саха тылыгар 5 кылааска рабочай программа
календарно-тематическое планирование (5 класс)

Атастырова Сардаана Митрофановна

саха тылыгар 5 кылааска үөрэх дьылыгар толору календарнай-тематическай былаан

Скачать:


Предварительный просмотр:

C:\Users\Сардана Митрофановна\Desktop\РП КТП родн лит\саха лит 5 кл.JPG

ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА

Общая характеристика учебного предмета

В соответствии с подпунктом 5.2 пункта 1 статьи 29 Закона Российской Федерации «Об образовании» в республике создана образовательная система «Якутская школа», обеспечивающая реализацию Федерального государственного образовательного стандарта с учетом региональных, национальных и этнокультурных особенностей, образовательных потребностей и запросов обучающихся («Федеральный государственный образовательный стандарт в якутской школе» принят в 2011 г.). Формирование личности как носителя ценностей и традиций своего народа, содействие ее развитию — основополагающая задача образовательной системы «Якутская школа», которая включает в себя изучение языка, литературы и культуры, основанное на принципе включения обучающихся в родную этнокультурную среду.

«Саха литературата» (Якутская литература) как учебный предмет

Примерная образовательная программа «Саха литература» (Якутская литература) для 5—9 классов общеобразовательных школ с якутским (родным) языком обучения разработана на основе традиций российского и национального литературного образования, обеспечивает преемственность изучения учебного предмета с начального на основное общее образование, определяет стратегию обучения, воспитания и развития обучающихся в соответствии с целями, определенными ФГОС, построена на единой методической и дидактической основе с учетом психолого-педагогических особенностей восприятия художественной литературы учащимися.

В духовном становлении личности, несомненно, родником, первоисточником является родная   литература — духовное сокровище родного народа, его эстетическая и этическая ценность.  Только тот человек, который овладел способностями эстетического восприятия произведений искусства слова на родном языке, приобретает возможность духовного познания иноязычной литературы. Поэтому формирование у  школьников  навыков  творческого  чтения,  личностно  значимого  освоения  произведений  родной  литературы   приобретает  первостепенную  значимость.  

В концентре образовательных задач программы — формирование способности творческого чтения, умений мыслить образами, осознать внутренний мир художественного образа. Стремление к овладению способностями творческого чтения обусловливает развитие у учащихся навыков устной и письменной речи, аналитических умений и раскрытие их интеллектуальных, творческих возможностей.

В примерной образовательной программе представлены содержание и последовательность изучения разделов учебного предмета, примерное распределение учебных часов по темам; определены основные дидактические посылы достижения учащимися личностных, предметных, метапредметных результатов обучения.

Сегодня во главу угла образования ставятся общечеловеческие ценности, человеколюбие, духовность. В связи с этим как особый вид учебной деятельности выступает ценностно-смысловая коммуникация, в которой доминирует не познание предметов, а рефлексия как механизм воспитания и образования подрастающего поколения, что предполагает необходимость принципиального изменения  взаимоотношений  растущего человека и содержания,  которое он усваивает в школе. Вот почему одной из важнейших задач литературного  образования сегодня  выступает не усвоение информации, а познание человека, системы ценностей, познание самого себя, своего места  в современном динамическом мире.

Познание человека, жизни, самого себя возможно через установление духовных связей между автором и читателем. Искусство слова по своей природе диалогично, что предоставляет возможность общения с художественными гениями всех времен и эпох, при этом между писателем и читателем устанавливается духовная связь, способная   воистину одухотворить, возвысить растущего человека.  В сложном психологическом процессе взаимодействия автора и читателя доминирующую роль несет чувственное   восприятие, основанное на ощущениях, способное приводить в движение духовные силы читателя, его творческие возможности, базирующиеся на таких психических процессах, как воображение, сопереживание, эмоциональная и образная память, мышление.    

В связи с такой постановкой проблемы изучения родной литературы в Программе акцентируется приоритет духовно-нравственной ценности художественной литературы в образовании и воспитании школьника в духе единства народов России. Главная отличительная особенность программы заключается в стремлении формировать умение соотносить нравственные, духовные ценности родной литературы и литератур народов РФ. Становление творчески мыслящей, духовной личности россиянина возможно через освоение высоких духовно-нравственных ценностей родного народа в контексте выявления единства с истинными народными воззрениями литератур народов РФ. В этом процессе доминантное значение придается дидактике диалога культур (литератур) как формирующей гражданскую, этнокультурную идентичность растущего человека.

Теоретические предпосылки разработки примерной учебной программы:

        -  философская концепция антропоцентризма и духовных приоритетов личностного развития, в которой основным принципом существования искусства слова признается духовность, духовная связь, ценности жизни человека;

        -  теория эстетического восприятия, рассматривающая процесс личностно значимого освоения человеком художественной литературы как уникальный способ постижения ее внутреннего, духовного содержания;

- психолого-педагогический подход, рассматривающий процесс изучения художественного произведения   в   школе   как    творческий диалог, духовное общение учителя, писателя   и   учащихся.

В настоящее время крайне актуально повысить не только интерес, но и обоснованное оценочное отношение к личностно значимому чтению произведений художественной литературы, изучаемых в школе. В современных условиях приобрела насущную ценность способность творческого чтения,  включающая в  число  критериев  как  увлеченность  художественной  литературой,  так  и  способность  самостоятельного  оценочного  суждения  о  прочитанном,  умение  понимать,  анализировать  прочитанное  в  соответствии  с  жанровой  природой  произведения  как  эстетического  явления  и  продукта  художественного  творчества.

Цели изучения родной литературы:

- воспитание духовно развитой личности, осознающей свою принадлежность к родной культуре, способной освоить на эстетическом, личностно значимом уровне художественные произведения родной литературы, владеющей возможностями сопоставить идейно-нравственные ценности произведений родной литературы с образцами литератур народов РФ, обладающей гуманистическим мировоззрением и российским гражданским сознанием;

- развитие читательской культуры школьников, их интеллектуальных, творческих способностей, навыков устной, письменной речи;

- освоение знаний о родном фольклоре и литературе: о выдающихся произведениях устного народного творчества и литературы, их духовно-нравственном и эстетическом значении, истории ее зарождения и этапах развития;

- овладение умениями творческого чтения и анализа художественного произведения, навыками сопоставлять произведения родной и литератур народов России, умениями привлечения необходимых знаний по теории и истории   литературы, умением выявлять в них общечеловеческое содержание и этнически, культурно обусловленные различия.

ОСНОВНОЕ СОДЕРЖАНИЕ УЧЕБНОГО ПРЕДМЕТА

Структура и содержание программы

Примерная программа включает в себя перечень произведений художественной литературы. Основными критериями отбора художественных произведений для изучения в школе послужила их высокая идейно-нравственная, художественная ценность в ракурсе культурно-исторических традиций якутской литературы; совершенство художественно-языкового мастерства; соответствие возрастным, психологическим особенностям и читательским запросам учащихся.

Структурное построение программы представлено в трех разделах: чтение, анализ; чтение, беседа; самостоятельное чтение.

        В первый раздел — «Чтение, анализ» — введены лучшие образцы якутского устного народного творчества и художественной литературы для обязательного чтения и текстуального анализа; во второй раздел — «Чтение, беседа» — включены произведения, близкие по смыслу к произведениям первого раздела (по теме, проблемам и идейно-нравственным, духовным критериям); в третий раздел — «Самостоятельное чтение» — включены произведения, близкие по смыслу к двум первым разделам для внеурочного чтения.  

С целью  формирования у школьников представлений о специфике литературы как искусства слова, развития способности осознанного, творческого чтения, умения общения с художественным миром разных жанров в программах 5— 6 классов произведения введены по концентрическому принципу по темам: «Я — человек», «Нравственность — основа жизни человека», «Самое дорогое в жизни — родители», «Родина – священное слово», «Родной язык — дух народа», «История, жизнь, человек», «Человек и природа», «Разум, целеустремленность, любовь», «За Родину, за Отечество!», «Мои четвероногие друзья», «Смысл жизни человека в  разумности и трудолюбии» и т.д.

В программах 7—8 классов художественные произведения расположены по хронологическому принципу в сочетании с тематико-проблемными концептами, например, «Проблемы жизни растущего человека», «Человек и его духовный мир», «Спор сердца и ума», «Разумная жизнь: проблемы и решения», «Время, человек, народ», «Пока бьется сердце», «Живи, мечтай, твори», «Борьба добра и зла» и т.д. Отбор произведений на этом этапе литературного образования учитывает возрастающий интерес школьников к нравственно-философской проблематике произведений.

В программе 9 класса художественные произведения представлены в ракурсе историко-литературного пути зарождения и развития якутской литературы. Этот этап литературного образования является переходным, так как в 9 классе решаются задачи предпрофильной подготовки учащихся, закладываются основы систематического изучения историко-литературного курса якутской литературы. В первом разделе учебника представлены произведения основоположников якутской литературы: поэма А.Е. Кулаковского-Ексекюлях «Ойуун түүлэ» (Сновидение шамана), драма А.И. Софронова «Олох оонньуура» (Игра жизни), рассказ Н.Д. Неустроева «Балыксыт» (Рыбак). Во второй  раздел учебника включены лучшие произведения якутской литературы  ХХ века: драматическая  поэма П.А. Слепцова-Ойунского «Кыһыл Ойуун» (Красный шаман), поэма  С.Р. Кулачикова-Элляя «Буурҕа, буулдьа дьылыгар» (В годы пуль и бурь), драма Д.К. Сивцева-Суоруна Омоллона «Күкүр Уус» (Кузнец Кюкюр), стихотворения В.М. Новикова-Кюннюк Урастырова «Сааскыга» (Весной), «Тукулутта эбэбин» (Речка Тукулутта),  повесть Н.Е. Мординова-Амма Аччыгыйа «Алдьархай» (Беда), рассказ  «Мотуо» (Мотуо), стихотворения  С.П. Данилова «Манчаары маҥан ата» (Белый конь Манчары), «Саха быһаҕа» (Якутский нож),  роман В.С. Яковлева-Далана «Тулаайах оҕо» (Глухой Вилюй), повесть Н.А. Лугинова «Сэргэ» (Коновязь) и др. В процессе изучения этих произведений  через личностно значимое, эстетическое восприятие – сопереживание, соучастие, сочувствие, рефлексию высоким духовным, интеллектуальным воззрениям писателей — учащиеся приобщаются к мыслям и переживаниям писателей, постигают глубину философских взглядов на жизнь, на судьбу родного народа.

Теоретико-литературные понятия даны во взаимосвязи с анализом внутренней структуры художественного произведения.

Во всех классах включены произведения для дополнительного и самостоятельного чтения из родной литературы, из русской литературы и из литератур народов РФ, созвучные программным произведениям якутской литературы по тематике и духовно-нравственным ценностным критериям в переводе на якутский язык. К примеру, учащимся предлагается сопоставить стихотворения якутских поэтов о зиме со стихотворениями «Зимняя дорога», «Зимний вечер» А.С. Пушкина; басни С.А. Саввина-Кюн Джирибинэ с баснями И.Н. Крылова; эпос-олонхо с образцами эпических творений других народов: «Нуҥурмэк» (Нюгурмэк) (эвенкийский), «Ат уола Аталамии» (долганский),  «Шокшыл Мерген» (алтайский), «Манас» (киргизский); роман «Сааскы кэм» (Весенняя пора) Н.Е. Мординова-Амма Аччыгыйа с романом «Сир иччитэ» (Дух земли) П.А. Степанова-Ламутского; повесть «Нуоралдьыма чараҥар» (Роща Нуоралджыма) Н.А. Лугинова с повестями «Из писем матери» Улуро Адо, «Хуркаткит» А.В. Кривошапкина, «Следы на снегу» Спиридонова-Тэки Одулок; стихотворения С.П. Данилова, И.М. Гоголева, А.А. Иванова-Кюндэ со стихотворениями  «Горы, где родилась моя мать» К. Кулиева, «Родной язык» Р. Гамзатова, «Родной край» Д. Кугультинова; рассказы Т.Е. Сметанина с рассказами «Ложка солдата» В.П. Тельпугова,  «Запоздавшее письмо» К. Турсункулова и др.

При таком подходе выстраивается открытая система образования, позволяющая идти от родной литературы к региональной (эвенской, эвенкийской, юкагирской и др.) и к литературам народов РФ. Только такой подход может способствовать обеспечению возможности созидания у подрастающего поколения мыслей и чувств этнической самоидентификации в ракурсе осознания гражданской, общероссийской идентичности с другими народами России.

Таким образом, можно констатировать, что содержание примерной образовательной программы располагает к реализации основной цели ФГОС — воспитанию российской гражданской идентичности; патриотизма, уважения к Отечеству, прошлому и настоящему многонационального народа России; осознанию своей этнической принадлежности, знанию истории, языка, культуры своего народа, своего края, основ культурного наследия народов России и человечества. Усвоение гуманистических, демократических и традиционных ценностей многонационального российского общества; воспитание чувства ответственности и долга перед Родиной определяются, в первую очередь, содержанием художественных произведений и дидактическими решениями (вопросы и задания, средства, пути, методы и приемы работы).

Планируемые результаты изучения предмета

Личностные результаты: владеет духовно-нравственными качествами личности, проявляет чувства любви к родному краю, к Родине, к людям; уважительное отношение к родной якутской литературе, к литературе и культуре других народов; осознает, ценит доброжелательное отношение к другому человеку, его мнению, мировоззрению, культуре, традициям, языкам, ценностям народов России; тяготеет к созиданию своего  духовного (внутреннего) мира, к овладению общечеловеческих, гуманистических и традиционных ценностей общества, к постижению этнической, региональной и гражданской идентичности народов РФ через литературное образование.

Метапредметные результаты: владеет регулятивными, познавательными и коммуникативными действиями на основе межпредметных понятий  и навыками использования их в учебной, познавательной и социальной практике; владеет  базовыми предметными и межпредметными понятиями, отражающими существенные связи между объектами и процессами (общение, культура, творчество; книга, автор, содержание; художественный текст и др.); умеет выделять проблематику произведения, подбирать аргументы для подтверждения собственной гипотезы, выделять характерные причинно-следственные связи в устных и письменных высказываниях, формулировать выводы; умеет самостоятельно организовать собственную творческую деятельность, работать с разными источниками информации, находить ее, анализировать, использовать в самостоятельной деятельности.

Предметные результаты: умеет выявлять авторскую позицию, оценивать и сопоставлять, выделять и формулировать, характеризовать и определять, выразительно читать и владеть различными видами пересказа, строить устные и письменные высказывания, диалоги, понимать чужую точку зрения и аргументированно отстаивать свою, писать изложения с элементами сочинения, отзывы о самостоятельно прочитанных произведениях, сочинения; понимает литературу как явление национальной и мировой культуры, как средство сохранения и передачи нравственных ценностей и традиций народа; умеет анализировать литературное произведение; понимает связи литературных произведений с эпохой их написания, определяет его принадлежность к одному из литературных родов и жанров; понимает и формулирует тему, идею, характер  героев, умеет сопоставлять героев одного или нескольких произведений; определяет в произведении сюжет, композицию, изобразительно-выразительные средства языка, понимает их роль в раскрытии идейно-художественного содержания произведения; владеет умениями использования литературных терминов при анализе; владеет умениями написания сочинений на темы, связанные с тематикой и проблематикой изученных произведений, способностями создания творческих работ на литературные и общекультурные темы.

ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН

УСТНОЕ НАРОДНОЕ ТВОРЧЕСТВО

(16 часов)

Отражение картины мира в произведениях устного народного творчества. Торжество победы добра в фольклоре. Особенности распространения фольклорных произведений. Основные жанры фольклора. Диалог культур народов Севера в  фольклоре.

Пословица

Пословицы о нравственных качествах человека, об окружающей среде, о природе, о жизни. Мудрость и нравственные устои народа в пословицах.

Загадка

Загадки о природе, о животных, об отношениях человека в обществе. Народная смекалка и гимнастика ума. Художественные особенности и меткость языка загадок.

Скороговорка

Мягкий юмор, ирония, острая сатира народа в скороговорках. Виды якутских скороговорок. Особенности языка и сказывания скороговорок. Развитие детской речи.

Чтение, анализ. Описание лошади. Скороговорка о числах.

Чтение, беседа. С.А. Зверев-Кыыл Уола. Былыргы чабырҕах (Старинные скороговорки).

Самостоятельное чтение. Джулэй Буекэн. Билбит-көрбүт (Знал-видел).

Сказка

Популярный жанр народного творчества. Виды сказок. Реальное и фантастическое в сказочных сюжетах. Народная мудрость и волшебство сказок. Вечная борьба добра и зла. Народная вера в победу добра. Любимые герои сказок.

Чтение, анализ. Биэс ынахтаах Бэйбэрикээн эмээхсин (Старуха Бэйбэрикэн с пятью коровами).

Чтение, беседа. Үчүгэй Үөдүйээн (Ючюгэй Юедуйэн).

Самостоятельное чтение. Чаачахан уонна Алаа Моҕус (Чачахан и Ала Могус). Чөркөй уонна Хаххан (Чирок и Филин). Кто умнее (эвенская сказка).

Теория. Устное народное творчество, фольклор.

Олонхо

Олонхо – героический эпос народа саха, внесенный ЮНЕСКО в список шедевров нематериальной культуры человечества. Талант и дар олонхосута. Герои олонхо, богатыри – защитники племени айыы от темных сил, идеал человеческой силы и могущества, высокой нравственности.  

Чтение, анализ. С.С. Васильев. Айыы Дьураҕастай (Айыы Джурагастай).

Чтение, беседа. С.С.Васильев. Мөҥүрүүр Бөҕө (Мегуруур Силач).

Самостоятельное чтение. Ньуҥурмэк (Нюгурмэк) (эвенкийский эпос).

Теория. Гипербола, сравнение.

ОТ УСТНОГО НАРОДНОГО ТВОРЧЕСТВА К ЛИТЕРАТУРЕ

(9 часов)

Фольклор как один из основных истоков зарождения и развития литературы.

Скороговорка

Герои и современная жизнь литературных скороговорок.

Чтение, анализ. П.Н. Тобуроков. Тараас туһунан чабырҕах (Скороговорка о Тарасе).

Чтение, беседа. А.Е. Кулаковский-Ексекюлях. Билбит-көрбүт (Знал-видел).

Самостоятельное чтение. М. Матахова. Алаа харах, аҥаар кулгаах (Глазом одним видит, вполуха слышит).

Сказка

Якутские писатели-сказочники, мотивы и герои народных сказок в их произведениях. Продолжение народных традиций в создании увлекательных литературных сказок. Сопереживание, сострадание добрым героям сказок.

Чтение, анализ. С.Р. Кулачиков-Эллэй. Чурум-Чурумчуку (Чурум-Чурумчуку).  

Чтение, беседа. Т.Е. Сметанин. Күөрэгэй (Жаворонок).

Самостоятельное чтение. А.Д. Неустроева. Саһыл, эһэ уонна оҕо (Лиса, Медведь и девочка). Оҕонньордоох эмээхсин (Старик со старухой). М.Н. Федотова-Нулгынэт. Биэс тарбах бырааттыылар (Братья-пальчики).

Теория. Литературная сказка.

ХУДОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТЕРАТУРА

Главные люди в жизни человека

(7 часов)  

Любовь матери и отца к детям, их роль в развитии и становлении нравственных понятий об окружающем мире. Семья как основа нравственных устоев в произведениях якутских поэтов и писателей. Задушевность и лиричность языка их стихотворений и рассказов в произведениях о родных и близких людях.              

Чтение, анализ. Н.Е. Мординов-Амма Аччыгыйа. Ийэ (Мать (отрывок из романа «Весенняя пора»)). Софр.П. Данилов. Икки суол (Две дороги). С.П. Данилов. Мин аҕам (Мой отец).

Чтение, беседа. С.Р. Кулачиков-Эллэй. Таптыаҕыҥ ийэни! (Любите матерей). Н.С. Тарабукин. Ийэм кэпсиирэ (Рассказ матери).

Самостоятельное чтение. В. Тарабукин. Ийэм хомуһа (Хомус матери).

Теория. Понятие о стихотворной и прозаической речи в литературе.

 

Я – Человек

(7 часов)

Жизнь детей раньше и теперь в произведениях. Мир жестокости и мир добра. Человек среди людей. Осознание своего места в жизни.

Чтение, анализ. Эрилик Эристин. Хачыгыр (Хачыгыр).

Чтение, беседа. С.П. Данилов. Олоҥхо оҕото (Дитя олонхо).

 Самостоятельное чтение. Д.К. Сивцев-Суорун Омоллон. Ороһуоспа киэһэтэ (Рождественский вечер). Н.И. Спиридонов-Тэки Одулок. Хаарга суоллар (Следы на снегу).

Теория. Портрет литературного героя.

Родной язык – дух народа

(4 часа)

Чувство любви к родному языку. Красота, богатство и выразительность родного языка, его великая нравственная и духовная сила в произведениях якутских поэтов и писателей.

Чтение, анализ. А.А. Иванов-Кюндэ. Төрөөбүт тыл (Родной язык). С.П. Данилов.

Саха саҥата (Якутская речь).

Чтение, беседа. Софр.П. Данилов. Сахалыы саҥарар иһин (Чтоб говорить по-якутски).  

Самостоятельное чтение. В.М. Новиков-Кюннюк Урастыров. Саха тыла (Якутский язык).

Человек и природа

(5 часов)

Отражение человека в природе и родной природы в жизни человека. Завораживающая красота родной природы, ее благотворное влияние на чувства, настроение и поведение человека.  Бережное отношение к живой природе и стремление защитить ее хрупкий дух.

Чтение, анализ. А.Е. Кулаковский-Ексекюлях. Үрүйэ (Ручей). В.М. Новиков-Кюннюк Урастыров. Көлүкэчээн (Озерко). С.П. Данилов. Кыһыҥҥы күн (Зимний день).

Чтение, беседа. Сэмэн Тумат. Улуу кыыл тыына (Дух великого зверя).

Самостоятельное чтение. С.Р. Кулачиков-Эллэй. Кыһын (Зима).

Теория. Ритм и рифма в стихотворной речи.

Доброта и нравственность — основа жизни

(6 часов)

Нравственный идеал народа. Осуждение и осмеяние человеческих пороков в произведениях. Сложность взаимоотношений людей с различным поведением. Отражение человеческих взаимоотношений в баснях. Герои басен.

Чтение, анализ. А.И. Софронов-Алампа. Дьүһүн кубулуйумтуо (Меняющий облик).

Чтение, беседа. С.А. Саввин-Кюн Джирибинэ. Тураах уонна күүдээх (Ворона и крыса).

Самостоятельное чтение. Н.М. Заболоцкий-Чысхан. Хоһууттар (Отважные).

Теория. Басня. Особенности басни.                                    

История, жизнь, человек

 (7 часов)

Вехи истории Родины в жизни детей и их родных в литературных произведениях. Детское восприятие событий, происходивших в жизни Родины и народа, их смекалка в критических ситуациях. Дух патриотизма и ответственности. Героический труд детей и взрослых во время Великой Отечественной войны.

Чтение, анализ. Д.К. Сивцев-Суорун Омоллон. Чөөчө (Чече). Н.М. Заболоцкий-Чысхан. Сайылыкка (В летнике).

Чтение, беседа. И.Е. Винокуров-Чагылган. Хайыһар (Лыжи). Иван Нолур. Саллаат оҕото — Чооруона (Чоруона — сын солдата).

Самостоятельное чтение. И.Д. Избеков-Устах Избеков. Оотуй уонна Тоотуй (Отуй и Тотуй).

Теория.  Литературный герой.                       

Кто строит  жизнь

(7 часов)

Воспевание стремления к свету, просвещению. Вера в потенциальные силы человека, народа, в их лучшие судьбы, будущее. Становление характера.

Чтение, анализ. П.А. Слепцов-Ойунский. Оҕо куйуурдуу турара (Мальчик, ловящий рыбу). Т.Е. Сметанин. Мэхээлэчээн булчут кэпсээннэрэ (Рассказы охотника Мэхэлэчэн).

Чтение, беседа. В.С. Яковлев-Далан. Тэппэй боччумурар (Тэппэй становится серьезным).

 Самостоятельное чтение. Сэмэн Тумат. Батыһыннарыылаах биэ (Кобыла с жеребенком).

Повторение за год (2 часа)

Үөрэтии былаана

Уруок темата

(уруок тиибэ)

Күнэ-ыйа

Үлэ көрүҥнэрэ

Сүрүн өйдөбүллэр

Эбии туһанар көрүҥнэр, матырыйаал, литература

Дьиэҕэ үлэ

1 чиэппэр

1

КТА. Кинигэ-билии төрдө. Кинигэни ааҕыы суолтата

02.09

Бэсиэдэлэһии, КТА билиһиннэрии

Кинигэни ааҕыы

КТА литература, ааҕар кинигэлэр быыстапкалара

КТА сорудах, тэтэрээт оҥостуу

2

Норуот тылынан уус – уран айымньыта. Көрүҥнэрэ.

07.09

Сэһэргэһии, санаа атастаһыыта – норуот уус уран айымньылара

үөрэтэр айымньылары билиһиннэрии

Норуот тылынан уус – уран айымньыта. көрүҥнэрэ

Кинигэлэр быыстапкалара,

Кэпсииргэ бэлэм, «Билэр айымньым»-иһитиннэрии, ыйытыылары толкуйдааһын

3

Өс хоһоонноро

09.09

Быһаарыы, өс хоһоонун этэр санаата – кэпсэтиһии түгэнэ, ырытыыга үлэ

өс хоһооно

«Өс хоһоонноро», оҕолор айбыт үлэлэрэ

Нойосуус (10)

4

ТСУ. Айар үлэ. Өс хоһоонунан кэпсээн

14.09

Өс хоһоонун ис хоһооно-кэпсэтиһии түгэнэ, айар үлэ

Айар үлэ, өс хоһоонун этэр санаата

Өс хоһоонноро – эбии литература

Эбии литератураттан үөрэтии, ис хоһоонун ырытыы

5

Таабырыннар. Өйдөбүлэ, ис хоһооно

16.09

Быһаарыы, таабырын ис номоҕун быһаарыыга үлэ, таабырыннаһыы

Саха таабырына

«Саха таабырыннара»,

оҕолор айбыт үлэлэрэ

Нойосуус, «бэйэ таабырына»-конкурска бэлэм

6

ТСУ. Оонньуу – уруок.

«Таабырыннаһыы»

21.09

Санаа атастаһыы – таабырын, толкуй тугэнэ, күрэх «Бастыҥ таабырынньыт», «Бастыҥ таайааччы»

Сыһыаннаан таайтарыы

«Саха таабырыннара», оҕолор айбыт таабырыннара

Кинигэ «таабырыннар»

Бэйэ булбут таабырыннара-бэйэ  үлэтэ

7

Чабырҕахтар.

23.09

быһаарыы, чабырҕах

этэр санаата – кэпсэтиһии түгэнэ, ырытыыга, ааҕыыга үлэ

Чабырҕах өйдөбүлэ

«Сахалыы чабырҕахтар»

Нойосуус, дорҕоонноохтук ааҕыы

8

Сергей Зверев – Кыыл Уола – “Былыргы чабырҕах»

28.09

Билсиһии – Сергей Зверев, чабырҕаҕыы ааҕыы, ырытыы

Чабырҕах тыла өһө, этэр санаата

Сергей Зверев атын айымньылара, чабырҕахтара

Нойосуус-быһа тардан, айарга холонуу

9

Норуот остуоруйалара «Биэс ынахтаах Бэйбэрикээн эмээхсин» остуоруйа

30.09

Остуоруйаны ааҕыы, быһаарыылаах тылларга үлэ, ис хоһоонугар үлэ (схема, аахпыты былааннааһын)

Остуоруйа өйдөбүлэ, суолтата, араастара

Оҕолор уруһуйдара,

«Остуоруйалар» -ааҕыыга кинигэлэр

Остуоруйа ны ситэрэн а5ыы, ис хоһоонун кэпсииргэ бэлэм

10

Остуоруйаны салгыы үөрэтии

05.10

Остуоруйаны ааҕыы, быһаарыылаах тылларга үлэ, ис хоһоонугар үлэ (схема, аахпыты былааннааһын)

Остуоруйа геройа (биһиримнээх, омсолоох), аахпыты былааннааһын, схеманан көрдөрүү

Электр. дуоскаҕа - схема

Кэпсииргэ бэлэм, схеманы туһанан, уруһуй

11

Остуоруйаны түмүктээһин

07.10

Геройдары, айымньыны ырытыыга үлэ

Дириҥэтэн ырытыы,

 сырдык, хараҥа күүкүүстэр, остуоруйа тыла-өһө

Уруһуй быыстапката

Айар үлэ-остуоруйа

12

«Үчүгэй Үөдуйээн» остуоруйа

12.10

Ис хоһоонун ааҕыы, ырытыыга үлэ

Бэйэ санаатын тиэрдии

Н.Босиков «Үчугэй Үөдүйээн» остуоруйата

Аахпыты былааннааһын

13

Остуоруйаны түмүктээһин

14.10

Ис хоһоонун ырытыыга үлэлэр,

кинигэ быыстапката – мин аахпыт остуоруйаларым-билиһиннэрии

Түмүк санаа - Остуоруйа этэр санаата, киһи олоҕор суолтата

Оҕолор уруһуйдара, кинигэ быыстапката – мин аахпыт остуоруйаларым-билиһиннэрии

«Чаачахаан» , «Чөркөй икки хаххан икки», «Ким өйдөөҕө» остуоруйалары ааҕыы

214

Олонхо дойдутугар.Сергей Васильев  «Мөҥүрүүр Бөҕө» олоҥхото

19.10

Олоҥхо фольклор чыпчаала-сэһэргэһии,

Олоҥхону үөрэтии, ис хоһоонун ааҕыы

Норуот тылынан уус – уран айымньыта. Олоҥхо өйдөбүлэ

«Саха олоҥхолоро» -кинигэ быыстапката,

Уус-Алдан олоҥхоһуттарын быыстапката

Дорҕ ааҕыыга эрчиллии, ис хоһоонун ырытыһыыга бэлэмнэнии-боппуруостарынан

15

«Мөҥүрүүр Бөҕө» олоҥхо (салгыы үөрэтии)

21.10

Олоҥхону ааҕыы, быһаарыылаах тылларга үлэ, ис хоһоонугар үлэ (схема, аахпыты былааннааһын)

Олоҥхо өйдөбүлэ, суолтата, геройдара

Оҕолор уруһуйдара

Ситэрэн ааҕыы-ис хоһоонун былааннааһын

16

«Эрчимэн Бэргэн» олоҥхо» (салгыы үөрэтии)

26.10

Геройдары, айымньыны ырытыыга үлэ

Дириҥэтэн ырытыы, сырдык, хараҥа күүстэр, олоҥхо тыла-өһө

Уруһуй быыстапката

Дорҕоонноохтук ааҕарга холонор (талан)

Геройдар характеристикалара

17

Олоҥхону түмүктээһин (өйдөбүлэ, геройдара, үс дойду, этэр санаата)

28.10

Ис хоһоонун ырытыыга үлэлэр,

Олоҥхо темата, идеята, үс дойду, олоҥхо бухатыыра

Түмүк санаа, темата, идеята

Уруһуй быыстапката

Бухатыыр – норуотум көмүскээччитэ, суон дурдата, дириҥ хаххата -бэйэ түмүк санаа – толкуй суруга

2 чиэппэр

21418

Сергей Васильев  «Айыы Дьураҕастай» олоҥхото

11.11

Олоҥхо фольклор чыпчаала-сэһэргэһии,

Олоҥхону үөрэтии, ис хоһоонун ааҕыы

Норуот тылынан уус – уран айымньыта. Олоҥхо өйдөбүлэ

Билбит олоҥхолорум-бэйэ быыстапката - иһитиннэрии

Дорҕ ааҕыыга эрчиллии, ис хоһоонун ырытыһыыга бэлэмнэнии-боппуруостарынан

19

«Айыы Дьураҕастай » олоҥхо (салгыы үөрэтии)

16.11

Олоҥхону ааҕыы, быһаарыылаах тылларга үлэ, ис хоһоонугар үлэ (схема, аахпыты былааннааһын)

Олоҥхо өйдөбүлэ, суолтата, геройдара

Оҕолор уруһуйдара

Ситэрэн ааҕыы-ис хоһоонун былааннааһын

20

«Айыы Дьураҕастай » олоҥхо» (салгыы үөрэтии)

18.11

Геройдары, айымньыны ырытыыга үлэ

Дириҥэтэн ырытыы, сырдык, хараҥа күүстэр, олоҥхо тыла-өһө

Уруһуй быыстапката

Дорҕоонноохтук ааҕарга холонор (талан)

Геройдар характеристикалара, наардааһын

21

Олоҥхону түмүктээһин (өйдөбүлэ, геройдара, үс дойду, этэр санаата)

23.11

Ис хоһоонун ырытыыга үлэлэр,

Олоҥхо темата, идеята, үс дойду, олоҥхо бухатыыра

Түмүк санаа, темата, идеята

Уруһуй быыстапката

С.Васильев – Борогонскай – олоҥхоһут суруйааччы - медиапрезентация

Олоҥхо –норуотум киэн туттуута эбит-бэйэ түмүк санаа – толкуй суруга

22

КТА.

Өксөкүлээх Өлөксөй. Өс хоһоонноро, таабырыннар.

25.11

Суруйааччы туһунан-иһитиннэрии, кэпсээни ааҕыы, ис хоһоонун былааннааһын

кэпсээн темата, идеята, айымньы тыла-өһө

Анал кинигэ

Кылаас таынан ааыыга эбии сорудах

23

Норуот тылынан уус – уран айымньытыттан – литератураҕа. Суруйааччы чабырҕаҕа «Тараас туһунан чабырҕах»

29.11

быһаарыы, чабырҕах этэр санаата – кэпсэтиһии түгэнэ, ырытыыга, ааҕыыга үлэ,Тараас уолга сүбэ-сурук

НТУУА уонна литература сибээстэрэ.Суруйааччы чабырҕаҕа, этэр санаата

«Аныгы чабырҕахтар»

Нойосуус,

Атын чабырҕахтары библиотекаттан булан аҕалыы-билиһиннэрии

А.Е Кулаковскай – Өксөкүлээх Өлөксөй «Билбит – көрбүт” чабырҕаҕа

02.12

Ааҕыы, этэр санаатын ырытыһыы, тыла – өһө уратыта

Чабырҕах уратыта

Атын чабырҕахтар

Айар үлэ-бэйэ чабырҕаҕа.

25

Суруйааччы остуоруйата-литературнай остуоруйа. С.Р.Кулачиков - Эллэй «Чурум-Чурумчуку» остуоруйа - поэмата (1-3 чаас)

07.12

Суруйааччы туһунан.

Остуоруйаны ааҕыы

Суруйааччы туһунан.

Остуоруйа - поэма

суруйааччыга аналлаах быыстапка,

оҕолор уруһуйдара

Кэпсииргэ бэлэм-суруйааччы, остуоруйа 1,2 чаастара

26

«Чурум-Чурумчуку» остуоруйаны салгыы үөрэтии (4-5 ч.)

09.12

Ис хоһоонун ааҕыы, ырытыыга үлэ, остуоруйаны кэпсииргэ үөрэнии

Остуоруйаны уус – ураннык кэпсээһин, былааннааһын

Учебнигынан үлэ

Аахпыты кэпсииргэ бэлэм, ситэрэн ааыы

27

Остуоруйаны салгыы үөрэтии (6-7 ч.)

14.12

Остуоруйаны ааҕыы, быһаарыылаах тылларга үлэ, ис хоһоонугар үлэ (схема, аахпыты былааннааһын

Аахпыты былааннааһын,

Учебнигынан үлэ

Ситэрэн ааҕыы

28

Остуоруйаны салгыы үөрэтии (8-9 ч.)

16.12

Геройдары, айымньыны ырытыыга үлэ, «кэтээн көр»

Ыйытыылар – сорудахтар үлэ-ырытыһыы

Айымньы геройа

Учебнигынан үлэ

Ис хоһоонугар үлэ-ыйытыыларга эппиэттэр

29

Остуоруйаны түмүктээһин

21.12

Айар үлэ «арай мин аптаах буолуум…»

Остуоруйа киһиэхэ дьайар күүһэ

«Саха остуоруйалара»

Үлэни кинигэ оноруу

30

Т.Сметанин «Күөрэгэй» остуоруйата»

23.10

Суруйааччы туһунан.

Остуоруйаны ааҕыы

Суруйааччы остуоруйата

Оҕолор уруһуйдара

Кэпсииргэ бэлэм-суруйааччы, остуоруйа 1,2 чаастара

31

Остуоруйаны салгыы үөрэтии

28.12

Ис хоһоонун ааҕыы, ырытыыга үлэ, остуоруйаны кэпсииргэ үөрэнии

Остуоруйаны уус – ураннык кэпсээһин, былааннааһын

Учебнигынан үлэ

Аахпыты кэпсииргэ бэлэм, ситэрэн ааыы

3 чиэппэр

32

Остуоруйаны түмүктээһин

11.01

Ис хоһоонун ырытыһыы, айымньы геройугар сыанабыл, «кэтээн көр»

Айымньы геройа, «кэтээн көр»

Оҕолор уруһуйдара

Уруһуй «собүлээбит түгэним»

33

Түһүмэхтэри түмүктээһин.

НТУУА уонна НТУУайымньытыттан – литератураҕа.

13.01

Бөлөҕүнэн үлэ-ыйытыылар уонна сорудахтар.

Бэйэ үлэтэ – тугу биһирээтим

НТУУА., литература, кинилэр сибээстэрэ.

Суруйааччы уонна норуот айымньыта

Бэйэ үлэлэрин быыстапката.

Медианан – сорудахтар, ыйытыылар

Айар үлэ-көрүҥэ көҥүл

34

КТА.

Николай Якутскай.Остуоруйалар

18.01

 аахпыты кэпсээһин, ырытыһыы

Саха остуоруйалара

(Кирова Г.А «Алыптаах аргыһым)

Саха остуоруйалара.

Ситэрэн ааҕыы, бэлиэтэнии

35

Уус – уран литература. Олох туллар тутаахтара.

Н.Е.Мординов – Амма Ачыгыйа “Ийэ» кэпсээнэ.

20.01

Түһүмэҕи билсиһии

Сэһэргэһии-уус –уран литература.

А.Аччыгыйын билсии

Ааҕыы, айымньы ис хоһоонун ырытыһыы

Уус-уран литература

Олох туллар тутаахтара

Суруйааччы туһунан

А Аччыгыйын туһунан матырыйааллар,кинигэлэрэ, медиапрезентация

Ыйытыылар-сордахтар-бэйэ үлэтэ

36

С.Данилов «Мин аҕам» хоһооно.Софрон Данилов «Икки суол» кэпсээнэ – айымньылары тэҥнии тутан ааҕыы

25.01

Ини – бии суруйааччылар Софроновтар тустарынан билсиһии.

Ааҕыы, ырытыһыы, тэҥнээһин-бэйэ санаата

Софроновтар-норуодунай суруйааччылар.

Хоһоон, кэпсээн-тус туһунан жанрдар.

А.этэр санаата, туохха үөрэтэрэ

Суруйааччылар тустарынан матырыйаал,ырытыһыыга анал сорудахтар, ыйытыылар - бөлөҕүнэн

Айар үлэ-истиҥ санааа-дьүһүйүү, өйтөн суруйуу, хоһоон – талан үлэ

37

С.Р.Кулачиков –Эллэй «Таптыаҕыҥ ийэни» хоһооно, Николай Тарабукин «Ийэм кэпсиирэ» кэпсээн

27.01

суруйааччылар  тустарынан билсиһии.

Ааҕыы, ырытыһыы, тэҥнээһин-бэйэ санаата

Суруйааччылары  билсиһии

Хоһоон, кэпсээн-тус туһунан жанрдар-хатылааһын, чиҥэтии

А.этэр санаата, туохха үөрэтэрэ-чиҥэтии

Суруйааччылар тустарынан матырыйаал,ырытыһыыга анал сорудахтар, ыйытыылар - бөлөҕүнэн

Быһаарыылаах тылларга үлэ

Бэйэ үлэтэ-аныыбын ийэбэр иһирэх тылларбын – айар үлэ

38

КТА.

Н.Босиков «Ийэм –     күн ийэ» кинигэтэ

01.02

Суруйааччы туһунан-иһитиннэрии, кэпсээни ааҕыы, ис хоһоонун былааннааһын

кэпсээн темата, идеята, айымньы тыла-өһө

Анал кинигэ

Кылаас таынан ааыыга эбии сорудах

39

Мин киһибин.

Семен Данилов «Олоҥхо оҕотобун» хоһооно

03.02

Суруйааччы туһунан сэһэргэһии.

Хоһоону ааҕыы, ис хоһоонун ырытыһыы.

Дорҕоонноохтук ааҕыыга үлэ

Олоҥхо оҕотобун – тыл суолтатын быһаарыы

Сэһэргэһии, бэйэ санаатын тиэрдии, тобулуу

Суруйааччы атын айымньылара

Быһа тардан нойосуус

40

Эрилик Эристиин «Хачыгыр» кэпсээнэ

08.02

Быһаарыы-өйдөбүлэ, суолтата,

Ааҕыы, ис хоһоонунан үлэ

Кэпсээн, суолтата, өйдөбүлэ

суруйааччыга аналлаах быыстапка

Ситэрэн ааҕыы, ис хоһоонун былааннааһын

41

Кэпсээни салгыы үөрэтии

10.02

Геройдары, айымньыны ырытыыга үлэ

кэпсээн темата, идеята, айымньы тыла-өһө

учебнигынан

Түмүк чааһын ааҕыы, «ыйытыы-эппиэт» сорудаҕынан үлэ

42

Кэпсээни түмүктээһин.

15.02

Ис хоһоонун ырытыһыы, ыйытыылыр-сорудахтар, «кэтээн көр»

Айымньы этэр санаата, туохха үөрэтэрэ

Ыйытыылар – сорудахтар-медиапрезентация

Тыыннаах тыл-айымньы биир дьоруойугар сурук

43

Николай Якутскай  «Хаҥкы», «Соболоҥ» кэпсээннэрэ

17.02

Суруйааччы туһунан-иһитиннэрии, кэпсээни ааҕыы, ис хоһоонун былааннааһын

Н.Якутскай талааннаах суруйааччы, кэпсээн этэр санаата

Учебник, суруйааччыга аналлаах папка, кинигэлэрэ

Салгыы ааҕыы

44

Олох туллар тутаахтара, Мин киһибин-түһүмэхтэри түмүктээһин

22.02

Хатылааһын, чиҥэтии, бөлөҕүнэнэ үлэ

Түһүмэхтэр суолталара

Ыйытыылардаах сорудахтар-түһүмэхтэринэн

Бэйэ санаата-сөбүлээбит айымньым

45

Ийэ тыл-норуот тыына.Күндэ «Төрөөбүт тыл»,

С.Данилов «Саха саҥата» хоһоонноро

24.02

Суруйааччылары билсиһии, бэйэ ситэрэн биэриитэ, ааҕыы, ис хоһоонун ырытыһыы, бэйэ санаатын тиэрдии

Төрөөбүт тыл киһи олоҕор суолтата

Айымньыларга анал презентация-тыл туһунан

Нойосуус – төрөөбүт тыл

Дорҕ ааҕыы-саха саҥата

Тыл туһунан хоһооннору булуу

46

Софрон Данилов “Сахалыы саҥарар иһин”кэпсээнэ,Расул Гамзатов Төрөөбүт тыл» хоһооно.

01.03

Тыл туһунан сэһэргэһии, бэйэ санаатын тиэрдии, ырытыһыы, ааҕыы

Төрөөбүт тыл туһунан санааны сиһилээһин, кэҥэтии

Тыл туһунан хоһооннор

Өйтөн суруйуу – мин төрөөбүт төрүт тылым

47

Ийэ айылҕа уонна киһи. Кулаковскай «Үрүйэ» хоһооно

03.03

Хоһоон өйдөбүлэ, суруйааччы туһунан,

хоһоону ааҕыы,ыллааһын-ырыа буолбут хоһоон

Ис хоһоонугар үлэ

Хоһоон

Кулаковскай-саха литературатын төрүттээччи

Ырыа буолбут хоһоон

Суруйааччыга аналлаах быыстапка

Дорҕоонноохтук ааҕыы

48

Ийэ айылҕа уонна киһи. Күннүк Уурастыырап «Көлүкэчээн » хоһооно

10.03

Хоһоон өйдөбүлэ, суруйааччы туһунан,

хоһоону ааҕыы,

Ис хоһоонугар үлэ

Хоһоон

Кулаковскай-саха литературатын төрүттээччи

Суруйааччыга аналлаах быыстапка

Хоһоону ыллыырга үөрэнии

49

Семен Данилов «Кыһыҥҥы кун» хоһооно

15.03

Суруйааччы туһунан-иһитиннэрии-чиҥэтии, хоһоон ис хоһоонунан үлэ,хоһоон тыла –өһө-рифма уонна ритм

«санааҕын эт»

Хоһоон этэр санаата

Рифма уонна ритм

Суруйааччы айымньылара быыстапка

Хоһоон тыла-өһө

Рифмалаах, ритмнээх хоһоону айарга холонуу

50

Сэмэн Тумат «Улуу кыыл тыына» кэпсээнэ

17.03

Суруйааччы туһунан-иһитиннэрии, кэпсээни ааҕыы, ис хоһоонун ырытыһыы-ыйытыктарынан

Сэмэн Тумат -  талааннаах суруйааччы, кэпсээн этэр санаата,хоту дойду дьонун олохторо

Учебник, суруйааччыга аналлаах папка, кинигэлэрэ

Хоту дойду туһунан – мин билэрим-сэһэргэһиигэ бэлэмнэнии-аймахтарым, дьонум

51

КТА

Сахам сирин кыһына. Хоһооннор.

22.03

Хоһооннору ааҕыы, ырытыһыы-иһитиннэриилэр Поэттар кыһыны хоһуйууларын тэҥнээн көрүү-ырытыһыы

Кыһыны хоһуйуу – саха литературатыгар

Анал кинигэлэр-кыһын туһунан саха поэттара

Кылаас таынан ааҕыыга эбии сорудах

52

Киһи үтүө майгыта – олох сүнньэ.

А.И.Софронов – Алампа «Дьүһүн кубулуйумтуо» кэпсээнэ.

24.03

Суруйааччыны билсиһии

Ааҕыы, ырытыһыы, ыйытыктарынан сэһэргэһии

А.Софронов – саха бастакы суруйаачыларыттан биирдэстэрэ,

Айымньы этэр санаата

Алампа Софронов- медиапрезентация

Викторина, ребус уо.д.а.-оонньуу толкуйдааһына

4 чиэппэр

53

С.А.Саввин – Күн Дьирибинэ –үгэһит.

«Тураахтаах Күүдээх” үгэ

05.04

Суруйааччыны билсиһии

Ааҕыы, ырытыһыы, ыйытыктарынан сэһэргэһии

Күн Дьирибинэ –үгэһит суруйааччы

Үгэ-суруйуу, айар үлэ биир уратыта

Атын үгэлэр

нойосуус

54

История, олох, киһи.

Д.К.Сивцев – Суорун Омоллоон «Чөөчө» кэпсээнэ.

07.04

Суруйааччы туһунан-иһитиннэрии, кэпсээни ааҕыы, ис хоһоонун былааннааһын

Суорун Омоллоон – саха норуодунай суруйааччыта,

Литератураҕа гражд сэрии сыллара

С.Омоллоон туһунан быыстапка, кинигэлэр

Ситэрэн ааҕыы

 Ис хоһоонунан үлэ

55

Кэпсээни салгыы үөрэтии

12.04

Ааҕыы, «кэтээн көр» сорудаҕынан үлэ

Кэпсээн тыла-өһө, тутула

учебник

Уруһуй (биир түгэн)-кинигэ оҥоруу

56

Кэпсээни түмуктээһин

14.04

Ис хоһоонун ырытыһыы, ыйытыылыр-сорудахтар, «кэтээн көр»

Кэпсээн түмүк санаата

Оҕолор уруһуйдара

ТОК-медиапрезентациянан

Өйтөн суруйуу-Чөөчө – хорсун оҕо

57

Н.Заболоцкай «Сайылыкка» кэпсээнэ

19.04

Суруйааччы туһунан-иһитиннэрии, кэпсээни ааҕыы, ис хоһоонун былааннааһын

Н.Заболоцкай талааннаах суруйааччы,

Литератураҕа оҕолор гражд сэрии сылларыгар

«Ол сайын» уус – уран  киинэ -1 чааһа

Салгыы ааҕыы

58

Кэпсээни салгыы үөрэтии

21.04

Ааҕыы, «кэтээн көр» сорудаҕынан үлэ

Кэпсээн тыла-өһө, тутула

Киинэ 2 чааһа

Ис хоһоонунан үлэ

59

Кэпсээни түмуктээһин

26.04.

Ис хоһоонун ырытыһыы, ыйытыылыр-сорудахтар, «кэтээн көр»

Кэпсээн түмүк санаата

«Ол сайын» уус – уран  киинэ түмүгэ

Уруһуй (биир түгэн)-кинигэ оҥоруу

60

КТА.

Илья Чаҕылҕан «Остуоруйалар»

28.04

Суруйааччы туһунан-иһитиннэрии, кэпсээни ааҕыы, ис хоһоонун былааннааһын

кэпсээн темата, идеята, айымньы тыла-өһө

Анал кинигэ

Кылаас таынан ааыыга эбии сорудах

61

Илья Чаҕылҕан «Хайыһар» хоһооно

26.04

Суруйааччы туһунан-иһитиннэрии,ааҕыы, хоһоон ис хоһоонунан «кэпсэтиһии түгэнэ», хоһоон ис хоһоонунан «санааҕын эт»

Хоһоон этэр санаата, ырыа буолбут хоьоон

Сэрии туһунан хоһооннор

«айымньы муннуга»-4 сорудах:

«Мин аймаҕым-сэриигэ»

62

Толкуйдаах, үлэһит киһи – олоҕу оҥорор.

Платон Ойуунускай «О5о куйуурдуу турара» кэпсээнэ

28.04

Суруйааччы оҕо сааһа,

Ааҕыы, ырытыһыы, сэһэргэһии-бэйэ санаата

Автобиографическай кэпсээн

Ойуунускай олоҕун туһунан – медиапрезентация, кинигэлэр, хаартыскалар

Нойосуус-быһа тардан

63

Тимофей Сметанин «Мэхээлэчээн булчут кэпсээннэрэ» 1-2чаастара

03.05

Суруйааччы туһунан-иһитиннэрии, кэпсээни ааҕыы, ис хоһоонун ырытыһыы

Тимофей Сметанин – оҕолор суруйааччылара

суруйааччыга аналлаах медиапрезентация, кинигэлэрэ

Аахпыты кэпсииргэ бэлэмнэнии, аахпыты былааннаһын

64

Кэпсээни салгыы үөрэтии 3 чааһа

05.05

кэпсээни ааҕыы, ис хоһоонун ырытыһыы

Кэпсээн ис хоһооно

учебник

Аахпыты кэпсииргэ бэлэмнэнии, аахпыты былааннаһын

65

Кэпсээни  салгыыүөрэтии. 4 чааһа

10.05

Кэпсээн ис хоһоонун ырытыһыы

Кэпсээн ис хоһооно

учебник

 «ыйытыы-эппиэт» сорудаҕынан үлэ.

66

Кэпсээни түмүктээһин

12.05

Кэпсээн ис хоһоонунан үлэ

«ыйытыы-эппиэт»

кэпсээн темата, идеята, айымньы тыла-өһө

Учебник, Интерактивнай дуоскаҕа үлэ (схемаҕа)

«Мэхээлэчээн- сатабыллаах булчут» өйтөн суруйуу

67

Түмүктүүр оонньуу – уруок .Хатылааһын

17.05

Тургутук тест Хардарыта оонньуу

(бөлөҕүнэн үлэ)

Оонньуу-уруок араастара, көрүҥнэрэ

Үөрэппит айымньыларбыт, суруйааччылар

(медиа-тугэн)

Бэйэ оноруута-викторина, криптограмма о.д.а.

68

ТСУ. Өйтон суруйуу «Сөбүлээбит айымньым»

19.05

Бэйэ улэтэ

«Собүлээбит айымньым-тоҕо-тумук санаам»

Оҕолор урукку үлэлэрэ-билиһиннэрии

КТА сайыҥҥы сорудах

69

Сыллааҕы хатылааһын

24.05

Сыл устата барбыт айымньылары хатылааһын

учебник

Сайын устата аа5ыахтаах айымньылары биэрии

70

Сыллааҕы хатылааһын

26.05

Сыл устата барбыт айымньылары хатылааһын

Учебник

71

Сыллааҕы хатылааһын

31.05

Сыл устата барбыт айымньылары хатылааһын

учебник


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Аннотация к рабочей программе по математике (алгебре и началам анализа), 11 класс , профильный уровень; рабочая программа по алгебре и началам анализа профильного уровня 11 класс и рабочая программа по алгебре и началам анализа базового уровня 11 класс

Аннотация к рабочей программе по МАТЕМАТИКЕ (алгебре и началам анализа) Класс: 11 .Уровень изучения учебного материала: профильный.Программа по алгебре и началам анализа для 11 класса составлена на ос...

Рабочая программа по предмету Язык Саха как государственный 5-9 классы.

Рабочая программа составлена на основе Программы для общеобразовательных организаций РС(Я) с русским языком обучения. 2-9 классы. Мин-во образования РС(Я), 2014г. Общее количество учебных часов в год ...

Саха тылыгар уонна литературатыгар олимпиада соруда5а. 6 кылаас

6 кылааска саха тылыгар уонна литературатыгар олимпиада соруда5а...

Саха тылыгар уонна литературатыгар олимпиада соруда5а. 8 кылаас

Саха тылыгар уонна литературатыгар олимпиада соруда5а, 8 кылаас...

Саха тыла уонна литературата. 5 кылаас. Рабочая программа

Программа по якутскому языкуи литературе для 5 классов якутской школы. Рассчитана на 5 часов....

Рабочая программа по внеурочной деятельности по географии "Моя Родина - Республика Саха (Якутия)"

Рабочая программа по внеурочной деятельности по географии "Моя Родина - Республика Саха (Якутия)" для 8 класса. Краеведение...

Рабочая программа 10 класс. Саха литературата

10 кылаас саха литературата, 3 чаастаах үлэлиир бырагыраама...