Разработка урока "Знакомство с инопланетными жителями"
методическая разработка по иностранному языку (3, 4 класс)

С помощью данной разработки и презентации по теме можно успешно провести урок "Знакомство с инопланетными жителями"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon meet_ufo_friends.doc93.42 КБ

Предварительный просмотр:

“ Meet UFO friends”

Цели и задачи урока: закрепление речевых навыков по темам: “Распорядок дня” и “Части тела”; активизация навыков монологической речи; отработка навыков чтения; развитие навыков  языковой догадки; воспитание ответственности, взаимопомощи.

Оборудование: нарисованный робот; смайлики; карточки; компьютер; мяч; сладкие призы.

Ход урока:

I. Организационный момент:

-Good morning, pupils! Sit down, please! I’m glad to see you, too. I wonder how you are today? If you are in a good mood, try to be energetic and remember our poem “Head and Shoulders”?

-Чтобы наше настроение было хорошим, давайте зарядимся энергией, чтобы хорошо поработать на уроке!  Давайте вспомним наше стихотворение “Head and Shoulders”?

-Very nice, thank you. Today, children, we have an unusual lesson. We have some guests here. They want to see, how you can read and speak English.

-Сегодня, ребята, у нас очень необычный урок. К нам пришли гости и они хотят узнать, чему вы научились на уроках английского языка.

-Look at the blackboard. What can you see there? Who are they for us? Right you are! And the topic of our lesson is “Meet UFO friends”.

-And what will we do during our lesson?

-So, let’s start our work now.

II. Речевая разминка:

-Pupils, one more guest has come here. It’s a robot Nick. He flew from a far-out planet. But on his way he broke and scattered. Children, let’s repair him and we will collect all the details. You’ll get one detail for each correctly performed task. Also I’ll give you magic squares. Try to collect as much as you can to get good marks and at the end of the lesson we’ll count them. So, let’s help Nick?

-Дети, к нам пришёл ещё один гость. Это-робот Ник. Он прилетел к нам с далёкой планеты. Но по дороге он сломался и рассыпался. Давайте его починим и соберём все детали? Вы получите 1 деталь за каждое правильно выполненное задание. А ещё вы будете получать от меня волшебные квадратики. Попробуйте собрать их как можно больше, чтобы получить хорошие отметки. В конце урока мы подведём итоги. Давайте поможем Нику?

-Well done! And now let’s train our tongues. Please, look at the blackboard and repeat after me.

Get, forget, bed, when, head, breakfast

Got, want, wash, watch, what

Must, but, lunch, ugly, come

Tooth, do, who, rule, two, school

Time, my, eye, eyes, night, why

Go, no, toe, toes, shoulder, home, homework

-Very nice. I see that you are ready to help our robot now. The 1-st task is to make up as many word-combinations as you can.

-Очень хорошо! Я вижу, что вы размялись и готовы помочь роботу. Первое задание: составить как можно больше словосочетаний.

Make up as many word-combinations as you can (Составь как можно больше пар слов):

Example: big eyes

Long, big,

short, nice, black, white, kind, clean,

red, beautiful,

angry

Nose, ears, eyes,

head, feet, hair, mouth, leg, hand, arm, teeth, face, fingers, toe

III. Основная часть урока:

-Well done! Children, you know, I received a letter from an alien UFO. He wants to know about the life of our planet and about us. But some words in his letter are missed. So, read the letter and fill in the missing words.

-Отлично! Ребята, знаете, я получила письмо от инопланетянина Юфо. Он хочет узнать о жизни нашей планеты и о вас с нами. Но слова в его письме пропущены, ваша задача прочитать письмо и заполнить пропуски.

Read the letter. Fill in the missing words (Прочитай письмо. Вставь пропущенные слова):

winter, my brother, write, merry, draw

Dear friends,

My name is UFO. I am a boy. I am ten. I am from Mars. I live with my mum, dad and …. USO. I have got a dog Spot. USO and I like to play with Spot. Spot is smart and…..  . Have you got dogs or cats, fish or rabbits?

I go to school and I am a student. I can read, write and count. I like to read fairy-tales and ….. pictures. I also like to ….. letters to my friends. Do you go to school?

I like …..  . I can ski, skate and play snowballs in winter. Do you like to play snowballs? Have you got spring or summer?

Please, write back.

UFO.

-Fine, thank you! And also UFO prepared some questions for you, but the words in his questions are suddenly mixed up. Your task is to put them in the correct order. So, we’ll get acquainted with UFO and can help our friend robot.

-А ещё Юфо подготовил для вас вопросы, но слова в них случайно перепутались. Ваша задача расставить слова в правильном порядке. Так мы ближе познакомимся с Юфо и сможем помочь нашему роботу.

Put the words in the questions in the correct order ( Расставь слова в вопросах в правильном порядке) :

1) a, you, are, pupil?                            5) you, are, happy?

2) go, do, you, school, to?                   6) you, are, eight?

3) you, can, skip?                                 7) you, do, go, at 9 o’clock, to bed?

4) you, have, got, friends?                   8) you, have breakfast, do?

-Try to exchange your cards and check yourselves. If you were right – show a blue card, if you were mistaken – show a red card.

-Ребята, обменяйтесь карточками. Проверьте друг друга.

-You are right and here is one more detail for you. And UFO also wants to know about you daily routine. But at first, he will tell us about how it can spend its day. And do you know that their day passes in a different way?! Everything occurs in UFO’s life the other way round.

- Вы справились. И вот, для вас ещё одна деталь. А ещё Юфо хочет узнать о вашем распорядке дня. Но сначала, он расскажет вам о своём. А вы знаете, что его день проходит по-другому? В жизни инопланетян всё происходит наоборот.

Рассказ ЮФО:

I go to bed at 7 o’clock

I play with my dog at half past seven

I do my homework at 8 o’clock

I have lunch at half past one

I come home at 2 o’clock

I go to school at 3 o’clock

I have breakfast at half past six

I wash my face and hands at half past eight

I get up at 9 o’clock

-Now, it’s your turn. What do you usually do every day? Can you tell us? Look at the screen. You can see the clock with different time there. Tell us what you can usually do at this time.

-А теперь, ваша очередь. Что вы делаете ежедневно? Расскажите нам. Посмотрите, пожалуйста, на экран. Ваша задача сказать, чем вы обычно в это время заняты.

- I see that you are tired. Let’s play with a magic ball. We’ll remember the parts of our body, because we are collecting a robot. I’ll throw you a ball and speak Russian, you’ll catch it and answer the word in English.

-Вы устали. Давайте поиграем с волшебным мячом. Я буду кидать его вам, а вы - ловить. Мы вспомним части тела, ведь мы собираем робота.

-Very good! I knew that you like the magic ball.

-But now it’s high time to have a short rest.

-You’ll do another warming-up but you’ll act like robots.

-Ребята, а сейчас пришло время немного отдохнуть. Мы немного разомнёмся, но движения в нашей разминке вы будете выполнять как роботы. (Стихотворение “Hands Up”)

-So, let’s continue. Our friend Robot brought us a story about his friend Tiny-gnome, but the parts of the text are mixed. You know that our robot is absent-minded. Your task is to make the correct order of this text and read it out.

-А мы продолжаем. Робот привёз нам рассказ о своём друге Тайни, но части текста перемешались. Вы же знаете, что наш робот такой рассеянный. Восстановите порядок и прочитайте рассказ.

Read the text about Tiny. Put the parts of the text in the correct order ( Прочитай текст о Тайни, расставь части текста в нужном порядке) :

1) At 1 pm Tiny usually has his lunch. In the afternoon he waters flowers and cleans his house. Sometimes he plays computer games. At half past two Tiny does his homework.

2) Tiny goes to bed at 9 pm and he gets up very early. In the morning Tiny is very busy  ['bɪzɪ] (занят). After breakfast Tiny goes to school. He is a good student.

3) Evenings are very busy, too. Tiny has got many friends and they visit him in the evening. He loves his friends. His friends usually listen to Tiny’s new fairy-tales, watch TV and have a chat (болтают). Sometimes Tiny plays the piano. He can play the piano very well.

-Well done! Students, we can already make-up word-combinations, sentences, read letters, compose the questions. I know that you prepared presents for our guests. Your task was to draw the alien, give him a name and prepare a story about him. Would you like to introduce them? So, who will be the first?

-Молодцы! Вы уже много чему научились. И даже составлять рассказы. А ещё я знаю, вы приготовили подарок нашим гостям: рисунок инопланетянина и рассказ о нём. Давайте вы представите их нашим гостям? Кто будет первым?

IV. Итоги урока. Д/з. Рефлексия:

-Thank you very much. It was interesting. Our robot wants to tell you something (голос робота). That brings to the end. Did you like our lesson? What was interesting? What was difficult? I want you to estimate yourselves. I have sad and happy smiles. If you think you worked not so well - choose a sad smile and if you think you worked very good-show a happy smile please. Let’s count your squares. You worked hard. Your marks are…Your home task will be to tell about your mum and dad’s routine. Thank you! And here are your sweet presents. Good bye!

-Ребята, спасибо вам за работу.  Вы молодцы! Вы очень старались сегодня. А сейчас, робот хочет вам что-то сказать: (голос робота). Наш урок подходит к концу. Что было интересным? Что было затруднительным? Ребята, мне бы хотелось, чтобы вы сами оценили свою работу. Если вы считаете, что не очень хорошо потрудились - берите грустный смайлик, а если вы работали хорошо - берите весёлый смайлик. Давайте считать квадратики. Ваши отметки…А вашим д/з будет составить распорядок дня мамы и папы. Спасибо! И вот, для вас небольшие сладкие призы. Всего доброго!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок окружающего мира "Наши предки – древесные жители" Тема: Наши предки – древесные жители.

Урок окружающего мира "Наши предки – древесные жители". Тема: Наши предки – древесные жители. Цель: формирование у учащихся новых понятий: сходство и различие человека и обезьян.На уроке исп...

сценарий внеклассного мероприятия"Инопланетная безопасность" для 1 - 2 классов

Цели и задачи для организаторов кругосветки и участников:1.      В области познавательных универсальных действий: ·         Расши...

Создание мультфильма "Инопланетная безопасность"

В данном выступлении представлен мультфильм "инопланетная безопасность", который учит детей младшего возраста правилам безопасного поведения на улице....

Методическая разработка педагогического материала в младшей группе "Лесные жители".

Методическая разрабока педагогического материала в младшей группе "Лесные жители".Виды детской деятельности: игоровая, коммуникативная, познавательно - исследовательская....

Сценарий спектакля "Инопланетное путешествие"

Спектакль "Инопланетное путешествие" написан учащимися 4 класса, под редакцией классного руководителя. Подойдет постановки в 3-4 классах....

Презентация к уроку "Знакомство с инопланетными жителями"

Данная презентация будет пригодна в качестве наглядности к уроку английского языка...