Рабочая программа по удмуртской литературе для 2 класса(2 классын удмурт лыдзон урокъесын ужаны программа)
рабочая программа (2 класс) на тему
(2 классын удмурт лыдзон урокъесын ужаны программа)
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
udmurt_literatura_2_klass.docx | 73.08 КБ |
Предварительный просмотр:
Валэктон.
«Удмурт литература» предметъя 2 класссын ужан программа дасянын уже кутэмын таче нормативно-правовой документъес:
- «Об образовании в Российской Федерации» федеральной законэз №273 29.12.2012 ар ;
- «Об образовании» Татарстан Республикалэн законэз ( 22.07.2013 ар №68-ЗРТ);
-Россия Федерациысь вань национальной школаослы чаклам дышетон планъя но начальной школаын удмурт кылэз дышетонлэн программаез;
- Н.С.Байкузиналэн но Л.Н.Парамоновалэн2-ти классын грамоталы дышетон программаез,
-Т.С. Ивановалэн, И.Ф. Тимирзяновалэн лыдзыны дышетон программаез;
-Муниципаль бюджет тодон-валан ужъюртлэн «Ӧрес черкогуртысь шор ёзо огъя тодон-валан сётӥсь школалэн» тодон-валан сётон программаез №113 от 28.08.2015
- Муниципаль бюджет тодон-валан ужъюртлэн «Ӧрес черкогуртысь шор ёзо огъя тодон-валан сётӥсь школалэн» дышетон планэз №45 от 01.09.2015
Программа дасямынарезлы 34 ч,арняяз 1 ч.
Дышетскон книга «Лыдзон книга» Ижевск «Удмуртия» издательство, 2004 ар,авторъёсыз В.Г. Широбоков, А.С. Семёнова, Т.С. Иванова
Литературной лыдзиськонъя урокъёсын пинал валаны кутске, книгаез усьтыса, со аслыз ассэ усьтэ шуыса (личностный смысл учебной деятельности). Со бордын ик литературной лыдзиськон предметлэн кулэлыкез.
Произведениез жог, валаса, шонер, вольыт (качества чтения) лыдзыны дышем сяна, пинал текстлэсь пуштроссэ валаса, портэм мылкыдын, геройлэсь пушдуннезэ шодыса лыдзиськыны мед дышоз.
Покчиёзо школаын литературной лыдзиськон урокъёслэн мугзы дышетскисьлэсь лыдзиськыны быгатонлыкъёссэ (компетенцизэ) будэтон луэ. Сыче компетенциен пинал зеч лыдзиськыны быгатэ, чеберлыко но научно- познавательной произведениослэсь портэмлыксэс вала, арлыдызлы тупась троссэ книгаосты тодэ но кулэезъя ас кожаз бырйыны быгатэ, книга выльзэ,тодмотэмзэ усьтыны но пушдуннеез узырмытыны юрттэ шуыса вала. Со муген литературной лыдзиськон урокъёс азьын таче ужпумъёс сыло:
- валаса, шонер, вольыт но мыло-кыдо лыдзиськыны быгатонзэс азинтоно, лыдзиськон мылкыдзэс жутоно, ас кожазы книга бырйыны дышетоно;
- чеберлыко литература пыр адями кусыпъёс, дунне дунлыкъёс сярысь валан сётоно, удмурт но Россиысь портэм калыкъёслэн лулчеберетсылы гажан мылкыд пычатоно;
- художественной литература кыл устолык луэ шуыса возьматоно, нылпиослэсь вераськон но гожъяськон кылзэс волятоно, творческой быгатонлыкъёссэс азинтоно.
Дышетон предметлы огъя характеристика
Покчи классъёслы литературной лыдӟиськонлы дышетон программа дасямын начальной школаын литературной лыдӟиськонлы дышетонлэн федерал стандартэз но лулпуш дуннеез азинтонъя но узырмытонъя концепциез вылэ инъяськыса. Туала дышетон удыслэн одћгез бадњымез ужпумез котыр ласянь тодон-валан басьтыны быгатћсь адямиез будэтон луэ. Солы инъет покчи классъёсын кылдытћське ни: татын нылпиос вераны но кылзыны, лыдӟиськыны но гожъяськыны дышетско. Мукет предметъёсын артэ та быгатонъёсты азинтыны бадӟымесь луонлыкъёс кылдытэ литературной лыдӟиськон предмет2-тй классын «Литературной лыдзиськон» курслэн портэмлыкез со бордын:
«Лыдзон книга» учебнике удмурт, бускель калыкъёслэн но финн-угор нылпи литератураысь тужгес тунсыко произведениос пыризы;
учебнике пыртэм произведениос нылпиослэсь зеч сямъёссэс азинтыны чакламын;
нылпиослэсь вераськон кылзэс волятон но узырмытон вылысь кылъёслы ассоциативной рад сётйське;нылпи книгаосты лыдзыны мылкыдзэс жутон вылысь нылпи иллюстраторъёсын но книга вылбамъёсын тодматскон радъямын;бадзым саклык висъяське проектъёсты быдэстонлы.
Удмурт литература предметлэн пуштросэз.
Трос лыдзод- трос тодод(5 час)
Разделлэн темаеныз тодматскон. Пуштросэз сярысь малпаськон. Мон мынисько школае... Г. Ходырев.Библиотекамы. А. Леонтьев. Шулдыр пумиськон. Е. Глебова. ВалёкоысьОлёко. А. Клабуков. Сизьыл буёлъёс(5 час) Пуштросэз сярысь малпаськон. Яратско сизьылэз. (Ф. Кедров.Сизьыл. А. Леонтьев (биография).Ворекъя нюлэс. В. Широбоков.Жоген толмоз. М. Петров.)Нялмыт бамалын. В. Широбоков Палэзьпу. И. Гаврилов.Книгаен тодматскон: структураез, пуштросэз, типъёсыз. Эскером быгатонлыкъёсмес Калыккылос(10 час) Разделлэн темаеныз тодматскон. Пуштросэз сярысь малпаськон. Фольклор, жогверан, чылкверан, лыдъяськон, исаськон, мадиськон, визькыл, лэчыткыл.Пиё, пиёкоркае. Кырзан. Э, пе, зазеге. Зичы но атас. (Удмурт калыквыжыкылъес). Пунылэн но кочышлэн эшъяськемзы. (Венгеркалыквыжыкыл).Нылпиослы потись «Кизили» журналэн тодматскон. Внеклассной лыдзон Кинчебергес? Л. Малых.Авторен гожтэм выжыкыл. |
Портмаськись тол (10 час) Разделлэн темаеныз тодматскон. Пуштросэз сярысь малпаськон.Толвуиз. А. Лужанин. Чукна. Г.Ходырев. Ку вуонзэ тол уг вера. А. Клабуков. Нюлэскын толалтэ. И. Соколов-Микитов .Рифма. Ритм. Тол суред. Л. Чернова. Бурдо куноос. В. Широбоков Проект: «А. Леонтьев – нылпи писатель но суредась». Презентация дасян |
Зечезлэсь адземкаром, уродэзлэсь куштиськом(7 час) .Разделлэн темаеныз тодматскон. Пуштросэз сярысь малпаськон.Няньюдэс.В.Кириллов.Нянь. В. Широбоков.Тысь. Л. Толстой. Верос.Котьмалэн аслаз интыез. К. Ушинский.Уйин. И. Иванов. Чылкыт пияш. Л.Чернова(биография). Тема. Идея. Шумпоттись кыл. В. Сухомлинский. «Выль небыт мамык котькытчы пуксе». Тол сярысь кылбуръёс. Внеклассной лыдзон Малы губиосватскизы. Г. Симаков (биография) . Пуштросэзсярысьмалпаськон.Адями уженыз чебер. Е. Загребин |
Уж бордын шумпотон(5 час) Разделлэн темаеныз тодматскон. Пуштросэз сярысь малпаськон Нянь юдэс.В.Кириллов.Нянь.В. Широбоков.Тысь. Л. Толстой. Верос.Котьмалэн аслаз интыез. К. Ушинский.Уйин. И. Иванов.Чылкыт пияш. Л.Чернова(биография). Тема. Идея. Шумпоттись кыл. В. Сухомлинский.«Выль небыт мамык котькытчы пуксе». Тол сярысь кылбуръёс. Внеклассной лыдзон Малы губиос ватскизы. Г. Симаков (биография) .Пуштросэз сярысь малпаськон.Адями уженыз чебер. Е. Загребин |
Пудоос но пойшуръёс(8 час) Разделлэн темаеныз тодматскон. Пуштросэз сярысь малпаськон.Быле-быле. Ф. Александров. Кунян. М. Петров.Мынам яратоно ньыль пыдо эше. Внеклассной лыдзон. Зичы. В. Широбоков (биография). Амало камкочо. Г. Касимов. |
Тулыс вуиз(11 час) Разделлэн темаеныз тодматскон. Пуштросэз сярысь малпаськон.Тулыс. Ф. Кедров.(Март толэзь. В. Широбоков.Сьодкуакаос вуизы. В. Широбоков.)Урокъёс бырем бере... Г. Сабитов.Изь, изь, нуные... М. Петров.(Сурсву. Кедра Митрей.Школа котырысь сад. В. Галичанина) Простой план Космосэ лобысал. Г. Ходырев.Кизилиос доры сюреслёгисьёс. В. Широбоков. Мынам атае. В. Широбоков. Вормон Нунал. В. Широбоков. Вормон Нунал. А. Уваров. Эскером быгатонлыкъёсмес |
Ошмесо удмурт шаермы(7час) Разделэн тодматскон. Нюлэсо шaepe. А. Леонтьев.Сямгурезьысь ошмес. Т. Архипов. Кедра сик. Г. Симаков. Губиос. Е. Глебова |
Литературной лыдзиськонлыд ышетонлэн результатъёсыз
Личностной:
– геройёслэсь сямъёссэс, ужъёссэс дунъяны (умой – урод);
– лыдзем текстъя мылкыдзэ вераны;
– эшъёсызлэсь, мукет адямиослэсь мылкыдзэс валаны тыршыны.
– геройёслэсь сямъёссэс, ужъёссэс дунъяны;
– портэм пумо книгаосын тунсыкъяськыны;
– мыло-кыдо лыдзиськыны.
Метапредметной:
Регулятивной:
– дышетисен џош ужан ужпум пуктыны;
– урокын котькуд ужлэсь радзэ вераны;
– дышетисен сётэм планъя ужаны;
– сётэм иллюстрациосъя ас малпандэ вераны.
– дышетисен валче ужаса, урокын дышетон ужпумез пуктыны;
– валче ужын дышетскон, тодон-валан люкан быгатонлыкъёссэ усьтыны;
– ас ужамзэ образецъя эскерыны но дунъяны;
Познавательной:
– книгалэсь, словарьлэсь титульной листэзъя, оглавлениезъя, вылбамезъя пуштроссэ валаны;
– юанлы текстысь валэктон шедьтыны;
– дышетисен џош огъянъёс лэсьтыны;
– пичи текстлэсь пуштроссэ ас кылыныд вераны.
– портэм пумо лыдњиськонэз уже кутыны;
– словарьёсын, справочникъёсынужаны;
– ёзэтъёслы люкылыны (анализ) но огъяны (синтез);
– проект бордын ужаны.
Коммуникативной:
– малпанъёссэ радъяса шара но гожтыса вераны;
– мукет муртъёслэсь веранзэс кылзыны но валаны;
– текстэз шонер, мыло-кыдо лыдœыны;
– чошен но группаын ужаны дышетскыны.
– чошен но группаын ужаны;
– портэм пумо рольёсты (кивалтись но быдэстись) быдэсъяны.
Предметной:
– быдэс кылъёсын, валаса, шонер, мыло-кыдо лыдœиськыны;
–текстлэсь йыръянзэ валаны, сётэм йыръянъёс пќлысь тупасьсэ бырйыны, ас быгатэмезъя йыръян малпаны;
– текстэз ёзъёслы люкылыны, ёзъёсты йыръян сётыны; текстъя простой план кылдытыны;
– сётэм вариантъёс полысь текстлэсь основной малпанзэ шедьтыны;
– текстысь герой сярысь устно верос кылдытыны;
– геройлэн сямъёсыз сярысь мадьыны;
– произведениез жанрезъя тодманы;
– рифма, ритм, тема, идея сярысь валатон сётыны;
– калык но авторен гожтэм выжыкыллэсь портэмлыксэ шодыны;
– выжыкыллэсь тодметъёссэ висъяны;
– произведенилэсь авторзэ, геройёссэ, книга нимез одиг радэ герзаны;
– текстлы матын но вакчияк пересказ лэсьтыны.
– лыдзем произведениея мылкыддэ рос-просвераны (маиз кельшиз но малы);
– произведенилэсь авторзэ, геройёссэ, книга нимез одиг радэ герœаны;
– геройлы характеристика сётыны;
– текстлы матын яке оглюкетэзъя пересказ лэсьтыны;
Уже кутэм литература
Пиналъёслы валтись литература:
Дышетон книга: Удмурт книга 2 кл. / Ю.Т.Байтерякова. – Ижевск: Удмуртия», 2009
Юрттись дышетон литература:
Покчи эше 1-2 класъёслы
Методической литература: Россия Федерациысь вань национальной школаослы чаклам дышетон план но начальной школаын удмурт кылэз дышетонлэн кун стандартэз
Литературной лыдзиськонлы программа. / Т.С. Иванова, И.Ф. Тимирзянова.- Ижевск, 2011 г.
Итоговая работа по промежуточной аттестации
Пиналъёс гожтэмез лыдњизы. Саша шуиз: «Та текст луэ». Нош Маша шуиз: «Та текст ќвќл, та огшоры предложениос». Гожтэмез лыдњы но тод, кин шонер верам. Юанъёслы валэктонъёс сёт, ужъёсты быдэсты.
Ӵушъял.
Ӵушъял – тэльын улӥсь пќйшур. Тушмонъёсызлэсь со утиське мугораз будӥсь ӵогыр- ӵогыр веньёсыныз. Кышкытлыкез шӧдэ ке, соку ик бышкись бугорлы пӧрме. Нокин но уз иса ни кышкасьтэм лулосэз!
Нуназе ӵушъял турын пӧлын, куакъёсын кӧлэ. Нош уин кибыосты, нумыръёсты, эбекъёсты кутылэ. Сюриз ке –кыез но сиёз. Кыйлэн ядэз солы кышкыт ӧвӧл.
«Вордскем кыл» журналысь.
1. Тон сямен, кин шонер вераз: Саша яке Маша? Шонер валэктонэз пусйы, тазьы:√
1) □ Саша
2) □ Маша
2.Текстысь шонер валэктонэз шедьты но тазьы пусйы: √
1) □ Џушъял – тэльын улћсь бадњым но шаплы пќйшур.
2) □ Уин со турын пќлын кќлэ, нош нуназе кибыосты кутылэ.
3) □ Џушъял кыез но сие.
4) □ Кыйлэн ядэз солы туж кышкыт.
3.Улћ гожтэм предложениысь висъям кылэз кыџе кылъёсын воштыны луоз. Шонер валэктонэз тазьы пусйы: √
Џушъял – тэльын улћсь пќйшур.
1) □ бакчаын
2) □ бусыын
3) □ сикын
4) □ нюлэскын
4.«Уз иса ни кышкасьтэм лулосэз» верамез кызьы мукет сямен вераны луоно на? Шонер валэктонэз шедьты но тазьы пусйы: √
1) □ Кышкаса пегњоз.
2) □ Уз йќтылы ни та пќйшурез.
3) □ Кышкаса лулыз потоз.
4) □ Уллялоз.
5. Џушъял кыл мае возьматэ?
1) □ предметэз
2) □ предметлэсь ма каремзэ
3) □ предметлэсь тодметсэ
6. Џушъял кыл кыџе вераськон люкет луэ?
1) □ прилагательной
2) □ глагол
3) □ существительной
7. Текстын џушъял пќртэм кылъёсын нимамын. Џушъял кыл гожтэмын ини. Текстысь эшшо кык кылъёсты шедьты но гожты.
Џушъял, _______________________________________________________
8. Текстысь шедьтыса гожты сыџе предложениез, кытын џушъяллэн нуназе улэмез сярысь вераське.
__________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Текстысь таџе юанлы валэктћсь предложениез шедьты: «Џушъял тушмонъёсызлэсь кызьы утиське?»
__________________________________________________________________________________________________________________________________
10.Тынад дорад џушъялэд луысал ке, солы кыџе ним сётысалыд? Гожты.
_____________________________________________________________
11. Таблицаез быдэсты.
Џушъял кытын улэ? | Нуназе со ма каре? | Кинэ сие? | Џушъяллэн веньёсыз кыџеесь? | Џушъяллэн кќня пыдыз? |
12. * Кызьы малпаськод, џушъялэз инкуазьын утьыны кулэ-а? Малы? Валэктонзэ гожты.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Озьыен, 13 ужез быдэстыса, дышетскись 17 балл люканы кулэ.
15–17 балл (90–100%) – уж туж умой быдэстэмын, «5» отметкалы.
13–14 балл(75–89%) – уж умой быдэстэмын, «4» отметкалы.
8–12 балл (50–74%) – уж шоро-куспо быдэстэмын, «3» отметкалы.
8 баллэсь ќжыт – уж урод быдэстэмын, «2» отметкалы.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа по родной литературе 3 класс в условиях ФГОС
В программе изложены личностные, предметные, метапредметные результаты, УУД по предмету....
Рабочая программа по удмуртской литературе для 3 класса(удмурт кылъя 3 классын ужаны дышетисьлы программа)
Рабочая программа поможет учителю систематизировать материал на весь учебный год....
Рабочая программа по удмуртской литературе для 4 класса(удмурт кылъя 4 классын ужаны дышетисьлы программа)
Рабочая программа поможет учителю удмуртского языка и литературы систематизировать весь программный материал по удмуртской литературе в 4 классе....
Рабочая программа по удмуртской литературе для 2 класса
Рабочая программа по удмуртской литературе для 2 класса по УМК "Перспектива"...
Рабочая программа по татарской литературе 4 класс
Пояснительная записка и календарно-тематическое планирование по татарской литературе для 4 класса ФГОС 2004....
Рабочая программа по Адыгейской литературе 2 класс
Данная национально- региональная программа "Адыгейская литература" для 2 класса общеобразовательных учреждений Республики Адыгея с русским языком обучения и многонациональным составом учащихся составл...
Рабочая программа по адыгейской литературе 4 класса составлена по авторской программе Апиш.ФН.
Рабочая программа по предмету «Адыгейская литература» разработана на основе ФГОС начального общего образования, с учетом межпредметных и внутрипредметных связей, логики учебного...