Food I like.
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс)

Чеснокова Татьяна Михайловна

План-конспект урока английского языка на тему «Food » с использованием игровых технологий по учебнику "Spotlight 3"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл statya_food_i_like_3_klass.docx25.34 КБ

Предварительный просмотр:

«Food I like» («Еда, которую я люблю»)

Учитель: Чеснокова Татьяна Михайловна

Предмет: Английский язык

Класс: 3 А

Тема: «Food I like» («Еда, которую я люблю»)

Цель: организация деятельности обучающихся по обобщению и систематизации знаний по теме: «Еда»

Задачи:  

      Образовательные

1) закрепить употребление лексики по теме: «Еда»;

2) закрепить употребление местоимений some, any в речи учащихся;

3) закрепить употребление Present Simple с глаголом like.

     Развивающие

1) развивать творчество, мышление, память, воображение;

2) развивать мотивацию к изучению иностранного языка;

3) развивать языковую догадку учащихся.

4) развивать коммуникативные умения в говорении, чтении, понимании на слух на английском языке.

    Воспитательные

1) прививать интерес к изучению иностранного языка посредством игровых методов;

2) воспитывать уважительное отношение друг к другу;

3) воспитывать умения работать в коллективе;

4) воспитывать у учащихся культуру общения.

Оборудование:

Компьютер, проектор, аудиозапись, видеозапись, набор печатных карточек.

Ход урока:

I. Начало урока

Видеоролик «Hello, hello, hello! How are you?»

Teacher: Hello, how are you?

Pupils: Hello, I’m fine. And you? How are you?

Teacher: I’m great! Thank you. I am glad to see you! Sit down, please. Today we have an unusual lesson. I would like you to look at the screen. What do you see? (слайд 2)

Pupils: Food.

Teacher: Yes, that’s right. The topic of our lesson is food. (слайд 3) At our lesson we are going to speak about food, read, write, play, sing and do a lot of interesting activities. Barboskiny will help us today. Before starting our lesson would you like to do our phonetic exercises?

II. Фонетическая зарядка.

Teacher: Малыш поёт песенку и боится опоздать к своей сестре Розе  The sound [t] and poem to this sound, please. (слайд 4)

Tick-tock, tick-tock

Says  my clock.

Tock-tick, tock-tick

Be quick!

Teacher: Роза и Лиза тоже поют песню вместе: The sound  [ð] (слайд 5)

Together, together

Every day.

Together, together

We work and play.

Teacher: Малышу очень хочется пойти погулять, но на улице дождь. И тогда он говорит:            The sound [r] (слайд 6)

Rain, rain, go away

Come again another day,

Little Johnny wants to play.

Rain, rain, go away.

Teacher: А теперь Малыш и Дружок задумались  о родных: (слайд 7)

Mother, father

Sister, brother

Hand in hand with one another.

III. Речевая зарядка

Teacher: (слайд 8) Today we have got a very funny guest. Do you guess who is it?

Pupils: Druzhok

Teacher: Yes. That’s right. This is Malysh. Let’s meet him.

Pupils: 1. What is your name? 2. How are you? 3. How old are you? 4. What colour are you? 5. Can you jump? 6. Can you swim? 7. Can you run?

(Ученики знакомятся с щенком Malysh и задают ему всевозможные вопросы.)

IV. Актуализация знаний, умений и навыков учащихся

Игра «Feed the dog» (Накорми собаку) (слайд 9)

Teacher: Malysh is very hungry. Let’s feed the dog. Let’s say what it likes or what it doesn’t like.

Teacher: Thank you! Good job!

V. Физминутка

Teacher: The dog is fed up. Let’s have a rest. Let’s move a little. Stand up.

VI. Развитие грамматических навыков

Teacher: Look at the screen. What do you see? (слайд 10)

Pupils: SOME, ANY.

Teacher: What do they mean?

Pupils: Это неопределенные местоимения.

Teacher: When do we use them? Вспомним правило!

(Ученики вспоминают правило использования этих местоимений.)

Teacher: SOME, ANY употребляются с существительными во множественном числе и с неисчисляемыми существительными.

(слайд 11) Let’s do some exercises. Заполните предложения местоимениями SOME или ANY.  I give you three minutes. (Выполняют упражнение на листочках)

Teacher: Let’s check. Repeat after me in chorus. (По отдельности и хором.) Excellent children!

VII. Практика речи по теме

Teacher: (слайд 12) Please look at the screen. What can you see?

Pupils: An apple

Teacher: My favourite food is ……

It’s fruit/vegetable/drink.   

It’s  big/small.

It’s   (цвет).

Teacher: Masha, what’s your favourite food?

Dima, what’s your favourite food?

 (Ученики отвечают на вопросы.)

VIII. Заключительный этап урока. Рефлексия.

Teacher: I’ve got an interesting idea for you. It will be a project. I would like you to draw at home your favourite food and describe it. (Объяснение домашнего задания)

Teacher: The time is up. По какой теме проходил сегодня наш урок? Какие  неопределённые местоимения мы закрепили? Что вам запомнилось? Do you like our lesson today?  If you like the lesson, take pink flowers. If you don’t like, take green ones.

Everyone worked very hard today. Well done! Your marks are … . (Выставление отметок.)

Teacher: Thank you for your job. The lesson is over. Goodbye, children! (слайд 13)

Звучит песня Goodbye. Урок закачивается  песней.

Lesson «Food I like»

Name: ……………………………

Exercise 1. Choose    some or any

  • .1. I’ve got ………... water in the glass.
  • 2. We haven’t got ………... chairs in the room.
  • 3. Has he got ……….. toys in his bedroom?
  • 4.Have you got ……….. sausages in the lunch box?
  •  5.They’ve got ………. vegetables in the fridge.
  • 6. Can I have ……….. pasta?
  • 7. She hasn’t got …….…. flowers in her garden.

Lesson «Food I like»

Name: ……………………………

Exercise 1. Choose    some or any

  • 1.  I’ve got ………... water in the glass.
  • 2. We haven’t got ………... chairs in the room.
  • 3. Has he got ……….. toys in his bedroom?
  • 4.Have you got ……….. sausages in the lunch box?
  •  5.They’ve got ………. vegetables in the fridge.
  • 6. Can I have ……….. pasta?
  • 7. She hasn’t got …….…. flowers in her garden.

Lesson «Food I like»

Name: ……………………………

Exercise 1. Choose    some or any

  • .1. I’ve got ………... water in the glass.
  • 2. We haven’t got ………... chairs in the room.
  • 3. Has he got ……….. toys in his bedroom?
  • 4.Have you got ……….. sausages in the lunch box?
  •  5.They’ve got ………. vegetables in the fridge.
  • 6. Can I have ……….. pasta?
  • 7. She hasn’t got …….…. flowers in her garden.

Lesson «Food I like»

Name: ……………………………

Exercise 1. Choose    some or any

  • .1. I’ve got ………... water in the glass.
  • 2. We haven’t got ………... chairs in the room.
  • 3. Has he got ……….. toys in his bedroom?
  • 4.Have you got ……….. sausages in the lunch box?
  •  5.They’ve got ………. vegetables in the fridge.
  • 6. Can I have ……….. pasta?
  • 7. She hasn’t got …….…. flowers in her garden.

Lesson «Food I like»

Name: ……………………………

Exercise 1. Choose    some or any

  • .1. I’ve got ………... water in the glass.
  • 2. We haven’t got ………... chairs in the room.
  • 3. Has he got ……….. toys in his bedroom?
  • 4.Have you got ……….. sausages in the lunch box?
  •  5.They’ve got ………. vegetables in the fridge.
  • 6. Can I have ……….. pasta?
  • 7. She hasn’t got …….…. flowers in her garden.

Lesson «Food I like»

Name: ……………………………

Exercise 1. Choose    some or any

  • .1. I’ve got ………... water in the glass.
  • 2. We haven’t got ………... chairs in the room.
  • 3. Has he got ……….. toys in his bedroom?
  • 4.Have you got ……….. sausages in the lunch box?
  •  5.They’ve got ………. vegetables in the fridge.
  • 6. Can I have ……….. pasta?
  • 7. She hasn’t got …….…. flowers in her garden.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

"Food I like" презентация к уроку

Презентация "Food I like" к Уроку 5b Модуль 3 учебника "Английский в фокусе 3" содержит учебный материал урока по теме "Еда", опоры для составления коротких диалогов и монологических высказываний, таб...

Презентация глагола "like" ("don\'t like") (для учащихся 2 класса)

Мини-презентация предназначена для учащихся 2 классов для изучения глагола "like" ("don\'t like")...

Разработка открытого урока по англ. языку "Food, food, food..."

Аннотация к уроку.Учитель-Тимофеева Светлана Васильевна.УМК- Happy Street 2Предмет - английский язык.Авторы учебника- Stella Maidment and Lorena RobertsКласс-4Тема- "Food, food, food...&quo...

I like food Сценарий урока

Сценарий урока в 4 классе (УМК rainbow english)...

Презентация "Food I like".

Презентация на тему «Food I like»...

Урок по УМК "Spotlight 2" по теме "I Like Food"

Технологическая карта урока обобщения и закрепления знаний с элементами игры, направленного на развитие критического мышления....