урок: Дикие животные
план-конспект занятия по русскому языку (2 класс) на тему

Монгуш Алдынмаа Алексеевна

предлог В,ИЗ,НА

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл dikie_zhivotnye.docx43.3 КБ

Предварительный просмотр:

Дикие животные

Где спят звери зимой?

2. Беседа

-кто живет в лесу?

-Это какие животные?

3. Отгадывание загадок.

1. Он в берлоге спит зимой

Под большущую сосной

А когда придет весна

Просыпается со сна /медведь/

2. Хвост пушистый

Мех золотистый

В лесу живет

В деревне кур крадет /лиса/

3. Кто на деревне сидит

И грызет шишки /белка/

- про каких животных я только что загадала?

- Перечислите мне диких животных. Хорошо.

III. Новая тема.

- сейчас мы узнаем о них: кто как спасается зимой.

1. Словарная работа.

Берлога- ижээн                                                      уж- шаппас чылан

Нора-унгур                                                           попросил-дилээн

Дупло-конгул                                                       полезные-дилээн

Ряд читает по-русски,

Ряд читает по- тувински, и обратно.

Подчеркните в словах окончание и предлог в. Составляем устно предложения (46 учащихся).

Вывод: Слова, отвечающие на вопрос имеет окончание (е) и предлог в.

Запомните.

V. Работа в тетрадях

1. минута чистописания.

В лесу живут белки, медведи, лисы и волки. Это дикие звери. ( проводится работа над правильным написанием слов).

        Давайте немножко поговорим о медведе.

Слово медведь образовалось в русском языке из двух слов: мед и ведать, т.е. пробовать.

Внимательно слушайте и ответьте на вопрос.

Медведь подумал и сказал: «Зима короткая .Тянется всего одну ночь».

-Почему так говорит медведь?

-Он спит всю зиму. И не замечает какая долгая зима.

        Упражнение.

Составление предложений по рисункам.

Например: Вот нора. В норе живут лиса и лисята.

Вот дупло. В дупле живет белка.

        -Где живут лиса и лисята? Медведь? Белка?

Физминутка.

                Как на горке- снег, снег

                И над горкой- снег, снег

                И на елке- снег, снег

                И под елкой- снег, снег

VI. Чтение рассказа: «Уж и еж».

  1. Правильное произношение слов.
  2. Чтение рассказа учителем.
  3. Чтение вполголоса.
  4. Чтение по ролям.
  5. Вопросы по содержанию рассказа.

Вывод: К чему нас учит рассказ?

Составление маленького рассказа.

  1. Работа по карточке.

Вместо точек употреблять нужные слова.

а) Это …. В дереве дупло. У белки пушистый …. Белка любит…. и ….

б) У…. лисята. Лиса ищет…. Лисята сидят в….

в) В лесу живет…. Это большой и ….зверь. Медведь любит мед и….зимой он спит в….

VII. Итог занятия.

Игра: Угадай-ка. Что ту не правильно?

        -Зимой заяц спит в берлоге.

        -Медведь живет в дупле.

        -Белка живет в норе.

        -Лиса бегает по лесу.

        -Где спят звери зимой?

        -Кто спит в берлоге? В дупле? В норе?

VII. Домашняя работа.

Упражнение 3 (стр.76).

IX. Выставление оценок.

  1. Составление предложений.

Составляем предложения. (3-4 пр. по желанию) (берлога, попросил – I ряд, дупло, полезные- II ряд).

        -Достаточно, молодцы.

        3. Работа над правильными произношением.

Берлога- (б/зв, согл.), дупло- то же, попросил- «п» чатаем твердо, полезные- «о» - «а». нора, лисята- я смягчает с. Плавно произносим (хорош, индивидуально).

VI. Работа по учебнику (стр. 75).

Где спя звери зимой.

  1. чтение текста.

- образцовое чтение учителя.

- чтение учащихся по цепочке.

- чтение вполголоса.

- работа над содержанием текста.

2. Работа над вопросами: Где? В чем?

Как сказать по- тувински вчем ?- Чунун иштинде? (хором читаем).

И запомнили эти вопросы.

Где?- Кайда? В чем?- Чунун иштинде?

Второй вопрос с предлогом. Предлог в.

Что обозначает предлог в?

Где лежит ручка? В пенале.

В- иштинде. (дается несколько примеров)

Как пишется предлог со словом?

Вывод: Что обозначает предлог в?

  1. Работа по таблице.

Что ?        Где ? В чём ?

Берлога        живёт               в берлоге

Нора            спит        в норе

Дупло        в дупле

  1. Беседа

- кто живёт в лесу ?

- Это какие животные ?

  1. Отгадывание загадок .
  1. Он в берлоге спит зимой

Под большущею сосной

А когда придёт весна

Просыпается со сна / медведь /

  1. Хвост пушистый

Мех золотистый

В лесу живет

В деревне кур крадет/лиса/

  1. Кто на деревне сидит

И грызет шишки /белка/

 

- про каких животных я только что загадала?

-Перечислите мне диких животных. Хорошо.

III. Новая тема.

        -сейчас мы узнаем о них: кто как спасается зимой.

        1. Словарная работа.

Берлога- ижээн                                                      уж- шаппас чылан

Нора-унгур                                                           попросил-дилээн

Дупло-конгул                                                       полезные-дилээн

Ряд читает по-русски,

Ряд читает по- тувински, и обратно.

Сонгада

хыраа

КААСТАЛГАЛЫГ ЧУРУЛГА.

Тема: «Сон, гада хыраа».

Сорулгазы: 1.Дорт булун, иштинге каасталгалыг чурукту альбом саазынынга шын туружун шыйып, харжыгаштарны ундур чуруп билирин ооредир.

                2. Амыдыралда чараш чуулду эскерип, оон, онзагайын, он,- чузунун ылгап билирин, кичээнгейлиг, эскериичел чорукту сайзырадыр.

                3. Бойдустун, чараш болуушкуннарын ханы бодунга син,ирип, ону магадап болгаш каас сеткил-биле бойдуска ынак чорукту уругларга кижизидер.

КИЧЭЭЛДИН, ЧОРУДУУ.

I организастыг кезээ.

- Аалдап келген башкылар-биле мендилежири.

                Аяар оожум олурупкаш,

                Ажыл-ишчи кичээдээли.

II сорулгазын дамчыдары.

Кичээливисте каасталгалыг чурулга- бо уеде коруп турарывыс бойдустун, бир чараш чурумалын чуруур бис.

Беседа.

Каасталга деп чул? Кым билирил? Билирин, ер-биле чугаалап корун, ер, уруглар.

-Каяа корген силер?

/идик-хеп. Аяк-сава, эт-сеп../

- Ол каасталганы чуге ундезилеп коргускенил? Чуге домейлеп чураан болурул?

Карак-биле корген бойдуста бир-ле чараш чуулду шилип алгаш коргускен болур.

-Кандыг он, нер-биле ажыглаттынарыл?

Чырык он,нер: кызыл, кок, сарыг.

Он, нерни таарымчалыг ап тургаш, чурук каасталганы сиилбип чуруур. Чон бурузунде каасталгалар бар. Чижээ: орус чонда катар, унуштер., чечектер; якут чонда шимчээшкинниг чараш ан, нар; а тыввввввва чонда угулзалар болуп турар.

Шулук номчулгазы: Э.К «Чурукчу соок» (оореникчи).

Эртен сон,гаа кээр мен                                Сургуул, акым шилге

Эзим-арга сырый чараш                        Чуруп, шыйып ойнавас

Калбак, чин.ге кыдырыктыг-                        Оттуп келгеш, дуне

Кандыг буру ында чок дээр!                        Олче буду коор мен.

                        Оон, боду козулбес,

                        Оортан дааш унмес-даа,

                        Чурукчунун, арнын коруп

                        Чугаалажып танышсымза.

- Шулукте чунун, дугайында чугаалап тур?

-Силерге шулук чараш-тыр бе? Чуге?

-Ийе. Бойдустун, бодунун,-на чаяап кааны чараш чурумал чуу болду?

Соок

Соок дээрге-ле чылдын, кайы чараш эргилдезинде бисте аалдап келди?

Декабрьда (С.Маршак)

1 оореникчи: Арга-хову декабрьда

                Ак хар-биле шугланыптар

2 оореничи: Кыш келген. (С.Маршак)

                Чагырга чок кыштын, соогу

                Чаш хар уруп кылаштап ор.

3 оореникчи: Хар.

                Хоюг ак хар

Кончуг оожум саарлып баткаш

Чернин.Кырын

Чедиштир-ле шуглап алды.

4 оореникчи: Харжыгаш (О.Кан,-оол)

Харжыгаш, харжыгаш

Кайыын, чуден келдин,?

-Эргим черим кышкы

Энчээ болуп баттым.

- Силер кым, хар дугайында шулуктерин,ерни чараштыр чугааладын,ар.

Эр-хейлер.

Чурукче корун,ер. Кым биске белектиг кел чыдыр. Чаа-чыл. Белээ- шивижигеш.

        Шивижигеш мун,гаргай тур. Ону чараш харжыгаштар-биле каастаптаалын,ар.

                                        Харжыгаштар артында кичээливис

                                        тывызыын  тыптаалын,ар.

Узун дургаар:

  1. Сугга душпес, отка орттенмес.
  2. Холу, буду чок-даа болза,

Кончуг чараш чурук чуруун.

  1. Кыжын чылар, сайын чыдар.

Доора дургаар:

  1. Коорге козулбес, тударга тутунмас.
  2.  Ак ширтек хову шыпты.
  3. Чаа чылда чалаттырды,

Чайгы хеви хевээр келди.

  1. Корунчукке манн,нааар аъдым,

Хорзунунге хоржок аъдым.

(Кышкы оюннар дугайында чугааны кылыр).

III. Чаа тема.

-Кичээлде сооктун, хыраазын чуруур бис.

-Бо мээн, чуруум. Сон,гада хыраа.

Ында хыржыгаштар база кышкы чурумалды чурудум. Соок угулзалар дег, дыдыраш. Бо харжыгаштын, хевирлери-дир.

        Олар 6 баштыг болур ужурлуг. Оон, дурзу-хевирлери бир янзы. Бот-боттарындан ылгалдыг. (хайгааралды чоргузар).

IV. Практиктиг кезээ.

Сон,га- альбом арны.Саазынны доора дургаар салып арыр. Сон,гада хээлер дыдыраш база харжыгаштар ан,гыланып коступ чыдар.

        -Краска-биле чуруур бис. Хой будук албас. Сугланчак база болдурбас.

        Чурукту кургай бээрин манаар. Чурукту арыг-силиг, шевергин чуруур

        силер. База бир бажын чураан солунде кургаг чулгуушке оожум баскаш

        суп алыр. Ажыл соонда олудун арыг-силиг тудар силер, уруглар.

V. Бот ажыл

        Немелде ажылды, тайылбырны чорудар.

        (оожум аялгадан салып алыр).

Анализ.

-Кымнын,  чуруу чараш-дыр? Арыг-силиг-дир? Кайы чурукту сонуургадын,ар?Чуге?

(нити унелелди уруг бурузунун, чуруунга бээр).

VI. Тун,нел:

-Кичээл чунун, дугайында чурудувус?

-Чуну билип алдын,ар?

-Каасталга деп чул? Кайыын унгенил?

VII. Демдек салыры.

VIII. Онаалга

Шупту туруп келир

Келир кичээлде белен келир

Кичээл тонген. Дыштаныр.

Башкылар-биле байырлажын,ар.

Тыва  дыл

Тема: «Демдек адынын чуве ады-биле холбаазы»

 

-2002                  Монгуш А.А.

ТЕМА: Демдек адынын чуве аттары-биле холбаазы

Сорулгазы: Демдек аттарынын чуве аттары-биле харылзаазын практикага коруп, мергежилгелерни кылыр. Сос курлавырын байлакшыдып, харылзаалыг чугааны сайзырадыр. Тыва ёзу чанчыл-биле мал-маганга ынак чорукту кижизидер. Торээн дылыныын дузазы-биле улустун аас-чогаалынга ынакшылды оттурар.

Дерилгези: Сюжеттиг, предметтиг чуруктар, улегер домактар, карточкалар, магнитофон.

Кичээлдин чорудуу.

I. Организастыг кезээ.

- Экии, амыр!

-Экии, амыр-ла!

_Онаалга-саналга куусеттинген бе?

-Кыдырааш, дептеривис четчир бе?

-Кичээлге шупту белен бе?

-Ийе.

II. Сорулгазын дамчыдары.

Самбырада улугер домак-биле ажыл:

                                Эштигде хоглуг,

                                Эптигде куштуг

-бо бистин кичээливистин кыйгырыы.

Угаан-бодалдын, сагыш-сеткилдин эртинелери, улегер домактарга даянып алгаш, кичээливисти маргылдаа хевирлиг эрттирер бис.

Катаптаашкын

Шулукту аянныг номчааш, сайгарар.

                        Тыва чонум хундулээчел,

                        Дылы безин эптиг, чымчак,

                        Эрткен-душкен кижилерге

                        Эжиктери ажык турар.

-Шулукте тыва чонну, дылывысты канчаар бижип турар-дыр?

-Хундулээчел, эптиг, чымчак, ажык.

-Бо состер чугаа кезээнин кандыг хевиринге хамааржыр-дыр?

-Демдек ады деп чул?

Декдек ады домакка кандыг кежигун бооп чоруурул?

-Ийиги черге кежигун- тодарадылга.

-Эр-хейлер!

Домак сайгарылгазы.

        Ээлдек-эвилен, чымчак сеткилдиг башкым ачызында эртем-сургуулга оорендим.

        -Демдек ады домакты канчаар тодарадып турарыл?

        -Демдек ады домактын утказын чараш, чечен кылдыр делгередип турар.

III. Кыдыраашка ажыл

Чараш бижилге

Самбырада домакты чараштыр бижээш, шупту ыыткыр номчуур.

        -Угаан-бодалынар элбеп ханылазын!Уруглар!

«Хуулгаазын уе»- бисте моорлап келген. Карактарын шийип алыр.

        -Тоол маадырлары, силер таныыр силер.

        -Шииткекчи оглу хуулгаазынкорунчуу-биле коруп олурарга, кадарчы-биле дангынанын аалынга дуза херек апарган. Ам шупту хаан оглунун ужар хевизинге олурупкаш, оргу шолдерни, хем-дагларны ажып чораашаалга чеде берээлинер. Шупту ужуптаалынар (янзы-буру шимчээшкиннерни оореникчи бодунуу-биле кылыр)

-1,2,3, карактарны ажар. Огнун ээлери бисти манап турлар.

-Кирип болур бе?

-Болур болур.

-Силерге дузалажыр дээш моорлап келдивис.

-Ынчаарга дораан ажылче унуптээлинер.

-Иезинден анай астыгып чыдып калган-дыр. Бо ырак эвесте анайны дилээлинер. Эш-оору даг эдээнче оъттап унген чуве.

- Силер уруглар ам боажылды дурген кууседиптер болзунарза, анайны тып алган боор силер.

Чуве аттарындан демдек аттары тургузар.

Кат- каттыг                                Хойлен-…………..

Дааш- ……………                Моген-……………

Тоорук-………….                Шет-……………..

(самбырага 2одуругдан 1-1 оореникчи тургаш дазылын, кожумаан шыйар)

IV. Ном-биле ажыл (арын 80)

Мергежилге 214

I одуруг: тон, ………………….хол деп состерге,

II одуруг: ие, …………………..класс деп состерге демдек аттарын немей бижиир.

-Огнун бичии оглу инектерни одарже ундур хай дээри-биле, онаалганы дурген кууседиптинер. Мурнай кылгаш, инекти одуруг эр-хей болур.

Аас-биле 3-4 домак чогаадыр.

Самбырада домак-биле ажыл.

        Бора аът Наадымга чырааладып келген.

___________

Бора аът        демдек ады+чуве ады

-Домак иштинге демдек ады хамаарышкан созунун кайызынга чоруур-дур

Туннел: Демдек ады чуве адынга хамааржып чоруур болгаш домактын иштинге демдек ады чуве адынын  мурнунга чоруур.

V. Чогаадыкчы диктант.

        Хой сектер орнунга чогуур состерни киирип бижиипю

Хой… , кижи…

…аът орук часпас.

…кижээ чон ынак.

Дурту…, туразы…

Хыналдазы.

Сула шимчээшкин.

                        Инек малым арбын оссун,                         

                                                        оой, дынгылдай

                        Итпек-хойтпак бике берзин

                                                        оой, дынгылдай

                        Хоог-хоог, дынгылдай

                        Аккыр дуктуг ангор ошкум,

                                                        оой, дынгылдай

                        Арбын дугун бске берзин,

                                                        оой, дынгылдай

                        Чу-чу-чу, дынгылдай

                        Чылгы малы чыраа-саяк болзун,

                                                        оой, дынгылдай

                        Чыдын-хонаш сынмас болзун,

                                                        оой, дынгылдай

                        Кру-кру-у, дынгылдай

-Ажыл тонген дыштаныылынар. Дангына улегер домактарга морей чарлап тур. Чурук-биле илереттинген улегер домактарнын утказын тывар.

-Огнун ээлеринге хой малдыг болурун кузевишаан, дедир чанаалынар. А, бисти дедир эккелген маадырларга чуу дээр бис?

-Четтирдивис.

VI. Туннел.

-Кичээлде чуну кылдывыс?

-Чуну билип алдынар?

-Чуну кончуг сонуургадынар?

-А силер бажынынарга мал ажылынга чуну канчап турар силер?

-Эрес-кежээ болуп мал-маганга ынак болунар уруглар.

VII. Онаалга. Мергежилге 215,217 (арын 80)

VIII. Демдек салыры.

        

Чурулга.

Тема: Тыва борт

-тумак

                                  -2002-                                             Монгуш А.А.

Тема: Коруп чорууру.

Тыва борт-тумак

Сорулгазы: Тыва борт-тумакты чуруп билирин ооре-дир.

Оон хевирлери кышкы борттер-биле таныштырар. Салаа баштарын шимчээ-ринге, краска-биле шын чуруп билирин, угаан-

медерелин сайзырадыр. Анчыларнын аажы-чанын дозеп, оларны хундулээр чорукка кижизидер.

Дерилгези: Чуруктар, магнитофон.

Кичээлдин чорудуу.

  1. Организастыг кезээ.

-Келген башкылар-биле мендилежири.

-Экии!

                                        Шылаанывыс уттупкаштын

                                        Шынгырт оожум олуруптаал.

(оореникчилер олуттарга олурар).

  1. Сорулгазын дамчыдары.

Шагнын чараш чанчылдарын

Чурулгага ажыглаалы.

Анчыларнын борт-каазын

Аажок чуруп оорениили.

Беседа

Тыва улус шаг-тоогуден бээр мал малдап, чер ажылы кылып, аннап-меннеп чорааш. Аннар чорук ада-огбевистин амыдыралынын кол кезээ бооп келген. Аннары- эр улустун кылыр ажылы болгаш доктаамал хулээлгези чораан. Ан эъди, кежи-биле ажы-толун, арбын-чонун азырап келген.

Улегер домактарны номчунар.

                                        Улегер домак.

                                Чаш ынны кээргеп чор,

                                Аныяк анчыны сургап чор.

                                Олча-дывыш дурумунде,

                                Орлан анчы чурумунда.

Тыва дыл кичээлинде «Даайым» деп эдертиг бижээн бис. Ол созуглелди утказы-биле бо улугер домактар сырый холбаалыг. Анчынын дурумнерин сактып, чугааланар.

  1. Ан-менни кырбас чоор, ой-хемчээлин коор.
  2. Эр-кызын албан коор.
  3. Оолдуг ангы шуут дээп болбас.
  4. Оор-онер аннарны тондур узуткап база болбас.
  5. Балыг азы аарыг анга таварышса, ону адар, боолаар туржук, харын сегидип эттиндирер.

Дуржулгалыг анчылар аныяк оскенни аннап чорааш, ан-менни коргутпас, тайганын шимээн чок чуртталгазын дувуретпес, тайгага ыыткыр чугаалашпас, алгыржып болбас, арга-арыгны хамаан чок аажылавас, бойдустун байлаан ойлеп, хумагалаар дээрзинге сургап ооредип чорааш.

                                        Аян-чорук

Анчы Мерген аннап чоруур дээн.

        Дан хаяазы унуп орда, анчы Мерген арыгже койгуп, дииннер куску ойде элбек боорга чорупкан.

        Кулаа дыыжы, ан-мен уну, чыдын эки билир, орлан-эрес эр.

        Анаа олча-омактыг боорун кузээлинер. Ол удувайн чанып келир. А оон дангыназы кыжын кедер бортту эжинге белек кылдыр дааарап бээр деп бодап алган.

        А кандыг борт даарап аарын бистен суме дилээн. Дангынага дузалажып берээлинер.

                                Крассворд- тывызык

Доора дургаар:

  1. Ыракты ырак дивес.                        

Ылап чоруктуг

Берт черни

Берт мезил дивес

Бедик мербегейни. /аът/

  1. Арган теве алгаш диди,

Аргамчызы кылчаш диди. /ча, согун/

  1. Анчыларга карак оду

…………угаан-эдеринчи /мерген/

Тумак- борт ады. Ол бортту чуруур бис.

        Эр улустун кышкы борттери.

1-ги ооре-         Малагай- кышкы эр борт.

никчи                   Дилги, дырбактыг, дора

                        дизе, куску хураган кежин-

                        ден даараар. Чылгычылар-

                        га, малчыннарга кончуг

                        тааржыр.

2-ги ооре-                        Хаптыга- улуг хой азы

Никчи                        куску дуктуг хураган ке-

                                жинден даараар. Ой чар-

                                тыын оннеп каан болур.

                                колдуунда аныяк улустун

                                хуннун-даннын ажылдап

                                кедер боргу.

  1. Чаа тема.

Кичээлде анчы кижинин кышкы боргун даараар бис. Бо тумак-эр борт. Чамдыкта «тумат» борт-даа дээр. База-ла дырбактыг, дилги, чамдыкта бору кежинден даараар. Оваадайынын додары торгу, хорагай, маннык-биле кыдып каан алгы-даа болур. Ону анчылар база чылгчылар кедип чораан.

1-ги кезээ- оваадай                                 2-ги кезээ- кеш

  1. Практиктиг кезээ.

Альбом арнын доора салып алыр. Ортузунга бортту чуруп эгелеээр.Шынарлыг, чараш борттен чуруулунар.

  1. Бодуун карандаш-биле билдиртпес дурзулээр.

  1. Тода чуруур.
  2. Артык чуулдерин балааш-биле балаар.
  3. Хевирлээр.
  4. Элементилерин чуруур

  1. Оннээр. Красканы хойу-биле албас. Будук кадарын манаар.

-Бийир бажын чуден кылыр?

Бийирнин бажын койгун болгаш диин дугу-биле кылыр.

        Диин дугу хоюг. Оон кежинден чагы тоннар, чылыг борттер даараар. Кудуруунун дуктеринден чурук чуруун бийир бажын кылыр. Ол чымчак болур.

Сула шимчээшкин.        

           Дангына-биле чажыг чажып чалбарыылынар.

        Йорээл.

        «Анчыга»

                                      Бедик артым,

                                      Чавызап оршээ!

                                      Берт орук

                                      Аштаглыг оршээ!

                                       Узун орук

                                      Кыскалан оршээ!

                                      Удаан бот

                                       Уйгу-дыштыг болзун!

  1. Бот ажыл.

Бергедеп турар уругларга дузалажыр.

Аналаз:        Уруг бурузу ажылын коргузер

        Уруглар боттары анализтээр.

Делгелге: Эн чараш чураан бортту уруглар шилип, дангынанга чортур бээр.

  1. Туннел.

- Кичээлде чуну канчалдывыс?

-Менээ хой айтырыгларга харыыны бээр болзунарза анчы

Мерген ынча койгун, диин адып алган болур.

- Кышкы борттернин аттарын аданар.

-Тумак-кандыг борт болду?

- Анчынын сагып чорууру дурумнерин сананар.

     Анчы кижи дээрге эн-не шыдамык, кашпагай, коргар чувези чок, эрес-шоваа, чугаа- соотуг, уран-чечен кижи болур.

    Ынчангаш оолдар бо-ла бугу аажы-чаннар силерде синниккен  болурун кузедим.

  1. Демдек салыры.
  2. Онаалга.

Башкылар-биле байырлажыр.

Уе артар болза:

       Согунну талдан кылыр чораан. Согуннун бажын демирден азы те мыйызындан кылгаш, унун хырбалап каан сиир дузазы-биле быжыглап турган.

         Атпас куштарга: кара дуруяа /кижи ышкаш самнаар, угаанныг боорга/; ангыр /сарыг шажыннын бир кол аймаа кылдыр ат берген, лама кужу боорга/;  кускун /аксы кара, каргыштыг куш дээр /; эзир/ эр кижи олурге, эр куш дээш/; коге-буга /кижээ хинчек чок, тайбыннын кужу боорга/ хамааржыр.

Классный час

Брейн- ринг «Наши любимые сказки»

Классный час

Брейн-ринг «Наши любимые сказки».

Цели:

  1. Формировать культуру общения, выявить лидеров, их интеллект, кругозор.
  2. Развивать познавательный интерес.
  3. Воспитывать любовь к чтениям русской литературы.

Ход мероприятия.

I Организационный момент.

- Сегодня, ребята, мы поиграем с вами в игру, которая, называется «брейн-ринг». Тема нашей игры- русские народные сказки. В игре у нас участвуют четыре команды.

-Какие, вы знаете сказки? Какие сказки вам нравится? Почему? Каких писателей- сказочников вы знаете?

-Молодцы. Вы много знаете сказок.

1. Сказки бывают: о животных, волшебные, бытовые. 1. В сказках о животных звери наделены чертами, которые присущи людям. (они говорят, ходят на двух лапах, имеют человеческий характер. Например: «Теремок», «Кот, лиса и петух».

2. Волшебные сказки не обходят без чудес. Например, «По щучьему веленью (говорящая щука, движущаяся печь). В них также присутствуют волшебные вещи: Ковер- самолёт, живая вода, шапка- невидимка, сапоги- скороходы. В каждой сказке повествуется о победе, добра над злом.

3.Персонами бытовых сказок-люди.

Сказки появились в результате мечтаний людей о полете (ковер-самолёт_о передвижении со скоростью ветра (сапоги- скороходы) и о многом- многом другом. Как мы видим сейчас, все эти мечтания люди смогли превратить в жизнь.

        У нас путешествие пройдет стадиям. Оно будет веселым и интересным. Вам придется немного подумать над теми заданиями, которые прилагаются к вашим командам.

- А сейчас давайте с вами познакомимся?

        (Каждая команда имеет свое название).

-Когда ответ команды готов- покажите сигнальные карточки. Выкрикивать с места нельзя, так как за это снимать баллы.

1 станция: О каком герое в сказке говорится:

-Самый лучший доктор зверей (Айболит)

Красавица, потерявшая хрустальную туфельку? (Золушка)

-Самая крохотная девочка (Дюймовочка)

-Как зовут девочку- которую в одно ушко вязала, из другого вылезала (Хаврюшечка).

-Я мальчишка деревянный

Я доверчивый простой!

Нос мой острый, но мой длинный

А зовусь я ……..(Буратино)

-Красна девица грустна,

Ей не нравится весна, Ей на солнце тяжко

Слезы льет, бедняжка (Снегурочка)

-Скачет лошадь не простая

Чудо – грива золотая

Есть у лошади сынок

Удивительный конек

По прозванию……..(Горбунок)

2 станция: «Угадай-ка»

-Кем был мальчик Чиполлино?

а) морковкой б) редькой в)луковицей

-Кто из животных был любимцем Баби-Яги?

а) черный кот б) филин в) летучая мышь

Чья смерть находилась на конце иглы?

а) Змея Горыныча б) Баби-Яги в) Кощея Бессмертного  

В каком гробу лежала «Спящая красавица»

а)деревянном б)серебряном в) хрустальном

Какого было последнее желание старухи из сказки А.Пушкина о золотой рыбке:

а)стать принцессой б) стать владычицей морской в)стать миллионершей

3 станция. Путаница

-Я называю любимых героев из сказок, а вы слушайте внимательно и меня исправляйте.

-Петушок-золотой пастушок (гребешок)

-Сказка царевна- индюшка (лягушка)

-Змей Равниныч и Кошей Бесстрашный (Змей Горыныч и кощей Бессмертный)

-Братец Козленочек и сестрица Гулянушка (Братец Иванушка и сестрица Аленушка)

4 стадия. Найди пропущенные слова.

-Конек-………(горбушок)

-Сивка-………(бурка)

-Царевна-…….(лягушка)

-Василиса-……(Премудрая)

-Елена-………..(Прекрасная)

-иванушка-……(дурачок)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок "Дикие животные - Заяц".

Урок по развитию речи в 3 классе школы 8 вида!...

Презентация к уроку "Дикие животные весной"

Презентация к уроку - "Дикие животные весной"...

Презентация к уроку, "Дикие животные.Плетение из бисера"

Наглядный материал диких животных Хвбаровского края....

конспект урока "Дикие животные и их детёныши"

конспект урока для детей подготовительного класса в школе 8 вида классы "Особый ребёнок"...

Презентация к уроку "Дикие животные" (Окружающий мир)

Презентация  к уроку "Дикие животные" (Окружающий мир)...

Технологическая карта урока "Дикие животные"

Тип урока: комбинированныйЦель урока:Образовательная: организовать деятельность учащихся по овладению новыми лексическими и грамматическими знаниями, речевыми навыками и умениями, обучению правилам чт...

Конспект урока "Дикие животные" в подготовительном классе

Знакомство детей с понятием "дикие"животные с особенностями их жизни, использование упражнений, которые способствуют развитию связной речи, логического и наглядно-образного мышления....