Библиотечный урок (знакомство с библиотекой) в 1-м классе. Тема: "Как Катя в таинственном лесу клад искала".
план-конспект урока (1 класс) по теме

Салчак Чойгана Кан-ооловна

Библиотечный урок (знакомство с библиотекой) в 1-м классе. Тема: "Как Катя в таинственном лесу клад искала".

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon 1_kl.doc46.5 КБ

Предварительный просмотр:

МБОУ СОШ №2 с. Мугур-Аксы

1ги классчыларга библиотека кичээли

Темазы:

" Чимис шыгжамыр унелелди арыгдан канчаар тыпканыл?".

Тургусканы: Салчак Ч.К.

Мугур-Аксы  №2 школанын

 библиотекары

Мугур- Аксы

2014

  1. Слайд
  2. Орг кезээ:

А)Таныштырылга. (Библиотекарь бодун таныштырар. Салдынган сорулгазы болгаш задачазын таныштырар.

1.

=Кол маадыр-биле таныштырар.

2.

=Бичии уруг Чимис силер ышкаш бирги класста ооренип турар, бодуун анаа эвес школада ооренип турар эвес, хуулгаазын тоол оранныг школада ооренип турар.

= Чимиске ооренири дыка сонуургалдыг болган.

3.

=Анаа эвес хуулгазын школага ооренирге дыка солун болгаш хоглуг болган. Кичээлдер уезинде илби-шилби-даа ооренир турган, а кичээлдер соонда  байырлалдарны эртирип турган.

Хой кезиинде (колдуунда) черле чалгааравас  турган. Катя боду дыка хоглуг, чангыс черинге оруп шыдавас тенек, кичээлдерге башкылар болганчок шугумчулелдиг саналдар бээр турган.

= Бир-ле катап илби-шилби кичээлинде Чимис долганып- долганып, банкага турган (чидип турар) сээктерни андарып каан. Банка чарылгаш, сээктер  ужуп келгеш оореникчилерни ызырып эгелээн. Дургени-биле шупту оореникчини эмчиже чоргузуп чедирген.

5.

=Кайгамчыктыг чурук кичээлинде Чимис дыка улуг пар чуруп алган. Башкы чураан чурукту  шынгыы кылдыр диргистир адаарын хорупкаан. Ынчалза-даа Чимис тенек болгаш башкызын ам база дыннавайн барган.

= пар чуруктан шурап кел дептерге, пар чурукдан шурап келген, уруглар шупту корга берген, пар ол-ла дораан аргаже  маннап дезе берген.

Башкылар чыылган совет хурал эртирген, Чимис дугайын канчаар бис, канчалзывысса деп хуралдаан соонда, боданып2 мындыг туннелге келген. Чимисти чажыт арга арыгже чоргузупсувусса, унелиг шыгжаг диледип» деп шиитпир ундургеннер.

6.

=Чимис аргаже унелиг шыгжаг дилеп чорупкан, чортпас болза, уроктарже киирбес дээн. Катя бодунун хуулгаазын школазынга оорениринге дыка ынак турган.

  Чимистин чорупкан аргазы база анаа эвес, кым ол аргага чорааныл, унелиг шыгжамырны кым тыпканыл, школанын эн-не экиулегер-чижектиг оореникчизчи болур.

  Оореникчиленин вниманиезин аргаже угландырар. Арга чуу чувеге домейлежип турарыл?

 7.

=Уруг арыгже чоруп бар чыдар. Арыгнын кыдыында дагаа олурган. Дагаа 2 дилеп тур мен, менээ чугаалап берип корем, канчалдыр чажыт аргадан унелиг шыгжамырны тып алыйн, деп  дагаажыгаштан айтырган. Чимис чеже –даа тенек болза, хундулээчел чоруун кажан-даа утпаан. Чугле ол дээш школага ооредип турган болгай.

 Дагаа уругга  мынчаар харыылаан:» «Дыка хой улус унелиг шыгжамырны дилексээр чуве болгай, ынчалза-даа кижи бурузунге ол чуул болдунмас. Мээн айтырыгларымга шын харыылаар болзунза, сенээ орукту айтыр мен. Ынчангаш баштай тывызыкты тып:

8.

=Ыяш эвес бурулерлиг,

Радио эвес, чугааланып турар.(ном)

=шын-дыр ном, ынчангаш бистин арга номдан буткен, ыяштар орунунда озуп турар.

=Ам болза айтырыглар:

1)« Арга чанында бичии бажынчыгашта

3 кижи чурттап турар

Ында 3 сандай, 3 стакан

3 орун, 3 сыртык (3адыг)

2)Колобок каш маадырларны кажар-аргазы-биле мегелепкенил?(5 )

3)Андерсенин тоолунда чечектен частып келген бичии уругну кым деп адаар турган?(дюймовочка)

4)Кайы сказкада кылыгар хрусталь  шилден туфлязын кым чидирип алыр ик?(золушка)

Шын харыылаптарга Курячк-ряба Чимиске орукту айтып берген.

10.= Чимис чоруп орган долгандыр кандыг-даа номнар озуп турган.

=Оруун дургаар коруп чоруурга Чимистин бодунун чураан аргаже маннап чоруй барган пары таваржы берген, Чимис корга берген: «Чимис кортпа, сен мени чурупкаан болгай сен мен сенээ дузалажыр мен дээн.

Бээр дынна Чимис сенээ мен база задания бээр мен, чугле кичээнгейлиг дынна!

1)Тоол геройларын эгезин чугаалаарымга, улаштыр чугаалап тондурер сен.

Баба(Яга), С тарик (Хоттабыч), Илья(Муромец), Соловей (Разбойник),Царевна (Лягушка),Почтальон (Печкин), Доктор (Айболит), Царь (Салтан), Али (Баба), Иванушка (Дурачок), Кощей(Бессмертный).

Чимис даалгазын кууседипкен, пар оруун улаштыр уругга айтып берген.

11.

=Улаштыр уруг чоруп-ла орган, канчангаштын коруптерге одурек алгырып2

ыглап орган. « Экии, одурек, чуу дээш мунгаранчыг кылдыр ыглап олурарын ол?-деп Чимис одурекден айтыргын. Одурек тургаш мынчаар харыылаан:» Мени авам таныыры кижиге телеграмма апарып бердээн, кымга апарып бээримни уттупкан болдум база орукдан аза берген болдум диген. « Ыглава, мен сенээ дузалажыр мен , деп Чимис чугаалаан.

= Чимис одурекке дузалашкаш. Хоглуу кончуг улаштыр орун оруктап чорупкан.

12.

=Улаштыр Чимис чоруп-ла орган, орукту дилеп чадап чораан. Ынчалдыр-ла кудумчуда карангылап эгелээн.Хенертен Чимис коруптерге будук кырында угаанныг угу  олурган, азарынын орнунга орукту айтырып алганы дээре дээш

Правилазы:

Чимис угааныг угуну  дыннап алырга угу мактап2 , айтырыгларга эки харыылааны дээш, чжыт аргага бодун канчаар алдынып билири дээш мактаан.

15.

=Сен шупту сээн мурнунга шупту бергелерни эки эрткенин дээш, сээн оруунга таварышкан бистин чурттакчыларывыска дузалашканын дээш сен чажыт шыгжамырны  алыр сен, дээш угу уругга аптараны берген.

16.

=Аптара ажыттына берген. Чимис коруптерге иштинде ном чыткан. Уруг шуут кайгап калган. А угааныг угу уругга мынча деп чугаалаан:Ийе Чимис ол-дыр сээн дилеп турган шыгжамырын, бистин арыгдан дилеп турган. А ном иштинде эн-не ортектиг шыгжамыр дээрге-эртем-дыр!»

17.

=Канчангаш Чимис оттуп келген, оттуп кээрге дужу болган.

18.

= Чимис элээн боданнып2 школазынче маннап чорупкан, классчыларынга кандыг душ дужээнин чугаалаар дээш. Ол уеден эгелээш Чимис эн-не улегерлиг. Дыннангыр оореникчи  апарган.

19.

=Тонген

Аян-чоруувус моон-биле тонген. Ам болза бичии ойнаптаалынарам!

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока во 2 классе. Тема: Жизнь зверей в зимнем лесу

Цели урока:ü обобщить знания детей о зимующих птицах; раскрыть причинно-следственные связи между живой и неживой природой зимой;ü дать представление о том как зимуют звери: заяц белка лиса медведь; ве...

Урок – проект по литературному чтению 2 б класс Тема: Е. Карганова «Как Цыпленок голос искал»

Данный урок является уроком изучения нового материала. На уроке дети самостоятельно определяют тему и ставят задачи. Используются проблемный и частично-поисковый методы обучения, фронтальная, группова...

Интегрированный урок по математике и окружающему миру 4 класс тема: "Скорость, время, расстояние. Решение задач на движение. Растения и животные леса, луга, водоёма"

Интегрированный урок по математике и окружающему миру поможет закрепить знания:  связи между величинами (скорость, время, расстояние), обобщить знания о живой и неживой природе, умение видеть мат...

Урок окружающего мира, 3 класс. Тема «Потребители и разрушители экосистемы леса»

Данный материал будет полезен для учителей начальных классов.  На уроке учащиеся совместно с учителем составляют "Фишбоун", который заполняют по ходу урока. Работа организуется по текст...

КОНСПЕКТ УРОКА ПО ОКРУЖАЮЩЕМУ МИРУ 2 КЛАСС Тема: «На воде и в лесу»

КОНСПЕКТ УРОКА ПО ОКРУЖАЮЩЕМУ МИРУТема: «На воде и в лесу»...

Библиотечный урок "Любимые сказы П.П. Бажова", 3 класс

При проведении данного урока можно использовать отрывки из мультфильмов по сказам Бажова, что великолепно активизирует учащихся при усвоении учебного материала по данной теме....