Этап урока Методы и приемы | Хроно- метраж | Содержание урока
|
Формируемые УУД |
Деятельность учителя | Деятельность ученика |
I. Этап самоопределения к деятельности Метод: словесный; Прием: беседа | 1 мин. | - Good morning, boys and girls! I am very glad to see you! My name is Zhanna Zhamilyvna and I will be your English teacher today. -Sit down, please. | - Good morning, teacher. - We are glad to see you too.
|
Р.: целеполагание . Л: самоопределе-ние. |
II. Актуализация знаний и мотивация
Метод: словесный;
Прием: учебный диалогязыковой анализ (лексический анализ).
| 7 мин. | -Now please answer my question: - Now I`ll give you cards with some tasks. You have 7 minutes. - So, your time is up, give me your cards. - Thank you. All right, now let’s have a phonetic drill. Look at the screen and answer my question: what do you think what sound we are going to practise today? - Good for you. Today we are going to practise the sound [ei]. -Look at me and repeat after me: [ei], [ei], [ei]. - Look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me very carefully: Rain, rain, go away, Come again another day; Little Johnny wants to play. (на слайде картинка дождя) - Translate this poem.
- Read the words with the sound [ei].
- Read this poem line by line after me. - Read this poem line by line one by one. - Read the whole poem. - Good for you. Thank you. | Отвечают на вопрос учителя.
- It’s the 21st of September.
Выполняют задание учителя в карточках.
- We are going to practise the sound [ei].
Повторяют за учителем звук: [ei], [ei], [ei].
Слушают внимательно учителя.
Переводят стихотворение. - Дождь, дождь уходи, Приходи в другой день Маленький Джонни хочет поиграть. Читают хором слова со звуком [ei]: Rain, rain, away, again, day, play.
Читают стих по строчке хором за учителем. Читают стих по строчке друг за другом. Индивидуально читают весь стих. |
П: осознанное и произвольное по-строение речево-го высказывания.
К: умение с до-статочной полно-той и точностью выражать свои мысли. Р: саморегуляция.
П: анализ, синтез;
П: анализ, синтез;
Р: саморегуляция.
|
III. Постановка учебной задачи Методы: словесный Прием: учебный диалог. | 2 мин. | - Look at the screen and answer my question: what do you think what we are going to speak about today? - Yes are right! Today we are going to speak about the weather and learn some new words. - Сегодня мы с вами поговорим о погоде и выучим новые слова. |
- I think we are going to speak about the weather.
Слушают учителя. | Р: планирование.
Р: целеполагание. |
IV. Открытие нового знания
Метод: словесный, практический
Прием: беседа, языковой анализ. | 8 мин. | - Now, children, you will listen to the story and guess the meaning of the new words. - These pictures will help you to understand the meaning of the new words. (на слайде к каждому предложению своя картинка погоды с обозначением слова) The weather is rainy. The weather is snowy. When the wind blows, the weather is windy. When there is a cloud in the sky, the weather is cloudy. When the sun shines, the weather is sunny. The weather is different. - What is the Russian for …? - rainy
- snowy
- the wind
- windy
- cloud
- cloudy
- the sun
- sunny
- Excellent! -Итак, когда мы хотим сказать, какая погода, мы можем использовать следующие выражения (слайд с выражениями). It`s sunny. It`s a sunny day. The weather is sunny. - Вот эти три выражения могут описать погоду. - Repeat after me all together. - Read this sentence by sentence one by one. - Good for you. | Слушают внимательно учителя.
Отвечают на вопрос учителя. Weather значит погода.
Внимательно слушают учителя.
Повторяют хором выражения за учителя.
Слушают внимательно учителя.
Повторяют выражения за учителем. Читают предложения один за другим. |
П: структуриро-вание знаний.
П: анализ, синтез
Р: оценка.
П: анализ, синтез |
Динамическая пауза | 1 мин. | - Now, children, stand up, please. Let’s have a little rest. Видеоматериал. | Выполняют физические упражнения под музыку. | |
V. Первичное закрепление во вешней речи | 5 мин. | - Look at the screen. Match the pictures with the words. (опора на слайде)
- Look at the screen, repeat the words after me. - Make sentences from the table, for example: it`s a rainy day. It`s … It`s a … day The weather is … | rainy snowy windy cloudy sunny |
- Ok, thank you. | Соотносят картинки со словами. It`s the …(sun) It`s a …(windy) day. The weather is …(rainy).
Повторят слова за учителем.
Выполняют задание устно. |
П: анализ, синтез
П: структуриро-вание знаний.
|
VI. Самостоятельная работа с самопроверкой
Метод: практический
Прием: упражнение | 7 мин. | - Now. I`ll give you cards with some tasks in them. Fill in the gaps using the words from the list: wind, it`s, rainy, weather, cloudy, day. The _____________ is different. The weather is___________. The weather is snowy. When the _________ blows, the weather is windy. When there is a cloud in the sky, the weather is___________. When ____________ shines, the weather is sunny. I like this weather! - Your time is up. Let’s check. Look at the screen. - Поставьте знак «+» над каждым правильно вставленным словом и знак «-», если вы допустили ошибку. - Кто выполнил все верно, без минусов? Молодцы, ребята, вы хорошо выучили слова! - У кого 2 и больше минусов? А вам нужно получше выучить и запомнить эти слова. - Good for you. |
Выполняют самостоятельную работу на карточках.
Оценивают свою работу.
Слушают учителя. |
П: осознанное построение вы-сказывания в устной форме.
П: анализ, синтез
П: структуриро-вание знаний.
|
V. Включение в систему знаний
Метод: словесный, наглядный
Приемы: беседа, языковой анализ, демонстрация.
| 12 мин. | - Now open your books at page 25. Here you can see a text «My Home City». Listen to me very carefully. I will read this text. - There are some difficult words in the text. Let`s read them after me: - monument
- Moscow city hall
- founded
- Kremlin
- Churches
- tsars
- president of Russia
- Ttranslate them. Good for you.
Pupil one begin reading the first sentence and translate it. Now let’s read sentence by sentence one by one. Pupil two, read and translate the 1st sentence (P2, P3). … Good. - Now look at the screen and answer the question (на слайде вопросы с.24 по тексту). Give a full answer. - Good job. | Выполняют указания учителя.
Памятник Мэрия Москвы Образован Кремль Церкви Царь Президент России Переводят слова. - Dima lives in Moscow.
- The monument to Yuri Dolgoruky stands the Moscow city Hall.
- The weather is warm and sunny, it`s a good idea to visit the Kremlin. There are museums, beautiful palaces, old churches and monuments there.
- When the weather is not very nice – rainy, snowy or windy.
- He founded Moscow in 1147.
- In the old days the Kremlin was different – it was white and now it`s red.
- The famous museum of Moscow – the Pushkin Museum or the Tretyakov Gallery.
| П: осознанное построение вы-сказывания в устной форме.
П: осознанное построение вы-сказывания в устной форме.
Р: коррекция
П: структуриро-вание знаний. |
VI. Рефлексия деятельности
Метод: словесный.
Прием: беседа. | 3 мин. | - Now, open your record books. Write down the home task: SB on page 26 ex.6 you should learn the new words and make a project on page 27. - What did we learn today? - Что вам понравилось на уроке? Что для вас было сложно? - Сейчас, ребята, вы оцените результат своей работы на уроке. У вас на столах лежат карточки с «лестницей успеха». Ваша задача - приклеить солнышко на ту ступеньку, которая точнее всего описывает ваш результат на сегодняшнем уроке. - Теперь положите, пожалуйста, ваши карточки в магическую коробку. - Thank you for the lesson. | Внимательно слушают установку учителя. Записывают домашнее задание.
Выполняют указания (оценивают работу). | Р: планирование
П: структуриро-вание знаний.
П: рефлексия способов и усло-вий действия. |