В стране фонетики и графики
план-конспект урока (5 класс) по теме
Урок разработан для закрепления раздела «Фонетика. Графика.Орфография»в 5 классе
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
alfavit_ser-shyv.doc | 41.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок теми* Фонетика тата графика =.р-шыв.нче
Урок т.с.% зачет урок е .=л. вёйё урок.?
В.рент\ т.ллев.% «Фонетика: графика: орфографи» пайра м.н в.реннине =ир.плетсе хёварасси»
Воспитани т.ллев.% ачасене п.р-п.ринпе ёмёртса .=леме хёнёхтарасси: =ав вёхётрах туслё пулма: п.р-п.рне пулёшма хёнёхтарасси?
Урока кирл. хат.рсем% компьютер: мультимедиапроектор?
Урок эпиграф.%
Хур т.к. тытакан хур курман?
Ваттисен сёмах.сем?
Урок юхём.
В.рентекен% Паян: ачасем: эпир сир.нпе Фонетика тата графика =.р-шывне =итсе килетп.р? +ак =.р-шывён хулисенче: вёрман.семпе у=ланкисенче: улёх.семпе уй.сенче: =ырмисемпе утрав.сем =инче пулёпёр? Класс (ачасен шутне пёхса) 2-3 пая пайланать?
I? Алфавит хулине =итр.м.р? Кунта пире т.рл. .= к.тсе тёрать? Чи малтанах кёштах алфавит историне аса ил.п.р?
1-м.ш .=?
Кашни ушкён ум.нче сас паллисем? 37 п.р тёванран пурте пур? Хал. =ак п.р тёвансенчен сир.н ик. сасса п.лтерекен йёмёксене суйласа илмелле? Кам хёвёртрах; Кайрёмёр!
(Е: ё: ю: я?)
2-м.ш .=?
Сасса п.лтермен сас паллисене тупса памалла? (ь: ъ?)
3-м.ш .=?
Вырёс ч.лхинче =е= т.л пулакан сас паллисене суйласа илмелле? Кайрёмёр!
(Б: г : д: ж: з: ф: ц: щ: о:ъ?)
4-м.ш .=?
Яланах янёракан пичч.шсене кам маларах тупаять; (В:й:л:ль:м:н:нь:р?)
5-м.ш .=?
Янраман шёлл.сене суйласа илмелле? Кайрёмёр!
(К: п: с: =: т: х: ч: ш?)
6-м.ш .=?
+ем=е у=ё сасёсене суйласа ил.р? Кам маларах; (,: и: \: э?)
7-м.ш .=?
Хытё у=ё сасёсене тупатпёр? (А: ё: о: у: ы?)
8-м.ш .=?
Чёваш ч.лхинче =е= т.л пулакан п.р тёвансене кам маларах тупать; (Ё: .: =: \?)
Итогсем тёватпёр: ку вёйёра кам =.нтернине палёртатпёр?
II? Шарада =ырми урлё ка=атпёр?
1?Савёнса та сарёлса
Тпала хирте \сет.п?
Т вырённе п лартсан
Шывсёр эп вилет.п? ( Тулё _ пулё?)
2? Урём-сурём тустаратёп
Эп х.ллехи кунсенче?
П.р сас палли хушса хуратён –
Сунарта эп ка=сенче? (Тёман _ тёмана?)
3? П - па чух: эс тёнласам:
Вёрманта эп пурёнатёп?
П вырённе ш лартсан
Кушакран чунтан хёратёп? (Пёши _ шёши?)
4? С - па чух сана: тёванём:
Перчеткел.х =ём паратёп?
Т - пала мана вара
Юратсах эс тутанатён? (Сурёх _ турёх?)
III? Ударени вёрманне =итр.м.р?
+ак сёмахсен ударений.сене лартмалла?( Ударени (пусём) лартмалли правилёсене аса илмелле)*
1? К.неке: =ыру: сёмахёмёр?
2?Тёвансем: =.м.рт: кёвакал?
IV. Кану у=ланкинче%
Мулкачсем чупа==.: чупа==.?
Мулкачсем сике==.: сике==.?
Т.мсем хы=не пытана==.: хёлхисене вылята==.?
Ун пёха==.: кун пёха==.?
Ялт! Сиксе тёра==.?
Малалла чупа==.?
V? 37 п.р тёван =.р-шыв.нчи паллё =ынсемпе паллашатпёр? Кашни ушкёна п.рер ыйту лекет?
1? Чёваш алфавитне камсем тунё; (И?Я?Яковлев: В?А? Белинин: С?Н?Тимрясов студент пулёшнё?)
2? Н?И?Золотницкий чёваш алфавитне м.нле сасё к.ртн.;(/?)
VI? «Шутлав» утрав. =ине =итр.м.р?
Ми=е сасё: ми=е сас палли;
1? Пуля: мёкёнь: енч.к? 2? К.сье: чечек 3? Йывё=: юлхав: юман: 4? Илем: супёнь?
VII? «Шырав» тёв.сем =ине улёхатпёр?
+ак тусем =инче сёмахсем шырамалла? Кам нумайрах тупать _ =.нтерет? Кашни сёмахшён 1 очко?
а н
т а
ё л
м с
а ё
н р
а
VIII? Вёйё картине =итр.м.р?
Юлашкинчен сас паллисем алхасма шутланё? В.сем п.т.мпех сапаланса п.тн.? +ак сас паллисенчен малтан сёмахсем пулнё? Айтёр =ав сёмахсене тупар-ха? Кам маларах тупать;
Ёта хусёр вёнат т.с-хурёт мё=ур?
XI? Сыв пуллашу хапхи ум.нче?
Панё сёмахсемпе сёвё й.ркисем й.ркел.р?
Урок.нче: =.р-шыв.нче: хаваслё: пултаруллё
X? П.т.млет\*
37 п.р тёван =.р-шыв.нче пит. интересл. пулч. пире? Т.рл. =.рте пулса курса хамёр п.л.ве т.р.слер.м.р? Чёваш ч.лхине малашне те юратса в.ренме сывлёх сунатёп сире: ачасем?
Юлашкинчен п.т.млет\ тёватпёр: =.нтер\=.сене палёртатпёр: оценкёсем лартатпёр?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Фонетика,орфоэпия,графика һәм орфография буенча белемнәреңне тикшерү
Бирелгән дидактик материал укучыларның мөстәкыйль эшен оештыру өчен кулланыла....
Интегрированный урок русского языка и литературы в 5 классе «Повторение изученного в разделе «Фонетика и графика». Фонетические аспекты организации стиха в практике поэтов серебряного века».
Урок построен по технологии развивающего обучения и интеграции учебных предметов области "Филология". Обобщение и систематизация материала, изученного в разделе «Фонетика и графика», ведется на ...
Повторение и обобщение темы "Фонетика. Орфография.Графика."
Данный урок предназначен для повторения и обобщения изученного по теме "Фонетика. Орфография. Графика" в 5 классе по учебнику русского языка под редакцией Ладыженской и Баранова....
Повторение изученного в 5–9 классах. Фонетика и графика
Повторение изученного в 5–9 классах ТЕСТ 1. Фонетика и графика...
МЕТОДИКА ИЗУЧЕНИЯ В ШКОЛЕ ФОНЕТИКИ И ГРАФИКИ РУССКОГО ЯЗЫКА
В настоящее время в школьных пособиях уделяется большое внимание отражению современных научных знаний по фонетике и графике. Этим подчеркивается знание фонетического материала в школьном курсе русског...
В стране фонетики и графики
Урок разработан для закрепления раздела «Фонетика. Графика.Орфография»в 5классе...
В стране фонетики и графики
Урок разработан для закрепления раздела «Фонетика. Графика.Орфография»в 5классе...