Открытый урок в 4 классе УМК БиболетоваМ.З, Денисенко О.А. Трубанёва Н.Н: Being Happy in the City and in the Country.
учебно-методическое пособие по иностранному языку (4 класс) по теме
Данный материал может использоваться для подготовки урока по теме"Being Happy in the City and in the Country" в 4 класса общеобразовательных школ.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
otkrytyy_urok.doc | 49.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Открытый урок в 4 классе УМК БиболетоваМ.З, Денисенко О.А. Трубанёва Н.Н:
Being Happy in the City and in the Country.
Цель урока: Формирование коммуникативной компетенции.
Задачи урока:
1.Поваторить с учащимися правила образования множественного числа существительных.
2. Развивать навыки у умения устной речи. Рассказывать о городе и селе, используя оборот There is/there are
3. Познакомить с произведением детского фольклора.Песня «Old McDonald has a farm».
Развивающие: развивать речевые способности учащихся, внимания, мышления, памяти и воображения.
Воспитательные: воспитывать личность, которая может представить свою культуру и познать иноязычную.
Ход урока:
1.Приветствие.
- Good morning, children.
- Good morning, teacher.
-Glad to see you!
-Glad to see you too.
- How are you?
- Fine, thank you. And you?
- I am all right, thank you.
-Girls, sit down, please.
-Boys, sit down please.
-Let’s start our lesson.
2.Речевая разминка.
What date is it today?
What day of the week is it today?
-What season is it now?
- Is it November now?
- Is it cold today?
- Is it rainy?
- Do you like rainy weather?
- What is your favourite season? Why?
So, look at the blackboard. You see two pictures here. Can you guess, what we will speak about?
- We will speak about the country and the city.(слайд №1,2)
3.Фонетическая зарядка:
Let”s Phonetic warming up
Слайд №3-12
4.Основная часть урока:
1. Повторение правил образования множественного числа имен существительных.
(презентация)
5 способов и слова исключения.
Now let’s do some exersices:
1.Match the words :Слайд № 14
2. Change to the plural as in the example:Cлайд №15
3. Circle the right word: Слайд №16
a)Change your papers and check your classmate. Listen to the speaker .If it is right-you’ll put TICK, if not-CROSS.
1.Four red apples/apple, a green apples/apple, an oranges/orange, five pears/pear, a plums/plum, seven strawberries/strawberry, three peaches/peach and one big bananas/banana! |
2. Five hot dogs/hot dog, ten sandwiches/sandwich, five pies/pie, eight sausages/sausage, nine sweets/sweet and one big cakes/cake! |
Are you tired? Let’s listen the song and do some exercises
Песня «Travel over the world»
3.You should divide all these words into 2 groups. I’ll read them.If these words are about the city-you’ll stand up. If these words are about the country-you’ll keep sitting.OK?
farms, a lot of cars, small houses, many cows, many horses, big gardens with apple trees, wide streets, a lot of people, long streets, new houses, sheep, tall houses, clean rivers, green hills and fields, small parks, short streets, big bridges.
Слайд № 17.
4.Now we’ll speak about the city and country.
Answer my guestions:
1.What can we see in the country?(слайд№ 18)
2.What can we see in the city?(слайд №19)
3.Answer my questios:
What can you say about the gardens (houses,rivers, bridges,streets) in the city, in the country?(ответить на вопросы с опорой).
5.Now tell me please about the place you live.(опоры слайд №26)
6. Old MC Donald has a farm.
Which animals has the farmer got?(слушаем песню)
7.Объяснение домашнего задания.
8.Подведение итогов, выставление отметок.
1.Four red apples/apple, a green apples/apple, an oranges/orange, five pears/pear, a plums/plum, seven strawberries/strawberry, three peaches/peach and one big bananas/banana!
2. Five hot dogs/hot dog, ten sandwiches/sandwich, five pies/pie, eight sausages/sausage, nine sweets/sweet and one big cakes/cake!
1.Four red apples/apple, a green apples/apple, an oranges/orange, five pears/pear, a plums/plum, seven strawberries/strawberry, three peaches/peach and one big bananas/banana!
2. Five hot dogs/hot dog, ten sandwiches/sandwich, five pies/pie, eight sausages/sausage, nine sweets/sweet and one big cakes/cake!
1.Four red apples/apple, a green apples/apple, an oranges/orange, five pears/pear, a plums/plum, seven strawberries/strawberry, three peaches/peach and one big bananas/banana!
2. Five hot dogs/hot dog, ten sandwiches/sandwich, five pies/pie, eight sausages/sausage, nine sweets/sweet and one big cakes/cake!
1.Four red apples/apple, a green apples/apple, an
oranges/orange, five pears/pear, a plums/plum, seven
strawberries/strawberry, three peaches/peach and one big
bananas/banana!
2. Five hot dogs/hot dog, ten sandwiches/sandwich, five
pies/pie, eight sausages/sausage, nine sweets/sweet and one big
cakes/cake!
1.Four red apples/apple, a green apples/apple, an
oranges/orange, five pears/pear, a plums/plum, seven
strawberries/strawberry, three peaches/peach and one big
bananas/banana!
2. Five hot dogs/hot dog, ten sandwiches/sandwich, five
pies/pie, eight sausages/sausage, nine sweets/sweet and one big
cakes/cake!
1.Four red apples/apple, a green apples/apple, an
oranges/orange, five pears/pear, a plums/plum, seven
strawberries/strawberry, three peaches/peach and one big
bananas/banana!
2. Five hot dogs/hot dog, ten sandwiches/sandwich, five
pies/pie, eight sausages/sausage, nine sweets/sweet and one big
cakes/cake!
1.Four red apples/apple, a green apples/apple, an
oranges/orange, five pears/pear, a plums/plum, seven
strawberries/strawberry, three peaches/peach and one big
bananas/banana!
2. Five hot dogs/hot dog, ten sandwiches/sandwich, five
pies/pie, eight sausages/sausage, nine sweets/sweet and one big
cakes/cake!
1.Four red apples/apple, a green apples/apple, an
oranges/orange, five pears/pear, a plums/plum, seven
strawberries/strawberry, three peaches/peach and one big
bananas/banana!
2. Five hot dogs/hot dog, ten sandwiches/sandwich, five
pies/pie, eight sausages/sausage, nine sweets/sweet and one big
cakes/cake!
1.Four red apples/apple, a green apples/apple, an oranges/orange, five pears/pear, a plums/plum, seven strawberries/strawberry, three peaches/peach and one big bananas/banana!
2. Five hot dogs/hot dog, ten sandwiches/sandwich, five pies/pie, eight sausages/sausage, nine sweets/sweet and one big cakes/cake!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытый урок 2 класса Интегрированный урок по русскому языку и окружающему миру
Программа обучения – Школа России. Тема: 1. Написание проверяемых и непроверяемых гласных в безударных слогах; 2. Углубление знаний о ж...
Методическая разработка - план-конспект урока "Being happy in the city and in the country" 4 класс
План-конспект урока: “Being happy in the city and in the country”Класс: 4УМК: «Enjoy English-4» (авторы М.З. Биболетова, О.А. Денисенко, Н.Н. Трубанева) )...
Открытый урок для класса комплекта: 1 кл. - "Заглавная буква Р", 3 кл. - "Путешествие по сказкам Пушкина (урок обобщения)"
Открытый урок...
Открытый урок "Времена года" УМК Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. "Enjoy English" 3 класс
План открытого урок "Времена года", презентация к уроку, раздаточный материал...
открытый урок 3 класс "Урок здоровья"
Тема урока: «Урок здоровья»Тип урока: урок совершенствования, закрепления и развития знаний умений и навыков:Тема раздела: «Happy green lessons»;Цели урока: ф...
открытый урок 2 класс "урок - проект"
открытый урок 2 класс...
Конспект открытого урока 1 класс, математика ("Школа России) Тема урока : Сложение и вычитание с числом 0.
Конспект открытого урока 1 класс, математика ("Школа России) Тема урока : Сложение и вычитание с числом 0. Входе урока, через практическую работу, обучающиеся приходят к правилам +/- 0Матери...