Досвидание детский сад
материал
Предварительный просмотр:
«Байырлыг садигим» байырлалынын сценарийи.
Киржикчилери:
Башкарыкчы
Уруглар
Дерилгези: байырлалга дууштур зал иштин каастап каан турар. «До свидания, детский сад!» деп состерни бижээш азып каан. Уруглар каас чараш кеттинген келир.
Ажыглаар чуулдер: флешка, микрофон, аппарат,
Байырлалдын чорудуу: Байырлыг аялга-билебашкарыкчылар кирип келир.
Башкарыкчы 1:
Экии, хундулуг ада-иелер! Бо хун бисте оорунчуг хун болуп турар. Бо мындыг чараш кайгамчыктыг хунде бис садиктен доозуп унер уругларывысты удеп чедип келген бис.
Сегодня волнение сдержать невозможно,
Последний наш праздник в детском саду.
На сердце у всех тепло и тревожно,
Ведь выросли дети, в школу идут.
Ах, как нелегко расставаться нам с ними,
И их из-под крылышка в свет выпускать
Мы стали родными,
Мы стали друзьями,
И лучше их, кажется не отыскать.
Башкарыкчы 2
Энерелдиг башкыларга
Эргим ынак ада-ие
Чаптанчыг чаш ажы-толге
Чалбырааштыг изиг байыр!
Каш чылдар караннайнып эрте берген
Карак-ла бор ооренир уе келген.
Ам бо хунде ыры-шулук, танцы-самныг
Оорувусту школаже удээр-дир бис!
Бо чылын бистин садиивистен 8 уруг доозуп унер. 3 оол, 5 уруг. Уруглар 5 чылдын дургузунда садиктээш, ам школаже кирер деп белеткенип турарлар. Уругларнын мурнунда ам-даа белен эвес орук уламчылаар, ынчангаш уругларга бо хун уттундурбас артып калыр кылдыр ойнап хоглеп алырын кузевишаан келир уеги бирги классчыларывысты адыш часкап уткуп алыылынар.
(«Красивый вход» ургулар танцылап унер, полукруг кылдыр туруп алырлар).
Башкарыкчы: Эргим уруглар! Бо хун онзагай болгаш оорунчуг байырлал силерге уттундурбас артып калыр хун «Доозукчунун хуну». Школа дээрге билиглер ораны, удавас силер школаже бирги базымынар базар силер, ынчангаш силер «Чечек» аттыг садиктин 2022 чылдын доозукчулары-дыр силер. Бо хун ойнап хоглеп, удуп-чемненип оскен садиинерден байырлажыры-биле башкыларынар, ада-иелеринер шупту чыглып келген силерни удеп турарлары бо-дур. Ам ада-иелеривиске, башкыларывыска, садиктин ажылдакчыларынга четтиргенивис илередип ыры-шулуувусту бараалгадып берээлинер.
Шупту: Час прощанья с детским садом
Для нас для всех настал,
Начинаем, начинаем
Наш дошкольный бал! (шупту)
Шулук «До свиданья детский сад»
Праздник не простой у нас, 2. Этот праздник наш веселый
Он бывает только раз, Потому что, скоро в школу
И сегодня в детский сад Только жаль, прощаться надо
Гости к нам не зря спешат. Нам с любимым детским садом
Здесь дружили, мы играли, Этот праздник – день прощанья!
Буквы первые узнали, Грустный и веселый.
Незаметно подрастали Детский сад наш, досвиданья!
И совсем большими стали. Здравствуй, здравствуй школа
Аюш Арыяа
Досвиданья детский сад Самый лучший праздник
Все ребята говорят Грустный и веселый
Никогда мы незабудем Нас сегодня детский сад
Наш любимы детский сал Провожает в школу,
Виолетта Самба
Детский сад, детский сад Школа ам хулээп алыр
Почему так говорят? Улам кызып ооренир бис
Потому что, дружно в нем 4-тер болгаш 5-тер
Мы одной семьей растем! Торелдеривис болзун
Сорунза,,
Я люблю свой детский сад
В нем полным-полно ребят.
Может сто их, может двести
Хорошо когда мы вместе!
Альбина
Учим мы стихи и песни
В нашей группе дошоклят!
Места нет для нас чудесней
Чем любимый детский сад!
Песня «В сентябре звонок веселый»
Башкарыкчы: Уруглар. Силерни чугле ада-иелеринер, башкыларынар эвес, а кады садиктеп турган эштеринер база школаже удеп чедип келгеннер. Ортумак болуктун уругларын адыш часкап уткуп алыылынар.
(Ортумак болуктун уруглары «топ-топ топает малыш» деп ырынын аялгазы-биле кирип кээрлер).
Алина: , Милан
Ооренир харын четпес, Мы вам чуть-чуть завидуем,
Ойу кээрге баар сен дижип Вы школьники почти
Оорум мени каапкаштын, И от души желаем
Ооренип чоруур деп тур Вам доброго пути!
Экер: Соруг-оол
Кады ойнап хоглээр эжин Мы детский сад ходили
Канчап кааксай бергеннерил Просторный светлый дом
Сумка болгаш кыдыраажым Где каждый уголок
Шупту белен кады баар мен. Нам дорог и знаком
Чейнеш
Ортемчейнин дээдизи
Ооредилге эртем болур
Биче чаштан эгелээштин
Билигдиве чуткуур херек!
Песня «Мы хотим поздравить вас»
,,Башкарыкчы: Уруглар, садикке турган уенерден бээр бис мында кижилернин эн-не эки талалары синген хуулгаазын чечек тарып олуртуп алган бис. Ол чечек силерни бугу назынынарда чуртталгаже чараш шын орукту изеп бээр. Ол чечек 7 салбактыг.
Оорушкунун салбаа
Хундулээчел чоруктун салбаа
Кадыкшылдын салбаа
Найыралдын салбаа
Билиглернин салбаа
Оорушкунун салбаа
Дидим чоруктун салбаа
(Башкы чечекти уштуп эккээр, а чечектин чугле ортузу артып калган болур.
Башкарыкчы: Чечектин шупту салбактары хадый берген ышкажыл уруглар. Бис ам чечээвистин салбактарын эгидип алыр болзувусса эки.
Башкарыкчы: Чашкы уе – дээрге тоол ораны дыр. Силер чаштар бис улуг улус безин тоолдарга ынак бис ынчангаш тоолдарнын мадырларын байырлалывысче чалап алыр бис бе уруглар? Кыйгырыптаалынар.
Уруглар: Ийе.
Башкарыкчы: Кыйгырыптаалынар. Тоолдар, тоолдар кайда силер! Дурген биске коступ келинер!
(Арлекин коступ келир чечектин ийи лепестогун тудуп алган).
Башкарыкчы: Экии, Пьеро! Кандыг кончуг эки чоор биске чечектин ийи салбаан эккеп берген силер.
Арлекин: Адыр, далашпанар силерден айтырыглар салыр мен шын тывар болзунарза алыр силер.
Башкарыкчы: биске чечектин салбаа херек чуну кузээр дир сен кууседип бээр бис.
Арлекин:
Алфавиттин эге ужуу (А)
Чурттап турар суурунар ады? (Шуй)
Кожуунувус ады?
Адын чуу деп ужуктен эгелээнил?
Суурувуста кудумчулар ады?
1 ге 1 ни кадарга?...
Арлекин: Эр хейлер? Угаанныг уруглар дыр силер. Ынчангаш силерге чечээнернин Оорушкунун, хундулээчел чоруктун салбаан берип тур мен школага эки ооренир силер уруглар.
(Арлекин унуп чоруй баар).
Башкарыкчы: Угаанывыс биле чечээвистин ийи салбаан тып алдывыс. Ам улаштыр дилеп чоруптаалынар.
(Шапокляк музыказы-биле кирип кээр).
Шапокляк: Экии тенекпейлер. Ынак кырган аванарны танып тур силер бе? Ийе ийе Шапокляк тыр мен, а силер мында чуну кылып тур силер?
Башкарыкчы: Бис мында уругларны школаже удеп тур бис.
Шапокляк: Бо бичии уругларны бе?(кайгап каар).
Башкарыкчы: Ол чуу дээрин ол Шапокляк эки кичээнгейлиг кор бо дээрге езулуг школачылар дыр.
Шапокляк: А чуу оон школага барып ооренир силер бе ? Мен багай кырган аванар орук кежип шыдавас мен орук кежеринге дузалажып корунерем уруглар. оон силерге чечээнернин 2 лепестогун бээр мен.
Светофорнун 3 онун айтырар. Орук кежер дурумнерни айтырар.
Шапокляк: Эр-хейлер силер шуптузун билир дир силер уруглар. Ам орукту кежип билир мен амырадым. Кан-кадык болурунун база найыралдын салбаан ап алынар. (бериптер)
Башкарыкчы: Эр-хейлер уруглар силернин дузанар-биле чечектин 4 салбаан эгидип алдывыс.
(Дюймовочка кирип кээр)
Дюймовочка: Экии уруглар, мен чечекте чурттап турар бичи уруг Дюймовочка дыр мен. Эртен эрте тургаштын чечектерим суггарар мен долгандыр каас чараш чечектер ковудезин.
Башкарыкчы: дыка ла чараш каас чараш тыр сен Дюймовочка, а бистин Цветик-Семицветик чечээвистин салбактарын шуптузун хадыдып апарган кайыын дилээрин билбейн тур бис чугле 4 салбак тып алдывыс дузадан кадып кор.
Дюймовочка: Садикке чуну даа ооренип алган болгай силер. Пластилин биле дурзулер кылып, чуруттунуп, санап бижип дээш. Ам силер менээ чараш талантынар бараалгадып, мээн салган айтырыгларымга харыылаптар болзунарза чечээнернин ийи салбаан тыварынга дузалажыр мен.!
Тыва дылдын алфавидинде каш ужук барыл?
Ажык ужуктер каш?
Кажан аксывыс-биле чугаалап турувуста чуу болурул?(ун)
А кыдыраашка бижип турувуста (ужук)
Ужуктерни кожуптаргы чуу унуп келир(слог)
Слогтарны кожуптарга (сос)
Состерни кожуптарга (домак)
Танцы оолдар «Крутые ребята»
Дюймовочка: Дыка-ла угаанныг уруглар-дыр силер. Чараш чеди оннун чечээнернин 2 салбаан эгидип берейн Билиглернин болгаш оорушкунун салбактары. Хой-хой чырык эки кузелдерни силерге кузедим уруглар.(лепестокту бээр).
Башкарыкчы: Четтирдивис чараш Дюймовочка. Арткан лепестокту кайыын дилээр улус боор бис уруглар.
Дюймовочка: Кроттардан айтырып корунерем уруглар. Улуг унгурунде чуну да шыгжап алган Кроттар. Чечектин салбаан корген бооп чадавас.
(Крот кирип кээр)
Крот: Эй, уруглар! Мен крот дыр мен. Чырык хун шоолуг корбес унгурде чурттап турар мен. Крутой бис деп билир бис. Хунзедир ле сан санап кээр бис кончуг чай чок бисти чуге дувуреттинер.
Башкарыкчы: Бис чараш хуулгаазын чечектеривистин салбактарын чидирип алган силерден дуза дилеп чор бис. Кроттарнын санын санажып бээр бис бе уруглар? Оон биске черле дузалажырлар боор.
Уруглар: Ийе.
(Математиктиг бодалгалар тыпсыр, 1 лепестокту бээр.
(Бодалгалыг тывызыктар тыптырар).
5каарган будукка Дагаа 2 оолдарлыг
Медээжок-ла хуралдаан Даады-ла кады чоруур
Анаа катчып 2 каарган 6 чуурга кажаазында
Артынга кээп хонуп ап-тыр Ам-на частыр чыгай берге
Чеже каарган хуралдаанын Олар частып келир болза
Че-ве оолдар бодаптынар.(7) Оолдары чеже боорул?(8)
Хоолбекке 8 одурек Чечен-оол деп бичии оолчук
Оор-онер эштип чораан. Чеди буру чыып алган
6 эжи ырай бээрге, Анаа немей база 3-ту
Артканнары артып калган. Ачытызы чыып берген.
Холге чеже одуректер Чечен-оолдун бурулери
Эштип артып калганнарыл?)2) Чеже боор-дур сананарам. (10).
Крот: Ат болган угаанныг уруглар дыр силер ынчангаш силерге бир салбак бээр мен. Билиглернин болгаш хулумзуругнун.
Кроттар санын санап уне бээр.)
Башкарыкчы: Четтирдивис хундулуг Крот.(музыка ырлай бээр).
Башкарыкчы: Чечээвистин салбактарын шуптузун чыып алдывыс уруглар, ам силерни ооредилгенин делгем оруунче удеп каар дыр бис.
Оорушкунун салбаа
Хундулээчел чоруктун салбаа
Кан-кадык болурунун салбаа
Найыралдын салбаа
Билиглернин салбаа
Хулумзуругнун салбаа
Дидим чоруктун салбаа
Бо хуулгаазын чечектин дузазы биле кузелдеринер кызымаккай болур болзунарза боду чайгаар ла будуп чоруур.
Башкарыкчы: Мээн силерни школаже удээр шупту чуулдерим белен ам чугле силернин авалынардан силерни удээринге белен бе айтырып коор бис бе?
- Кым кежээ будильникти ажылдадып каарыл?
- Садикче уругалрны кым чедирерил?
- Эртенгинин 6 шакта кым турарыл?
- Эртенги чемни кым кылып бээрил?
- 1-ги классчынын сумказын кым белеткеп бээрил?
- Оореникчи ….
Башкарыкчы: Ынчангаш ажылдын кол кезиин аваларывыс кылып турар ышкажыл уруглар ынчангаштын аваларывыска танцылап берээлинер.
(Испанский танец уруглар)
Башкарыкчы: Уругларынар силерге четтиргенин илередип танцылап берди авалар, ам силер 1-ги классчы уругларынарга дангырак бээр силер.
Аваларнын дангыраа.
Башкарыкчы: Садиктин ажылдакчыларынга четтиргенивис илередип шулуктеп берээлинер, уруглар.
Эргелекчи ажылы Азарганчыг бичии чашты
Эмин эртир берге Авазы дег ажаап карактаар
Ынчалза-даа ажылынга Амыр-дыжын уттуп алыр
Ынаныштыг башкывыс Аажок ынак башкыларывыс.
Чыргал Римма Михайловнага
Чедиишкиннер кузеп тур бис.
Виолетта Арыяа
Арат чоннун ажы-толунун Хулумзуруу чайнап турар
Кадыын камнаар, эмнээр-даа Хундуткелдиг няняларывыс
Кайгамчыктыг эмчивиске Арыг-силиг, кежээ боорун
Чедиишкиннер кузээр-дир бис. Хуннун биске чагып келген
Ынчангаштын няняларга
Ынак болган уруглар бис.
Альбина
Ажыл-агый удурткулаар Дангаар эртен дъуште кежээ
Аъш-чемни ундургулээр Таан чаагай чемнер кылыр
Ажылгыр-даа, шалыпкын-даа Эрес кежээ поварларывыска
Аржаан Семис-ооловнага Хуннун биске амданныг чем
Аас-кежик чедиишкиннер кузээр-дир бис. Кылганы дээш четтирдивис.
Аюжана Севил
Хирге чамга бораштырбас Бичии чаштар донмазын дээш
Чоорган хавы аржыылдар чуур Кочегарын одагылаар
Чогум черле кылбазы чок Кончуг эрес шудургулар
Бегзиевна башкывыска Кочегаристерге
Четтиргенивис илереттивис Алдар атты кузээлинер.
Башкарыкчы: Ам бээр кичээнгейлиг корунер, уруглар. (Демдектер коргузер 4-5).
Бо дээрге силернин школага алыр демдектеринер-дир. Ам силер бичии доозукчулар «школага эки ооренир мен» деп дангырак бээр силер. Мени оттунуп катаптаар силер.
Школага оорени бергеш башкыларым созун дыннаар мен.
Кичээлден озалдавас мен. Эки оореникчи болур мен.
Ооренир, ооренир база катап ооренир. (уруглар чугаалаар).
Шулук шупту
«Ооренир школа баар Санап, чуруп, бижип-даа
Ойунер ам келген»- деп, Чанчыккан бис билир бис
Садиктин башкылар Ыры-шоорга самга-даа
Чагып сургап удеп тур. Ынайывыстан ынак бис.
Ада-ие база бар Чагыынарны утпас бис
Амыравас аргажок Садиивис байырлыг!
Каастап шимээн орээлде Эртемнерни шингээдип,
Каткы-хог-даа узук чок Эчизинге чедер бис!
Ыры «А на горку и качели»
Вальс «Прощальный вальс».
Башкарыкчы: Мынчалдыр бистин байырлалывыс тончузунде келди уруглар. Садикке силер 5 чылдын дургузунда хой-ле чараш солун чуулдерни ооренип алган силер. Билиинерни моон-даа сонгаар кошкатпайн улаштыр школага дыннангыр, эки ооренир уруглар болурунарны кузээр-дир бис. Уруглар силернин мындыг чараш онзагай байырлалынарда база бир хуулгаазын маадырлар силерге байыр чедирер дээш аалдап келген-дир чалап алыр бис бе? (Эжик соктааш Маша кирип келир)
Дипломнар грамоталар тыпсыр. Шайлаашкын.
00
Ада –иелерге дангырак
Бис Бай-Тайга кожууннун «Чечек» уруглар садынын 2018 чылдын доозукчуларынын ада-иелери уругларывысты «Чечек» уруглар садынын башкыларындан хулээп ап школаже кииреринге белен бис деп дангыраавысты берип тур бис.
- Удавас школа кирер уруумга ооренирде кедер форманын, сумканын эн-не чаражын садып бээр мен.
- Уругларывыстын ооредилгезинге , онаалгазын кылырынга дузалажыр мен. Херек бергедей берзе бодум-даа болза будуу кыла шааптар мен.
- Номнарын 1-ги классче кирген соонда улеп бээрге-ле ол-ла хун дораазы-биле даштап бээр мен.
- Номнарны арыг-силиг эдилээрин хулээнип тур мен.
- Школаже хирлиг идик-хептиг, дыргактары узун чоргуспас мен.
- Уруумну кичээлден чангыс-даа хун озалдатпас мен.
- Уруум багай демдек алырга-даа ажынып хорадавас мен, чугле беш демдек алыр кылдыр уруумга дузалажыр мен.
- Эртен эрте тура халааш эн-не амданныг чемни кылгаш чемгергеш школаже чортур мен. Аш ижинниг кажан-даа школаже чоргуспас мен.
- Уруумнун чедиишкиннеринге денге кады ооруур мен.
- Ойнап оскен садиин, башкыларын, эш-оорун утпас сен деп чагып сургап чоруур мен.
- Кандыг-даа чай чок берге уе таваржы берзе 1 дугаар черге уруумну салып алыр мен, оон соонда оске чуулдер.
Ынчангаш садиктин Башкыларынын, ажылдакчыларынын, ада-иелеринин, уругларынын мурнунга дангыраамны берип, 100% кууседир мен деп аксы созум берип тур мен.
Хулээп алган ада-ие: Иргит Чарынчык Вячеславовичтин авазы
Иргит Анай-Хаак Семеновна
_______ ________
подпись дата
Хулээткен башкылары:_______/Салчак О.О./
______/Чыргал А.М./
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Авторская образовательная программа "Специальное фортепиано" для детских школ искусств, центров детского творчества
Дана программа является результатом многолетней работы по специальности «Специальное фортепиано», попыткой скорректировать и дополнить типовую программу в соответствии с новыми требованиями, которые д...
Авторская образовательная программа «Аккомпанемент» для детских школ искусств,центров детского творчества
Аккомпанемент- одна из составляющих комплексного подхода в воспитании юного музыканта. Уроки аккомпанемента позволяют приобрести новые исполнительские навыки, расширить репертуарные рамки, поз...
Авторская образовательная программа дополнительного образования «Фортепианный ансамбль» для детских школ искусств,центров детского творчества.
Предполагаемая программа направлена на формирование и развитие навыков коллективного инструментального /фортепианного/ музицирования. Коллективное инструментальное музи...
«Методика развития базовых музыкальных способностей ребенка в процессе занятий детского фольклорного ансамбля (на примере детского фольклорного ансамбля «Рябинушка»)»
развитие певческих навыков...
Логопедам о детском аутизме (F84.0). Дифференциальная диагностика речевых расстройств при детском аутизме от специфических речевых нарушений и других сходных состояний.
Выполнено логопедом Проскуриной М.А. для логопедов окружного методического объединения детской логопедии системы здравоохранения ВАО г. Москвы. Составлено по пособию для медицинских ВУЗов Самохв...
Социализация воспитанников в условиях детского дома. Доклад Серовой И.Е., заместителя директора по УВР ГКОУВО "Муромский детский дом № 2"
Введение.Данный реферат посвящен достаточно сложной проблеме: определению отличительных особенностей социализации детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей, воспитывающихся в образовател...
Детский СОБР (Детский Сетевой Образовательный Ресурс) как средство формирования информационной компетенции учащихся
Широкий выбор программного обеспечения и новых информационных технологий даёт возможность учителю обеспечить высокий уровень преподавания, развить творческий потенциал ребёнка, форми...