План-конспект урока по чувашской литературе Л.Сачковăн "Ăмсану" калавĕ, хайлавăн теми.
план-конспект урока (6 класс) на тему
Урок тĕсĕ: килте вуланă хайлава пĕтĕмлетсе тĕрĕслемелли урок.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
l.sachkova._amsanu_kalav.docx | 27.55 КБ |
Предварительный просмотр:
Л?Сачковён «Ёмсану» калав.: хайлавён теми?
Урок т.с.% килте вуланё хайлава п.т.млетсе т.р.слемелли урок?
Сапёрлёх т.ллев.% туслёх хакне: вёл пурнё= т.рек. пулнине туйтарасси; ч.р чунсемпе кайёксем те туйёмлё пулнине асёрхаса: в.сене х.рхенме в.рентесси?
П.л\ т.ллев.% кайёк-к.ш.кпе ч.р чунсен пурнё=не =ын пурнё=.пе =ыхёнтарса хаклама в.рентесси?
Аталантару т.ллев.% т.рл. майсемпе усё курса ачасене кала=ёва явё=тарасси: в.сен сёмах пуянлёх.пе сёнарлёхне туяс пултарулёхне аталантарасси?
Урок мел.сепе меслеч.ссем% учитель сёмах.; ыйту-хурав; кирл. вырёнсене суйласа вулани; сёнарсене пурнё=па сыхёнтарса хаклани; хайлав ч.лхине тишкерни?
Словарь .=.% т\лек: чатёр: танлён: ку= хупанки: радар: хапха шашулкки: х.т.рт: ч.вен тёр: юна: лапкёш: вак-т.век?
Кирл. хат.рсем% Л?Сачкова сён \керч.к.: унён к.некисем: ыттисем
Урок эпиграф.% «Шанчёклё тус вёл – пурнё= сипл.х.» Ваттисен сёмах.?
Урок юхём.?
I? Ачасене урока й.ркелени: урок темипе т.ллев.семпе паллаштарасси
Аллёрсене хытё-хытё сётёр-ха? Хал. ёшё аллёрсемпе юлташёрсене тытёр? Сире яланах юлташён чун ёшши =апла ёшётса тётёр? Ырё чунлё юлташ м.нле йывёрлёхра та пулёшу пама тёрёшать? Ахальтен мар эп. паянхи урок эпиграфне «Шанчёклё тус вёл- пурнё= сипл.х.» тер.м? Апла пулсан: паянхи урокра м.н =инчен кала=атпёр –ши? (Ачасен хурав.)
II. В.реннине аса илни?
1? Информацилл. диктант% Профессор: Шевле: Эсремет: Вупёр: Ляву=: Кулюкка
2? Ыйту-хурав%
_ Эпир =ырнё сёмахсем м.нле хайлавран (Шёпёрлан)
_ Шёпёрлан пьесёна кам =ырнё (Л? Сачкова)
III Киле панё .=е т.р.слени?
1? Килте сир.н Л?Сачковён «Ёмсану» калавне вуламаллачч. тата =ырав=ён пултарулёхне аса илсе ха=ат кёларма материал илсе килмеллечч.?
(Ачасем илсе килн. материалсемпе ха=ат кёларни?)
Тэйк Оф – Тач Даун (Сингапур структури «Встать-сесть»)
_ Кам «Ёмсану» калава 1 хут вулар.
_ Кам 2 хут вулар.
_ Кам ытларах вуланё
_ Кам калава вуламан
_ Кам калава вуласа та ёнланмар.
III. +.н. темёпа .=лени?
1? Паян Л?Сачковён теп.р калавне тишкер\ тёвёпёр?
2? Словарь .=.? (2 слайдпа)
3? Хайлава ёнланнине т.р.слесси?
Эсир калава м.нле ёнланнине «Литература т.пел.» вёйё ирттерсе т.р.слетп.р? Сир.н умёрта экран =инче меню? Ыйту суйласа илесси сиртен килет? Хаклёрах апат илсен нумайрах очко выляса илме пулать? Хурав тулли мар е йёнёш пулсан очко чакать? (3 слайд)
Купёста салач. – 8 тенк.?
- Калавра =улталёк вёхёч.сенчен хёшне сёнласа панё (Х.ллене)
- Ик. шурё хур ё=та тёнё (картиш.нче)
- +анталёк м.нле пулнё (т\лек)
- Хурсем м.н т.сл. пулнё (шурё)
Х.рл. кёшман салач. – 10 тенк.?
- Хур а=и сас-ч.ве =ив.ч илтнине =ырав=ё м.нпе танлаштарать (Радарпа)
- Хапха ум.нче ура сассине илтсен хур а=и м.н тесе кёшкёрса ярать (Кам? Кам унта?)
Улма пётти котлетпа – 12 тенк.?
- Хур а=и тыткаларёш.нче м.н палёрать (паттёрлёх: парёнманлёх: мён кёмёллёх)
- Хур а=и =ынпа =апё=са илн. хы==ён ами ёна м.нле к.тсе илет? М.н каласа мухтать? (Сан ч.рн\ т.шшине те тёма==. в.сем? Ман упёшкаран паттёрри ё=та пур?)
- М.нш.н хур а=и пёлханнё чух ами хёйне лёпкё тытать: (М.нш.н тесен вёл мёшёр. ёна яланах х\т.лессе: хёй.н тив.=не пурнё=ласа п.лет?)
Чей – 5 тенк.?
- «Хур т.к. пек =ем=е» =аврёнёш м.нле илемл.х мел. пулать? (танлаштару)
- «Ами тавра теми=е хут кускаласа =аврёнать? Кускаласа сёмах синонимне тупёр? (Чупса)
- «Пёшёл пётти п.=ер» фразеологизмён синонимне калёр? (Кёмёллён кала=)
IV. Текстпа .=лени: ёна суйлавлён вулани?
1? Суйлавлё вулав? (4 слайд)
- Картиш.нчи хур а=ипе амине сёнласа паракан вырёнсене тупса вуласа парёр? (112стр? 3 абзац: 113стр? 1 абзац )
- Хур амине сёнлакан вырёна тупса вулёр? (114 стр? 2 абзац)
2? Илемл.х мел.семпе .=лени%
1 абзаца карточкёпа памалла та унти илемл.х мел.сене текстомаркерпа туртмалла?
+илс.р т\лек =анталёк? Хур т.к. пек =ем=е юр кёчёр пулнё =.р =ине хуллен вылянкаласа анать? Тавралёхра пур =.рте те асамлёх сён. сис.нет? Шур чатёрлё т\пе ай.нче ырё: лёпкё? +ут =анталёк ху=аланать халь кунта?
Текстран аллитераци тупатпёр? М.н вёл аллитераци (Хупё сасёсен янравлёх.) _ Ххха! П.рреххх сёххатёп! +=ыртса тататёп! ????
Физкультминутка (Сингапур структури -МИКС ПЭА ШЭА) (Музыка)
Фразеологизмсен п.лтер.шне ёнлантарни%
(Ку= хупса иличчен: =\=-вирелле тёрать: ч.р шуйттан?)
3? Калав тёрёх п.т.млет\ туни?
М.н авлтан халёх вёйлё: =ир.п: вёйсёррине х\т.леме п.лекен ар =ынсене хисеплен.? +авёнпа та ар =ын ачасен =авён пек пулса \смелле? Хур а=ипе ами п.р-п.рне ёнлана==.: юрата==.: п.р-п.рне х\т.леме п.ле==.?
Эпир: =ынсем: =апла туслё пулма пултаратпёр-и-ха?
Ахальтен мар =ырав=ё калава «Ёмсану» тесе ят панё? Вёл хурсен =ир.п туслёхне пёхса ёмсанать?
4? Устиновичён «Лебединая дружба» калав.пе танлаштарасси?
Вырёс =ырав=исен те шанчёклё тус =инчен =ырнё хайлавсем нумай? Акё т.сл.хрен: Устиновичён «Лебединая дружба» хайлав.? Унта аманнё акёш ами к.ркунне ёшё енне в.=се каяймасть: унпа п.рде акёш а=и те юлать? В.сем х.лле икк.ш. те шёнса виле==.? Библиотекёран =ак калава илсе вуласа тухёр?
V. Карточкёпа .=лесси?
Панё сёмахсенчен =ыннён лайёх ен.сене п.р ушкён: япёх ен.сене теп.р ушкён =ырса илмелле?
Ырё кёмёллёх: намёсланма п.лни: хаярлёх: хёрав=ёлёх: суйни: й.ркел.х: эгоизм: чеел.х: =илен\: паттёрлёх: сёпайлёх: чунсёрлёх: п.р-п.рне х\т.лени)
Хуравсене т.р.слени? Юнашар ларакансем п.рле т.р.сле==.? Малтан п.ри вуласа парать: кайран тепри?
Вёхёт юлсан туслёх темёпа буклет тутармалла? Буклет валли материал учитель парать?
VI. Килти .=?
Ик. енл. дневник тумалла?
Текстран илн. предложени е сыпёк | Эп. м.нле ёнланатёп |
Леш. хёрах ури =инчен те анмасть? Сёмсине =е= =унатти ай.нчен кёларса теприн айне чиксе хурать? Патша майри тей.н??? | |
Хур а=и ч.р шуйттанах пулса каять? | |
М.нпур вёйна пух та алёкран тапса сик? +ёлёнсан =ёлёнса .лк.р: =ёлёнаймасан - теп.р хут =апё=ма тивет? |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План – конспект интегрированного урока обществознания и английского языка в 7 классе на тему «Подросток в группе» «Teenager in a Group»
Разработка интегрированного урока английского языка и обществознания для 7 класса на тему "Подросток в группе", проведенного в рамках эксперимента "Интеграция английского языка и предметов школьной пр...
План-конспект интегрированного урока английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность"
Интегрированный урок английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность" ставит своей целью на основе имеющихся у учащихся знаний расширить понятие «право»; сформир...
План-конспект открытого урока по родному языку (кумыкский) в 6 классе на тему:"Склонение имён существительных по падежам","Атлыкъланы гелишлеге гёре тюрлениши"
План-конспект открытого урока по родному языку (кумыкский) в 6 классе на тему:"Склонение имён существительных по падежам","Атлыкъланы гелишлеге гёре тюрлениши"...
План-конспект открытого урока по росписи (батику) в 5п/о классе на тему: «Батик - роспись по шёлку»: Создание композиции в технике холодного батика «Подводный мир»
План-конспект открытого урока по росписи (батику) в 5п/о классе на тему:...
план-конспект интегрированного урока по биологии и географии для 10 класса на тему "География современных болезней человечества"
Данную разработку можно использовать в качестве материала для проведения классного часа о здоровом образе жизни....
План-конспект интегрированного урока английского языка и ИКТ в 6 классе по теме “Здоровье. У врача”
Урок проводился на базе УМК English V (авторы И.Н. Верещагина, О.В.Афанасьева). Тема модуля - “Health and Body Care” , а данный урок являлся заключительным уроком по теме “At the Doctor’s”. Пред...
План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебникуSpotlight-5 Тема урока – “Going shopping”.
Цели:1)практические:- развитие лексических навыков по теме «Магазины, покупки»;- практика учащихся в устной речи, чтении (развитие умений ознакомительного и изучающего чтения), аудировании;- развитие ...