План-конспект урока по чувашской литературе Л.Сачковăн "Ăмсану" калавĕ, хайлавăн теми.
план-конспект урока (6 класс) на тему

Ярухина Людмила Александровна

Урок тĕсĕ: килте вуланă хайлава пĕтĕмлетсе тĕрĕслемелли урок.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл l.sachkova._amsanu_kalav.docx27.55 КБ

Предварительный просмотр:

Л?Сачковён «Ёмсану» калав.: хайлавён теми?

Урок т.с.% килте вуланё хайлава п.т.млетсе т.р.слемелли урок?

Сапёрлёх т.ллев.% туслёх хакне: вёл пурнё= т.рек. пулнине туйтарасси; ч.р чунсемпе кайёксем те туйёмлё пулнине асёрхаса: в.сене х.рхенме в.рентесси?

П.л\ т.ллев.% кайёк-к.ш.кпе ч.р чунсен пурнё=не =ын пурнё=.пе =ыхёнтарса хаклама в.рентесси?

Аталантару т.ллев.% т.рл. майсемпе усё курса ачасене кала=ёва явё=тарасси: в.сен сёмах пуянлёх.пе сёнарлёхне туяс пултарулёхне аталантарасси?

Урок мел.сепе меслеч.ссем% учитель сёмах.; ыйту-хурав; кирл. вырёнсене суйласа вулани; сёнарсене пурнё=па сыхёнтарса хаклани; хайлав ч.лхине тишкерни?

Словарь .=.% т\лек: чатёр: танлён: ку= хупанки: радар: хапха шашулкки: х.т.рт: ч.вен тёр: юна: лапкёш: вак-т.век?

Кирл. хат.рсем% Л?Сачкова сён \керч.к.: унён к.некисем: ыттисем

Урок эпиграф.% «Шанчёклё тус вёл – пурнё= сипл.х.»                                  Ваттисен сёмах.?

Урок юхём.?

I? Ачасене урока й.ркелени: урок темипе т.ллев.семпе паллаштарасси

Аллёрсене хытё-хытё сётёр-ха? Хал. ёшё аллёрсемпе юлташёрсене тытёр? Сире яланах юлташён чун ёшши =апла ёшётса тётёр? Ырё чунлё юлташ м.нле йывёрлёхра та пулёшу пама тёрёшать? Ахальтен мар эп. паянхи урок эпиграфне «Шанчёклё тус вёл- пурнё= сипл.х.» тер.м? Апла пулсан: паянхи урокра м.н =инчен кала=атпёр –ши? (Ачасен хурав.)

II.  В.реннине аса илни?

1? Информацилл. диктант%  Профессор: Шевле: Эсремет: Вупёр: Ляву=: Кулюкка

2? Ыйту-хурав%

_ Эпир =ырнё сёмахсем м.нле хайлавран (Шёпёрлан)

_ Шёпёрлан пьесёна кам =ырнё (Л? Сачкова) 

III Киле панё .=е т.р.слени?

1? Килте сир.н Л?Сачковён «Ёмсану» калавне вуламаллачч. тата =ырав=ён пултарулёхне аса илсе ха=ат кёларма материал илсе килмеллечч.?

 (Ачасем илсе килн. материалсемпе ха=ат кёларни?)

 Тэйк Оф – Тач Даун (Сингапур структури «Встать-сесть»)

_ Кам «Ёмсану» калава 1 хут вулар.

_ Кам 2 хут вулар.

_ Кам ытларах вуланё

_ Кам калава вуламан

_ Кам калава вуласа та ёнланмар.

III.  +.н. темёпа .=лени?

1? Паян Л?Сачковён теп.р калавне тишкер\ тёвёпёр?

2? Словарь  .=.? (2 слайдпа)

3? Хайлава ёнланнине т.р.слесси?

Эсир калава м.нле ёнланнине «Литература т.пел.» вёйё ирттерсе т.р.слетп.р? Сир.н умёрта экран =инче меню? Ыйту суйласа илесси сиртен килет? Хаклёрах апат илсен нумайрах очко выляса илме пулать? Хурав тулли мар е йёнёш пулсан очко чакать? (3 слайд)

Купёста салач. – 8 тенк.?

  • Калавра =улталёк вёхёч.сенчен хёшне сёнласа панё (Х.ллене)
  • Ик. шурё хур ё=та тёнё (картиш.нче)
  • +анталёк м.нле пулнё (т\лек)
  • Хурсем м.н т.сл. пулнё (шурё)

Х.рл. кёшман салач. – 10 тенк.?

  • Хур а=и сас-ч.ве =ив.ч илтнине =ырав=ё м.нпе танлаштарать (Радарпа)
  • Хапха ум.нче ура сассине илтсен хур а=и м.н тесе кёшкёрса ярать (Кам? Кам унта?)

Улма пётти котлетпа – 12 тенк.?

  • Хур а=и тыткаларёш.нче м.н палёрать (паттёрлёх: парёнманлёх: мён кёмёллёх)
  • Хур а=и =ынпа =апё=са илн. хы==ён ами ёна м.нле к.тсе илет? М.н каласа мухтать? (Сан ч.рн\ т.шшине те тёма==. в.сем? Ман упёшкаран паттёрри ё=та пур?)

  • М.нш.н хур а=и пёлханнё чух ами хёйне лёпкё тытать: (М.нш.н тесен вёл мёшёр. ёна яланах х\т.лессе: хёй.н тив.=не пурнё=ласа п.лет?)

Чей – 5 тенк.?

  • «Хур т.к. пек =ем=е» =аврёнёш м.нле илемл.х мел. пулать? (танлаштару)
  • «Ами тавра теми=е хут кускаласа =аврёнать? Кускаласа сёмах синонимне тупёр? (Чупса)
  • «Пёшёл пётти п.=ер» фразеологизмён синонимне калёр? (Кёмёллён кала=)

IV.  Текстпа .=лени: ёна суйлавлён вулани?

1? Суйлавлё вулав? (4 слайд)

  • Картиш.нчи хур а=ипе амине сёнласа паракан вырёнсене тупса вуласа парёр? (112стр? 3 абзац: 113стр? 1 абзац )
  • Хур амине сёнлакан вырёна тупса вулёр? (114 стр? 2 абзац)

2? Илемл.х мел.семпе .=лени%

1 абзаца карточкёпа памалла та унти илемл.х мел.сене текстомаркерпа туртмалла?

+илс.р т\лек =анталёк? Хур т.к. пек =ем=е юр кёчёр пулнё =.р =ине хуллен вылянкаласа анать? Тавралёхра пур =.рте те асамлёх сён. сис.нет? Шур чатёрлё т\пе ай.нче ырё: лёпкё? +ут =анталёк ху=аланать халь кунта?

Текстран аллитераци тупатпёр? М.н вёл аллитераци (Хупё сасёсен янравлёх.) _ Ххха! П.рреххх сёххатёп! +=ыртса тататёп! ????

Физкультминутка (Сингапур структури -МИКС ПЭА ШЭА) (Музыка)

Фразеологизмсен п.лтер.шне ёнлантарни%

(Ку= хупса иличчен: =\=-вирелле тёрать: ч.р шуйттан?)

3? Калав тёрёх п.т.млет\ туни?

М.н авлтан халёх вёйлё: =ир.п: вёйсёррине х\т.леме п.лекен ар =ынсене хисеплен.? +авёнпа та ар =ын ачасен =авён пек пулса \смелле? Хур а=ипе ами п.р-п.рне ёнлана==.: юрата==.: п.р-п.рне х\т.леме п.ле==.?

Эпир: =ынсем: =апла туслё пулма пултаратпёр-и-ха?

Ахальтен мар =ырав=ё калава «Ёмсану» тесе ят панё? Вёл хурсен =ир.п туслёхне пёхса ёмсанать?

4? Устиновичён «Лебединая дружба» калав.пе танлаштарасси?

Вырёс =ырав=исен те шанчёклё тус =инчен =ырнё хайлавсем нумай? Акё т.сл.хрен: Устиновичён «Лебединая дружба» хайлав.? Унта аманнё акёш ами к.ркунне ёшё енне в.=се каяймасть: унпа п.рде акёш а=и те юлать? В.сем х.лле икк.ш. те шёнса виле==.? Библиотекёран =ак калава илсе вуласа тухёр?

V. Карточкёпа .=лесси?

Панё сёмахсенчен =ыннён лайёх ен.сене п.р ушкён: япёх ен.сене теп.р ушкён =ырса илмелле?

Ырё кёмёллёх: намёсланма п.лни: хаярлёх: хёрав=ёлёх: суйни: й.ркел.х: эгоизм: чеел.х: =илен\: паттёрлёх: сёпайлёх: чунсёрлёх: п.р-п.рне х\т.лени)

Хуравсене т.р.слени? Юнашар ларакансем п.рле т.р.сле==.? Малтан п.ри вуласа парать: кайран тепри?

Вёхёт юлсан туслёх темёпа буклет тутармалла? Буклет валли материал учитель парать?

VI. Килти .=?

Ик. енл. дневник тумалла?

Текстран илн. предложени е сыпёк

Эп. м.нле ёнланатёп

Леш. хёрах ури =инчен те анмасть? Сёмсине =е= =унатти ай.нчен кёларса теприн айне чиксе хурать? Патша майри тей.н???

Хур а=и ч.р шуйттанах пулса каять?

М.нпур вёйна пух та алёкран тапса сик? +ёлёнсан =ёлёнса .лк.р: =ёлёнаймасан  - теп.р хут =апё=ма тивет?

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План – конспект интегрированного урока обществознания и английского языка в 7 классе на тему «Подросток в группе» «Teenager in a Group»

Разработка интегрированного урока английского языка и обществознания для 7 класса на тему "Подросток в группе", проведенного в рамках эксперимента "Интеграция английского языка и предметов школьной пр...

План-конспект интегрированного урока английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность"

Интегрированный урок английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность" ставит своей целью на основе имеющихся у учащихся знаний расширить понятие «право»; сформир...

План-конспект открытого урока по родному языку (кумыкский) в 6 классе на тему:"Склонение имён существительных по падежам","Атлыкъланы гелишлеге гёре тюрлениши"

План-конспект открытого урока по родному языку (кумыкский) в 6 классе на тему:"Склонение имён существительных по падежам","Атлыкъланы гелишлеге гёре тюрлениши"...

план-конспект интегрированного урока по биологии и географии для 10 класса на тему "География современных болезней человечества"

Данную разработку можно использовать в качестве материала для проведения классного часа о здоровом образе жизни....

План-конспект интегрированного урока английского языка и ИКТ в 6 классе по теме “Здоровье. У врача”

Урок проводился на базе УМК English V (авторы И.Н. Верещагина, О.В.Афанасьева). Тема модуля - “Health and Body Care” , а  данный урок являлся заключительным уроком по теме “At the Doctor’s”. Пред...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебникуSpotlight-5 Тема урока – “Going shopping”.

Цели:1)практические:- развитие лексических навыков по теме «Магазины, покупки»;- практика учащихся в устной речи, чтении (развитие умений ознакомительного и изучающего чтения), аудировании;- развитие ...