Презентация к уроку "Мир моих фантазий. Неправильные глаголы в прошедшем времени" по ФГОС с использованием сингапурских структур для 4 класса по УМК М.З. Биболетовой "Enjoy English"
презентация к уроку по иностранному языку (4 класс) по теме
Здесь только презентация. Она поделена 2 части, из-за лимита объема загружаемого файла.
План-конспект этого урока:
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Первая часть презентации | 2.61 МБ |
Вторая часть презентации | 2.68 МБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Let’s speak about today’s weather
Repeat after me! [t] [d] [id] watch ed walk ed talk ed finish ed lik ed help ed play ed la id tri ed cri ed smil ed studi ed liv ed skat ed want ed collect ed paint ed need ed
Parable of the Stone Once upon a time there lived a very old wanderer. Once he saw a big-big stone. There was a very strange sign on it: “Turn and read!”. He hardly turned it and read it on the other side: “Why are you looking for new knowledge if you do not pay attention to what to things you have already known?”
Притча о Камне Один странствующий искатель истины увидел большой камень, на котором было написано: « Переверни и читай!». Он с трудом перевернул его и прочёл на другой стороне: «Зачем ты ищешь нового знания, если не обращаешь внимания на то, что уже знаешь?»
We know it! 1) пошли в лес - 2) было жарко - 3) сели под деревом - 4) увидели птичку - 5) пошли домой - went to the forest was hot sat under the tree saw the bird went home
Find out mistakes Yesterday I and my friend John go in the park. The weather is wonderful. We walked near the river, skated and skied. We meet our classmates in the park and played with them. It is a great day!
Check out Yesterday I and my friend John went in the park. The weather was wonderful. We walked near the river, skated and skied. We met our classmates in the park and played with them. It was a great day!
Тема урока «Мир моих фантазий» Неправильные глаголы в прошедшем времени ( Past Simple )
Цели урока Продолжить знакомство с неправильными глаголами. Научиться распознавать их. Уметь применять их в речи, при чтении и при составлении рассказов
Do we know it? want like see talk fly paint collect sa y live have open help do fall give take
Check out want ed like d s aw talk ed fl ew paint ed collect ed sa id live d ha d open ed help ed d id f e ll g a ve t ook
New Irregular verbs cut let make say can fall drink cut let made said could fell drank
New Irregular verbs cut -> cut
New Irregular verbs let -> let
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
New Irregular verbs s ay -> said
New Irregular verbs can -> could
New Irregular verbs fall -> fell
New Irregular verbs drink -> drank
Динамическая пауза
Do you like fairytales?
The Wolf and the Sheep A Wolf saw a Sheep by a small river and wanted to eat him. He shouted, “I can’t drink this dirty water! It is very dirty! You have made ( сделал ) the water dirty. You put your dirty feet into the water!” “No, I didn’t make it dirty,” the Sheep answered. “I didn’t put my feet into the water. I drink with my mouth and not with my feet. Look! My feet are not in the water.” “OK. Then it was last year. You put your feet into the water last year!” the Wolf shouted. “And you made the water dirty.” “But I am only four months old,” the Sheep said. “How could I put my feet into the river a year ago?” “If it was not you, then it was your brother or your father,” the Wolf shouted and jumped on the poor ( бедный ) Sheep. But the Sheep ran away. And the Wolf fell into the water.
Answer the questions Did the Wolf want to drink water ? Was the Wolf angry ? Did the Sheep make the water dirty ? Did the Sheep shout at the Wolf ? Was the Sheep brave? - No, he didn’t - Yes, he was - No, she didn’t - No, she didn’t - Yes, she was
The Wolf and the Sheep A Wolf saw a Sheep by a small river and wanted to eat him. He shouted, “I can’t drink this dirty water! It is very dirty! You have made ( сделал ) the water dirty. You put your dirty feet into the water!” “ No, I didn’t make it dirty,” the Sheep answered. “I didn’t put my feet into the water. I drink with my mouth and not with my feet. Look! My feet are not in the water.” “OK. Then it was last year. You put your feet into the water last year!” the Wolf shouted. “And you made the water dirty.” “But I am only four months old,” the Sheep said . “How could I put my feet into the river a year ago?” “If it was not you, then it was your brother or your father,” the Wolf shouted and jumped on the poor ( бедный ) Sheep. But the Sheep ran away. And the Wolf fell into the water.
Correct the sentences The Wolf drank the dirty water . The Sheep made the water dirty . The Wolf met the Sheep before . The Sheep came to the river a year ago . - The Wolf didn’t drink the dirty water. - The Sheep didn’t make the water dirty. - The Wolf didn’t meet the Sheep before. The Sheep didn’t come to the river a year ago.
Look at the pictures and tell a new happy ending to the fairy tale Use these words 1) ran away 2) ran after him 3) saw the hunters 4) shouted 5) help me, please 6) came and helped
Оцени свою работу 1) 2) 3)
Homework SB: Exercise 30, page 59 (learn by heart) Принести новогодние открытки (будем писать послания Деду Морозу)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок ФГОС на тему "Неправильные глаголы в прошедшем времени"
Тип урока: урок открытия новых знаний Тема урока: Неправильные глаголы в прошедшем времени (Irregular verbs in Past Simple) Цель: Научить распознавать неправильные глаголы в прошедшем ...
План-конспект к уроку "Мир моих фантазий. Неправильные глаголы в прошедшем времени" по ФГОС с использованием сингапурских структур для 4 класса по УМК М.З. Биболетовой "Enjoy English"
План-конспект урока состоит из следующих разделов:Тема урокаМетоды обученияОборудованиеЦелиЗадачиХод урока Презентация к этому уроку...
Урок русского языка во 2 классе с использованием сингапурской структуры обучения
Данный урок русского языка построен с использованмем сингапурской структуры обученмя....
Урок математики по теме: "Деление на 3" во 2 классе с использованием сингапурских структур
Урок по математике для 2 класса .Тема: "Деление на 3"...
Открытый урок по обучению грамоте (чтению) с использованием Сингапурских структур по теме: "Буква ю в начале слова и после гласных. Буква ю после согласных"
1В класс Учитель Каримова З.Р.Тема: «Буква ю в начале слова и после гласных. Буква ю после согласных »Цель: познакомить учащихся с новой йотированной буквой Ю ю, особенностями этой б...
Технологическая карта урока русского языка "Винительный падеж имён существительных" 3 класс с использованием сингапурских структур
Технологическая карта урока русского языка "Винительный падеж имён существительных" 3 класс с использованием сингапурских структур. Открытый урок по реализации PLC проекта (УМК "Перспек...
Открытый урок по русскому языку "Род глаголов в прошедшем времени" с применением элементов сингапурской методики
Открытый урок с применением элементов сонгапурской методики....