рабочая программа по адыгейскому языку 3 кл.
рабочая программа (3 класс) на тему
Ублэпlэ еджапlэм пшъэрылъ шъхьаlэу иlэр кlэлэеджакlохэм шlэныгъэ, гъэсэныгъэ дэгъухэр аригъэгъотыныр, lофшlэныр шlу аригъэлъэгъуныр, гулъытэ яIэныр, lэдэб ахэлъыныр, якъэралыгъо шlу алъэгъуныр, ащ фэшъыпкъэнхэр ары.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
рабочая программа по адыгейскому языку 3 кл. | 192.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Адыгабзэм ипрограмм
Тхьамафэм сыхь - , зэк1эмк1и –
Набэкъо Н, Трахъо А, Датхъужъ А.
- Ш1эныгъэу агъотын фаехэр.
Ублэпlэ еджапlэм пшъэрылъ шъхьаlэу иlэр кlэлэеджакlохэм шlэныгъэ, гъэсэныгъэ дэгъухэр аригъэгъотыныр, lофшlэныр шlу аригъэлъэгъуныр, гулъытэ яIэныр, lэдэб ахэлъыныр, якъэралыгъо шlу алъэгъуныр, ащ фэшъыпкъэнхэр ары.
Мы пшъэрылъхэм язэшlохынкlэ ныдэлъфыбзэм лъэшэу инэу ишlуагъэ къэкIо. Адыгабзэм иурокхэр нахь гъэшlэгъонэу зэхэщэгъэным, кlэлэеджэкlо цlыкlухэм ежь-ежьырэу темэхэр зэхафыным, зыгурагъэlо-ным, зэфэхьысыжьхэр ашlын алъэкlэу егъэсэнхэм lоф дишlэн фае кlэлэегъаджэм. Iофшlэнхэр джэгукlэхэмкlэ зэхэщагъэ зэрэхъуным кlэлэегъаджэм ынаlэ тыригъэтын фае. Ахэмэ шlэныгъэ-пlуныгъэ амалхэр къагъэбаих, егъэджэным иlофыгъохэр нахь къагъэпсынкlэ, бзэр шlу арагъэлъэгъу, грамматикэр нахь дэгъоу ашlэ мэхъу.
Кlэлэеджакlомэ шlэныгъэу ыкIи къулаиныгъэу агъотын фаехэр: гущыlэр зэрэзэхэтыр (гущыlэ лъапсэр, суффиксыр, кlэухыр); бзэ лъэпсэ гущыlэхэр (пкъыгъуацlэр, плъышъуацIэр, глаголыр); гущыlэухыгъэм ичлен шъхьаlэхэмрэ ичлен гуадзэхэмрэ;
– текстэу гущыlэ 30 – 40 хъурэм къабзэу ыкlи хэукъоныгъэ хамы-шlыхьэу тыратхыкlын, е кlэлэегъаджэр къафеджэзэ, атхын алъэкIыныр (текстым хэтын фэе орфограммэхэр: буквэ зэхэлъхэр, зэхьщыр тамыгъэхэр зыхэт буквэхэр, приставкэхэр, суффиксхэр, кlэуххэр, пкъыгъуацlэу зы пчъагъэм е бэ пчъагъэм итхэр, пкъыгъоцlэ унаехэмрэ къызэрыкlохэмрэ; плъышъуацlэхэр; глаголэу охътэ зэфэшъхьафхэм арытхэр; къэзыIотэрэ, упчlэ ыкlи lэтыгъэ гущыlэухыгъэхэр);
– гущыlэухыгъэм ыуж точкэ, упчlэ, lэтыгъэ тамыгъэ зэрагъэуцу-щтыр;
– макъэхэр зэхафыныр, гущыlэр пычыгъо-пычыгъоу агощыныр, мэкъэзэращэхэр, мэкъэ lужъухэр, гущыlэмэ ахэт мэкъэ ыкlи буквэ пчъа-гъэхэр зэрагъэшlэныр;
– грамматическэ зэхэфыныр: гущыlэр зэрэзэхэтымкlэ, бзэ гущыlэу акlугъэхэмкlэ, гущыlэухыгъэм хэт членхэмкlэ;
– зэдеlэжьхэзэ, зэхагъэуцогъэ планыр агъэфедэзэ, гущыlэ 35 – 45-рэ хъурэ изложениер (сочинениер) атхыныр.
2.ТЕМАТИЧЕСКЭ ПЛАНЫР
Период обучения | Количество часов | Диагностический материал |
1 четверть | 27 часов | Изложениер - 1; сочинениер - 1; гущ/д – 1;уплъ/т– 1; у/д – 2. |
2 четверть | 21 часов | Изложениер – 1; сочинениер – 1; гущ/д – 1;уплъ/т– 1; у/д - 2 |
3 четверть | 30 часов | Изложениер – 1; сочинениер – 1; диктантэу – 1; гущ/д – 2;уплъ/т– 1; у/д - 2 |
4 четверть | 24 часов | Изложениер – 1; сочинениер – 1; диктантэу – 1; гущ/д – 1; уплъ/т– 1; у/д – 2 |
Итого: | 68 часов (2 часа в неделю) | Изложениер – 4; сочинениер – 4; диктантэу – 2; гущ/д – 5; уплъ/т– 4; у/д – 8 |
АПЭРЭ ЧЕТВЕРТЫР
(Тхьэмафэм сыхь. 3. Зэкlэмыкlи сыхь. 27)
№ п/п | Тема урока | Количество часов | Д/з | Дата |
Кlэджыкlыжыныр (сыхь. I4). | ||||
1-2 | Гущыlэухыгъэр. | 2 | 1офш1.4 | |
3-4 | Гущыlэухыгъэм ичлен шхьаlэхэр. | 2 | 1офш1.17,н.8,пр. | |
5. | Член шъхьаlэхэм якъыхэгъэщын. | 1 | 1офш1.19 | |
6-7. | Макъэхэмрэ буквэхэмрэ. | 2 | 1офш1.23,н.10,пр. | |
8. | У/т. Макъэхэмрэ буквэхэмрэ. | 1 | ||
9-10. | Зещэхэмрэ зэращэхэмрэ. | 2 | 1офш1.46 | |
11. | (Ж/х). СурэтымкIэ рассказ. Асиет имэфэкI. | 1 | ||
12. | Мэкъэ Iужъухэр. | 1 | 1офш1.57,н.21,пр. | |
13. | Пычыгъор. | 1 | 1офш1.73,н.26,пр. | |
14. | У/д грамматическэ гъэцэкIэн кIыгъоу. «КIэджыкIыжьынр». | 1 | ||
ГущыIэр зэрэзэхэтыр (сыхь. 18). | ||||
15-16.(1-2) | ГущыIэ лъапсэр. | 2 | 1офш1.79,н.28,пр. | |
17.(3) | Ж/х. Изложение. Бжыхьэ. | 1 | 1офш1.91 | |
18-19.(4-5) | Зэлъэпсэгъу гущыIэхэр. | 2 | ||
20-21.(7) | Гущ/д. Приставкэм икъыхэгъэщын. | 2 | 1офш1.95,н.35,пр. | |
22-23.(8-9) | Приставкэр. | 2 | 1офш1.104,н.38,пр. | |
24.(10) | Усэр къызэраш1. атхыныр. Суффиксыр. | 1 | 1офш1.116, н.42,пр. | |
25-26.(11-12) | Суффиксым икъыхэгъэщын. | 2 | 1офш1.118 | |
27.(13) | У/д. гр/гъ кIыгъоу. «ГущыIэр зэрэзэхэтыр» | 1 |
ЯТIОНЭРЭ ЧЕТВЕРТЫР
(Сыхьат 21)
№ п/п | Тема урока | Д/з | Дата | |
1-2.(14-15) | КIэухыр. | 2 | 1офш1.132,н.47,пр. | |
3.(16) | КIэухым икъыхэгъэщын. | 1 | 1офш1.134 | |
4-5.(17-18) | Гу./д ГущыIэр зэрэзэхэтыр. Зэфэхьысыжьын. | 2 | Н.55,пр.1офш1.140 | |
Бзэ лъэпсэ гущыIэхэр (сыхь. 5). | ||||
6(1) | Бзэ лъэпсэ гущыIэхэр | 1 | 1офш1.163,н.60,пр. | |
7.(2) | Ж/х. СурэтымкIэ рассказ. «Гъощагъэ». | 1 | ||
8-9(3-4) | Бзэ лъэпсэ гущыIэмэ якъыхэгъэщын. | 2 | 1офш1.169 | |
10(5) | У/д «Бзэ лъэпсэ гущыIэхэр» | 1 | Н.65 | |
ПкъыгъуацIэр (сыхь. 20). | ||||
11-12(1-2) | ПкъыгъуацIэр, ащ имэхьан. | 2 | 1офш1.181,н.67, пр. | |
13-14(3-4) | УпчIэхэу хэт? сыд? яджэуапхэр. | 2 | 1офш1.209 | |
15 (5) | Ж/х. Изложение «КIодыгъэ». | 1 | ||
16-17(6-7) | ПкъыгъоцIэ унаехэмрэ къызэрыкIохэмрэ. | 2 | 1офш1.215,н.79,пр. | |
18-19(8-9) | У/т. Зы пчъагъэм ит пкъыгъуацIэхэр. | 2 | 1офш1.206 | |
20(10) | Бэ пчъагъэм ит пкъыгъуацIэхэр. | 1 | 1офш1. | |
21(11) | У/д. ЯтIонэрэ четвертым зэрагъэшIагъэм иуплъэкIун. | 1 |
ЯЩЭНЭРЭ ЧЕТВЕРТЫР
(Сыхьат 30)
№ п/п | Тема урока | Д/з | Дата | |
1.(12) | ПкъыгъуацIэхэр пчъагъэхэмкIэ зэрэзэхъокIыхэрэр. | 1 | 1офш1.239,н.87,пр. | |
2(14) | ПкъыгъуацIэхэр пчъагъэхэмкIэ зэрэзэхъокIыхэрэр. | 1 | 1офш1.256 | |
3(15) | Ж/х. Изложение «ЕджакIо». | 1 | ||
4(16) | ПкъыгъуацIэхэр гущыIэм зэрэхэтым елъытыгъэу зэрэзэхъокIыхэрэр. | 1 | 1офш1.251 | |
5(17) | Гу/д. ПкъыгъуацIэхэр гущыIэм зэрэхэтым елъытыгъэу зэрэзэхъокIыхэрэр. | 1 | 1офш1.253 | |
6-7(18-19) | ПкъыгъуацIэм икIэджыкIыжьын. | 2 | 1офш1.262,н.97,к1эдж. | |
8(20) | У/д гр./гъ. игъусэу «ПкъыгъуацIэр» | 1 | ||
ПлъышъуацIэр (сыхь. 10). | ||||
9-10(1-2) | ПлъышъуацIэр, ащ имэхьан, иупчIэхэр. | 2 | 1офш1.270,н.98,пр. | |
11-12(3-4) | ПлъышъуацIэр гущыIэухыгъэм щыгъэфедэныр. | 2 | 1офш1.274 | |
13-14(5-6) | ПлъышъуацIэр пчъагъэхэмкIэ зэрэзэхъокIырэр. | 2 | 1офш1.289 | |
17(7) | У/т. ПлъышъуацIэр пчъагъэхэмкIэ зэрэзэхъокIырэр. | 1 | 1офш1.296 | |
18-19(8-9) | ПлъышъуацIэм ехьылIэгъэ кIэджыкIыжьын. | 2 | 1офш1.300 | |
20(10) | Диктант гр./гъэц. игъусэу. «ПлъышъуацIэр». | 1 | ||
Глагол (сыхь. I7). | ||||
21-22(1-2) | Глаголым имэхьан, иупчIэхэр. | 2 | 1офш1.321,н.112,пр. | |
23(2) | Ж/х. СурэтымкIэ рассказ атхын.(110) | 1 | ||
24-25 (3-4) | Глаголхэр уахътэхэмкIэ зэрэзэхъокIыхэрэр. | 2 | 1офш1.330,н.120,пр. | |
26-27(5-6) | Гу/д. Мы уахътэм ит глаголхэр. | 2 | 1офш1.333 | |
28-29(7-8) | БлэкIыгъэ уахътэм ит глаголхэр. | 2 | 1офш1.338,н.124,пр. | |
30(9) | У/д. Ящэнэрэ четвертым зэрагъэшIагъэм ехьылIагъэу. | 1 |
ЯПЛIЭНЭРЭ ЧЕТВЕРТЫР
(Сыхьат 27)
1-2(10-11) | КъэкIощт уахътэм ит глаголхэр. | 2 | 1офш1.346,н.128,пр. | Дата |
3(12) | Глаголыр пчъагъэхэмкIэ зэрэзэхъокIырэр. | 1 | 1офш1.,н.134,пр. | |
4(13) | Глаголыр пчъагъэхэмкIэ зэрэзэхъокIырэм ехьылIэгъэ IофшIэнхэр. | 1 | 1офш1.362,н.135,пр | |
5(14) | Ж/х. Сочинение. «Гъэтхэ дахэр къытфэсыгъ». | 1 | ||
6-7(15-16) | Глаголым ехьылIагъэу зэрагъэшIагъэм изэфэхьысыжьын. | 2 | 1офш1.370 | |
8(17) | У./д. «Глаголыр» | 1 | 1офш1.372 | |
ГущыIэухыгъэр (сыхь. I0). | ||||
9-10(1-2) | ГущыIэухыгъэр. КъэзыIотэрэ, упчIэ, Iэтыгъэ гущыIэухыгъэхэр. | 2 | 1офш1.377, н.142,1432-пр | |
11(3) | Гу./д. КъэзыIотэрэ, упчIэ, Iэтыгъэ гущыIэухыгъэхэр. | 1 | 1офш1.384 | |
12(4) | Восстановительнэ диктант. | 1 | ||
13-14(5-6) | Член шъхьаIэхэр. | 2 | 1офш1.389,н.147,пр. | |
15-16(7-8) | У/т. Член гуадзэхэр. | 2 | 1офш1.397,н.151,пр | |
17-18(9-10) | ГущыIэухыгъэм ичленхэр. К1эджык1ыжьын. | 2 | 1офш1.403 | |
19(11) | Ж/х. Изложение. «Къамзэгумрэ тхьаркъо цIыкIумрэ». | 1 | ||
20(12) | АкIугъэм икIэджыкIыжьын. | 1 | 1офш1.410 | |
21(13) | У/д. «Гъатхэ». Илъэсым ак1угъэм иуплъэк1ужьын. | 1 | ||
22(1) | К1эджык1ыжьыныр.Макъэхэмрэ буквэхэмрэ. | 1 | ||
23(2) | К1эджык1ыжьыныр.Гущы1эр зэрэзэхэтыр. | 1 | ||
24(3) | К1эджык1ыжьыныр.Пкъыгъуац1эр. | 1 | ||
25(4) | К1эджык1ыжьыныр.Плъышъуац1эр. | 1 | ||
26(5) | К1эджык1ыжьыныр.Глаголыр. | 1 | ||
27 | К1эджык1ыжьыныр.Гущы1эухыгъэр. | 1 |
- употреблять заглавную букву в начале предложения, ставить точку, вопросительный или восклицательный знак в конце;
- определять тему текста и озаглавливать его с опорой на тему;
- делить сплошной текст (3 – 4 предложения) на предложения;
- устанавливать связь по смыслу между частями текста (восстанавливать деформированный повествовательный текст из трех частей);
- писать (по вопросам) изложение текста (30 – 45 слов);
- составлять и записывать текст из трех-пяти предложений на заданную тему или по наблюдениям, по ситуации;
- употреблять при записи текста красную строку.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа по адыгейскому языку 2 класс УМК "Школа России"
Рабочая программа разработана на основе следующих нормативно-правовых документов:Федеральный государственный образовательный стандарт;Основная образовательной программы начального...
Рабочая программа по адыгейскому языку к учебнику А.Ю. Каратабан "Адыгейский язык учу с удовольствием".
Рабочая программа по адыгейскому языку составлена в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта начального общего образования, программы начального образования...
Рабочая программа по адыгейскому языку для 1 класса
(1 ч в неделю. Всего 33 ч в учебном году.)Автор учебника « Адыгейский язык учу с удовольствием»: А.Ю.Каратабан,...
Рабочая программа по адыгейскому языку 1 класс
КIэлэеджакIохэм шIэныгъэ дэгъухэр аригъэгъотынхэр, IофшIэныр шIу аригъэлъэгъуныр, шэн - Iэдэб дахэхэр ахилъхьанхэр, якъэралыгъо фэшъыпкъэхэу ыпIунхэр арых еджапIэм пшъэрылъ...
Рабочая программа по адыгейскому языку
Рабочая программа по адыгейскому языку...
Рабочая программа по адыгейскому языку для 1 класса составлена в соответствии с : -Федеральным государственным образовательным стандартом начального общего образования; -Основной образовательной программой НОО МБОУ «СОШ №7 им. Н.Т.Джаримока» а. Джиджиха
Рабочая программа по адыгейскому языку для 1 класса составлена в соответствии с :-Федеральным государственным образовательным стандартом начального общего образования;-Основной образовательной п...
Рабочая программа по адыгейскому языку во 2 классе
Рабочая программа по адыгейскому языку во 2 классе...