Календарно-тематическое планирование для 3 класса
календарно-тематическое планирование (3 класс) на тему
Английский язык.
Учебник для 3 класса школ с углубленным изучением английского языка.
И.Н. Верещагина
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
p_l_a_n_i_r_o_v_a_n_i_e.docx | 29.94 КБ |
Предварительный просмотр:
П Л А Н И Р О В А Н И Е
На 2012-2013 учебный год
3а, 3б классы ГБОУ СОШ № 1250
с углубленным изучением английского языка
Учебник И.Н. Верещагина, Т. А. Притыкина «Английский язык»
Часть 1 Повторение
№ | дата | Учебная ситуация | Клише, слова, пословицы | Стихи и песни | Доп. материал |
1 | Знакомство, семья, профессия | Sorry, What? “There is no place like home” “East or west home is best” | |||
2 | Игрушки (животные и их количество) |
| Poems: “How old are they?”#1 “Numbers”#2 Songs: “The number song”#3, “How are you?”#5 | ||
3 | Игрушки (цвет, местонахождение) | Poem “Colours” | |||
4 | Игры | Would you like (to)…? I hope you’ll be OK soon. #6 | Poem “Watch” | ||
5 | Спорт | I’m good at… I think… I don’t think… | Poem “Sports” #7 | ||
6 | Optional | ||||
7 | Lesson 1 for home reading “The New Puppy” (parts I,II) | ||||
8 | Lesson 2 for home reading “The New Puppy” (parts III, IV) | ||||
9 | People in the family | “Home, sweet home.” “The Englishman’s home is his castle” | Song “Home” | ||
10 | Optional | ||||
11 | Lesson 3 for home reading ”What’ in a Name?” | ||||
12 | Daily Life | By my watch, six sharp #9 | |||
13 | Optional | ||||
14 | Lesson 4 for home reading “A clock” | ||||
15 | Lesson 5 for home reading “Puff-the-Ball Wants to Have Friends” |
Basic Course
№ | дата | Учебная ситуация | Слова | Грамматика, структуры | Клише пословицы | Стихи и песни | Доп. материал | |
16 | Food |
| The Simple Past Tense Правильных глаголов (утвердительная форма) | “A friend in need is a friend indeed.” | Poem “My friend #10” | |||
17 |
| The Simple Past Tense Правильных глаголов (вопрос. и отриц. форма) | Pass me the salt, please # 12 “”An apple a day keeps a doctor away” | |||||
18 | Optional | |||||||
19 | Food |
| …I wonder? I’m very busy. I wonder. #14 | |||||
20 |
| The Simple Past Tense Неправильных глаголов | Would you like another cup of tea? #16 | |||||
21 |
| Poem “What do I like?” #18 | ||||||
22 | Lesson 6 for home reading “Cinderella” part I | |||||||
23 | Food |
| Song “He likes Chicken” part 1 #20 | |||||
24 |
| I’m hungry I’m thirsty #22 | Poem “Jonathan Beam” | |||||
25 |
| Was, were | Song “He likes Chicken” part 2 #24 Poem “Who Likes What?” #25 | |||||
26 | Optional | |||||||
27 | Food |
| ||||||
28 |
| Much-many-a lot of/lots | You look terrible! What’s the matter? I am never going to… #28 | Poem “Robin” #29 | ||||
29 | R E V I E W 1 | |||||||
30 | Listening Comprehension Lesson #30 | |||||||
31 | Optional | |||||||
32 | Lesson 7 for home reading “Guy” part 1 | |||||||
33 | Holidays |
| Could I speak to Susan, please? … a birthday party on Saturday. Great! #32 | |||||
34 |
| There is (was) There are (were) | Happy Birthday! | Song “Happy birthday” #34 | ||||
35 |
| A Merry Christmas! | Song “We wish you a Merry Christmas!” #36 | |||||
36 |
| -Happy New Year! -The same to you! | ||||||
37 | R E V I E R 2 | |||||||
38 | Listening Comprehension Lesson #38, 39 | |||||||
39 | Optional | |||||||
40 | Lesson 8 for home reading “Guy” part 2 | |||||||
41 | Pets and Other animals |
| Порядковые числительные от 1 до 12 (-th) | Poem “My Pet” | ||||
42 |
| Числительные количественные и порядковые от 13 до 19 | That’s a good idia! | Poem “What Colour are They?” | ||||
43 | Optional | |||||||
44 | Pets and Other animals |
| Числительные количественные и порядковые oт 20 до 100, числительные 109,200 | Song “Crocoraffe.” | ||||
45 |
| Song “Alouette.” #44 | ||||||
46 |
| must | ||||||
47 | Listening Comprehension Lesson #48 | |||||||
48 | Lesson 9 for home reading “The story of three goats” part 1 | |||||||
49 |
| Poem “I must” #50 | ||||||
50 |
| Poem “What do we do with…?”#52 Song “Head & Shoulders” # 53 | ||||||
51 |
| Степени сравнения прилагательных: long-longer-the longest | song “Fingers” #55 poems “What can’t you do without…?”, “Only one heart” #56 | |||||
52 | Review 3 | |||||||
53 | Optional | |||||||
54 | Listening Comprehension Lesson 57 | |||||||
55 | Lesson 10 for home reading “The story of three goats” part 2 | |||||||
56 | Optional | |||||||
57 | Clothing |
| Степени сравнения многосложных прилагательных: more\the most beautiful | “Keep the right thing in the right place.” #59 | ||||
58 |
| Bad-worse- (the)worst Good-better-(the)best | “That’s another pair of shoes.” What size do you want? Try on. #62 | Song “What do you wear?” parts 1,2 #61 | ||||
59 |
| “Never put off till tomorrow what you can do today.” | Song “What do you wear?” part 3 # 64 Poem “Shoes and Boots” #65 | |||||
60 |
| It’s warm (cold). | Song “What do you wear?” parts 4,5 #67 Poem “Grasshopper” #68 | |||||
61 | Optional | |||||||
62 | Listening Comprehension Lesson 69 | |||||||
63 | Lesson 11 for home reading “Cinderella” part 2 | |||||||
64 |
| The future tense (утвердительная форма) | Song “The kitten’s clothes,” 371 Poem “What are you going to do?” #72 | |||||
65 |
| The future tense (вопросительная и отрицательная форма) | Could you change….? What’s wrong with it? The right (wrong) size for… #75 | Poem “Let’s play” # 74 | ||||
66 |
#76 | “Tastes differ.” It suits you well! You look great! #77 | ||||||
68 |
| Наречия на -ly | “If you cannot have the best, make the best of what you have.” | Poem “My mother” #79 | ||||
69 | Optional | |||||||
70 | Listening Comprehension Lesson 80 | |||||||
71 | Review 4, #81, 82 | |||||||
72 | Lesson 12 for home reading “Cinderella” part 3 | |||||||
73 | Optional | |||||||
74 | Seasons |
| It’s summer (autumn…) | How’s the weather today? It’s terribly hot. Great! See you there in 10 minutes. #85 | Poem “Seasons” #84 | |||
75 |
| It snows. It rains. | “Everything is good in its season.” | Poems “Winter”, “When does snow blow?” #87 | ||||
76 |
#88 | I’m calling from… I’m on holiday. I’m sorry to hear that. #89 | ||||||
77 |
| Неопределенные местоимения some, any, no | Poem “Spring” # 91 | |||||
78 | Optional | |||||||
79 | The English Year |
| Poem “Summer” #93 Song “When trees are green” #94 | |||||
80 |
| Неопределенные местоимения : something, anything, nothing | Poem “Fall” #95 | |||||
81 |
| Неопределенные местоимения : somebody, anybody, nobody | “A tree is known by its fruit.” | Song “World Weather” #96 | ||||
82 | Optional | |||||||
83 | Listening Comprehension Lesson 97 | |||||||
84 | Review 5 | |||||||
85 | Lesson 13 for home reading “Halloween” | |||||||
86 | Lesson 14 for home reading “Trick or Treat” | |||||||
87 | Nature |
| Lovely! Ready…? #99 | Poem “Butterfly” # 100 | ||||
88 |
| Song “Little cabin in the wood” #102 | ||||||
89 |
| Song “A sailor went to sea” #104 | ||||||
90 | Optional | |||||||
91 | Listening Comprehension Lesson 105 | |||||||
92 | Review 6 | |||||||
93 | Lesson 15 for home reading “Stone soup” | |||||||
94 | Lesson 16 for home reading “English Ways” | |||||||
95 | Optional | |||||||
96 | Optional | |||||||
97 | Listening Comprehension Lesson 106 | |||||||
98 | Listening Comprehension Lesson 107 | |||||||
99 | Optional | |||||||
100 | Optional | |||||||
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Календарно-тематический план для 2 класса по программе ОС "Школа 2100"
Календарно-тематическое планирование для 2 класса составлено на основе примерной программы начального общего образования и в соответствии с авторской программой "Школа 2100" под редакцией А.Л. Леонтье...
Календарно-тематический план ГПД 2 класс
Планирование адаптированно для детей с ТНР.Каждый день недели имеет свою тематику. Понедельник- личностное воспитание, направлено на культуры поведения,уважения и тд. Вто дружбы,рник- творческое, напр...
Календарно-тематическое поурочное планирование по английскому языку 3 класс Тер-Минасова С.Г.,Узунова Л.М., Сухина Е.И.
Предлагаю календарно-тематическое планирование по новым требованиям ФГОС....
Календарно-тематическое поурочное планирование по английскому языку 3 класс Тер-Минасова С.Г.,Узунова Л.М., Сухина Е.И.
Предлагаю календарно-тематическое планирование по новым требованиям ФГОС....
Календарно-тематическое поурочное планирование УМК “English-3” (серия УМК 2-11) Авторы: В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, И.П. Костина, Е.В. Кузнецова
Каленарно тематическое планирование разработано на основе Федерального государственного образовательного стандарта второго поколения (ФГОС-2) и Примерной программы начального общего образования ...
Календарно-тематическое поурочное планирование учебного материала по основам православной культуры для IV «Г» класса на 2018-2019 учебный год.
Календарно-тематическое поурочное планирование учебного материалапо основам православной культуры для IV «Г» класса на 2018-2019 учебный год....
Календарно-тематическое поурочное планирование учебного материала по литературному чтению для 3 «Б» класса на 2018-2019 учебный год
Календарно-тематическое поурочное планирование учебного материалапо литературному чтению для 3 «Б» класса на 2018-2019 учебный год...