Актуализа - ция знаний и мотивация (10 мин) | Готовность мышления и осознание потребности к построению нового способа действий | Ф, И, П
Словесный: опрос
Частично-поисковый метод: беседа объяснение
Наглядный: Демонстрация слайдов
Метод выработки учебных умений и накопления опыта: упражнение
Метод выработки учебных умений и накопления опыта: упражнение на звук
| Актуализирует знания учащихся Проводит фонетическую зарядку. Отрабатывает звук с детьми. - Now let’s have a phonetic drill. Look at the screen and say what sound we are going to practice today. - You’re right. Today we are going to practice the sound [e]. - Listen to me very carefully: I help my mummy To make my bed, To lay the table, To clean the flat. To help my mummy I am always glad.
- Who can translate this poem?
- Look at me and repeat after me: [e], [e], [e]. - Read the words with the sound [e] after me. -Help, bed, help. - Thanks, great job! - Read this poem sentence by sentence after me. - Read this poem sentence by sentence one by one. - Who can read this poem? - (Имя), read this poem. - Well done. Thanks.
-Now let’s check your homework. Your homework was: workbook p. 56, ex. 2.
- Read the task. - Let's name pictures in turn. | Отвечают на вопросы
Today we are going to practice the sound - [e]
Слушают учителя.
- Я помогаю своей маме Заправить кровать, Накрыть на стол, Убраться в квартире. Помогать маме Я всегда рад. Повторяют за учителем -Help, bed, help.
Проверяют домашнее задание.
1.fishing net 2.mask 3.bucket 4.lilo 5. towel 6. beach 7. Armbands 8. sun cream 9. sunglasses 10. flippers 11. sun hat 12. spade | Пр: умение понимать на слух речь учителя;
Поз: построение речевого высказывания
Пр: чтение про себя
Поз: структурирование знаний
Л: адекватное понимание причин успеха/неуспеха
Пр: уметь правильно произносить звук
Р: выполнение действия в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль; |
Учебная презентация: 3, 4
Рабочая тетрадь |
Постановка учебной задачи (5 мин) | Выявление места и причины затруднения, постановка цели урока | Ф
Метод развития психических функций: создание проблемной ситуации
Частично-поисковый метод: беседа
| Создает ситуацию для определения темы урока учащимися. - Look at the screen and say what construction is used in this sentence. Put the words into the right order. - play / isn’t / John / tennis / to / going
John isn’t going to play tennis __________ - tonight / we / to / watch / going / are / TV
_____________________________________ - Emily / is / read / going / to / a book.
____________________________________ - going / I / visit / am / to / my / grandma
_______________________________________ - to / he / play / isn’t / the guitar / going
_______________________________________ - What are we going to practice today?
- Good for you!
| Слушают учителя, предполагают, какая тема урока.
- Конструкция to be going to. Отвечают на вопросы 2. We are going to watch TV tonight 3. Emily is going to read a book. 4. I am going to visit my grandma. 5. He isn’t going to play the guitar. - Сегодня мы будем повторять конструкцию to be going to. Повторим, как строится конструкция going to и ее употребление.
| Поз: постановка и формулирование проблемы
К: умение с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли в соответствии с задачами; |
Учебная презентация: 5
Учебная презентация: 6
|
Включение в систему знаний, повторение (22 мин) | Включение «открытия в систему знаний, повторение и закрепление ранее изученного | Ф, И, П
Частично-поисковый метод: беседа
Частично-поисковый метод: беседа
Метод выработки учебных умений и накопления опыта: упражнение
Метод: игровой Приём: составление предложений
И Метод: практический Приём: самостоятельная работа
Метод: наглядный Приём: демонстрация изображений
Метод: наглядный Приём: демонстрация изображений
Метод: наглядный Приём: демонстрация изображений
Ф Метод: практический
Ф Метод: игровой Приём: описание по алгоритму
| - Давайте вместе с вами вспомним конструкцию, которая нам помогает говорить о запланированных действиях в английском языке. (Схема на слайде) Чтобы использовать конструкцию “to be going to ” мы должны выбрать правильный глагол-связку.
1. Организует работу по закреплению лексики по теме «Holidays». - Open your student books at page 76, exercise 3. - Read and translate please. Flippers, a lilo, armbands, a sun hat, a picnic basket, a towel, a sun cream, a fishing net.
-Open your student books at page 76, exercise 5. -Now, listen to the speaker. -Now, look at the screen please and repeat after me:
- Holidays, beach, sea, fish, brilliant. -Who can translate these words? -Good job! - Read the comics, the first picture. Who wants to read? - Can you translate, please? - The second picture. Who wants to read? Can you translate, please? - The third picture. Who wants to read? Can you translate, please? - The next picture. Who wants to read? Translate, please. - The next picture. Who wants to read? Translate, please. - The sixth picture. Who wants to read? Translate, please. - The seventh picture. Who wants to read? Translate, please. - The next picture. Who wants to read? Translate, please. -Very well!
-Ex.6 Point the right picture. Read, the first sentence. Who can translate it? What letter is it? - Read, the second sentence. Who can translate it? What is the letter? -Read, the third sentence. Who can translate it? What is the letter? -Read, the next sentence. Who can translate it? What is the letter? -Read, the next sentence. Who can translate it? What is the letter?
2. Организует работу по повторению грамматического материала. - Now you will work independently in the cards. Do this task in pairs. Посмотрите на планы Полли и Джека на следующую неделю. Закончите предложения, используя to be going to. | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday | Polly | windsurf | cook dinner | visit friends | buy a cake | read a book | Jack | skateboard | swim | wash the car | play football | make a cake |
- On Tuesday, Polly’s going to cook dinner.
- On Wednesday, Jack _________________________________.
- On Monday, Jack _________________________________.
- On Friday, Polly _________________________________.
- On Thursday, Jack _________________________________.
- On Thursday, Polly _________________________________.
- You have 3 minutes. - Your time is up, hand in your cards.
Underline the correct word. - They ’re / ’m / ’s going to visit their grandpa.
- She ’s / ’re / ’m going to make a cake.
- We isn’t / aren’t / ’m not going to buy lots of clothes.
- I ’m not / aren’t / isn’t going to get a new camera.
- Dad aren’t / ’m not / isn’t going to take his mobile phone.
- Are / Am / Is you going to pack your case tonight?
Проводит физминутку. - I see you are tired. Let’s have a rest. Stand up, please.
- Now one pupil will come to the board. Write questions using to be going to and give short answers. - Jason / go to the cinema / yes – Is Jason going to the cinema? – Yes, he is.
- Julia and Mum / play tennis / yes - ____________________________________.
- Karl and Beth / have a picnic / no - ____________________________________.
- We / play football / yes - ____________________________________.
- Olly / wear a sun hat yes / no ____________________________________.
- Open your diaries and write down the homework.
S.b. p. 78, ex. 7.
|
Слушают учителя.
Повторяют слова хором. Flippers, a lilo, armbands, a sun hat, a picnic basket, a towel, a sun cream, a fishing net. -Ласты -Надувной пляжный матрас -Нарукавники -Шляпа от солнца -Корзина для пикника. - Полотенце -Солнцезащитный крем - Рыболовная сеть
Каникулы, пляж, море, рыба, блестящий. 1.-Ha-ha! Look at Denzil! -Do you like my flippers? -Yes, l do. 2. Are we going to go on holiday, Brill? -Yes, we are. We are going to go to the beach! 3. –We are going to swim in the sea! -I am going to catch lots of fish! 4. –I have got my lilo. -I have got my armbands. 5.-I have got a picnic basket. We are going to have a picnic. 6.- Where is my sun hat? 7. –It is on your head. Nora! 8. –Come on! Let is go! The stars are on Magic Mountain and we are going to have a brilliant holiday!
1 I am going to catch lots of fish. -b 2 We are going to have a picnic. -e 3 We are going to swim in the sea. -d 4 I am going to wear a sun hat. -c 5 We are going to go on holiday. –a 1 Я собираюсь поймать много рыбы. 2 Мы собираемся устроить пикник. 3 Мы собираемся плавать в море. 4 Я собираюсь надеть шляпу от солнца. 5 Мы собираемся на каникулы.
On Wednesday, Jack is going to wash the car. On Monday, Jack is going to skateboard. On Friday, Polly is going to read a book. On Thursday, Jack is going to play football. On Thursday, Polly is going to buy a cake.
They’re She’s We aren’t
I’m not Dad isn’t
Are you
Повторяют движения за учителем.
1. Are Julia and Mum going to play tennis? – Yes, they are. 2. Are Karl and Beth going to have a picnic? – No, they aren’t. 3. Are we going to play football? - Yes, we are. 4. Is Olly going to wear a sun hat? - Yes, she is/No, she isn’t.
| П: поиск и выделение необходимой информации;
К: выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью.
М: умение строить речевое высказывание в устной форме
Р: выполнение действие в соответствии с требованиями учителя
Р: принятие и сохранение учебно-познавательной задачи до конца её решения;
Пр: уметь воспринимать речь на слух.
Р: волевая саморегуляция в ситуации затруднения Л: осознание трудности и стремление их преодолеть. Пр: умение осуществлять самонаблюдение и самооценку в доступных младшему школьнику пределах.
Пр: совершенствование приемов работы с наглядным материалом
Пр: совершенствование приемов работы с наглядным материалом
Р: принятие и сохранение учебно-познавательной задачи до конца её решения;
М: умение строить речевое высказывание в устной форме по заданному алгоритму
Пр: владение элементарными средствами выражения чувств и эмоций на иностранном языке |
Учебная презентация: 7
Учебная презентация: 8
Учебная презентация
Учебная презентация
Раздаточный материал
Учебник
Учебная презентация: 9, 10
Учебная презентация: 11
|
Рефлексия деятельности (1 мин) | Самооценка результатов деятельности, осознания метода построения, границ применения нового знания. | Ф
Словесный: беседа
Практический: Самооценка
| 1. Проводит рефлексию деятельности. -What did we do today? -Did you like our lesson today? -Did you know anything new at our lesson?
1. Самооценивание.
- Pick up your green pencil if you worked well in class. - Well done! - I can say that you worked well. -Stand up. The lesson is over. Thank you for your work. Goodbye! Have a nice day children!
| Отвечают на вопросы Проводят самоанализ деятельности - Today we are practiced the construction to be going to -Yes, l do/ No, l do not. -Yes, l did/ No, l did not. - Flippers, lilo, armbands, sun hat, picnic basket.
| К: выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью П: контроль и оценка процесса и результатов деятельности Л: самооценка на основе критерия успешности |
Учебная презентация
|