1 | Орг.момент | Good morning, children. Let’s begin our lesson with a song. P1, come to the front. (Good morning, good morning…) Thank you! Sit down, please. I’m very glad to see you. My name is Irina Sergeevna. I’ll be your English teacher today. Today we are going to learn some new words and some new grammar material, but first let me ask you some questions. What date is it today? (Today is the 26th of April) What day of the week is it today? (Today is Tuesday). What season is it now? (It is spring) What month is it now? (It is April) What’s the weather like today? (It is … today) Good for you! Thank you. | Слушают учителя. Поют песню, садятся на свои места.
Отвечают на вопросы учителя. | Беседа, словесный. | 2 мин | К: владеть диалогической формой речи Л: формирование позитивного отношения к учебному процессу |
2
| Фонетическая зарядка | Let’s begin our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sound [ǽ]. Repeat after me: [ǽ], [ǽ], [ ǽ]. Look at the screen, here you can see a poem. Listen to me very carefully I’ll read it. A black cat Sat on a mat And ate a fat rat. Let's read the words with the sound [ ǽ]. ( black, fat, cat, sat , mat, rat). Let’s read this poem line by line after me. Now read this poem line by line, one by one. Let’s read the whole poem all together. Who wants to read the whole poem? And who can translate this poem? Well done! | Повторяют за учителем звук
Слушают учителя.
Читают слова со звуком [ǽ].
Читают вместе, по очереди.
Переводят стихотворение. | Хоровое повторение,
Практический
Индивидуальное повторение | 5 мин | Р: выполнять действие в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль Л: мотивация к учебной деятельности |
3
4
5
| Актуализация знаний лексики.
Введение первичное и закрепление лексики.
Физминутка | Now we will practise some words. Look at the screen. Repeat the words after me all together: fun, tomorrow, cinema, film, show, theatre, watch, zoo. Who can translate these words? Read the words one by one, P1, start please. Let's do some exercises. Look at the screen. Match the pictures with the words.(cinema, film, show, theatre, zoo). Match the English words to the Russian ones (fun, tomorrow, watch). Look at the screen. Here you can see the verbs. Your task is to give the second form of these verbs. (in Past Simple). Draw – drew; Know – knew; Throw – threw; Buy – bought; Think – thought.
Now we will learn some new words. Look at the screen. Here you can see some pictures. Listen to my story and try to guess the meaning of the new words. This is a boy. He likes to draw. It is his hobby. This is a girl. She likes to read. I like to play volleyball. It is my hobby. This boy likes to listen to music. This girl likes to drink orange juice. This boy gives a book to his friends. Children like to eat ice-cream. Little children always sleep in the afternoon. Who can translate these words? P1, P2… Repeat the words after me all together: hobby - hobbies), Обратите внимание, ребята, что при образовании формы мн. числа буква «y» меняется «i». listen (to), Ребята, запомните, что слово listen всегда употребляется с предлогом to. drink-drank, give-gave, eat-ate, sleep-slept. Read the words one by one, P1 start please. Let's do some exercises. Look at the screen. Your task is to complete the sentences using the words from the list. Hobby, listen to, drink, give, sleep. 1.I love to ……. juice 2.I …. you my book 3.My ……is to play football 4.I …….every night 5.she …… music Well done.
I see you are tired. Let's do some exercises. Stand up. Hands up clap, clap, clap (Руки Вверх хлоп, хлоп, хлоп) Hands down shake, shake, shake (Руки вниз встряхнут, встряхнуть, встряхнуть) Hands on hip jump, jump, jump (Руки на бок прыжок, прыжок, прыжок) Good sit down, please. | Повторяют слова за учителем. Читают слова по порядку.
.
Соотносят картинки со словами(кино, фильм, шоу, театр, зоопарк). Называют вторую форму глагола.
Слушают историю учителя.
Переводят слова. Повторяют слова все вместе.
Читают слова по порядку. Вставить пропущенные слова в предложения.
Повторяют движения
| Словесный метод.
Практический метод. Работа со словами.
Словесный метод. Монолог учителя.
Словесный метод. Беседа.
Практический метод. Составление предложений с пропусками слов.
Практический метод. Выполнение физминтуки.
| 10 мин
10 мин
| К: умение высказывать и аргументировать своё мнение П: обращение к ранее усвоенной информации Р: принятие и поддержание цели ориентиров, выделенных учителем, самопроверка, саморегуляция
К: умение высказывать и аргументировать своё мнение П: обращение к ранее усвоенной информации Р: принятие и поддержание цели ориентиров, выделенных учителем, самопроверка, саморегуляция. П: обращение к ранее усвоенной информации
|
6
7
8 | Тренировка учащихся в построении утвердительных и отрицательных предложений «Future Simple»
Введение вопросительной структуры предложения «Future Simple».
Тренировка учащихся в чтении текста вслух.
| Now,children, we`ll ptactise some grammar material. Answer my questions. Ребята, что такое «Future Simple»?(Простое будущее время) Когда употребляется?(когда мы говорим о действии, которое произойдёт) Какой указатель времени вы знаете? (tomorrow) Ребята, как строятся утвердительные предложения? П +will+ V… tomorrow Look at the screen and make your sentences. I |
Will
| Listen to | music |
tomorrow | We | drink | coffee | They | give | Me a toy | My friends | eat | fish | My father | sleep | At night |
Ребята, как образуется отрицательная форма F.S? П+will+not+V…tomorrow. Look at the screen and make these sentences in the negative form. - I will listen to music tomorrow.
- We will eat fish tomorrow.
- My father will drink coffee tomorrow.
- My friends will give me a toy tomorrow.
- We will sleep at night tomorrow
Now we shall learn some new grammar material.Сегодня, мы познакомимся с вопросительными предложениями Future Simple. Look at the sentences and listen to me. - Will you go to the cinema tomorrow?
- Yes, I will.
- Will you go to the theatre tomorrow?
- No, I won`t.
Как образуется вопросительное предложение? На первое место мы ставим вспомогательный вопрос will, затем подлежащие + смысловой глагол и второстепенные члены предложения.Look at the screen and repeat after me. Bob: Will you dance? Kate: Yes, I will. Will you play computer games? Bob: No, I won`t. Now make your own dialogues. Work in pairs. You may use these prompts: draw a picture, listen to music, drink tea. P1 and P2, act out your dialogue. Good for you.
Look at the screen («Theatre»). What is the Russian for «theatre»? Good for you. Today we will read the text « The Kuklachev Cat Theatre» Open your books at page number 71. Listen to the text. Now let`s read this text aloud. P1, begin please and translate. Let`s do some ex. « True or False» - Yuri Kuklachev and his family have got a Dog Theatre in the Moscow. (F).
- The opened the Theatre in April 1980.(F).
- Yuri Kuklachev made his first show with a little cat. (T).
- The cat was very happy, it was a very good actor.(T).
- Yuri Kuklachev does not like animal actor. (F).
| Отвечать на вопросы по изученной грамматики.
Строить утвердительные предложения с помощью таблицы.
Ответить на вопрос по грамматики.
Слушать учителя.
Отвечать на вопрос. Предполагать свой вариант ответа. Слушать монолог учителя. Повторять хором за учителем.
Работая в парах, составить свой диалог используя изученную лексику.
Отвечать на вопрос «Как переводится слово театр». Слушать аудирование. Читать текст по порядку, по одному предложению.
Выполнять упражнение« True or False». | Словесный метод. Беседа.
Практический метод.
Составление утвердительныхпредложений по таблице.
Практический метод. Изменить предложения из утвердительной формы в отрицательную.
Словесно-наглядный метод. Беседа.
Наглядно-практический. Составление диалога в парах по образцу.
Практическо-словесный метод. Слушание текста+ чтение.
Практический метод. Выполнение упражнения по тексту.
| 10 мин
5 мин
| П: умение анализировать, развитие языковой догадки Р: самоконтроль
П: обращение к ранее усвоенной информации Р: принятие и поддержание цели ориентиров, выделенных учителем, самопроверка, саморегуляция П:умение анализировать, развитие языковой догадки
П: умение анализировать, развитие языковой догадки Р: самоконтроль.
П: обращение к ранее усвоенной информации Р: принятие и поддержание цели ориентиров, выделенных учителем, самопроверка, саморегуляция П: умение анализировать, развитие языковой догадки К: владеть диалогической формой речи
|