I like food Сценарий урока
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) на тему
Сценарий урока в 4 классе (УМК rainbow english)
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan4_rkfcc.doc | 55.5 КБ |
doc2.docx | 24.39 КБ |
Предварительный просмотр:
План-конспект
урока английского языка в 4 классе по теме:
«Развитие разговорных навыков по теме «Food»»
Цель: отработка и закрепление лексического материала по теме «Еда» и грамматического материала «much, many, a lot of»; систематизация и обобщение учебного материала по данной теме.
Задачи:
1. Обобщение и систематизация материала по теме «Food».
2. Повторение тематической лексики с употреблением в различных учебно-речевых ситуациях. Совершенствование навыков говорения, чтения и письма.
3. Развитие речи учащихся.
4. Формирование нравственных качеств личности (уважительное отношение к семье, развитие чувства прекрасного).
5. Отработка грамматического материала при помощи упражнений.
Этапы урока:
- Этап. Организационный момент
- Этап. Создание проблемной ситуации
- Этап. Этап целеполагания
- Этап. Учебные действия по реализации плана
- Речевая зарядка
- Отработка лексических навыков. Выполнение упражнений на закрепление.
- Отработка навыков чтения
- Физкультминутка
- Отработка грамматики: «much, many, a lot of»
5. Этап. Домашнее задание.
- Этап. Рефлексия (итог урока).
Ход урока:
I Этап. Организационный момент
- Good morning, dear boys and girls. I’m glad to see you. How are you?
Who can answer, what date is it today? What day of the week is it today?
What is the season now? You know a little poem about winter. Let’s remember it:
Snowman.
I’m a little snowman, short and fat.
Here is my broomstick, here is my hat.
When the jolly sunshine comes to stay
Then I slowly melt away!
II Этап. Создание проблемной ситуации
- At this lesson we will speak about something interesting. Do you want to learn about what?
- Ok, let’s guess the crossword. After this, you should tell me the problem of our lesson. Are you ready?
b | r | e | a | k | f | a | s | t | ||
l | e | m | o | n | ||||||
o | r | a | n | g | e | |||||
b | r | e | a | d |
- In the morning people usually have …
- People like to drink tea with …
- The colour of this fruit is orange. It is …
- People like to eat soup with …
- And what do you think? What is the problem of our lesson? Oh, you are right – «Food».
III Этап. Этап целеполагания.
- Today we will speak about food, about your favourite products and at the end of our lesson we will do a test. Ok, let’s start.
IV Этап. Учебные действия по реализации плана.
Фонетическая зарядка
Речевая зарядка
- Do you like hamburger?
- Do you like bananas?
-Do you like tea with lemon or without?
- Do you like coffee?
-What fruits do you like?
- What vegetables do you like?
- Do you like sandwich?
-What do you like most: sweets or cakes?
Повторение лексики пройденной на прошлом уроке: (КАРТОЧКИ)
Cheese [tʃiːz] Sugar [ˈʃʊɡə] cornflakes [ˈkɔːnfleɪks] cream [kriː]|
Ham [hæm] bacon [ˈbeɪk(ə)n] porridge [ˈpɒrɪdʒ] fridge [frɪdʒ]
Oh, I’ve almost forgotten. My mother left me a note. (Учитель случайно находит записку от мамы). My mum asks me to buy some food. I have no my glasses. Could you help me to read the note?
«My dear daughter. Please, go to the shop and buy some food for dinner. You can buy what you want. Kiss, your mum.»
Отработка лексических навыков. Выполнение упражнений на закрепление.
- Oh, boys and girls. What should I buy?
- …
- I must go to the shop. Do you want to go with me?
- …
- Ok, let’s go. (Подходим к столу «Shop»)
- What will we buy? You should come to the table and put the products into this basket. And name them.
Bread
A cucumber
Cheese
A lemon
Tea
Coffee
Juice
Sweets
An onion
Water
A tomato
Pizza
Cookies
Chocolate
A carrot
-Thank you very much for your help. - And now I need your help again. Can you put these products into the refrigerator? You should divide (поделить) some of these products into the following groups: food and drinks. (Алеша и Максим/ Саша и Артем)
- …
- Oh, thank you very much. The products are in fridge now. And my mum will be pleased with my work.
- Well, I see you are tired a little. Let’s have a rest.
Физминутка
Make your right hand clap, clap, clap. (хлопаем правой ладошкой по левой)
Make your left hand clap, clap, clap. (хлопаем левой ладошкой по правой)
Turn around 1,2,3. (поворот вокруг себя)
It is easy, you can see !
Make your right foot tap, tap, tap. (топаем правой ножкой)
Make your left foot tap, tap, tap. (топаем левой ножкой)
Turn around 1,2,3. (поворот вокруг себя)
It is easy, you can see !
Отработка грамматики «Would you like…»
Well, we have remembered the words and now let's revise grammar. Please, open your textbooks at page 19. You see the rule. Let’s read it. (Полина Кирилаха)
Читает правило. Затем слушают и повторяют примеры из учебника.
Exercise 4, page 19 :
Well, look at the screen and finish the sentences, please.
- Вкуснотища – Very good! Пищу называют – food.
- Это вовсе не каприз, сыр мы называем – cheese.
- Мясо жарится, шкварчит, мясо по-английски – meat.
- Масло нужно всем ребятам. Масло по-английски – butter.
- Вкусные, хрустящие штуки. По-английски печенье будет – cookie.
- Ведро воды не принесете? Вода, водичка будет – water.
- Слива тут и слива – там. Слива по-английски – plum.
- Виноград мы съели весь. Виноград – иначе grapes.
V Этап. Рефлексия (итог урока).
- Ok. You will eat and drink your juices after this lesson. And now tell me please. Did you like the lesson? What did you learn at this lesson? What do you remember? Look at the screen. You see 3 cards with different apples on them. You should show me just 1 apple. But the red apple means that the lesson was excellent. The yellow apple means that the lesson was good. And the green apple means that the lesson was bad. Please, show me your apple.
Now we can see the result of our lesson. We have so many red apples, that's why I can say we have spent our time usefully. Is everything clear for you? Have you got questions?
Your marks are:
… , … were very active today and didn’t do any mistakes, they got “5”s.
… , … used many new words in their answers and didn’t do any mistakes, they got “5”s.
…, … were also active, but made some mistakes in pronunciation, they got “4”s.
… was not active, didn’t answer a lot of my questions and the dialogue was not good, so “3”
- VI Этап. Домашнее задание.
And now, open your diaries and write your home task for the next lesson. (Слайд 11)
Будь вежлив и не забывай
Прощаясь, говорить good bye.
Good bye, Good bye,
Good bye to you.
Good bye, dear children
I was glad to work with you.
Предварительный просмотр:
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
"Food I like" презентация к уроку
Презентация "Food I like" к Уроку 5b Модуль 3 учебника "Английский в фокусе 3" содержит учебный материал урока по теме "Еда", опоры для составления коротких диалогов и монологических высказываний, таб...
Сценарий урока на 1 сентября в 3 классе «День занимательных уроков».
«День занимательных уроков». Сценарий урока на 1 сентября в 3 классеУчитель МБОУ СОШ №6: Аверина Любовь Владимировна Цели:Сделать незабываемым начало учебного года, помочь плавно перейти от летне...
Сценарий урока ОПК в 4 классе. Тема урока №28 "Защита Отечества"
Подробный конспект урока №28 по учебнику А.В. Кураева "основы православной культуры". К уроку прилагается тренажёр и контроль с электронного приложения....
Сценарий урока в курсе "Основы светской этики" 4 класс ("Перспектива") по теме "Добро и зло" (1 урок "Нравственный и материальный аспекты понятия "добро")
Тема о добре и зле раскрывается на двух уроках. На первом уроке идет работа над понятием "добро". Урок составлен в технологии деятельностного метода....
Shopping for food конспект урока к учебнику М.З.Биболетова 4 класс
Методическая разработка к уроку английского языка в 4 классе по теме Shopping (учебник М.З.Биболетова)...
Презентация к открытому уроку I Like Food!, 2 класс
УМК "Spotlight 2"...
Урок по УМК "Spotlight 2" по теме "I Like Food"
Технологическая карта урока обобщения и закрепления знаний с элементами игры, направленного на развитие критического мышления....