урок 3кл с применением деятельностного метода
план-конспект урока (3 класс) по теме

тема: Угы jаныс состор

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 3_kl_ugy_janys_sostor.docx22.89 КБ

Предварительный просмотр:

Предмет: алтай тил

Класс: 3

Тема: Тазылы (угы)  jаныс состор

Амадулар:  тазылы (угы) jаныс состорди бир болукке болип, тазылын таап ылгаштырарына уредери

                  оос ло бичиир эрмек – куучынын, бичижин темиктирер, jилбузин бийиктедери

                  угы -  тозин билерине, тороонзижер керек деп таскамал иш откурери

Темиктирер текши уреду эдилгелер:

Озумиле колболу: уренчик угы – тозин,  торогон – тууганын билерге ууламjылаары

Jаны билгир алары – ончо ло туней бичилер состор угы jаныс болбозын билип алары

Бойын башкарынар – амаду тургузып, бойынын, оско улустын ижин баалап билерине  темиктирери

Колбу тудар – эжерлеп, танынан, омодо иштеерине таскадары, уредучиле эпту иштеерине темиктирери

Уроктын будуми: jаны билгирлер алар :

Уроктын jепсели: проектор, интерактивный доско, jуруктар, улеер материал, созликтер

Уроктын одор аайы:

Уроктын этаптары

Уредучинин ижи

Уренчиктердин ижи

I. Тозомол ой

Jакшылар кару уренчиктер! Балдар кандый jыл кирди?

- Эйе.  Ол кандый тынду? Слер урокто аттый иштенкей, турген, эпчил  болзын деп куунзейдим.

- Ижисти баштап ийектер

- ат

- аттын jуругы

II. Уроктын амадузын тургузары

- Слер сананзагар, бистин ижис кандый болор, бис нени эдерис?

(уредучи доского планнын jуруктарын илет)

- эмди тетрадьтарыгарды ачып, кунди , класстагы ишти бичип алыгар.

- Бу кеп сости кычырып ийеле, учурын jартап ийигер:

Тазылы jок агаш болбос, угы jок кижи болбос, канайда ондойдыгар?

-  Доскодо состор берилген, ол состорди бойыгардын санаагарла  столбиктерге болуп бичип алыгар

Атту, агаш, агашка, ат, агашты, аттар

- Канайда болидигер?  I болук – I столбикти, II болук – II столбикти

- Ненин учун мынайда болидигер? Кандый темдегиле?

- Слер сананзагар бис нени  уренерис?

- Айдарда бу состорди кандый состор деп айдар?

- Темдек эдип айдып беригер

- ару, jараш бичиирис

-уроктын темазын табарыс, jаны нени де билип аларыс, таскадулар будурерис

- болип бичип аладылар

1 слайд

Кычырып jадылар

Туней болуги бар, деп айдадылар

текши болукту состор

- кемнен таркап барганы, този

- угы jаныс состор, олор бир состон таркап барган, тороон состор

III. Уреду задачаны будурери

- Jакшы. Эмди гипотеза: Туней болукту болзо состор угы jаныс.  Слер сананзагар кандый?  Куч айалгада, слер шинжучилер. Мен кажы ла болукке эрмектер берерим слер  иштеп шуулте эдеригер

1болук – Jылдын бажы чаган ай. Jылда он эки ай. Кайыр jерди jылып оттис.

II болук – Сунер тышкары агаш jарат. Jаратты томон суу агат. Баштактын бажы jарык.

III  болук – Jуу ойинде балдарга куч болгон. Jуулашкан таадаларга кереестер тургузылган. Амыр  jуулу эт сууйт.

Айтканыгардан шуулте эдигер, нени аjарар керек эмтир?

Гипотеза чын ба, jокпо?

- созликтен бук 237 бир сос бичип алыгар, jартагар

2 слайд

- коруп jат, чын ба

Кажы ла болукте 3 эрмек шиндеп, jартап jадылар

jастыра

Созликтен таап, иштейдилер

Амыраар ой

Кулун, кулун, кулунак

Суреен чыйрак адычак

Jелип, jелип мантазан,

Jарышка  мени апарзан.

IV. Jаны билгирлерди билерине кожоры

бук 96 таскаду 190 – бичип будерери

V. Билгирлерин быжулаары

- Мында  угы jаныс состор берилген, jе ортозында келишпес те сос бар, кем таап, jартап ийер

Ороды, ородо, орогон, оройло

Сары кун, соок кун, куннин чогы

VI. Jайаандык улекер иш

- Кажы ла омоликке улекердин сомы берилет, кижи укту – тосту. Сос база укту, ол состин угын улалтыгар, улекереерди  корыгар

1 болук – айыл  2 болук -  бичик 3 болук -   ийт

- улекерлерин будурип, корып jат, ненин учун угы jаныс jартайдылар

VII. Уроктын турултазы

- Ижис учын jетти.  Кажы ла болук суреен jакшы иштеди.

- болуктин ижи керегинде айдып ийигер

башкараачызы айдат

VIII. Рефлексия.

Арчымагысты толтырарыс копти билип, бийик иштенген болзогор – jажыл, орто болзо сары, коомой болзо - кызыл

IX. Айылдын ижи

- угы – тозин бичип келер

бирузин талдап аладылар


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Доклад с презентацией на тему: Формирование познавательных универсальных действий на уроках математики в начальной школе" с разработкой урока математики с использованием деятельностного метода

Доклад был подготовлен к педчтениям с учителями города. В докладе показаны какие универсальные учебные действия могут быть применены на уроках математики. На примере урока с презентацией можно это про...

Отчёт по теме самообразования."Применение деятельностного метода на уроках математики в начальной школе"

Отчет по теме самообразования "Применение деятельностного метода обучения в начальной школе на уроках математики в рамках УМК "Школа-2100" (из опыта работы)...

Презентация "Современный урок в рамках системно-деятельностного метода".

Презентация рассказывает об основных требованиях к проведению урока в технологии системно-деятельностного метода. В презентацию включён фрагмент урока математики в 3 классе....

Мультимедийная презентация урока по математике во 2 классе по учебнику М.И.Моро, М.А.Бантова «Математика» (система «Школа России») (урок проведён в технологии деятельностного метода) тема: Письменный приём сложения двузначных чисел

Цель урока: Формирование умения  письменно складывать двузначные числа с переходом через разряд.Задачи:1. Составить алгоритм  сложения двузначных чисел с переходом через разряд.2. Развивать ...

Типология уроков в дидактической системе деятельностного метода

Типология уроков в дидактической системе деятельностного метода...

Применение деятельностного метода обучения на уроках математики в начальной школе.

Деятельностный метод  обучения – это личностное включение школьника в процесс, когда компоненты деятельности им самим направляются и контролируются. При данном способе обучения обеспечивается ком...