Рабочая программа
рабочая программа (3 класс)
Предварительный просмотр:
Муниципальная бюджетная общеобразовательная организация средняя общеобразовательная школа им. С.Чакар с. Эрзин Эрзинского кожууна
Рассмотрено на заседании МО Согласовано Утверждено
Рук-ль ШМО:________ Ондар Г.О.. ЗДУВР:__________Чикчит А.В. приказом директора школы № ___
от «__» ________________2018 г. от «___»____________2018 г. от «__» _______________ 2018г.
РАБОЧАЯ ПРОГРАММА
По литературному чтению на родном языке____________________________
указать предмет, курс, модуль
Учитель ___Соян Саяна Сергеевна_________________________
Год составления 2018-2019 учебный год
Ступень обучения (класс) начальное общее образование, 3 класс
( начальное общее, основное общее, среднее (полное) общее образование с указанием классов)
Общее количество часов по плану 68 ч_______________ Уровень базовый
(базовый, профильный)
Количество часов в неделю 2_______________
Срок реализации 1 год________________
Рабочая программа составлена в соответствии с программой по литературному чтению 1-4 кл. общеобразовательных учреждений авторской программой и учебником «Литературлуг номчулга. 3 класс» для общеобразовательных учреждений/ автор Л.С. Кара-Сал, Кызыл, 2013 – 159 с.
«___»_______________ 2018 г. __________________________
(подпись учителя
Тѳрээн чугаа. Тайылбыр бижик.
Номчулганың алыс сорулгазы – шын, медерелдиг, аянныг болгаш чѵгѵртѵ номчуурунга ѳѳредири. Чѵвени медереп билип тура номчууру аянныг, шын номчулганың алыс ундезини ол болур.
Оон ангыда, номчулга уругларны ном-биле ажылдап, оон чуве билип алырынга чаңчыктырар сорулгалыг.
Номчулга программазы беш кезектен тургустунган: 1)Номчулганың тематиказы; 2)класстан дашкаар номчулга; 3)номчулгага чаңчыктырары; 4)созуглел-биле ажылдарның хевирлери; 5)чогаалдарның хевирлери-биле практика кырынга таныжылга.
3-ку класска берге эвес сѳзуглелди медерелдии-биле, шын, чѵгѵртѵ номчуурун чедип алыр.Ѳѳредилге чылының эгезинде берге сѳстерни слогтап номчуур. Сѳстерни шын, тода адаарынга, домактар сѳѳлунге болгаш аразынга интонацияны сагыырынга, чогуур паузаларны кылырынга чакчыктырар. Бирги чартык чылда 1 минутада 50-60 сѳс, а ѳѳредилге чылынын тончузунде 1 минутада 65-70 сѳс чедир номчуур.
3-ку класска: номчаан чѵлѵѵнге хамаарышкан айтырыгларны харыылаар; башкының айтырыгларын ёзугаар номчаан чѵѵлѵнѵң утказын чугаалаар; белен, кыска сѳзуглелди катаптап чугаалаар; сѳзуглелди башкының дузазы-биле кезектерге чаргаш, оларга аттар чогаадыр; даалга ёзугаар херектиг сѳстер болгаш домактарны ушта бижиир; тоолдар ыдып, шулуктерни чугаалап билири.
Класстан дашкаар номчулга: 1)уругларның класска номчулга ѵезинде алган билиглерин улам ханыладыр, 2)библиотекадан херек ном шилип алырынга, номдан материал дилээринге уругларны ѳѳредир; уругларны ном-биле ажылдаарынга чаңчыктырар болгаш оларның кандыг-бир эртемге сонуургалын хайныктырар.
Чыл дургузунда ѳѳредир темаларның бѳлуктер аайы-биле хуваалдазы:
№ | Темалар | Шактар хуваалдазы |
1 | Экии литературлуг номчулга. Е Танова тыва черге йѳрээл. | 1 |
2 | Улустуң аас чогаалы. Тоолдар. | 3 |
3 | Улустуң аас чогаалының биче жанрлары. | 4 |
4 | Тоолчургу болгаш тѳѳгѵ чугаалар. | 3 |
5 | Ѳске чоннарның аас чогаалы | 2 |
6 | Ѳѳренип ѳѳрен | 3 |
7 | Чылдың ѵелери. Тодуг-догаа кѵзѵмейни. | 1 |
8 | Эки кылган ажыл - элеп-читпес алдар. | 3 |
9 | Хѳктѵг ужуралдар. Солун болуушкуннар. | 2 |
10 | Бойдустуң чажыттары. | 3 |
11 | Чылдың ѵелери. Аккыр харлыг кыжым. | 3 |
12 | Бойдуска хумагалыг болуулу. | 3 |
13 | Авторлуг тоолдар | 6 |
14 | Тѳрээн чуртум камгалаары. Бистиң проективис. | 3 |
15 | Улус аразындан ие кара чымчак. | 3 |
16 | Чылдың ѵелери. Хѳглѵг чазым. | 2 |
17 | Бистиң бичии ѳңнѵктеривис. | 3 |
18 | Ойнаксанчыг оюннарым | 2 |
19 | Кижи болуру чажындан | 3 |
20 | Ѳске чоннарның аас чогаалы | 2 |
21 | Чонум чаагай ёзу чаңчылдары | 2 |
22 | Чылдың ѵелери.чараш чайым. | 2 |
23 | Класстан дашкаар номчулга | 8 |
Шупту: 68шак
Литературлуг номчулга 3 класс Л.С. Кара-оол.
1-ги улдун 17 шак. | ||||||||
№ | Кичээлдин темазы | Кичээлдин хевири | Кичээлдин сорулгазы | шагы | Эрттирер хуну | |||
1 | Экии литературлуг номчулга. Е Танова. Тыва черге йѳрээл. | Чаа теманы ѳѳредири | Чаа ѳѳредилнге эгелээни-биле холбаштыр уругларнын ѳѳрушкузун, сонуургалаын деткиир. Е Танова. Тыва черге йѳрээл. Йѳрээлди аянныг номчуп, утказын медереп билип алыры. | 1ш | ||||
2 | Улустуң аас чогаалының биче жанрлары.(3ш) Тывызыктар. | Чаа теманы ѳѳредири | Улустуң аас чогаалының биче жанрлары, Тывызыктар-биле таныжары. Улустуң аас чогаалынга уругларның сонуургалын сайзырадыры. Тывызыктар доктаадыры. Бот номчулгазын сайзырадыры. | 1ш | ||||
3 | Улустуң аас чогаалының биче жанрлары. Vлегер домактар | Чаа теманы ѳѳредири | Улустуң аас чогаалының биче жанрлары, ѵлегер домактар -биле таныжары. Улустуң аас чогаалынга уругларның сонуургалын сайзырадыры. ѵлегер домактар доктаадыры. Бот номчулгазын сайзырадыры. | 1ш | ||||
4 | Улустуң аас чогаалының биче жанрлары. Оюн ѵдээн чугаалар Узун тыныш | Чаа теманы ѳѳредири | Улустуң аас чогаалының биче жанрлары, Оюн ѵдээн чугаалар. Амыдыралга тѳлептиг кижи бооп хевирлеттинеринге, ажыл- агыйга чаңчыгып ѳѳрениринге оюннарның ужур- дузазын, салдарлыын билиндирип, оюннарда езулалдарны болгаш сагыыр ужурларны шингээттирер Узун тыныш -биле таныжары. Улустуң аас чогаалынга уругларның сонуургалын сайзырадыры. Оюн ѵдээн чугаалар, узун тыныш доктаадыры. Бот номчулгазын сайзырадыры | 1ш | ||||
5 | Класстан дашкаар номчулга | Библиотекаже экскурсия. | Улустуң аас чогаалының биче жанрлары-деп темага чогаалдар номчууру, дыңнадыглар бижиип, чурууру. доктаадыры. | 1ш | ||||
6 | Ѳѳренип ѳѳрен.(3ш) С. Сѵрѵң-оол. Аккырмаа-биле ийи. | Чаа теманы ѳѳредири | Номчаан чуулѵнѵң утказын билип алыры, ооң утказын бодунуң сѳстери –биле дамчыдып ѳѳренири. Ѳѳредилгеге сонуургалын кѵштелдирери. Эки ѳѳреникчи болур чѵткѵлѵн сайзырадыры. | 1ш | ||||
7 | Н. Носов. Бодалга бодааным. | Чаа теманы ѳѳредири | Номчаан чуулѵнѵң утказын билип алыры, ооң утказын бодунуң сѳстери –биле дамчыдып ѳѳренири. Ѳѳредилгеге сонуургалын кѵштелдирери. Эки ѳѳреникчи болур чѵткѵлѵн сайзырадыры. | 1ш | ||||
8 | Е. Танова. Ийи 2. | Чаа теманы ѳѳредири | Номчаан чуулѵнѵң утказын билип алыры, ооң утказын бодунуң сѳстери –биле дамчыдып ѳѳренири. Ѳѳредилгеге сонуургалын кѵштелдирери. Эки ѳѳреникчи болур чѵткѵлѵн сайзырадыры. | 1ш | ||||
9 | Чылдың ѵелери. Тодуг-догаа кѵзѵмейни.(2ш) Э.Кечил-оол. Кайгамчыктыг картошкам. | Чаа теманы ѳѳредири | Эрте кѵстѵн дѵшкени-биле холбаштыр бойдуска кандыг ѳскерлиишкиннер эгелээрин ѳѳредир. Шѵлѵкту аянныг номчуп ооң утказын сайгарар. Уругларның бойдуска ынакшылын, оон чараш каазын унелеп билирин кижизидип сайзырадыр. | 1ш | ||||
10 | Ч Ондар. Кыштың тыныжы. Э.Кечил-оол. Кайгамчыктыг картошкам. | Чаа теманы ѳѳредири | Эрте кѵстѵн дѵшкени-биле холбаштыр бойдуска кандыг ѳскерлиишкиннер эгелээрин ѳѳредир. Шѵлѵкту аянныг номчуп ооң утказын сайгарар. Шулуктун утказынга дууштур уругларнын ногаа-аймаанга унелелин деткиир. Ногаа-аймаандан эки дужут алыр дизе, ажылгыр болур чорукка кижизидер. | 1ш | ||||
11 | Класстан дашкаар номчулга | Библиотекаже экскурсия. | Кѵс-деп темага чогаалдар номчууру, дыңнадыглар бижиип, чурууру, шѵлѵктер доктаадыры. | 1 ш | ||||
12 | Эки кылган ажыл - элеп-читпес алдар.(3ш) Ю.Кюнзегеш. Шартылаа биле кымыскаяк. Ю.Кюнзегеш. Ажыл. | Чаа теманы ѳѳредири | Басня дугайында эге билиглерни алыры. Кѵш-ажылга ынак , ажылгыр, кызымак кижилерге хѵндѵткелдиг болурун сайзырадыры. Басняны аянныг номчуп, утказын чугаалап ѳѳренири. Шѵлѵктѵ шээжилээри. | 1ш | ||||
13 | О.Сувакпит . Арзылаң биле пар. (басня) О.Сувакпит. Салааларым. | Чаа теманы ѳѳредири | Басня дугайында алган билиглерин катаптаары. Кѵш-ажылга ынак , ажылгыр, кызымак кижилерге хѵндѵткелдиг болурун сайзырадыры. Басняны аянныг номчуп, утказын чугаалап ѳѳренири | 1ш | ||||
14 | Чугаа сайзырадылгазы. Туннел кичээл. Чогаадыг. «Мергежилди сонуургаар мен» | Чугаа сайзыра дылгазы. | Ѳѳренип эрткен темазын туңнеп,билип алган чѵѵлдерин сактып чугаалаар. Бодунуң сонуургап, келир ѵеде шилип алыксап чоруур мергежилиниң дугайында чогаадыг бижиир. Уругларнын дыл- домаан сайзырадыры. | 1ш | ||||
15 | Хѳктѵг ужуралдар. Солун болуушкуннар. (2ш) К-Э. Кудажы. Мыйыт. | Холушкак хевирниң кичээли | Кижи-тѳрээн бойдузунун ээзи, ооң камгалакчызы болур; ооң каас чаражынга, бай-байлаанга сагыш-сеткили ѳѳрѵп, аңаа хумагалыг болур кузелдерни уругларга шингээттирер. Улуг-биче кижилерге хѵндѵткелдиг чоруурун кижизидери. | 1ш | ||||
16 | С.Сѵрѵң-оол. Уутунмас тоорук. | Холушкак хевирниң кичээли | Кижи-тѳрээн бойдузунун ээзи, ооң камгалакчызы болур; ооң каас чаражынга, бай-байлаанга сагыш-сеткили ѳѳрѵп, аңаа хумагалыг болур кузелдерни уругларга шингээттирер. Улуг-биче кижилерге хѵндѵткелдиг чоруурун кижизидери. | 1ш | ||||
17 | Бойдустуң чажыттары.(3ш) М.Пришвин. Алдын шынаа. С. Комбу. Чогум чѵл ол уруглар? | Холушкак хевирниң кичээли | Кижи-тѳрээн бойдузунун ээзи, ооң камгалакчызы болур; ооң каас чаражынга, бай-байлаанга сагыш-сеткили ѳѳрѵп, аңаа хумагалыг болур кузелдерни уругларга шингээттирер. | 1ш | ||||
2-ги улдун. 14 шак. | ||||||||
18 | С. Сурун-оол «Хек» | Холушкак хевирниң кичээли | Чечен чугааның утказынга дѵѵштур орай кузун бойдуска ѳскерлиишкиннерни, орай кѵстѵң демдектерин билип ап, куштарның, курт-кымыскаяктар болгаш унуштерниң амыдыралында болуп турар онзагай чѵѵлдерни шингээдип алыр. | 1ш | ||||
19 | Г.Скребицкий. Куштарның медээзи. | Холушкак хевирниң кичээли | Чечен чугааның утказынга дѵѵштур орай кузун бойдуска ѳскерлиишкиннерни, орай кѵстѵң демдектерин билип ап, куштарның, курт-кымыскаяктар болгаш унуштерниң амыдыралында болуп турар онзагай чѵѵлдерни шингээдип алыр. | 1ш | ||||
20 | Чылдың ѵелери. Аккыр харлыг кыжым.(3ш) Б.Хѳвеңмей. Кыш. М.Кенин-Лопсан. Кыштың шѵлѵкчѵзѵ. | Чаа теманы ооредири | Кыштың дѵшкени-биле холбаштыр бойдуска кандыг ѳскерлиишкиннер эгелээнин ѳѳредир. Шѵлѵкту аянныг номчуп ооң утказын сайгарар. Уругларның бойдуска ынакшылын, оон чараш каазын унелеп билирин кижизидип сайзырадыр. | 1ш | ||||
21 | А. Пушкин. Кыш. М.Кенин-Лопсан.Харжыгаш. Л.Чадамба. Соок-Ирей. | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларның хуузунда хайгаарылынга болгаш шѵлѵктернин утказынга ѵндезилээш, кыштың онзагай демдектерин, оон болуушкуннарын шингээдип ап, кыш дугайында бижиттинген уран- чечен бодалдарны сактып алырын билиндирер. | 1ш | ||||
22 | Л.Толстой. Ак кодан.» | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларнын хуузунда хайгаарылынга болгаш шулуктернин утказынга ундезилээш, кыштын онзагай демдектерин, оон болуушкуннапын шингээдип ап, кыш дугайында бижиттинген уран- чечен бодалдарны сактып алырын билиндирер. | 1ш | ||||
23 | Класстан дашкаар номчулга | Библиотекаже экскурсия. | Кыш-деп темага чогаалдар номчууру, дыңнадыглар бижиип, чурууру, шѵлѵктер доктаадыры. | |||||
24 | Бойдуска хумагалыг болуулу.(3ш) М. Кенин –Лопсан. Ѳскѵс аңгыр. | Дириг амытаннарны уругларнын кээргеп билирин, оларга ынак болурун кижизидер. Уругларның бойдуска ынакшылын, оон чараш каазын унелеп билирин кижизидип сайзырадыр. | ||||||
25 | Ч.Кара-Кѵске. Хѵрээлелди камгалаңар!О.Сувакпит. Эмнеп алган. | Шѵлѵкту аянныг номчуп ооң утказын сайгарар. Уругларның бойдуска ынакшылын, ооң чараш каазын унелеп билирин кижизидип сайзырадыр. | ||||||
26 | Чогаадыг. | Чаа теманы ѳѳредири | Ѳѳренип эрткен чѵѵлдеринге даянып, бир-ле дириг амытан дуайында азы бир-ле солун болуушкун дугайында чогаадыг бижиир. | 1ш | ||||
27 | Авторлуг тоолдар.(6ш) С.Пюрбю. Сагынгыр кѵске. | Чаа теманы ѳѳредири | Номчулгага уругланың сонуургалын сайзырадыры. Тоолда бердинген дириг амытаннарның солун ужуралдарын таварыштыр дириг амытаннарга ынак болуп.оларны чаптавышаан, кижилер аразында база ындыг янзылыг болуушкуннар барын эскерер. | 1ш | ||||
28 | С.Маршак. Угаанныг Кѵскежик | Чаа теманы ѳѳредири | Номчулгага уругланың сонуургалын сайзырадыры. Тоолда бердинген дириг амытаннарның солун ужуралдарын таварыштыр дириг амытаннарга ынак болуп.оларны чаптавышаан, кижилер аразында база ындыг янзылыг болуушкуннар барын эскерер. | 1ш | ||||
29 | С.Пюрбю. Кажар дииң | Чаа теманы ѳѳредири | Дириг амытаннарны уругларнын кээргеп билирин, оларга ынак болурун кижизидер болгаш ивижилернин ажыл- ижин созуглелдин утказын дамчыштыр билиндирер | 1ш | ||||
30 | С.Пюрбю. Оптуг Чыккылаа. | Чаа теманы ѳѳредири | Номчулгага уругланың сонуургалын сайзырадыры. Тоолда бердинген дириг амытаннарның солун ужуралдарын таварыштыр дириг амытаннарга ынак болуп.оларны чаптавышаан, кижилер аразында база ындыг янзылыг болуушкуннар барын эскерер. | 1ш | ||||
31 | Т.Кызыл-оол. Бодаган. | Чаа теманы ѳѳредири | Номчулгага уругланың сонуургалын сайзырадыры. Тоолда бердинген дириг амытаннарның солун ужуралдарын таварыштыр дириг амытаннарга ынак болуп.оларны чаптавышаан, кижилер аразында база ындыг янзылыг болуушкуннар барын эскерер. | 1ш | ||||
3-ку улдун. (19 шак ) | ||||||||
32 | Т.Кызыл-оол. Багай чаңчыл.. | Чаа теманы ѳѳредири | Номчулгага уругланың сонуургалын сайзырадыры. Тоолда бердинген дириг амытаннарның солун ужуралдарын таварыштыр дириг амытаннарга ынак болуп.оларны чаптавышаан, кижилер аразында база ындыг янзылыг болуушкуннар барын эскерер. | 1ш | ||||
33 | Класстан дашкаар номчулга | Библиотекаже экскурсия. | Авторлуг тоолдар -деп темага чогаалдар номчууру, дыңнадыглар бижиип, чурууру. доктаадыры. | 1ш | ||||
34 | Тѳрээн чуртум камгакчылары. Э.Кечил-оол. Шолалатканым. | Чаа теманы ѳѳредири | Чогаалдын утказын дамчыштыр кызыгааржылар Торээн чуртун кымдан азы чуден камгалап турарын болгаш дайын хуннеринде бистин Шериивистин маадырлыг чоруун, оларнын чуу дээш демисежип чораанын билиндирер. | 1ш |
35 | Бистиң проективис: бистиңачаларывыс - Ада-чуртувустуң камгалакчылары | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларны шинчилел ажылы кылырынга сонуургалын кѵштелдирери, аззынга болгаш ѳске-даа чоок кижилеринге хѵндѵткелдиг, кичээнгейлиг,ынак болурун хевирлеп кижизидери. | 1ш | ||
36 | Улус аразындан ие кара чымчак. Б.Хѳвеңмей. Ием холу. С.Тока. Ававыс чокта. | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларның шын, аянныг номчулгазын, чугаазын сайзырадыры, сѳс курлавырын байыдары.авазынга болгаш ѳске-даа чоок кижилеринге хѵндѵткелдиг, кичээнгейлиг,ынак болурун хевирлеп кижизидери. | 1ш | ||
37 | Э.Кечил-оол. Ава сѳзѵн дыңнаваска. | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларның шын, аянныг номчулгазын, чугаазын сайзырадыры, сѳс курлавырын байыдары.авазынга болгаш ѳске-даа чоок кижилеринге хѵндѵткелдиг, кичээнгейлиг,ынак болурун хевирлеп кижизидери. | 1ш | ||
38 | Чылдыңѵелери. Хѳглѵг чазым. О.Сагаан-оол. Онза ѵе. Л.Чадамба.часкы тарылга | Чаа теманы ѳѳредири | Ѳѳреникчилерниң кичээнгейин бойдуста частың баштайгы демдектерин эскерип билирин болгаш аянныг номчуп, час дугайында одуругларны утка ударениезин барымдаалап шын илередирин чедип алыр. | 1ш | ||
39 | Улустуң аас чогаалы. Тоолдар. Чыраа кулун. (Тыва улутуң толу) | Чаа теманы ѳѳредири | Номчулгага уругланың сонуургалын сайзырадыры. Тоолда бердинген дириг амытаннарның солун ужуралдарын таварыштыр дириг амытаннарга ынак болуп.оларны чаптавышаан, кижилер аразында база ындыг янзылыг болуушкуннар барын эскерерип чоруурунга чаңчыктырар. | 1ш | ||
40 | Улустуң аас чогаалы. Тоолдар. Хам бѳрѵ-биле шинчээчи бѳрѵ (Тыва улутуң тоолу) | Чаа теманы ѳѳредири | Номчулгага уругланың сонуургалын сайзырадыры. Тоолда бердинген дириг амытаннарның солун ужуралдарын таварыштыр дириг амытаннарга ынак болуп.оларны чаптавышаан, кижилер аразында база ындыг янзылыг болуушкуннар барын эскерерип чоруурунга чаңчыктырар | 1ш | ||
41 | Улустуң аас чогаалы. Тоолдар. Хараган бажында дѵк (Тыва улутуң тоолу) | Чаа теманы ѳѳредири | Номчулгага уругланың сонуургалын сайзырадыры. Тоолда бердинген дириг амытаннарның солун ужуралдарын таварыштыр дириг амытаннарга ынак болуп.оларны чаптавышаан, кижилер аразында база ындыг янзылыг болуушкуннар барын эскерерип чоруурунга чаңчыктырар | 1ш | ||
42 | О. Сагаан-оол « Оол биле Кушкаш» | Чаа теманы ѳѳредири | Кижи бойдустун ээзи болганда, ол бойдуста бар чугу-ле дириг амытаннарны камгалаар, кадагалаар чорукка болгаш оларны кээргеп, дуза чедириксээн хоонуг болурунга уругларны кижизидер. Хуузунда боду номчуп оорениринге чанчыктырар. | 1ш | ||
43 | О.Сагаан-оол. Элик оглу. | Чаа теманы ѳѳредири | Торээн черинин каас чараш, бай-байлак бойдузунга уругларнын чоргааралын оттуруп, анаа хумагалыг болурун болгаш дириг амытаннарга сагыш човаачал, кээргээчел, биче сеткилдиин кижизидер. | 1ш | ||
44 | Тѳѳгѵ болгаш тоолчургу чугаалар. Дуза дилээн адыг. (тѳѳгѵ чугаа). | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларның номчулгага, солун болгаш тоолчургу чугааларга сонуургалын кѵштелдирип, аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадып, сѳс курлавырын байыдары. | 1ш | ||
45 | Тѳѳгѵ болгаш тоолчургу чугаалар. Аскыр дагаа чѵге даң бажында алгырар апарганыл? | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларның номчулгага, солун болгаш тоолчургу чугааларга сонуургалын кѵштелдирип, аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадып, сѳс курлавырын байыдары. | 1ш | ||
46 | Тѳѳгѵ болгаш тоолчургу чугаалар. Дээлдиген ѵнѵ | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларның номчулгага, солун болгаш тоолчургу чугааларга сонуургалын кѵштелдирип, аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадып, сѳс курлавырын байыдары. | 1ш | ||
47 | Класстан дашкаар номчулга | Бот номчулга | Уругларның номчулгага, солун болгаш тоолчургу чугааларга сонуургалын кѵштелдирип, аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадып, сѳс курлавырын байыдары. Бир-ле тоолчургу чугаа номчуп азы улуг улустан дыңнап алгаш кээр. Класста эштеринге ооң утказын аянныг чугаалап бээр. | 1ш | ||
48 | Ойнаксанчыг оюннарым Ч. Кара-Кѵске. Чылгылаар мен. Ч. Кара-Кѵске. Чуңгу. | Чаа теманы ѳѳредири | Шѵлѵктѵ шээжилээр. Уругларның ойнаар оюннарының дугайында беседа чорудар, аянныг, шын, медереп номчуурунче кичээнгей салып, уругларның номчулгазын сайзырадыр. | 1ш | ||
49 | А Шоюн .Таныжылга. | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларның ойнаар оюннарының дугайында беседа чорудар, аянныг, шын, медереп номчуурунче кичээнгей салып, уругларның номчулгазын сайзырадыр | 1ш | ||
50 | Кижи болуру чажындан. С. Сѵрѵң-оол. Шериг-ооллуң олчазы. | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларның ойнаар оюннарының дугайында беседа чорудар, аянныг, шын, медереп номчуурунче кичээнгей салып, уругларның номчулгазын сайзырадыр | 1ш | ||
ӀV улдуң (17ш) | ||||||
51 | Ч. Кара-Кѵске. Алышкылар. | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларны амыдыралга ынак, чѵткѵлдѵг, кызымакай, кежээ, дузааргак болун хевирлеп кижизидери. | 1ш | ||
52 | И. Андреевич Крылов. Чаан болгаш Моська. Л.Толстой. Ѳшкѵ биле бѳрѵ. | Чаа теманы ѳѳредири | Басняларның кол-утказын уругларга билиндирип. авторнуң ѵзел - бодалын уругларга билип ап шыдаар шаа – биле билиндирери. Аянныг, шын, медереп номчуурунче кичээнгей салып, уругларның номчулгазын сайзырадыр | 1ш | ||
53 | Ѳске чоннарның аас чогаалы Ыят чок крокодил (Кхмер тоол) | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларның номчулгага, солун болгаш тоолчургу чугааларга сонуургалын кѵштелдирип, аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадып, сѳс курлавырын байыдары. | 1ш | ||
54 | Кыргыс улустуң толу. Ийи элчиген. | Чаа теманы ѳѳредири | Уругларның номчулгага, солун болгаш тоолчургу чугааларга сонуургалын кѵштелдирип, аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадып, сѳс курлавырын байыдары. | 1ш | ||
55 | Чонум чаагай ёзу чаңчылдары. К-Э. Кудажы. Таңды кежии. | Чаа теманы ѳѳредири | Тѳрээн чонунуң ёзу чаңчылдарынга сонуургалдыг, ону сагып,ѳѳренип кѳрѵп чорурун кижизидип хевирлээри. | 1ш | ||
56 | М.Кенин-Лопсан. Муңгашталган балыктар. Е.Танова. Артыш. | Чаа теманы ѳѳредири | Торээн бойдузунга ынак, аңаа хумагалыг болурун кижизидип хевирлээри. | 1ш | ||
57 | Чылдың ѵелери. Чараш чайым. Л.Чадамба. Каас ѵе. С.Сѵрѵң-оол. СЧодураа | Чаа теманы ѳѳредири | Торээн бойдузунга ынак, аңаа хумагалыг болурун кижизидип хевирлээри. | 1ш | ||
58 | С. А.Сарыг-оол. Чайлагга. Э.Кечил-оол.солун чайым. | Чаа теманы ѳѳредири | Торээн бойдузунга ынак, аңаа хумагалыг болурун кижизидип хевирлээри. | 1ш | ||
59 | Проект. Мээң ынак чогаалчым. | Чаа теманы ѳѳредири | Бѳлѵктерге чарлып алгаш проекти биле ажылдаары. | 1ш | ||
60 | Проект. Мээң ынак чогаалчым. | Шинчилел ажылын кылып ѳѳренири | Бѳлѵктерге чарлып алгаш проекти биле ажылдаары. | 1ш | ||
61 | Проект. Мээң ынак чогаалчым. | Шинчилел ажылын кылып ѳѳренири | Бѳлѵктерге чарлып алгаш проекти биле ажылдаары. | 1ш | ||
62 | Проект. Мээң ынак чогаалчым. | Шинчилел ажылын кылып ѳѳренири | Бѳлѵктерге чарлып алгаш проекти биле ажылдаары. | 1ш | ||
63 | Класстан дашкаар номчулга. Тыва эки турачылар. Проект. Тыва эки турачылар. | Шинчилел ажылын кылып ѳѳренири | Бѳлѵктерге чарлып алгаш проекти биле ажылдаары. | 1ш | ||
64 | Проект. Тыва эки турачылар. | Шинчилел ажылын кылып ѳѳренири | Бѳлѵктерге чарлып алгаш проекти биле ажылдаары. | 1ш | ||
65 | Проект. Тыва эки турачылар. | Шинчилел ажылын кылып ѳѳренири | Бѳлѵктерге чарлып алгаш проекти биле ажылдаары. | 1ш | ||
66 | Проектилерни камгалаары | Шинчилел ажылын камгалап ѳѳренири | Бѳлѵктерге чарлып алгаш проекти биле ажылдаары. | 1ш | ||
67 | Чайгы онаалгалар | 1ш |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочие программы по литературному чтению, окружающему миру, технологии. Рабочие программы по внеурочной деятельности. ФГОС.
Разработанно в соответствии с требованиями ФГОС...
![](/sites/default/files/pictures/2015/02/11/picture-73774-1423669672.jpg)
Рабочие программы 1 класс и рабочая программа по ОРКСЭ
Рабочие программы для 1 класса по УМК "начальная школа 21 века".Если кому-то пригодятся, буду рада....
![](/sites/default/files/pictures/2013/10/27/picture-328110-1382885769.jpg)
Рабочая программа по физической культура в 4 классе VIII вида, рабочая программа по физической культуре в 4 классе VII вида
Главной целью моей педагогической деятельности является сохранение и укрепление здоровья детей, воспитание у них потребности в здоровом образе жизни. При проведении уроков учитываю возрастные, п...
![](/sites/default/files/pictures/2013/05/02/picture-242157-1367519323.jpg)
Рабочая программа по русскому языку 3 класс ФГОС .Учебник А.В. Полякова.Система Л.В. Занкова. Документ содержит рабочую программу и календарно-тематическое планирование
Рабочая программа по русскому языку 3 класс ФГОС .Учебник А.В. Полякова.Система Л.В. Занкова. Документ содержит рабочую программу и календарно-тематическое планирование Рабочая программа по матем...
![](/sites/default/files/pictures/2014/06/19/picture-458868-1403186039.jpg)
Рабочие программы для 3 класса по программе "Школа России"и рабочие программы по внеурочной деятельности.
Материал представлен в виде рабочих программ для 3 класса по программе "Школа России", тематическое планирование по предметам, а также рабочие программы и тематическое планирование по внеурочной деяте...
Рабочая учебная программа по музыке ОС "Школа 2100"Л.В. Школяр, В.О. Усачёва и др. Данная рабочая программа составлена на основе Примерной основной образовательной программы начального общего образования и предназначена для учеников 4 класса.
Программа составлена в соответствии с требованиями Федеального государственного образовательного стандарта начального общего образования, обеспечена УМК для 1- 4 классов, авторов Л.В.Школяр,В.О.Усачёв...
![](/sites/default/files/pictures/2016/08/20/picture-807041-1471669837.jpg)
Рабочая программа по технологии для 1 класса разработана на основе авторской программы Е.А.Лутцевой, Т.П.Зуевой по технологии (Сборник рабочих программ. – М.: Просвещение, 2015)
Рабочая программа по технологии для 1 класса разработана на основе авторской программы Е.А.Лутцевой, Т.П.Зуевой по технологии (Сборник рабочих программ. – М.: Просвещение, 2015) в соответствии с...