Технологическая карта урока
план-конспект урока (1 класс) на тему
Уроклöнтехнологическöй карта
МАОУ «Корчёвнинская ООШ», велöтiсь: Лесникова М.С.
Предмет: Грамотаӧвелӧтан урок
Класс 1
Тип уроклӧн:Вильтӧдӧммезосьтӧм.
Форма:Фронтальнӧй, индивидуальнӧй, парнöй.
Тема:Шы[Дз], шыпассэзДз,дз.
Мог:Вильшыӧн[дз] да шыпасӧндзтӧдсӧтӧм.
Планируемӧйрезультаттэз:
Личностнӧй УУД:
- радейтны да донтычужанiн да мам кыв, лэбтыны интерес отирлӧнвужжез да культура дынӧ;
- вежӧртнывелӧтчанмоггез, кужнынiйӧтыртны;
- вынсьӧтныжеланнешедтынывильтӧдӧммез;
Регулятивнӧй УУД:
- кужнылӧсьӧтныуджалан места;
-кужнывежӧртныправильнӧйответсӧнеправильнӧйсянь;
- пуктынывелӧтчанмоггез ас одзынсамостоятельнӧя либо велӧтiськӧт;
- кужныпланируйтныудж урок вылын;
- сетны дон аслатуджлӧ;
Познавательнӧй УУД:
- кужныкывнывелӧтӧмшыкылiсь, сетны характеристика, лыддьӧтныкыввезвелӧтӧмшыпасӧн;
- кужныуджавнынебӧгсьӧртi;
- сетныответтэзюасьӧммезвылӧ;
- кужныянсӧтны да вежӧртнывильсӧодззавелӧтӧмись;
- керны простӧйвыводдэз;
- кужныянсӧтныпредметтэзгруппаэзвылӧпризнаккезсьӧртi;
Коммуникативнӧй УУД:
- кывзыны и вежӧртнымӧдiккезӧс, висьтавныассисмненнё;
- кужнывисьтавныассисдумасӧсёрнипыр;
- лыддьӧтныгорӧна и асшӧравелӧтчаннебӧг;
- уджавныкыкӧн.
Мöдiкпредметтэзкöтйитсьöм: окружающöй мир, математика.
Оборудованнё:мультимедийнӧйсопровожденнё, пестер, туис, нинкӧммез, совдоз, банiськерӧмсувениррез.
Уроклӧнвиззез | Велӧтiсьлӧнудж | Велӧтчиссезлӧнудж | Пырколанавелалӧммез,тӧдӧммез да кужӧммеззорӧтӧм (УУД) |
I.Класс ӧвсьӧтӧм | 1.Бур лун, гӧссез! Бур лун, дона челядь!Кылiс звонок. Сувтiм, веськӧтчим. Уджавнылӧсьӧтчим. Асьнытӧмыччавныколӧ.Унайӧзiсьэдӧполӧ. Ныланьюрнытӧбергӧтӧ. Серӧмбанбыдӧнлӧсетӧ. 2. Гортсяуджпроверитöм: юасьöнаизусть кывбур «Менам ёрттэз» Мыччавнысерпассэз. | Сувтöмöнпанталöныгöссезöс и велöтiсьöс.
Кывзöныöтамöдöс. Донтöнывисьтасьöм. | Л – перытапырнывелöтчануджö
Р–кужныдонтныёрттэзлiсьудж, зорöтнысерни |
II. Одззатöдöммезповторитöм
| -Кытшöмкык группа вылöпозьöянсöтныбыдöсшыэсö? - Кытшöмöсьовлöнысогласнöйшыэз?
| Сетöны ответ велöтiсьюасьöммезвылö. Тöдвылöуськöтöнышыэз. | К – кывзыны и вежöртнымöдiккезöс П – сетныответтэзюасьöммезвылö |
III.Виль тема петкöтöм, моггезсувтöтöм
Слайд 2,3 | 1.Картинкаэзсьöртiудж(кöз, кыдз, пожум, сыспу, ньыв) -Кыдзöтiккылöншуныэнöсерпассэсö? Адззынылишньöйпу. Мыля? Шуныкыв «кыдз». - Кыным слог кылас? - Мыля сiдздумайтöны. Кынымшыкылас? Торйöншунышыэз[К], [Ы], [ДЗ]. Юалöтöдсашыэз. Киндогадайтчисуроклiсь тема? Сувтöтöнымоггез: -тöдсасьнывильшыöн да шыпасöн; - кужныкывнышыэзкыввезiсь; - кужнылыддьöтнывильшыпасöнкыввез;
|
Велöтiськöтöтлаынпеткöтныуроклiсь тема да сувтöтнымоггез. | П – кужныклассифицируйтны, адззыныглавнöйсö
П–кужныянсӧтны да вежӧртнывильсӧодззавелӧтӧмись;
Р –кужнысувтöтнывелöтчанмоггез |
IV.Первуисьвильтöдöммезвежöртöм | 1.Шывылынудж. - Шуны. Сетны характеристика. Керöны вывод. - Висьтавныкыввезвильшыöн. Орсан «Кытöндзебсисьöмшы?» Орсан «Кынымисьпантасясшы?» Муысшоныт, невнауль И шыннялöгорадзуль. Ай да гожум! Ай да видз! Ай да басöкмедзоридз!
2.Шыпасöнтöдсасьöм. Кыквелöтчисьлöн юр вылынкоронаэз (шыпассэз[Д] и [З]) Петöны класс одзö. Челядь висьталöнышыпассэз. Велöтiсьтшöктöкутчисьны. Аркмöвильшыпас [ДЗ] Велöтiсьлыддьöтö. «Д» да «З» пантасисö Пыркежöёртасисö Сулалöныордчöн Некöрозянсöтчö Велöтiсьмыччалöшыпас (ыджыт и учöт) печатнöй 3.Изторрезiсьгижныпечатнöй буква «дз». 4.Звуко-буквеннöй анализ кывлöн «кыдз». -Мыля шыэзкуим, а букваэзнель? Дз–африката. | Выделитнывильшы. Сетöны характеристика.
Адззöнывильшылiсь места.
Лыддьöны, кынымисьпантасьöшы.
Висьталöнытöдсашыпассэз.
Уджалöныпараэзöн, гижöнышыпас. Составляйтöныöтлаынвелöтiськöт схема. | П –кужнывыделяйтнышыэз, сетны характеристика; керны простöй вывод; П–кужныкывнышыкыввезiсь Р – кужнывежӧртныправильнӧйответсӧнеправильнӧйсянь
К–уджавныкыкöн Р – кужнылöсьöтныуджалан места П – кывдынöаркмöтны схема, керны звуко- буквеннöй анализ |
V.Тöдöммеззакрепитöм
Слайд 4
Слайд 5 | 1.Словарнöй удж:серпассэз Идзас-солома Рудзöг- рожь Öмидз- малина Кöдзыв- муравей Дзоридз- цветок Дзöдзыв- ящерица Горадзуль –купальница Дзель- ягнёнок
2.Небöгöн удж - Велöтiсьлöнлыддьöтöм. Вежöртöтныкыввез «дзар», «сöдз», «дзескыт», «содз», дзонь», «радз». - Словосочетаннёэзлыддьöтöм.
3. Шоччисьöм Сулалö том кыдзок Лэбис рам тöлок Тöввынсялö, пунёкралö Кыдзлiсьлисттэсöшенталö
4. Серпассьöртiудж. - Мыййылiськывбур?
5.Велöтiсь лыддьöтöкывбурС.Караваевлiсь «Кыдзок» -Кытшöмкыдзокбыдмöвöрын? -Мыля сiдзгижис автор? Воспитательнöй момент вöрварадейтöмйылiсь. -Кытшöм польза сетöкыдз?
6. Лыддьöтöныкывбур. | Вуджöтöныöтлаынвелöтiськöтрочкыввылö.
Кывзöны и следитöнынебöгсьöртi.
Лыддьöтöныасшöра и горöн. Лöсьöтöны 2-3 сёрникузя.
Керöныфизминутка
Видзöтöнысерпас. Висьталöныассинысмненнё. Кывзöны и сетöныответтэзюасьöммезвылö.
Видзöтöнысерпаснебöгись. Висьталöнымыйсетöкыдз. Видзöтöны «пестер», «туис», «совдоз», «нинкöммез», öннякерöмпредметтэз
| Л–донтны чужан кыв. Л–вынсьöтныжеланнёшедтынывильтöдöммез К – кужнывисьтавныассит дума.
П – кужныуджавнынебöгсьöртi
К–лыддьöтныгорöна и асшöравелöтчаннебöг
Р –кужöмöниспользуйтнынебöгисьотсасянпассэз
Л –формируйтнысознательнöйвидзöтöм мир вылö, кöдавермöлонывöрваын
Л–радейтнывöрва, зорöтныбережнöйотношеннё |
VI.Гортсяудж | Велöтны наизусть кывбур. Лыддьöтныкыввез. |
|
|
VII.Урок сьöртi итог. Рефлексия. | Юасьö, мыйтöдiсöвильсö, велалiсö керны. Кинкыдзуджалiс урок вылын. Прием «Дзоридзавидз» | Сетöныответтэзюасьöммезвылö. Сетöны дон асланысуджлö, бöрйöнырöмсьöртiдзоридззез и лякöны доска вылö.
| К – сетны ответитоговöйвопроссэзвылö Р –кужныдонтныассинысудж
|
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
![]() | 32.91 КБ |
Предварительный просмотр:
Уроклöн технологическöй карта
МАОУ «Корчёвнинская ООШ», велöтiсь: Лесникова М.С.
Предмет: Грамотаӧ велӧтан урок
Класс 1
Тип уроклӧн: Виль тӧдӧммез осьтӧм.
Форма: Фронтальнӧй, индивидуальнӧй, парнöй.
Тема: Шы [Дз], шыпассэз Дз,дз.
Мог: Виль шыӧн [дз] да шыпасӧн дз тӧдсӧтӧм.
Планируемӧй результаттэз:
Личностнӧй УУД:
- радейтны да донты чужанiн да мам кыв, лэбтыны интерес отирлӧн вужжез да культура дынӧ;
- вежӧртны велӧтчан моггез, кужны нiйӧ тыртны;
- вынсьӧтны желанне шедтыны виль тӧдӧммез;
Регулятивнӧй УУД:
- кужны лӧсьӧтны уджалан места;
- кужны вежӧртны правильнӧй ответсӧ неправильнӧйсянь;
- пуктыны велӧтчан моггез ас одзын самостоятельнӧя либо велӧтiськӧт;
- кужны планируйтны удж урок вылын;
- сетны дон аслат уджлӧ;
Познавательнӧй УУД:
- кужны кывны велӧтӧм шы кылiсь, сетны характеристика, лыддьӧтны кыввез велӧтӧм шыпасӧн;
- кужны уджавны небӧг сьӧртi;
- сетны ответтэз юасьӧммез вылӧ;
- кужны янсӧтны да вежӧртны вильсӧ одзза велӧтӧмись;
- керны простӧй выводдэз;
- кужны янсӧтны предметтэз группаэз вылӧ признаккез сьӧртi;
Коммуникативнӧй УУД:
- кывзыны и вежӧртны мӧдiккезӧс, висьтавны ассис мненнё;
- кужны висьтавны ассис думасӧ сёрни пыр;
- лыддьӧтны горӧна и асшӧра велӧтчан небӧг;
- уджавны кыкӧн.
Мöдiк предметтэзкöт йитсьöм: окружающöй мир, математика.
Оборудованнё: мультимедийнӧй сопровожденнё, пестер, туис, нинкӧммез, совдоз, банiсь керӧм сувениррез.
Уроклӧн виззез | Велӧтiсьлӧн удж | Велӧтчиссезлӧн удж | Пыр колана велалӧммез, тӧдӧммез да кужӧммез зорӧтӧм (УУД) |
I. Класс ӧвсьӧтӧм | 1. Бур лун, гӧссез! Бур лун, дона челядь! Кылiс звонок. Сувтiм, веськӧтчим. Уджавны лӧсьӧтчим. Асьнытӧ мыччавны колӧ. Уна йӧзiсь эдӧ полӧ. Нылань юрнытӧ бергӧтӧ. Серӧмбан быдӧнлӧ сетӧ. 2. Гортся удж проверитöм: юасьö наизусть кывбур «Менам ёрттэз» Мыччавны серпассэз. | Сувтöмöн панталöны гöссезöс и велöтiсьöс. Кывзöны öтамöдöс. Донтöны висьтасьöм. | Л – перыта пырны велöтчан уджö Р – кужны донтны ёрттэзлiсь удж, зорöтны серни |
II. Одзза тöдöммез повторитöм | -Кытшöм кык группа вылö позьö янсöтны быдöс шыэсö? - Кытшöмöсь овлöны согласнöй шыэз? | Сетöны ответ велöтiсь юасьöммез вылö. Тöд вылö уськöтöны шыэз. | К – кывзыны и вежöртны мöдiккезöс П – сетны ответтэз юасьöммез вылö |
III. Виль тема петкöтöм, моггез сувтöтöм Слайд 2,3 | 1. Картинкаэз сьöртi удж (кöз, кыдз, пожум, сыспу, ньыв) -Кыдз öтiк кылöн шуны энö серпассэсö? Адззыны лишньöй пу. Мыля? Шуны кыв «кыдз». - Кыным слог кылас? - Мыля сiдз думайтöны. Кыным шы кылас? Торйöн шуны шыэз [К], [Ы], [ДЗ]. Юалö тöдса шыэз. Кин догадайтчис уроклiсь тема? Сувтöтöны моггез: -тöдсасьны виль шыöн да шыпасöн; - кужны кывны шыэз кыввезiсь; - кужны лыддьöтны виль шыпасöн кыввез; | Велöтiськöт öтлаын петкöтны уроклiсь тема да сувтöтны моггез. | П – кужны классифицируйтны, адззыны главнöйсö П – кужны янсӧтны да вежӧртны вильсӧ одзза велӧтӧмись; Р – кужны сувтöтны велöтчан моггез |
IV. Первуись виль тöдöммез вежöртöм | 1. Шы вылын удж. - Шуны. Сетны характеристика. Керöны вывод. - Висьтавны кыввез виль шыöн. Орсан «Кытöн дзебсисьöм шы?» Орсан «Кынымись пантасяс шы?» Муыс шоныт, невна уль И шыннялö горадзуль. Ай да гожум! Ай да видз! Ай да басöк ме дзоридз! 2. Шыпасöн тöдсасьöм. Кык велöтчисьлöн юр вылын коронаэз (шыпассэз [Д] и [З]) Петöны класс одзö. Челядь висьталöны шыпассэз. Велöтiсь тшöктö кутчисьны. Аркмö виль шыпас [ДЗ] Велöтiсь лыддьöтö. «Д» да «З» пантасисö Пыр кежö ёртасисö Сулалöны ордчöн Некöр оз янсöтчö Велöтiсь мыччалö шыпас (ыджыт и учöт) печатнöй 3. Изторрезiсь гижны печатнöй буква «дз». 4. Звуко-буквеннöй анализ кывлöн «кыдз». -Мыля шыэз куим, а букваэз нель? Дз – африката. | Выделитны виль шы. Сетöны характеристика. Адззöны виль шылiсь места. Лыддьöны, кынымись пантасьö шы. Висьталöны тöдса шыпассэз. Уджалöны параэзöн, гижöны шыпас. Составляйтöны öтлаын велöтiськöт схема. | П – кужны выделяйтны шыэз, сетны характеристика; керны простöй вывод; П – кужны кывны шы кыввезiсь Р – кужны вежӧртны правильнӧй ответсӧ неправильнӧйсянь К – уджавны кыкöн Р – кужны лöсьöтны уджалан места П – кыв дынö аркмöтны схема, керны звуко- буквеннöй анализ |
V. Тöдöммез закрепитöм Слайд 4 Слайд 5 | 1.Словарнöй удж: серпассэз Идзас-солома Рудзöг- рожь Öмидз- малина Кöдзыв- муравей Дзоридз- цветок Дзöдзыв- ящерица Горадзуль –купальница Дзель- ягнёнок 2.Небöгöн удж - Велöтiсьлöн лыддьöтöм. Вежöртöтны кыввез «дзар», «сöдз», «дзескыт», «содз», дзонь», «радз». - Словосочетаннёэз лыддьöтöм. 3. Шоччисьöм Сулалö том кыдзок Лэбис рам тöлок Тöв вынсялö, пу нёкралö Кыдзлiсь листтэсö шенталö 4. Серпас сьöртi удж. - Мый йылiсь кывбур? 5.Велöтiсь лыддьöтö кывбур С.Караваевлiсь «Кыдзок» -Кытшöм кыдзок быдмö вöрын? -Мыля сiдз гижис автор? Воспитательнöй момент вöрва радейтöм йылiсь. -Кытшöм польза сетö кыдз? 6. Лыддьöтöны кывбур. | Вуджöтöны öтлаын велöтiськöт роч кыв вылö. Кывзöны и следитöны небöг сьöртi. Лыддьöтöны асшöра и горöн. Лöсьöтöны 2-3 сёрникузя. Керöны физминутка Видзöтöны серпас. Висьталöны ассиныс мненнё. Кывзöны и сетöны ответтэз юасьöммез вылö. Видзöтöны серпас небöгись. Висьталöны мый сетö кыдз. Видзöтöны «пестер», «туис», «совдоз», «нинкöммез», | Л – донтны чужан кыв. Л – вынсьöтны желаннё шедтыны виль тöдöммез К – кужны висьтавны ассит дума. П – кужны уджавны небöг сьöртi К – лыддьöтны горöна и асшöра велöтчан небöг Р – кужöмöн используйтны небöгись отсасян пассэз Л – формируйтны сознательнöй видзöтöм мир вылö, кöда вермö лоны вöрваын Л – радейтны вöрва, зорöтны бережнöй отношеннё |
VI. Гортся удж | Велöтны наизусть кывбур. Лыддьöтны кыввез. | ||
VII. Урок сьöртi итог. Рефлексия. | Юасьö, мый тöдiсö вильсö, велалiсö керны. Кин кыдз уджалiс урок вылын. Прием «Дзоридза видз» | Сетöны ответтэз юасьöммез вылö. Сетöны дон асланыс уджлö, бöрйöны рöм сьöртi дзоридззез и лякöны доска вылö. | К – сетны ответ итоговöй вопроссэз вылö Р – кужны донтны ассиныс удж |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
1 класс. Технологическая карта раздела « Числа от 1 до 5». Технологическая карта урока «Число и цифра 1».
Особенностью содержания современного начального образования является не только ответ на вопрос, что ученик должен знать (запомнить, воспроизвести), но и формирование универсальных учебных действи...
Выступление с практической направленность по теме "Технологическая карта урока как индикатор готовности учителя работать по новому образовательному стандарту.Требования к проектированию технологической карты".
Статья содержит теоретические обоснования и практические рекомендации по применению технологической карты урока. Материал предназначен для учителей начальных классов, реализующих ФГОС НОО....
![](/sites/default/files/pictures/2013/03/25/picture-228398-1364237658.jpg)
Технологическая карта урока технологии "Технологические операции ручной обработки материалов. Овечка" 2 класс
по программе "Технология" . Е.А. Лутцева. УМК "Школа 21 века". Можно использовать для внеурочного занятия или кружка "Умелые руки"...
![](/sites/default/files/pictures/2017/12/28/picture-990460-1514450333.jpg)
Методический семинар. «Технологическая карта урока. Оптимизация технологической карты урока».
Учить детей сегодня трудно,И раньше было нелегко.Читать, считать, писать учили:«Даёт корова молоко».Век XXI – век открытий,Век инноваций, новизны,Но от учителя зависит,Какими д...
![](/sites/default/files/pictures/2015/07/24/picture-650450-1437742582.jpg)
Технологическая карта урока окружающего мира "Россия на карте" и презентация к уроку.
Технологическая карта урока окружающего мира "Россия на карте", презентация к уроку. 2 класс.УМК "Школа России", А, А. Плешаков....
![](/sites/default/files/pictures/2015/08/18/picture-655288-1439918239.jpg)
1. Мир природы и человека, 3 кл. Технологическая карта урока по теме "Животные летом". 2. Чтение, 2 кл. Технологичекая карта урока по теме "Осьминожек. По Г. Снегиреву"
Образец не самых сложных технологических карт....
Методическая разработка " Технологическая карта урока по окружающему миру в 4 классе на тему: "Карта полушарий". Практическая работа "Карта полушарий", УМК "Планета знаний"
Методическая разработка " Технологическая карта урока по окружающему миру в 4 классе на тему: Карта полушарий. Практическая работа "Карта полушарий", УМК "Планета знаний"...