Олимпиады
олимпиадные задания (3 класс)

Ривман Евгения Александровна

Олимпиадные задания

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл olimpiada_dlya_3_kl.docx137.75 КБ
Файл olimpiada_dlya_4_kl.docx76.23 КБ

Предварительный просмотр:

Олимпиада для 3 класса

Учебный год 2013-2014

1.  Вставьте глагол to be  в правильной форме (am, are, is)

My name ____ Kate. I ____ six. I ____ not a pupil. My dog ______ grey. My cat _______ black and white. My pets _____ funny.

Баллы: __ из 7

2.    Подчеркни слова, в которых есть следующие звуки:

1. [ i :]         read, what, tea, may, please

2. [ei]                name, write, kite, game, nine, play

3. [e]                pen, go, get, three, bed, take

4. [æ]         flag, man, plate, ask, bag, cat, Kate

Баллы: __ из 13

   3.     Переведи следующие слова на русский язык.

  • nose                __________________
  • neck                __________________
  • eyes                __________________
  • teeth                __________________
  • face                __________________
  • head             __________________
  • feet              __________________
  • ears                  __________________

Баллы: __ из 8

4. Образуй множественное число следующих существительных.

  • poster                    _____________________
  • letterbox                _____________________
  • paper                _____________________
  • envelope                _____________________
  • letter                _____________________
  • address                _____________________
  • postcard                _____________________
  • stamp                    _____________________

Баллы: __ из 8

5.    Вставь like или likes.

  • I ________________ my toy car.
  • He _______________ his black cat.
  • My sister ______________ to run.
  • We _____________ to jump.
  • She _____________ her white dog.

Баллы: __ из 5

6.     Вставьте пропущенные буквы:

1. br…ther      2. summ...r     3. seas....n     4. g…me     5. pla…     6. re…d    7. holida...     8. l…ke         9. m…sic                 10. addres…

Баллы: __ из 10

 7.     По описанию догадайся о каком животном идёт речь. Соедини стрелкой.

1. It’s green and red. It can sing and fly. It can’t swim.

A.parrot

2. It’s grey. It’s small. It can run, it can’t swim.

В. frog

3. It’s green. It can jump. It can swim.

C.mouse

Баллы: __ из 3

8.  Определи, что могут и что не могут делать некоторые животные. Вставь в предложения правильно следующие глаголы.

1. Мouse …   swim.

a) can         b) саn’t

2. Parrot …  fly.

a) can         b) саn’t

3. Frog …   jump.

a) can         b) саn’t

4. Zebra …   sing.

a) can         b) саn’t

5. Dog …   jump.

a) can         b) саn’t

Баллы: __ из 5

9.     Прочитай письмо и выполни задания.

      1.  My name is  Kate. I am 9.  I am a girl. I am from Great Britain. I have got a mother, a father and a little sister. My birthday is on the 15th of May.

 I have got a nice cat Kitty. Kitty likes milk and fish. My sister and I like to play with my cat.

My favourite sport is basketball. I can play basketball very well.  I cannot swim. I like to draw and play computer games.

   2. Прочитай и подчеркни  предложения, которые соответствуют тексту.

a) Kate is from Great Britain.

b) She  has got  a cat.

c) Kates  birthday is on the  17th of  April.

d) She can play basketball very well.

e) She can swim, ride a bike.  

Баллы: __ из 5

 10.    Составь предложения.

1.   likes, She, sing, to, and, dance.

-------------------------------------------

2. lives, Who, the, in, forest?

-------------------------------------------

3.you, play, Can, tennis?

------------------------------------------

4. are, How, old, you?

-----------------------------------------

5. from, Where, are, you?

----------------------------------------

6. tennis, plays, on Sundays, He.

-------------------------------------------------------------

Баллы: __ из 6

11.  Напиши словами.

11 -   _________________________

23 -   _________________________

18 -   _________________________

34 -   _________________________

55 -   _________________________

Баллы: __ из 5

12. Напиши  цифрами.

eighty-seven    -    ____

forty-four    -    _____

twenty-five   -    _____

thirty-one      -    ____

sixty-nine       -   ____

Баллы: __ из 5

13. Прочитай и раскрась

раскраски Записи в рубрике - раскраски Дневник Толяна : Live…        

                                                                                                                                   Баллы: __ из 8

Всего __ из 88



Предварительный просмотр:

Олимпиада для 4 класса

Учебный год 2013-2014

  1. Тайни получил странное письмо, в котором ему надо найти все глаголы. Помоги ему, подчеркни глаголы.

  1. make, read, table, animal, come.                 5) jump, English, black, learn, smile.
  2. flower, lesson, funny, ask, help.                  6) draw, lion, school, stand.
  3. beautiful, write, picture.                              7) bag, lunch, run, sit, teacher.
  4. daughter, count, paper, window.                 8) green, tell, winter, garden, small.

Баллы: __ из 15

  1. Помоги Тайни вписать глагол в правильной форме.

1) My friend _________ (live) in London.

2) You ___________ (want) to go for a walk.

3) His sister _________ (have) breakfast.

4) Ann and Nick __________ (read) books yesterday.

5) We _________ (do) morning exercises.

6) He ___________ (work) at school.

Баллы: __ из 6

  1. Составь вместе с Тайни предложения.

1) likes, in, to, books, the, read, mother, evening, My.

________________________________________________________

2) computer, Saturdays, on, games, My, plays, sister.

________________________________________________________

3) you, day, Do, go, school, every, to?

________________________________________________________

4) room, We, the, like, to, clean, Sunday, on, don’t.

________________________________________________________

5) bed, I, make, the, in, don’t, my, morning.

________________________________________________________

Баллы: __ из 5

4.    Тайни задали домашнее задание. Помоги ему решить примеры и записать ответ по-английски.

1) forty-nine + one = ____________________________________________________

2) ten + fifty- six = ______________________________________________________

3) thirty-five + five = _______________________________________________

4) fourteen - nine = ________________________________________________

5) eighty-six + three = ___________________________________________________

6) one hundred – forty-four = _________________________________________

Баллы: __ из 6

5. Прочитай рассказ Тайни и выполни задание.

A smart little Bird flew to a house in the country because she wanted to have breakfast. She ran from one room to another and suddenly she saw a big great Cat. The Cat jumped and caught the Bird. "Now I can have a nice breakfast," the Cat said.

"You can't have breakfast now," said the Bird. You must wash first. The farmer and his family always wash their hands before breakfast. You live in their house and you must do what they do."

"All right," the Cat said. "I live with the farmer's family and in their house, and I must do what they do."

And the Cat opened his mouth and began to wash. But when he was clean wanted to begin his breakfast, he did not find the bird. The smart little Bird flew away. She was in the garden in a tall tree. She was happy and began to sing.

"Now I see," the cat said. "I must wash, but I must wash after dinner." And now all cats wash after dinner.

Задание по тексту. Определи, кто сказал:

1. "Now I can have breakfast" -

2. "You can't have breakfast now." -

3."The farmer and his family always wash their hands before breakfast" -

4. "I live with the farmer's family and I must do what they do" -

5. "I must wash, but I must wash after dinner" -

Баллы: __ из 5

6. Выбери и подчеркни нужный глагол:

Example: Tiny was/ were at home yesterday.

1. There was/were a lot of sheep on the farm.

2. The weather wasn't/ weren't rainy last autumn.

3. Were/was you in the mountains last month? - No, I wasn't/weren't.

4. The cow's eyes was/ were big and kind.

5.Where was/were they three days ago?

6. It was/were time to go to bed.

Баллы: __ из 6

7. Подчеркните правильный вариант ответа.

Example: There is/ There are 6 pens in the class.

1.There is/ There are a table in my room.

2. There is/ There are some books on shelf.

3. There isn't/ There aren't an elephant in the street.

4. Are there/ Is there sweets in the box?

5. Are there/ Is there some juice in a bottle.

Баллы: __ из 5

 8.Восемь названий одежды разбиты по частям. Соберите правильно все части.

Tro                    use    

Trai                   rts

Mit                   at

Sh                     it

Blo                   users

Sho                  ners

Su                    irt

Co                    tens

Баллы: __ из 8

9. Опиши какая погода на картинке, вставив одно слово.

Например: It`s warm.

1

14a24f505a5bee2f9b64ea5fa9aefdc0   It's _______

2

07892549    It's ________

3

images It's __________

4

images       It's ___________

5

imgres It's _________

6

images   It's _________

Баллы: __ из 6

10.Соедините выражения

do                            a pet

go                            the washing up

make                        a dog for a walk

lay                           phone calls

do                            shopping

answer                      the table

clean                         a bike

feed                          homework

water                        the bed

take                          the flowers

repair                       the room

Баллы: __ из 11

11. Заполните пропуски в таблице.

Положительная степень

Сравнительная степень

Превосходная степень

kind

hotter

the strongest

slim

interesting

better

the worst

wonderful

Баллы: __ из 8

Всего: __ из 81


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Торжественное открытие предметных олимпиад "Виват, Олимпиада!"

Сценарий открытия предметных олимпиад в начальной школе....

Олимпиады по математике, русскому языку, окружающему миру. Протокол олимпиады.

Материалы олимпиад для 3 класса. Готовый шаблон протокола олимпиад....

«Олимпиада в Сочи 2014. Изготовление символа олимпиады в технике оригами».

Цель урока:  - создание условия для формирования и развития у школьников олимпийской культуры;Задачи: 1. Познакомить обучающихся с техникой оригами, её особенностями.2. Обучить тех...

Конспект классного часа на тему: "Талисманы олимпиады-2014". Организация Олимпиады в Сочи.

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"7839345","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"470","width":"480"}}]]...

2.1. Результаты участия обучающихся в предметных олимпиадах, входящих в перечень олимпиад Министерства образования РФ, РТ.

Продуктивность деятельности педагогического работника по развитию обучающихся. Результаты участия обучающихся в предметных олимпиадах, входящих в перечень олимпиад Министерства образования РФ....