Конспект урока "Сыйтылаа куске"
план-конспект на тему

Ооржак Шолбана Ондаровна

1 урок

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл syytylaa_kuske.docx23.86 КБ

Предварительный просмотр:

Литературлуг номчулга эртеминге  ажык кичээлдин  план-конспектизи

Ай, хуну   09. 10. 2017 ч.  

Кичээлдин темазы: КДН В.Бианки « Сыйтылаа куске»

Кичээлдин хевири: Чаа билиглер «ажыдарынын» кичээли

Сорулгалары:

Ооредилгелиг: В.Бианки «Сыйтылаа куске» деп рассказы-биле таныштырар, берге состер-биле словарлыг ажылды чорудар. Номчаан чуулнун утказын билип, тайылбыралп билиринге ооредир. Ажылчын кыдыраашка практиктиг мергежилгелерни кууседир.

Сайзырадылгалыг: Оореникчилернин аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадыр. Шулукту аянныг, чараш кылдыр номчуурунга ооредир. Кижизидилгелиг: Кичээл уезинде бот-боттарын дыннап билирин, корум-чурумну тудуп билирин кижизидер. Кыдыраажынга арыг-силиг бижип билирге ооредир.

Бугу талалыг ооредилгелиг ажыл-чорудулгазын кижизидери (формирование УУД):

Личностуг ажыл-чорудулга (личностные действия):бот-башкарныры, мозу-будуш болгаш этикалыг уг-шигни тывары (самоопределение, смыслообразование, нравственно-этическая ориентация)

Башкарыкчы ажыл-чорудулга (регулятивные действия): сорулга салыры, план тургузары, баш бурунгаар айтыры, хынылда кылыры, эдип чазаары, унелээри, бот-башкарныры (целеполагание, планирование, прогнозирование, контроль, коррекция, оценка, саморегуляция)

Билип алыышкын ажыл-чорудулгазы (познавательные действия): ниити ооредилгелиг, логиктиг, берге айтырыгны болгаш ону шиитпирлээри (общеучебные, логические, постановка и решение проблемы)

Харылзажылга ажыл-чорудулгазы (коммуникативные действия):ооредилгеге хамаарышкан кады-ажыджажылга, айтырыгларны салыры, чорулдээлиг айтырыгларны сайгарары, эш-оорунун корум-чурумун удурттуру,  бердинген сорулгаларга, байдалдарга бодунун бодалдарын шын болгаш долу илередип билири (планирование учебного сотрудничества, постановка вопросов, разрешение конфликтов,  управление поведением партнера, умение с достаточной точностью и полнотой выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации)

Кичээлдин

этаптары

Башкынын

ажыл-чорудулгазы

Оореникичинин

ажыл-чорудулгазы

Бугу талалыг ооредилге ажыл-чорудулгазы (УУД)

1. Орг. кезээ. Ооредилге ажыл-чорудулгазынче барымдаа. (мотивация к учебной деятельности)

 - Экии, уруглар!  Оорениринге белен силер бе?

- Эр-хейлер!

Кичээлдин девизи:

Хоглуг конга кынгырт кылды,

Кичээл шагы эгеледи.

Кончуг оожум орупкаштын

Кичээнгейлиг оорениили.

Личностуг (ажылдаарынга белеткендирер, ажылчын олудун организастаары)

Башкарыкчы(сорулга салыры)

Харылзажылга(диалог чугааны ажыглап билири)

2. Билиглернин онза-чугулазы. (актуализация знаний)

- Эрткен кичээлде бис «Куску хову» деп шулукту корген бис.

- Шулукту доктаадыр болган силер.

- Эр-хейлер!

(что я знаю)  Чуну билир мен.

Оореникчилер  шулукту шээжи-биле чугаалаар.

Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас-биле илередири)

Билип алыышкын

(чаа билиглерни ном болгаш бодунун амыдыралчы опыдынга даянып, ном дузазы-биле чедип алыры)

Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири)

3.Ооредилгеглиг сорулганы салыры (постановка учебной задачи)

- Бо чуу деп амытаныл?

- Чуу деп амытан дуг-да номчуур-дыр бис?

- Эр-хейлер!

Что я ещё хочу узнать? Сам найду способ.

(Чуну мен билбес мен? Бодум арганы тып алыр мен)

- Бо куске.

- Куске дуг-да номчуур бис.  

Сорулга салыры (башкынын айтыргларынын дузазы-биле кичээлдин сорулгазын салыр)

Угаап-боданыышкын (домакты номчуп тургаш, состерни адап тургаш логика ёзугаар утказын тып, чаа ужукту тывары)

4. «Чаа билиглерни ажыдары» Берге байдалдан унеринин проектизин тургузары. («Открытие нового знания» (построение проекта выхода из затруднения))

Арын 22-23 «Сыйтылаа куске» деп рассказты  башкы тода, аянныг номчуур.

Словарлыг ажыл:

Робинзон –Д.Дефонун «Робинзон Крузо» деп чогаалчынын маадыры, аян-чорукчу.

Анмаар – тара шыгжаар чер.

Уургай – тара шыгжаар онгар.

Донгелик – шык черде достек.

Озалааш – кыдыг черде турар.

Чогумчалыг – таарымчалыг, тааржыр.

Айтырыглар:

  1.  Кускенин адын чуге Сыйтылаа деп адаан деп бодаар сен?
  2. Чогаалда болуушкун кайы уеде болуп турар-дыр, узундуде домактарга даянып, бодалынны  бадытка.
  3. Узундунун кол бодалын кайы улегер домактын дузазы-биле дамчыдып болурул:

Хол шимчээрге, хырын тодар.

Ажылдан дескен турегге дужер,

Билигден дескен чазыгга таваржыр.

Кежээнин мурнунда – хунду,

Чалгаанын мурнунда – кочу.

Оореникчилер  рассказты  аянныг номчуур.

Билип алыышкын

(чаа билиглерни ном болгаш бодунун амыдыралчы опыдынга даянып, ном дузазы-биле чедип алыры)

Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас-биле илередип билири, оске улустун чугаа-домаан дыннап болгаш билирин чедип алыры)

Башкарыкчы (класс-биле тургускан план-биле шын ажылдап билири)

5. Баштайгы быжыглаашкын. (первичное закрепление)

АЖЫЛЧЫН КЫДЫРААШ-БИЛЕ АЖЫЛ

Арын 12. Узундуге пландан тургускаш, утказын эдерти чугаала.

Оореникчилернин харыылары.

Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас болгаш бижимел илередири)

Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири)

6. Ажыл-чорудулганын рефлексиязы. (кичээлдин туннели)

 

 

- Кичээливистин соолгу этапынга келдивис. Туннелден кылыптаалынар.

-Кандыг сорулганы кичээл эгезинде салдывыс? Ол сорулгаларывыс чедип алдывыс бе? Кичээливистин темазы кандыг болган ийик? Бо кичээлде чуу чувеге ооренип алдывыс?

Онаалга

Арын 22 – 23 номчуур, утказын чугаалаар.

Ажылчын кыдырааш

Арын 12  даалга ӨГ

- В.Бианкинин  «Сыйтылаа куске» деп рассказы-биле таныштывыс.  

Башкарыкчы (бодунун ажылын шын унелээри)

Личностуг (бодун хынап билири)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект занятия "Кто с нами рядом живёт?". и конспект занятия в первой младшей группе "Степашка в гостях у ребят"

Конспект занятия "Кто снами рядом живёт" во второй младшей группеКонспект занятия по ознакомлению с окружающим " Степашка в гостях у ребят" в первой младшей группе...

конспект урока по русскому языку 4 класс " Имя прилагательное", конспект урока по математике 4 класс "Деление многозначного числа на однозначное"

Конспект урока по русскому языку ( 4 класс). Автор учебника - Рамзаева. Тема урока - " Имя прилагательное". Тип урока - открытие новых знаний.   Конспект урока по математике ( 4 класс). Автор -...

Куску арыгже аян-чорук кичээли.

Куску арыгже аян-чорук кичээли.Темазы: Кандыг? деп айтырыгга харыылаттынар состер.Кичээлдин сорулгазы: 1) 2-ги класска ооренген кандыг? деп айтырыгга харыылаттынар состер дугайында билиглерин катаптап...

Куску бурулерни коруп чурууру.

Разработка урока ИЗО....

Куску бурулерни коруп чурууру.

Разработка урока ИЗО....

"Тос чузун малымайны" Ч. Кара-Куске. Анайларым : литературлуг номчулга кичээли.

2 класс уругларга тыва чонувус тос чузун малывысты азырап чоруурун билиндирип, Ч.Кара-Кускенин "Анайларым" деп шулуу- биле таныштырып номчудар сорулгалыг литературлуг номчулга кичээлин...