Рабочая программа "Литературное чтение на мокшанском языке"
рабочая программа по чтению (3 класс)
Предварительный просмотр:
МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
«МОРДОВСКО-ПОЛЯНСКАЯ ОСНОВНАЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА»
ЗУБОВО-ПОЛЯНСКОГО МУНИЦИПАЛЬНОГО РАЙОНА
РЕСПУБЛИКИ МОРДОВИЯ
Рассмотрено Согласовано Утверждаю на заседании ШМО Зам.директора по УР Директор школы
учителей начальных классов
Протокол №1 _______/Н.А.Левина ______/М.С.Поршунова
от_____________2019г.
Рабочая программа
по литературному чтению на мокшанском языке
3класс
Учитель:Криворотова Александра Николаевна
2019 - 2020 учебный год
ПОЯСНИТЕЛЬНАЙ ЗАПИСКАСЬ
(ингольдень валсь)
Рабочай учебнай программась мокшанскяй кялень урокненди тиф «Мокшень кялень и морафтомань программаттнень» коряс, 1-4 кл., 2001к.,(кемокстазе Мордовия Республикань Образованиянь министерствась);
Программать содержаниянц пяшкодемаса нолдавихть тевс : Келина А.М., Келин М.А. «Родной вал» 3-це классонь учебник, Саранск 2015. «Морафтомань и мокшень кялень урокт 3-це класса» (учительти пособия).
34ч (1 ч недяляти).
Школать инь эрявикс вешфксоц — тонафтомс шабатнень эльбятьксфтома морафтома и сёрмадома. Тя вешфксть пяшкодемаса оцю смузец мокшень кяльть, кона лезды тонафнихненди цебярьста содамс и рузонь кяльть, и лия предметтненьге.
3-це классть эса тядянь кяльть вельде пяшкотькшневихть тяфтама тонафнемань вешфксне:
— тонафтомс иттнень лац прянь вятема, шачема ширть, Отечествать кельгома;
— тонафтомс перьфпяльдень мазышить содама и шарьхкодема;
— максомс кеме содамошит мазыста корхтамаса, морафтомаса и эльбятьксфтома сёрмадомаса.
Содамс иттненди народоньконь эряфста:
— мокшетнень эряма койснон, унксснон;
— эсь эряма-ащема вастстост перьфпяльдень предметтнень (ошень, велень, ляень, вирень, пандонь, лотконь, вирь ужень, нармонень,жуватань и лия лепнень) лемдема;
— кудъётконь кядьготнень лемснон;
— щапнень и синь мазышиснон (мезьста и кода синь тиендезь);
— фольклорть (моротнень, ёфкснень, валмуворкснень, содама ёфкснень, налхксематнень);
— шабрань ломаттнень мархта соткснень.
Инголи моли сатфксне
Личностнайхне:
- шарьхкодемс мокшень кялть вастонц эряфса, фкя-фкянь ёткса корхтамста, перьфпяльдень ванфтомста
- маштомс кочкаф содамошитнень и сатфкснень нолямс школань и эрь шинь эряфса;
- касфтомс маштоматнень ялга и оцю мархта прянь вятема; шабрань ломаттнень мархта сотксонь кирдема:
- содамс иттненди народоньконь эряфста: мокшетнень эряма койснон, унксснон.
Метапредметнайхне:
- шарьхкодевиста марямс кайги мокшень кяльть;
- маштомс азома вайгялькснень, слокнень, валхнень, валрисьмонь кочкама;
- матомс кизефксонь лангс максома кувака и нюрьхкяня каршек вал;
-маштома эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста;
- маштомс учительть мархта, ськамост максомс анализ и оценка тиф заданиятненди;
- маштомс корхтама мокшень кяльса.
Предметнайхне:
- морафтома валть марнек, сака валть –слогонь-слогонь;
- валть эса ударениять путома;
- валрисьмоть потмоса арьсемань канды инь эрявикс валхнень вайгяльса няфтема;
- валрисьмоть песа интонациять вятема;
- валрисьмоса эрявикс вастс лотксемань тиема;
- маштомс учительть морафтоманци азондоманц, а станя жа эсь ялгаснон морафтомаснон и азондомаснон кулхцондома;
- устна и сёрмадозь ответонь максома фкя темать коряс путф кизефксонь лангс;
- аф оцю статьянь пяльксонди лемонь максома;
- эсь налхксемань и тевонь колга азксонь арьсема;
Содамошитне и маштоматне кизоть песа
Колмоце классонь ученикненди эряви маштомс:
- лувома целай валонь;
- мумс текста основной мыслять;
- тиемс характеристика произведениянь геройхненди;
- маштомс рисовандама словеснай рисунка;
- матомс выразительнайста лувома;
- шарьхкодема текстть содержаниянц;
- путомс азксти кизефкст;
- кувакаста и нюрьхкяняста азксонь азондома;
- маштомс учительть мархта, ськамостётафтомс рузонь кяльс; максомс анализ и оценка тиф заданиятни.
Рабочай программать содержанияц
3 це классонь программаса морафтома материалсь явондови тяфтаня:
1. Темань коряс морафтоманди кочкаф произведениятне.
2. Класса и аф класса морафтомась.
Программаса кочкаф произведениятнень вельде тонафнихненди максовихть содамошит перьфпяльдень эряфть, шачема ширть, Родинать, оцюфнень и иттнень тевснон и эряфснон колга, перьфпяльса и эряфса апак лотксек полафткснень колга и стак тов. Тянь инкса программаса морафтомань материалсь эрь классти максф темань коряс. Тематнень эса: морафтомс и наизусть тонафнемс произведеният, вешфкстморафтомань навыкнень, текстонь коряс работать и произведениянь виттнень содамоснон колга.
Морафтомань урокса тонафтыти эряви кирдемс мяльса ся, штоба иттне цебярьста шарьхкоделезь морафтови материалть. Аньцек эста сонь (морафтф материалть) шарьхкодеманц вельде касфтови выразительнайста и эрязста . Программаса оцю мяль шарфтови цебярьста морафтомать лангс
Тематическяй планированиясь
№ | Тематне | Часттне |
1 | Школань тефне. | 4 |
2 | Ошса или велеса-пара ялгань келеса. | 3 |
3 | Пара, кда лама раднядот. | 3 |
4 | Вирень морот, ёфкст и азкст. | 3 |
5 | Касонттама, ёниятама. | 3 |
6 | Толгав ялганьке. | 3 |
7 | Мезе няенттяма перьфпяльденк. | 3 |
8 | Идень мяльхне эряфть колга. | 3 |
9 | Минь кельгома праздниконьке. | 5 |
10 | Кельгсаськ кизоть сембе пингонзон. | 4 |
Итого: | 34 |
Календарно-тематическяй планированиясь
№ | Урокть темац | Максф часттне | Урокть типоц | Урокса тонафнихнень тевсна | Ётафтомань шитне | ||||||
План. | Факт. | ||||||||||
Школань тефне 4 частт. | |||||||||||
1. | Учихть зсонт книгатне. Ю.Азрапкин | 1 ч. | комбинированнай | Кулхцондомс тонафневи произведениять содержаниянц.Оценкань максомась лувити. Вятемс диалог: шарьхкодемс кизефксонь максыть. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Ванондомс:картинкать. Картинкать смузец произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста.Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти.. | Сентябрь 1нед. | ||||||
2. | Пусма панчф. Я. Пинясовонь коряс | 1 ч. | комбинированнай | 2нед. | |||||||
3. | Оценкат «Утюг» ошста Н.Голенковонь коряс | 1 ч. | комбинированнай | ||||||||
3нед. | |||||||||||
4. | Муворуван.В.Лаксаева | 1 ч. | комбинированнай | 4нед. | |||||||
Ошса или велеса-пара ялгань келеса 3 частт. | |||||||||||
5. | Идень лезкс. В.Мишанина | 1 ч. | комбинированнай | Маряма и шарьхкодема текстть лувомда меле. Маштома эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс | Октябрь 1нед. | ||||||
6. | Кие кинь обжазе. И. Березин | 1 ч. | комбинированнай | 2нед. | |||||||
7. | Лидань лезксоц.Я Пинясов | 1 ч. | комбинированнай | 3нед. | |||||||
Пара, кда лама раднят 3 частт. | |||||||||||
8. | Тядянцты. П.Вельматов | 1 ч. | комбинированнай | интонациянь вятема лувомста. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Наизусть азондома стихотворнай текст.Мушендома эльбятькснень маштома синь петнемост.Максома оценка тонафни ялгатненди. | 4нед. | ||||||
9. | Бабазе. А.Кудашкин | 1 ч. | комбинированнай | Ноябрь 2 нед | |||||||
10. | Пидеф лофца. Н.Живайкина | 1 ч. | комбинированнай | 3нед | |||||||
Вирень морот, ёфкст и азкст 3частт. | |||||||||||
11. | Эрьготкшнесь. А.Тяпаев | 1 ч. | комбинированнай | Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Кулхцондомс тонафневи произведениять содержаниянц.Оценкань максомась лувити. Вятемс диалог: шарьхкодемс кизефксонь максыть | 4нед. | ||||||
12. | Унжань ресторан. М.Сайгин | 1 ч. | комбинированнай | Декабрь1нед. | |||||||
13. | Вай, менельсь прай. Ёфкс | 1 ч. | комбинированнай | 2нед. | |||||||
| Касонттама, ёниятама 3частт. |
| |||||||||
14. | Лездсь. В.Родькин | 1 ч. | комбинированнай | Эсь пачкаст лувома: няфтемс текста пялькснень, максомс каршек вал кизефкснень ланс. Маштома текстть лемонц коряс азксть содержаниянц содама. | 3нед. | ||||||
15. | Лапама. Н.Живайкина | 1 ч. | комбинированнай | 4нед. | |||||||
16. | Кода Нумолов Михалсь Тячи парашютса валгсь. | 1 ч. | комбинированнай | Январь2нед. | |||||||
Толгав ялганьке 3частт. | |||||||||||
17. | Валерать псьмароц. П.Вельматов | 1 ч. | комбинированнай | Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Кулхцондомс тонафневи произведениять содержаниянц.Оценкань максомась лувити. Вятемс диалог: шарьхкодемс кизефксонь максыть | 3нед. | ||||||
4нед. | |||||||||||
18. | Пеетькс. М. Малькина | 1 ч. | комбинированнай | ||||||||
19. | Мес сялондсть нармоттне. М. Сайгин | 1 ч. | комбинированнай | Февраль 1нед . | |||||||
Мезе няенттяма перьфпяльденк 3частт. | |||||||||||
20. | Паргу келу. И.Кудашкин | 1 ч. | комбинированнай | 2нед | |||||||
21. | Перьфпяльть тяштенза. Я.Пинясов | 1 ч. | комбинированнай | 3нед | |||||||
22. | Вельмов лихтибря. Н.Зотова | 1 ч. | комбинированнай | 4нед. | |||||||
Идень мяльхне эряфть колга 3частт. | |||||||||||
23. | Шачема крайнязе. С.Канайкина Сёксеть самац. И.Видясова | 1 ч. | комбинированнай | Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. | Март 1нед. | ||||||
24. | Сялондсть урокса. И.Щукина Мокшень кялезе. К.Костькина | 1 ч. | комбинированнай | 2нед. | |||||||
25. | Цёранясь и нармоттне. В.Шлаев | 1 ч. | комбинированнай | 3нед. | |||||||
Минь кельгома праздниконьке 4 частт |
26. | Од кизонь кузня. А.Кудашкин | 1 ч. | комбинированнай | Ванондомс картинкать. Картинкать смузец произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста | Апрель 1нед | |||
27. | Алёшань заставац. А.Косов | 1 ч. | комбинированнай | 2нед. | ||||
28. | Сембодонга мазыняй. С.Кинякин | 1 ч. | комбинированнай | 3нед. | ||||
29. | Няйса модать. Ю.Гагарин | 1 ч. | комбинированнай | 4нед. | ||||
30. | Сяськомань шись. Пяк кельгсаськ и учсесаськ. | 1ч | комбинированнай | |||||
Киза, киза, кодама тон мазыят! 4частт. | ||||||||
31. | Тунда. А.Ежов | 1 ч. | комбинированнай | Эсь пачкаст лувома: няфтемс текста пялькснень, максомс каршек вал кизефкснень ланс. Маштома текстть лемонц коряс азксть содержаниянц содама. | Май 1нед. | |||
32. | Тимань эшиняц. Т.Долгаева | 1 ч. | комбинированнай | 2нед. | ||||
33. | Кода мешнень васькафтыне. Г.Пинясов | 1 ч. | комбинированнай | 3нед. | ||||
34. | Тага сёксе. Ф.Костяйкин | 1 ч. | комбинированнай | 4нед. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа по предмету "Мокшанский язык"
Рабочая программа по мокшанскому языку составлена на основе федерального компонента государственного стандарта среднего (полного) общего образования на базовом уровне, на основании примерной программы...
Рабочая программа по предмету "Мокшанский язык"
Цели и образовательные результаты программы представлены на нескольких уровнях — метапредметном, личностном и предметном....
Рабочая программа по предмету "Мокшанский язык"
Цели и образовательные результаты программы представлены на нескольких уровнях — метапредметном, личностном и предметном....
Рабочая программа по мокшанскому языку в 3 классе
Рабочие программы для начальных классов...
Рабочая программа по мокшанскому языку в 4 классе
Рабочая программа по мокшанскому языку в 4 классе составлена на основе федерального государственного образовательного стандарта среднего (полного) общего образования на базовом уровне,на очновании при...
Викторина на мокшанском языке "Мокшень кялень содайхне"("Знатоки мокшанского языка")
Материал подготовлен в рамках месячника родног языка для учащихся 3 и 4 классов....
Рабочая программа чтение на род. языке
Рабочая программа чтение на род. языке...