персонами бытовых сказок-люди.
Сказки появились в результате мечтаний людей о полете (ковер-самолёт_о передвижении со скоростью ветра (сапоги- скороходы) и о многом- многом другом. Как мы видим сейчас, все эти мечтания люди смогли превратить в жизнь.
У нас путешествие пройдет стадиям. Оно будет веселым и интересным. Вам придется немного подумать над теми заданиями, которые прилагаются к вашим командам.
- А сейчас давайте с вами познакомимся?
(Каждая команда имеет свое название).
-Когда ответ команды готов- покажите сигнальные карточки. Выкрикивать с места нельзя, так как за это снимать баллы.
1 станция: О каком герое в сказке говорится:
-Самый лучший доктор зверей (Айболит)
Красавица, потерявшая хрустальную туфельку? (Золушка)
-Самая крохотная девочка (Дюймовочка)
-Как зовут девочку- которую в одно ушко вязала, из другого вылезала (Хаврюшечка).
-Я мальчишка деревянный
Я доверчивый простой!
Нос мой острый, но мой длинный
А зовусь я ……..(Буратино)
-Красна девица грустна,
Ей не нравится весна, Ей на солнце тяжко
Слезы льет, бедняжка (Снегурочка)
-Скачет лошадь не простая
Чудо – грива золотая
Есть у лошади сынок
Удивительный конек
По прозванию……..(Горбунок)
2 станция: «Угадай-ка»
-Кем был мальчик Чиполлино?
а) морковкой б) редькой в)луковицей
-Кто из животных был любимцем Баби-Яги?
а) черный кот б) филин в) летучая мышь
Чья смерть находилась на конце иглы?
а) Змея Горыныча б) Баби-Яги в) Кощея Бессмертного
В каком гробу лежала «Спящая красавица»
а)деревянном б)серебряном в) хрустальном
Какого было последнее желание старухи из сказки А.Пушкина о золотой рыбке:
а)стать принцессой б) стать владычицей морской в)стать миллионершей
3 станция. Путаница
-Я называю любимых героев из сказок, а вы слушайте внимательно и меня исправляйте.
-Петушок-золотой пастушок (гребешок)
-Сказка царевна- индюшка (лягушка)
-Змей Равниныч и Кошей Бесстрашный (Змей Горыныч и кощей Бессмертный)
-Братец Козленочек и сестрица Гулянушка (Братец Иванушка и сестрица Аленушка)
4 стадия. Найди пропущенные слова.
-Конек-………(горбушок)
-Сивка-………(бурка)
-Царевна-…….(лягушка)
-Василиса-……(Премудрая)
-Елена-………..(Прекрасная)
-иванушка-……(дурачок)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытый урок "Дикие животные - Заяц".
Урок по развитию речи в 3 классе школы 8 вида!...
Презентация к уроку "Дикие животные весной"
Презентация к уроку - "Дикие животные весной"...
Презентация к уроку, "Дикие животные.Плетение из бисера"
Наглядный материал диких животных Хвбаровского края....
конспект урока "Дикие животные и их детёныши"
конспект урока для детей подготовительного класса в школе 8 вида классы "Особый ребёнок"...
Презентация к уроку "Дикие животные" (Окружающий мир)
Презентация к уроку "Дикие животные" (Окружающий мир)...
Технологическая карта урока "Дикие животные"
Тип урока: комбинированныйЦель урока:Образовательная: организовать деятельность учащихся по овладению новыми лексическими и грамматическими знаниями, речевыми навыками и умениями, обучению правилам чт...
Конспект урока "Дикие животные" в подготовительном классе
Знакомство детей с понятием "дикие"животные с особенностями их жизни, использование упражнений, которые способствуют развитию связной речи, логического и наглядно-образного мышления....