Кичинек у ла jаан У таныктар бичиири. 1 класс
план-конспект урока (1 класс)
Конспект урока для 1 класса к учебнику Бичиктöс Н.Б.Тайбориной
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kichinek_u_la_jaan_u_tanyktar_bichiiri.docx | 28.39 КБ |
Предварительный просмотр:
УРОКТЫН ТЕХНОЛОГИЧЕСКИЙ КАРТАЗЫ
Класс: 1
Уроктын темазы | Кичинек у ле jаан У таныктар бичиири. |
Уроктын амадузы | Кату ӱндӱ у табышла,У у таныктарла таныжары. -бичиктеҥ jурукла иштеериниҥ эп – аргаларын билип алары; |
Јединетен турулталар, ол тоодо текши ӱредӱ эдилгелер | Јаны билгир алар: кичинек у ле jаан У таныктар бичиири, табыш ла таныкты ылгаштырары. Эрмек-куучын ажыра колбу тудар: -эрмек-куучында У,у табыш учурап турган сӧстӧрди темдектеери; Ӱренчиктиҥ бойыныҥ кöгÿс-кöрÿмиле колбулу: тургуза öйдö ÿредÿ эҥ учурлу деп билип алары Бойын башкарынар: ӱредӱ ижиниҥ планы тургузары |
Уроктын бÿдÿми | jаны билгирлер алар урок. |
Тузаланар јепселдер | Ӱредӱ бичик, тетрадь, эки ӧҥдӱ смайликтер. |
Уроктыҥ этаптары
ТӰЭ – текши ÿредÿ эдилгелер (личностные – ÿренчиктиҥ акту бойыныҥ кöгÿс-кöрÿмиле колбулу; познавательные – jаны билгир алары; коммуникативные – колбу тудар; регулятивные –бойын башкарынар).
Уроктыҥ этаптары | Ӱредÿчиниҥ бÿдÿретен ижи | Ӱренчиктердиҥ бÿдÿретен ижи |
Ӱредуге ууламjылаганы | Балдар, бой-бойыска кӧрӱп, эрчимдӱ иш кӱӱнзеп ийектер. | Jакшы кӱӱн-тапту иштеерин кӱӱнзеери |
Билгирлерди эске алып, чокымдаары | Куучын-эрмегис кандый болот? (оос ло бичиир) Бистиҥ куучын-эрмегис недеҥ турат? (эрмектердеҥ) Эрмек недеҥ турат? (сӧстӧрдӧҥ). Эрмек ол не? (бой-бойыла колболу бир канча сӧс) Сӧс недеҥ турат? (таныктардаҥ). Танык ол не? Табыш ол не? | Сурактарга кару берери. |
Ӱредÿ амаду тургузары | - Кандый танык, табышла слер ӧткӧн урокто танышканар? (А, а) - а табыш ӱндӱ бе туйук па? (ӱндӱ) - Ненин учун? -Кандый амаду тургузарар, бӱгӱнги урокто? | Лаптап угары. Сурактарга кару берери. Ӱренчиктер бойыныҥ санаа-шӱӱлтезин чыгара айдат. Кажы ла ӱренчик амадуларын чокымдайт. |
Амадуга jединер ишти темдектеери | Балдар,салкын канайда табыштанат? (у-у-у) Бӧрӱ канайда уулып јат? (у-у-у) Кандый табыш угулат?(у) Ол кандый табыш болор, ӱндӱ бе туйук па? (ӱндӱ) Ненин учун? Айдарда, кандый табышла таныштыс? у | Ӱренчиктер бойыныҥ санаа-шӱӱлтезин чыгара айдат. |
Тургузылган амадуга jединери | у табышты кандый таныктарла темдектерин, бичиктӧстиҥ 11-чи бӱгинеҥ кӧрӱп ийектер. У, у таныктар Бу јуруктаҥ нени кӧрӧдигер? Бу кандый тынду? (айу) Айу деп сӧстиҥ кажы ла табыжын јазап айдып ийектер А-Й-У Айу нени эдип јат? Слер сананзар, адарулар нениҥ учун учкулайт? (олордоҥ тату мӧтти айу сурабай јиген ошкош) Адару деп сӧстиҥ кажы ла табыжын јазап айдып ийектер А-Д-А-Р-У | Ӱренчиктер бойыныҥ санаа-шӱӱлтезин чыгара айдат. Сурактарга кару берет. |
Jаны билгирди быжулаары | Сӧстӧрдиҥ модельдерин кӧрӱп ийектер. Айу деп сӧстӧ канча танык, канча табыш? Канча ӱндӱ ле канча туйук табыш? (бир туйук ла эки кату ӱндӱ табыш) Экинчи адару деп сӧстиҥ моделине ајару эдип ийер. Бу сӧстӧ канча танык? Канча табыш? Сӧстӧ кажы ла таныкты темдектеген тегерикке кандый табыш келижип турганын айдып берели. | |
Амыраар ой | Мен сӧстӧр айдарым. Сӧстӧ у табыш болзо слер, оҥ колорды кӧдӱрип ийер, јок болзо , сол колорды. Ӯкӱ, каду, кӱчӱк, айу, турна, кӱн, теҥери, адару, балдар, ӱренчик, алама. | |
Таҥынаҥ иш бÿдÿрери | Бӱктиҥ толыгында јаан ла кичинек У, у таныктар канайда бичилгенине ајару эдигер. Тетрадьтарды ачып таныктарды бичип баштап јадыс.(кӧргӯзӯ доскодо) Кыска чийучек ӧрӧ бичип јадыс, оҥ јаны јаар тегерийте бичип, тӧмӧн тӯс чийӯ баштапкы строкага јетире барып јат. Ойто ло оҥ јанына тегерик эдип ӧрӧ кыйа чийӯ апарып јадыс, баштапкы кыйа чийӯге јетире. Оноҥ тӧмӧн тӯс чийӯ экинчи строкага јетире барат. Линияга једип, сол јаны јаар тегерийте бичип јадыс. | Балдардыҥ таҥынаҥ ижи |
Билгирлерди бириктире катап кӧрӧри | Кандый таныкла таныштыс? Ол кандый табыш? Сӧстиҥ моделинде кандый ӧҥдӯ тегерикле темдектеерис? | |
Бӱдӱрген ишти, билгирлерди кемјиири ле чокымдаары | Бойыстыҥ ижисти тооп ло баалап ийектер.
| Балдар кӱӱн-санаазыла талдашты бӱдӱрет Бойлорын баалап темдектер |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок литературного чтения в 3-4 классах по темам "Мари калык муро. Мыскара влак." (3 класс), "Мари калык муро. Такмаквлак." (4 класс)
Урок проводится в малокомплектной школе на марийском языке. Урок посвящен использованию культуры, обычаев, традиции марийского народа в учебно-воспитательной работе. Культурно- педагогическое наследие...
Мастер-класс по технологии. Изготовление поделки "Весёлая обезьянка". Мастер-класс предназначен для детей начальных классов
Мастер-класс по созданию поделки из разных материалов "Весёлая обезьянка" в форме презентации...
Разработка урока литературного чтения во 2 классе Автор Пушкарных Людмила Ивановна, учитель начальных классов МОУ «СОШ № 17» г. Палласовки Волгоградской области 2 «А» класс 2010/2011 учебный год УРОК ЛИТЕРАТУРНОГО ЧТЕНИЯ (2 КЛАСС, СИСТЕМА Л.В. ЗАНКОВ
Разработка урока литературного чтения во 2 классеАвтор Пушкарных Людмила Ивановна,учитель начальных классовМОУ «СОШ № 17»г. Палласовки Волгоградской области2 «А» класс 2010/2011 учебный год...
Конспект урока по русскому языку в классе комплекте (1-2 класс) Тема урока: 1 класс Прописная буква З. 2 класс Проверяемые и не проверяемые гласные в корне слова
Конспект урока по русскому языку в классе комплекте (1-2 класс). По теме: 1 класс Правописание буквы З. 2 класс Проверяемые и непроверяемые гласные в корне слова. Поможет учителю при работе с двумя кл...
Прощание с первым классом «Прощай, 1 класс!» Оформление: шары, выставка тетрадей, плакаты «Прощай, 1 класс!»
Прощание с первым классом«Прощай, 1 класс!»Оформление: шары, выставка тетрадей, плакаты «Прощай, 1 класс!»Оборудование: мультимедийный проектор, компьютер, презентация.(Звучит торжественная музыка. Де...
Технологическая карта урока по алтайскому языку. 3 класс. Тема "Имена собственные"/ "Jаан таныктан башталар состор"
Технологическая карта урока по алтайскому языку в 3 классе. Составлена на алтайском языке. Тема "Имена собственные"/ "Jаан таныктан башталар состор"...