"Лингвистические задачи по родному языку"
презентация к уроку
презентация
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
![]() | 58.97 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
4.Чоон чук дылдарындан моол , маньчжур, татар, кыдат дылдарны В. Шотт анаа ооредип турган . Университетке ооренип туррган уезинде В.В. Радлов О. Бетлингктин якут дыл дугайында ажылы -биле танышкан . Студент турган уезинде орус дылды база ооренип эгелээн . 1858 чылда философия доктору деп атты алгаш , Петербургка тунгус- маньчужур дылдарны ооренири -биле чедип келген . Оон чоруткаш , Барнаулга даг херээнин дээди училищезинге 12 чыл (1859-1871) башкылап келген . 21 эртем ажылын парлаткан . Орус , немец, француз дылдарга баштайгы ажылдарны парлаткылаан .
5.Алтайдан Казаньга келгеш (1872 ч.) татар, башкир болгаш казах школаларнын инспектору бооп , 1883 тчылга чедир ажылдап турган . В.В. Радлов 1884 чылда Россиянын Эртемнер Академиязынын академиги кылдыр сонгуткан болгаш оон соонда амыдыралдын арткан кезээн буруну-биле эртемге тураскааткан . 1884 чылда академикке сонгуткан соонда , В.В. Радлов Россиянын Санкт- Петербургта антропология болгаш этнография музеин удуртуп , Ортаа болгаш Чоон Азияны ооренир Орус комитеттин баштаар черин оргнизастаан , Орус археология, Орус география ниитилелдеринин ажылынга идепкейлиг киржип , Сибирьни ооренир ниитилелдин даргазы чораан,элээн -каш экспедицияларга киришкен .
6.Эртемнер Академиязы 1891 чылда Орхон хем чоогунче ( моолда ) эртем экспедициязы дерип чоруткан . Ону В. В. Радлов удуртуп чораан . Орхон хемнин ийи улуг кожээ тураскаалдарын очулдуруп ундурген . Ол болза турк Могиян хааннын (734 ч. олген ) база оон акызы принц Кюдь-Тегиннин (732 ч.олген ) алдарынга тураскааткан турк дылдыг кожээлер болган . Ол ажыдыышкыннын тергиин улуг ужур-дузазы бугудеге билдингир .
7.В.В. Радлов 10 томнуг «Наречия тюркских племен, живущих в Южной Сибири и ДЖунгарской степи» (10 том, 1866-1907) деп ажылында оон мурнунда эртемге билдинмес турган хой турк дылдарнын материалдарын эн-не баштай парлап ундурген . В.В. Радловтун кылган улуг моон ажылдарынын бирээзи 4 томнуг «Опыт словаря тюркских наречий» (4 том,1888-1911) болур . Хой дылдарнын состерин хаара туткан ол словарь амдыгаа чедир ужур-дузазын бичи- даа бол чидирбээн . Ынчангаш ону 1963 чылда база катап парлап ундурген . Оске теоретиктиг ажылдарнын иштинден оон « Сонгу турк дылдарнын деннелге грамматиказы » деп номнун бирги кезээт 1882 чылда Лейпциг хоорайга унген . Ынчан ол бугу делегейге сураглыг эртемден апарган турган .
8.Академик В.В. Радловтун ажылдары чокка тюркология эртем бооп санатынмас . Академик В.В. Радлов 1918 чылда мочээн . 1861 чылдын июльдун 4-тен 7-ге чедир-чугле 4 хонук интинде Кара- Хол чоогунга келир уенин эртемдени тыва дылды оорнири -биле чораан . Ынчан ол Барнаулга ажылдап турган . Кара- Хол чоогунга тыва аалдарга кээп , тыва чугааны дыннап , Багай-Чуру маадыр дугайында , Кужиту-Молдун маадыр дугайында-ийи тоолду база дорт ырны тыва дыл кырынга юижип алган . Оон соонда бижээн тоолдарын болгаш ырларын «Образцы народной литературы тюрских племен» деп ажылдын баштайгы томунга парлап ундурген . Ол уеге чедир эртемге билдинмейн турган база бир дылдын материалын парлап ундургени безин кончуг чугула ужур-дузалыг болуп турар . Тыва аас чогаалындан тыва дылга эн-не баштай партаттынган чогаалдар база ол болур .
9. В.В. Радлов тыва дылды Саян чугаазы деп адаан . Чуге дээрге алтайлар болгаш хакастар шаанда тываларны сояннар деп адап турганыныдан бооп чадавас . Тывага чораанынын дугайында В.В. Радловтун бижээни болза : « Бо номнун тончузунде Саян чугаазынын кезек улегерлери кирген ; оларны мен Кара- Хол деп холдун эриинге дорт хонук чораан уемде чыып алган мен. Ол текстерни катап хынап коор арга чок болган , чуге дээрге чурттун эрге- чагыргалары оларнын девискээринге оон ур турарымны чопшээревээн ».
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
![](/sites/default/files/pictures/2013/04/12/picture-202516-1365779678.jpg)
Презентация к лингвистической игре, посвященной Дню родного языка
День родного языка отмечается накануне Масленицы, поэтому игра и посвящена этому всеми любимому празднику....
Лингвистические задачи по русскому языку
лингвистические задачи...
![](/sites/default/files/pictures/2014/11/08/picture-512431-1415419592.jpg)
Урок русского языка по теме "Решение лингвистических задач повышенной трудности, аналогичных тестовому заданию типа «В2. Словосочетание»".
Итоговая работа слушателя по программе "Трудные вопросы лингвистики: методы и приемы работы над ошибками при выполнении заданий ГИА по русскому языку"(17.04.-25.04.2013 г.)....
![](/sites/default/files/pictures/2013/10/23/picture-300579-1382533287.jpg)
статья "Лингвистическое краеведение. Мой родной край"
Как увлечь современного ученика изучением истории родного края? Историческая память народа, его культура, традиции. обычаи...Это то, без чего человек не может состояться как личность....
![](/sites/default/files/pictures/2013/10/03/picture-87629-1380820952.jpg)
Приказ о создании рабочей группы по разработке программ учебных предметов по обязательным предметным областям «Родной язык и литературное чтение на родном языке» (1-4 классы) и «Родной язык и родная литература» (5-9 классы)
Данные программы конкретирзируют содержание Стандарта, дают распределение часов по разделам курсов, определяют последовательность изучения тем и разделов с учетом межпредметных связей, воз...
![](/sites/default/files/pictures/2020/07/01/picture-733390-1593592615.jpg)
«Особенности преподавания предметных областей «Родной язык и литературное чтение на родном языке» и «Родной язык и родная литература» в условиях ФГОС ООО и ФГОС СОО» (удостоверение).
laquo;Особенности преподавания предметных областей «Родной язык и литературное чтение на родном языке» и «Родной язык и родная литература» в условиях ФГОС ООО и ФГОС СОО»...