План урока "Adjectives" 4 класс
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс)

Зиманова Светлана Геннадиевна

Предмет

Английский язык

Класс

4 класс

УМК

Быкова “Spotlight”

Тема урока

Adjectives

Цель

 

 

-обобщить знания по теме «Adjectives»

- научить правильно использовать прилагательные в предложениях, различать их 3 формы

 

 

Тип урока

Урок

Планируемые результаты

Метапредметные

Предметные

Личностные

Регулятивные

Коммуникативные

 

-научаться использовать короткие прилагательные в предложении

-различать и использовать короткие прилагательные в сравнительной и превосходной степенях

формировать положительное отношение к фактам культуры других стран, осознавать свою культуру через контекст культуры англоязычных стран, развивать умение представлять свою культуру, воспитывать готовность к коллективному творчеству.

научить структурировать учебный материал, выделять главное и второстепенное;

умение поставить цель, составление алгоритма работы.

Умения взаимодействовать в группе и парах

Оборудование

мультимедийная презентация в программе Power Point,  карточки с заданиями

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_uroka_adjectives_grade_4.doc63 КБ

Предварительный просмотр:

Технологическая карта

Учитель

Зиманова С.Г.

ОУ

МБОУ «Высокогорская СОШ №2»

Предмет

Английский язык

Класс

4 класс

УМК

Быкова “Spotlight”

Тема урока

Adjectives

Цель

-обобщить знания по теме «Adjectives»

- научить правильно использовать прилагательные в предложениях, различать их 3 формы

Тип урока

Урок

Планируемые результаты

Метапредметные

Предметные

Личностные

Регулятивные

Коммуникативные

 

-научаться использовать короткие прилагательные в предложении

-различать и использовать короткие прилагательные в сравнительной и превосходной степенях

формировать положительное отношение к фактам культуры других стран, осознавать свою культуру через контекст культуры англоязычных стран, развивать умение представлять свою культуру, воспитывать готовность к коллективному творчеству.

научить структурировать учебный материал, выделять главное и второстепенное;

умение поставить цель, составление алгоритма работы.

Умения взаимодействовать в группе и парах

Оборудование

мультимедийная презентация в программе Power Point,  карточки с заданиями

Ход урока

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Организационный этап.

 1. Приветствие учащихся.

Hello. How are you?

  1. Приветствие учителя

I’m great. I’m good

I’m ok. I’m happy.

I’m wonderful today.

1.Мотивационно-целевой этап

- You’ve just told me how you are today. What words did you use? What part of speech do they refer?

-What are we going to learn today? Look at the screen and tell me if you know the words that you see?

-Find the adjectives that you already know (slide 1)

So today we are going to practise using adjectives. There are so many adjectives that we can use to describe mood, colour, size and to express our opinion

-Say the words and identify their part of speech

-Yes, of course. They are adjectives

-Students find the adjectives and read them out

2.Актуализация опорных знаний

-What are adjectives?

-Adjectives modify nouns. They are used to describe people, things and places.

What are nouns? (slide 2-3)

Let’s talk (picture based discussion) – Slide 5-7

What season is it now?

What’s the weather like in autumn?

How do you usually feel in autumn?

- I want you to work in groups to classify the following adjectives into 3 groups.

Adjectives that are used to describe weather, feelings and people’s appearance -Slide 8

- Read the following sentences and circle the adjective in each of them – Slide 9

-Adjective order in a sentence. Read the sentences. What is wrong? Can you correct the mistakes? –Slide 11

-Now it’s time to say what we know about adjectives - Slide 12

-Students review the rule

-People, things and places

-Students answer questions and review adjectives that are used to describe autumn, weather and the way we can feel

-Students work in groups of four, they classify adjectives into 3 groups

-Work individually

-Work in pairs

-Complete the rules, choosing the right word

.

Изучение нового материала

-Look at the screen. What do you see?  

-Can you compare them?

-What adjective form do you need to use for that?

 -Do you remember how we form it?

It’s time to review

We ‘re going to do some exercises and at the same time remember 3 forms of adjectives

-Students describe people that they see in the picture (their appearance and feelings)

-We need to use comparative form of adjectives

-Students mime adjectives say 3 forms of the adjectives they mime

.

.

-How do we form comparative adjective?

-Let’s say a rhyme to remember this rule (slide16-17)

-We add -er

-Practise saying adjectives in a comparative form

Отработка новых знаний в устной речи

-It’s time to play plips-plops

A plip compared to a plop

Group A

Prepare some comparisons of the following pairs of things. When you are ready, tell the other

groups your comparisons and they must try and guess what the ‘plip’ is, and what the ‘plop’ is.

plips plops

a cat and a dog

a computer and a calculator

a pencil and a pen

running and walking

A plip compared to a plop

A plip compared to a plop

Group B

Prepare some comparisons of the following pairs of things. When you are ready, tell the other

groups your comparisons and they must try and guess what the ‘plip’ is, and what the ‘plop’ is.

plips plops

speaking English and speaking your language

a friend and an enemy

London and New York

a snake and a cockroach

Work in groups

-Let’s read another rhyme. What adjective form is used in it? - Slide 17

-How do we form superlative adjectives?

-Look at the fairy-tale characters and say

Who is the fattest?
Who is the tallest?
Who is the strongest?
Who is the smallest?

-Superlative

-We add –est

-Characterize the characters using superlative forms

 

Самоконтроль и самооценка

-Let’s summarize. What forms do short English adjectives have? What are they called? How are they formed?

-Do the task True / False  (slide 20)

-Complete the rule –Slide 19

- Check their partner’s work

Рефлексия учебной деятельности

What have you learnt today?

What tasks did you find the easiest?

What tasks did you find the hardest?

-I have learnt to use 3 forms of an adjective.

-I find……the easiest.

I find ……. the hardest.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

воспитательный план 7 класс

План развития воспитания в 7 классе Верхне-Колчуринской средней школы Алькеевского района РТ  Проблема по работе с классом:   Сплочение классного коллектива как основного условия свободно...

календарно-тематические планы 3 класс УМК "Школа России" тат. язык

Календарно-тематические планы,3 класс, УМК "Школы России" для татарских школ...

Калентарно-тематический план 4 класс

Программа дополнительного образования «Волшебный мир  оригами »...

Воспитательный план 2Г класса.

В воспитательном плане дан план работы на год, храктеристика класса, цели и задачи, анализ работы за прошедший учебный год, социальный паспорт класса, и т.д....

календарно-тематический план 4 класс

в календарно- тематическом плане указаны страницы учебника, номера заданий по каждой теме....

Учебно-воспитательный план 4 класс

Представлен учебно--воспитательный план и папка классного руководителя...