Конспект урока "Сыйтылаа куске"
план-конспект на тему
Предварительный просмотр:
Литературлуг номчулга эртеминге ажык кичээлдин план-конспектизи
Ай, хуну 09. 10. 2017 ч.
Кичээлдин темазы: КДН В.Бианки « Сыйтылаа куске»
Кичээлдин хевири: Чаа билиглер «ажыдарынын» кичээли
Сорулгалары:
Ооредилгелиг: В.Бианки «Сыйтылаа куске» деп рассказы-биле таныштырар, берге состер-биле словарлыг ажылды чорудар. Номчаан чуулнун утказын билип, тайылбыралп билиринге ооредир. Ажылчын кыдыраашка практиктиг мергежилгелерни кууседир.
Сайзырадылгалыг: Оореникчилернин аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадыр. Шулукту аянныг, чараш кылдыр номчуурунга ооредир. Кижизидилгелиг: Кичээл уезинде бот-боттарын дыннап билирин, корум-чурумну тудуп билирин кижизидер. Кыдыраажынга арыг-силиг бижип билирге ооредир.
Бугу талалыг ооредилгелиг ажыл-чорудулгазын кижизидери (формирование УУД):
Личностуг ажыл-чорудулга (личностные действия):бот-башкарныры, мозу-будуш болгаш этикалыг уг-шигни тывары (самоопределение, смыслообразование, нравственно-этическая ориентация)
Башкарыкчы ажыл-чорудулга (регулятивные действия): сорулга салыры, план тургузары, баш бурунгаар айтыры, хынылда кылыры, эдип чазаары, унелээри, бот-башкарныры (целеполагание, планирование, прогнозирование, контроль, коррекция, оценка, саморегуляция)
Билип алыышкын ажыл-чорудулгазы (познавательные действия): ниити ооредилгелиг, логиктиг, берге айтырыгны болгаш ону шиитпирлээри (общеучебные, логические, постановка и решение проблемы)
Харылзажылга ажыл-чорудулгазы (коммуникативные действия):ооредилгеге хамаарышкан кады-ажыджажылга, айтырыгларны салыры, чорулдээлиг айтырыгларны сайгарары, эш-оорунун корум-чурумун удурттуру, бердинген сорулгаларга, байдалдарга бодунун бодалдарын шын болгаш долу илередип билири (планирование учебного сотрудничества, постановка вопросов, разрешение конфликтов, управление поведением партнера, умение с достаточной точностью и полнотой выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации)
Кичээлдин этаптары | Башкынын ажыл-чорудулгазы | Оореникичинин ажыл-чорудулгазы | Бугу талалыг ооредилге ажыл-чорудулгазы (УУД) |
1. Орг. кезээ. Ооредилге ажыл-чорудулгазынче барымдаа. (мотивация к учебной деятельности) | - Экии, уруглар! Оорениринге белен силер бе? - Эр-хейлер! | Кичээлдин девизи: Хоглуг конга кынгырт кылды, Кичээл шагы эгеледи. Кончуг оожум орупкаштын Кичээнгейлиг оорениили. | Личностуг (ажылдаарынга белеткендирер, ажылчын олудун организастаары) Башкарыкчы(сорулга салыры) Харылзажылга(диалог чугааны ажыглап билири) |
2. Билиглернин онза-чугулазы. (актуализация знаний) | - Эрткен кичээлде бис «Куску хову» деп шулукту корген бис. - Шулукту доктаадыр болган силер. - Эр-хейлер! | (что я знаю) Чуну билир мен. Оореникчилер шулукту шээжи-биле чугаалаар. | Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас-биле илередири) Билип алыышкын (чаа билиглерни ном болгаш бодунун амыдыралчы опыдынга даянып, ном дузазы-биле чедип алыры) Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири) |
3.Ооредилгеглиг сорулганы салыры (постановка учебной задачи) | - Бо чуу деп амытаныл? - Чуу деп амытан дуг-да номчуур-дыр бис? - Эр-хейлер! | Что я ещё хочу узнать? Сам найду способ. (Чуну мен билбес мен? Бодум арганы тып алыр мен) - Бо куске. - Куске дуг-да номчуур бис. | Сорулга салыры (башкынын айтыргларынын дузазы-биле кичээлдин сорулгазын салыр) Угаап-боданыышкын (домакты номчуп тургаш, состерни адап тургаш логика ёзугаар утказын тып, чаа ужукту тывары) |
4. «Чаа билиглерни ажыдары» Берге байдалдан унеринин проектизин тургузары. («Открытие нового знания» (построение проекта выхода из затруднения)) | Арын 22-23 «Сыйтылаа куске» деп рассказты башкы тода, аянныг номчуур. Словарлыг ажыл: Робинзон –Д.Дефонун «Робинзон Крузо» деп чогаалчынын маадыры, аян-чорукчу. Анмаар – тара шыгжаар чер. Уургай – тара шыгжаар онгар. Донгелик – шык черде достек. Озалааш – кыдыг черде турар. Чогумчалыг – таарымчалыг, тааржыр. Айтырыглар:
Хол шимчээрге, хырын тодар. Ажылдан дескен турегге дужер, Билигден дескен чазыгга таваржыр. Кежээнин мурнунда – хунду, Чалгаанын мурнунда – кочу. | Оореникчилер рассказты аянныг номчуур. | Билип алыышкын (чаа билиглерни ном болгаш бодунун амыдыралчы опыдынга даянып, ном дузазы-биле чедип алыры) Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас-биле илередип билири, оске улустун чугаа-домаан дыннап болгаш билирин чедип алыры) Башкарыкчы (класс-биле тургускан план-биле шын ажылдап билири) |
5. Баштайгы быжыглаашкын. (первичное закрепление) | АЖЫЛЧЫН КЫДЫРААШ-БИЛЕ АЖЫЛ Арын 12. Узундуге пландан тургускаш, утказын эдерти чугаала. | Оореникчилернин харыылары. … | Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас болгаш бижимел илередири) Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири) |
6. Ажыл-чорудулганын рефлексиязы. (кичээлдин туннели)
| - Кичээливистин соолгу этапынга келдивис. Туннелден кылыптаалынар. -Кандыг сорулганы кичээл эгезинде салдывыс? Ол сорулгаларывыс чедип алдывыс бе? Кичээливистин темазы кандыг болган ийик? Бо кичээлде чуу чувеге ооренип алдывыс? Онаалга Арын 22 – 23 номчуур, утказын чугаалаар. Ажылчын кыдырааш Арын 12 даалга ӨГ | - В.Бианкинин «Сыйтылаа куске» деп рассказы-биле таныштывыс. | Башкарыкчы (бодунун ажылын шын унелээри) Личностуг (бодун хынап билири) |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
конспект занятия "Кто с нами рядом живёт?". и конспект занятия в первой младшей группе "Степашка в гостях у ребят"
Конспект занятия "Кто снами рядом живёт" во второй младшей группеКонспект занятия по ознакомлению с окружающим " Степашка в гостях у ребят" в первой младшей группе...
конспект урока по русскому языку 4 класс " Имя прилагательное", конспект урока по математике 4 класс "Деление многозначного числа на однозначное"
Конспект урока по русскому языку ( 4 класс). Автор учебника - Рамзаева. Тема урока - " Имя прилагательное". Тип урока - открытие новых знаний. Конспект урока по математике ( 4 класс). Автор -...
Куску арыгже аян-чорук кичээли.
Куску арыгже аян-чорук кичээли.Темазы: Кандыг? деп айтырыгга харыылаттынар состер.Кичээлдин сорулгазы: 1) 2-ги класска ооренген кандыг? деп айтырыгга харыылаттынар состер дугайында билиглерин катаптап...
Куску бурулерни коруп чурууру.
Разработка урока ИЗО....
Куску бурулерни коруп чурууру.
Разработка урока ИЗО....
"Тос чузун малымайны" Ч. Кара-Куске. Анайларым : литературлуг номчулга кичээли.
2 класс уругларга тыва чонувус тос чузун малывысты азырап чоруурун билиндирип, Ч.Кара-Кускенин "Анайларым" деп шулуу- биле таныштырып номчудар сорулгалыг литературлуг номчулга кичээлин...