Урок- соревнование по математике
план-конспект урока по математике (3 класс) на тему

Успун  Клариса Кара-ооловна

Урок  обобщает  ранее  изученные  темы, привлекая  и активируя  детей  нестандартным  видом урока.  Даются  самые  разные задания и задачи для  развития   логического   мышления.  Также  есть  задания для  развития  зрительной  памяти. Урок   по  структуре  соответствует требованеям  ФГОС.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konkurs-2013_word.docx28.77 КБ

Предварительный просмотр:

2  класска  сан  эртеминге  кичээл- КВН

  Темазы:   Квадрат, дорт-булунчук,  бижимел  санаашкынар  деп темаларга   катаптаашкын

Сорулгалары:  уругларнын   ооренип  эрткен  темаларын  кайы-хире  шингээдип  

                            алганын тодарадып,  оларны  янзы-буру онаалгалар дузазы-биле  

                           катаптап, быжыглаары;

                            угаан-бодалдын  янзы- буру  чорудулгазын  (логиктиг даап  

                           бодаашкынын, сактып аар чоруун, кичээнгейин, математиктиг

                           дыл-домаан),  кичээлге сонуургалын  сайзырадыры;

                             харыысалгалыг болурун,  сонуургак чоруука,  идекпейжизин,  

                           демниг-найыралдыг, торээн  чуртунга syfr  болурун кижизидери.

 Планатынган  ажылдарнын   туннелдери:

                Уруглар 100-тун иштинде  санарны столбиктей кадып, казып билген

                 турар ужурлуг;

                 бердингениг  бодалгаларны  кадылга, казылга  аргазы-биле бодап

                 билген  турар ужурлуг;

                 геометриялыг фигураларны    тодарадып,  skufg  билген турар ужурлуг;

 Дерилгези:  проектор, экран,  карточкалар, ребустар, ном, кыдырааш.

                                                  Кичээлдин чорудуу:

               I.Кичээлдин  организациязы:

Столдарны   уш   болук  кылдыр салып алыр мен.  1 столга-ла  7-8 уруглар  олурар болур.

Экии, уруглар. Мени  Успун Клариса Кара-ооловна дээр, Моген-Бурен ортумак школазынын  2 «а» клазынын  башкызы мен. Богун  сан кичээлин  мен этирер мен. Кичээлде  шупту демниг, шалыпкын, идекпейжи ажылдаар  бис деп  бузуреп  тур мен.

               II.Кичээлдин  темазын, сорулгазын  илередири.

                 Уруглар, чунун  чылы унуп  келгенил?  

                  Эр-хейлер!  Чылын  чылы.

                  Ам шупту самбыраже кичээнгейлиг корунерем.

                 Геометриялыг   фигуралар  дузазы-биле  чылан  чуруп  каан.

                 Бир эвес  силер чугле  тогериктер иштинде  ужуктерни номчуптар

                  болзунарза  богунгу  кичээливистин  темазын  тодарадып  алыр  бис.

                 ( Слайдыга  чуруур)

   

К

А

А

п

Т

 

 

А

А

Т

               

К

Ш

        

н

Ы

        

_ Эр-хейлер!  Ооренген  темаларынарны  катаптап, янзы-буру онаалгалар  кууседир бис.  Кичээливис   уш  одуруг  аразынга   сагынгырлар, тывынгырлар  моорейинин хевиринге эртер.

III.Кыдыраашка  ажыл.

Кыдырааштарынар ажыткаш  ай, хунун бижип алыылынар.

 Февраль 19.

 Чараштыр бижилге минутазы.

Бердинген квадрат болгаш дорт-булунчукту  чуруптаалынар.

IV. Моорейнин турлары-биле силерни таныштырайн.  Моорей  шупту  5 турлуг.  

    Тур  бурузунде  янзы-буру онаалгалар бердинген.   Кайы команда хой очко

     ажылдап  алырыл,  тиилекчи болур.

  Силерге  шииткекчилерни  таныштырайн.

1.

2.

3.

4.

Тур бурузун 5 балга санаар. Командаларга  чедиишкинни кузевишаан КВН-ни –эгелээр -дир мен.

 1-ги  тур   «Таныштырылга.»

Командаларнын ат-сывын билип алыылынар.

« Квадрат»   Кыйгывыс:  «Квадраттын шупту талалары ден!»

«Дорт-булунчук»  Кыйгывыс:  « Дорт-булунчуктун шупту булуннары дорт»

«  Столбиктер»    Кыйгывыс:  « Чангыстарга чангыстарны, оннарга  оннарны

                                                          кадар бис.»

Четтирдивис.

2-ги  тур   «Фигураны санаалынар»

( слайдыда улуг кылдыр чураан чурукта чеже тогерик, уш булунчук, дорт-булунчук барыл  санаар)

3-ку тур. «Козенекти  долдураалы»  (Чижектерни  слайдылаар)

 8 + 4 +        =16                       9 + 0 +      =20                 15-       - 8=0

 7 + 9 +        =20                       9-      + 15 = 15                17-       -10=0

V. Сула шимчээшкин   «Дамырак»

    Уруглар, шупту ол чаракта аржаанда  чедип келген  бис. Аржаанын  даажын  дыннанар  даан.  Оон чанынга чараш аялга адаанга танцылап   алыылынарам.

Эр-хейлер!  Четтирдим.  Оожум олурупкаш улаштыр ажылдаалынар.

4-ку тур. «Бодалгалар туру»  Бодалгаларны  слайдыга  бижиир мен)

Силернин  аранарда  кодээ уруглар хой бе? Ада-иенер чуну азырап турарыл?

 Уш сарлыктын   кулаа кажыл?     6 кулак.

4 анайнын  даваннары  кажыл?     16 даван.

5 аъттын  кудуруу  кажыл?              5 кудурук.

    Шулуктээн  тывызыктар. ( киир бижиир)

5-ки тур  «Капитаннар туру»   ( Слайдыга  коргузер)

   а

28

36

17

  А+9

с

26

30

48

С-7

в

64

43

52

В-8

Капитаннар   бодап турда  оске  уругларга  карточкалар-биле  ажылды  чорудар мен.                                                  

  Карточка №1.

  1.  Коргузуглерни столбиктей бижээш боданар.

          57+38       73+17        56-27

 Деннелгени боданар.

15-х =8

Карточка  №2.

  1. Коргузуглерни столбиктей бижэш боданар

87+13       42+53            40-18

  1. Деннелгени боданар

Х+40=47

 Карточка № 3.

  1. Коргузуглерни столбиктей бижээш боданар.

                   50-24         42-18       64+26

  1. Х+7=18

 Эр-хейлер. Карточкалар-битле кайы-даа     командалар эки ажылдаан –дыр.

 Командазынга  очкону немеп бээр-дир бис.

Моорейивис моон-биле  адакталып тура. Шииткекчилер   туннеп турда   дараазында  ребустарны тываалынар.

Богунгу кичээл КВН-де  Тиилекчи болган команда_____________________

Оске командаларга  идекпейлиг киришкенинге четиргенивисти илередир –дир мен.

VI.  Бажынга онаалга бээри.

Бажынга  онаалгада:

Ар.41. «5»-  Бодалга 11,  «4»- Бодалга -12,  «3»-Бодалга 13.

VII.  Рефлексия.

Кичээлде    чуну эн-не  сонуургадынар?    

Кандыг сорулгаларны чедип алдывыс?

Бодун  унелээн  карточкаларны  кодуруптунер.

Четтирдим. Кичээливис  тонген. Чапсарлап  алынар.

 

в

64

43

52

В-8

   а

28

36

17

  А+9

с

26

30

48

С-7

Карточка №1.

  1.  Коргузуглерни столбиктей бижээш боданар.

          57+38       73+17        56-27

 Деннелгени боданар.

15-х =8

Карточка  №2.

  1. Коргузуглерни столбиктей бижэш боданар

87+13       42+53            40-18

  1. Деннелгени боданар

Х+40=47

                                       Карточка № 3.

  1. Коргузуглерни столбиктей бижээш боданар.

                   50-24         42-18       64+26

  1. Деннелгелерни бода

Х+7=18

   Моген-Бурен  ортумак  школазында

   тыва дыл  болгаш  тыва   чогаал  башкызы

Балды  Чейнеш Монге-Баировнага

Монгун-Тайга  кожуунун  

Толээлекчилер хуралынын

депутаттарынын  мурнундан 

унелел.

         Балды  Чейнеш  Монге-Баировна   Моген-Бурен  ортумак  школазында   Тыванын   Куруне  университединин  Тыва дыл  болгаш  чогаал   салбырын  дооскаш-ла   ажылдап  кирген.  Ажылдап  кирген  чылындан-на    даанган   ажылынга    бердингенин,  сонуургалдыын,  кызымаккайын  коргускен.    

         Башкы    уругларга   бодунун  эртемин  эки  билиндирип,  ооредип  алыр  дээш  ооредилгенин   янзы- буру  арга - методтарын   дилеп,   тып   кичээлдерде  ажыглап  турар.    Башкынын   эртирип   келген  кичээлдери  дыка  ханы  утка- шынарлыг,   дериг-херекселдери-биле  четчелеттинген болгаш   бедик  деннелге  эртери   аныяк  башкыларга   улегер  чижек  болуп  турар.  

          Ылангыя  бо   уенин  агымындан  чыдып  кагбайн,  чаа  иновациалыг  технологияларны   ооренип ,  куруненин  чангыс  аай  федералдыг   стандарттарынга    дууштур  кичээлдерни   тургузуп,  аныяк  башкыларга    семинарларны,  коргузуг  кичээлдерни   эртирип  берип,   бодунун  арга  дуржулгазын   дамчыдып  берип  чоруур  идегелдиг  дагдыныкчы  болгаш  сумелекчи.  

          Чейнеш  Монге-Баировна   хоглуг-баштак,  ажык  сеткилдиг болбааже    ажылынга  турум  негелделиг  удуртукчу- башкы.  Хой  чылдарда  школанын   класстан  дашкаар  директорунун  оралакчызынга  база  2013  чылга  чедир    ооредилге- кижизидилге  талазы-биле  оралакчызынга    уре  -туннелдиг  ажылдап  келгени  башкынын   чугаа культуразынын  бедиин,  удуртукчу    салым-чаяныын    бадыткап  турар.  

     Чейнеш  Монге-Баировна    сумунун   хундуткелдиг   башкызы. Ол  суму,  кожуун   чергелиг   моорейлерге    удаа –дараа киржип   шанналдыг  черлерни  ап  келген.   Ылангыя  башкы  сонгулда  комиссиязынга   ургулчу  ажылдап, бодунун  даанган  ажылын  ак- сеткилдии-биле  кууседип келгеш, топ   сонгулда  комиссиязындан   хундулуг  бижиктерни   алган.  Чон  хуралдарынга   торээн   сумузунун   келир  уези дээш сагыжы  аарып  чоруур  айтырыгларны   тургузуп,  онзагай  санал-оналды  берип,   ургулчу  киржип  чоруур башкы.  

    Хой –ниитинин бузурелин  чаалап  алган,  идепкейжи,   эш-оорзурек ,  быжыг   туруштуг  башкыны  деткип,    моон-даа  сонгаар    ажыл-ижинге   чаа-чаа чогаадыкчы  чедиишкиннерни  кузеп   тур  бис.

                     

                                   Кожуунун  толээлекчилер  хуралынын  депутаттары


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тема урока: "СОГЛАСНЫЙ ГЛУХОЙ МЯГКИЙ ЗВУК [ч’]. БУКВЫ Ч, ч" 3.Тип урока: «Урок открытия нового знания» • 4. Форма организации урока: групповая • 5.Предмет - литературное чтение (обучение грамоте) • 6.Класс: 1 • 7.Автор

·Аннотация урока2.Тема урока: " СОГЛАСНЫЙ ГЛУХОЙ МЯГКИЙ ЗВУК [ч’].БУКВЫ Ч, ч"3.Тип урока: «Урок открытия нового знания»4. Форма организации урока: групповая5.Предмет - литературное чтение (обуче...

Урок окружающего мира по теме "Если хочешь быть здоров" МБОУ лицея №32 г.Орла Тип урока: обобщение изученного материала. Форма урока: урок - путешествие Программа: УМК "Перспективная начальная школа" Учебник: Окружающий мир 2-й класс, часть 2. Авторы:

Урок окружающего мира  по теме "Если хочешь быть здоров"Тишина Ирина Викторовна, учитель начальных классовМБОУ лицея №32 г.ОрлаТип урока: обобщение изученного материала.Форма урока:...

Урок окружающего мира по теме "Если хочешь быть здоров" МБОУ лицея №32 г.Орла Тип урока: обобщение изученного материала. Форма урока: урок - путешествие Программа: УМК "Перспективная начальная школа" Учебник: Окружающий мир 2-й класс, часть 2. Авторы:

Урок окружающего мира  по теме "Если хочешь быть здоров"Тишина Ирина Викторовна, учитель начальных классовМБОУ лицея №32 г.ОрлаТип урока: обобщение изученного материала.Форма урока:...

Разработка урока по математике « Математический теремок» Тема урока: «ЗНАКИ «ПЛЮС» (+), «МИНУС» (–), «РАВНО» (=)» Разработка урока по математике « Математический теремок» Тема урока: «ЗНАКИ «ПЛЮС» (+), «МИНУС» (–), «РАВНО» (=)»

Цели урока: познакомить учащихся со знаками «+», «–», «=»; учить детей понимать значение данных знаков, читать равенства; работать над развитием внимания, логического мышления учащихся; при...

Конспект урока «Число и цифра 8» Тип урока: урок объяснения нового материала (урок формирования первоначальных предметных навыков и УУД, овладения новыми предметными умениями) – «Введение понятия числа и цифры 8»

Конспект урока «Число и цифра 8» Тип урока: урок объяснения нового материала (урок формирования первоначальных предметных навыков и УУД, овладения новыми предметными умениями) – «Введение п...

Урок по Основам религиозных культур и светской этики 4 класс. Модуль: Основы светской этики.Тема урока: Урок ».Добро и зло " Зачетная работа. Урок скорректирован под свой класс из многих конспектов других учителей.

Технологическая карта урока Предмет _ Основы светской этики ________________________ Класс _____4____________________ Базовый учебник ___«Основы светской этики» А. Я.Данелюк____________________...

Урок «Окружающий мир» в 4 классе. Тип урока: урок-исследование. Тема урока: «Органы чувств».

Данный урок является первым в теме»Органы чувств». Учащиеся исследуют при помощи каких органов чувств они познают окружающий мир.. - методы обучения: объяснительно-иллюстративный, частично-поиск...