Доклад"Работа с одаренными детьми в начальной школе"
план-конспект

Амырбиде Айланмаа Сергеевна

 

Доклад  подготовила

 педагог д/о Амырбиде А.С.

 

Одаренность человека – это маленький росточек,

едва проклюнувшийся из земли

 и требующий к себе огромного внимания.

Необходимо холить и лелеять,

 ухаживать за ним,

сделать все необходимое,

чтобы он вырос и дал обильный плод

 

Любому обществу нужны одаренные люди, и задача общества состоит в том, чтобы рассмотреть и развить способности всех его представителей. К большому сожалению, далеко не каждый человек способен реализовать свои способности. Очень многое зависит от семьи. Немаловажная роль принадлежит педагогам.

 

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл acham-bile_kady.docx25.14 КБ
Файл kadyk_dish.docx26.51 КБ
Файл meen_ynak_dirig_amytanym_at.docx75.17 КБ
Файл rabota_s_odarennymi.docx35.39 КБ

Предварительный просмотр:









Сценарий

     «Ачам-биле кады ада-чуртту камгалаар мен!»




















 «Ачам -биле кады ада -чуртту камгалаар мен!»

Сорулгазы:

1.Февраль -23 -ада- чурт камгалакчыларынын хуну деп уругларга өөредип билиндирер.

2.Уругларга орус дыл кырында шулуктерни шээжи -биле чугаалаарынга өөредирин уламчылаар.

3.Уругларнын сес курлавырын шулук ырыларнын дузазы- биле сайзырадыр.

4.Адаларнын идепкейлиг чоруун, оолдарнын эрзиг мозу- шынарлыг,

келир ойде ада- чурттунун камгалакчылары кылдыр ооредип кижизидер чоруун, чуртта болуп турар улуг болуушкуннарнын дугайында билиин сайзырадыр.

5.Байырлалдарда ажы- толу биле кады хоглуг эрттиреринге, адаларнын болгаш улуг улусту хундулээр чорукка ооредип кижизидер.

Баш бурунгаар ажылдар:

1.Уругларга «Февраль 23 ада- чурт камгалакчыларынын хуну» деп темалыг беседаны чорудар.

2.Адалар- биле беседаны чорудар.

3. Ыры-шулуктерни ооредир.

Хоглээшкиннин чорудуу:

Башкы: Экии, эргим ада - иелер болгаш башкылар аалчылар! Февраль- 23 Ада-чурт камгалакчыларыньщ хунун таварыштыр силер бугудеге чугле экини кузедим!

Ажар артты бедик кылдыр чаяттынган

Алыс боду турлуг кылдыр коступ чоруур

Чурттун, чоннун дайын -чаага камгалап кээр

Чуртталгага туруштуг сен эр кижи.


Ынчангаш бо кел чыдар байырлалдын каастакчылары адашкыларывыска байырдан чедирип адыштан часкап каалынар! Ынчангаш уругларывыстын концертин эгелээр-дир бис.

Танец «Мы будущие защитники»

(Улуг болуктун оолдары)

Амыдырал ажыл- ишке туруштуг бооп Ада- өгбе салган соруун кууседир Соон көруп, мурнун бодап чурттап чоруур Чоннун адын черле сыкпас — эр

кижи.

Эки — бакты коруп чорааш чурттап эртер.

Эр кижинин чаяттынган салымы —дыр.

Чырык черге салгакчызын артырып каар.

Шыны херек эр кижи- чуртталганын чаякчызы.

- Бистин богунгу камгалакчыларывысты адашкыларывысты бирги турже чалап адыш часкап уткуп аалыылынар.

1- ги тур: «Таныштырылга»

Башкы: - Амыдыралда эр кижи бурунгаар коруштуг, мерген угаанныг,

сагыш -сеткили омак- сергек чоруур болза, бугу-ле чуулдер эки болур боор, база кандыг- даа уеде кижинин сагыш -сеткилин ыры -биле ажыдып сергедип чоруур болгай, бистин ада- огбелеривис коргунчуг дайын уелеринде безин ыры- биле сагыш сеткилин ажыдып чораан болгай ынчангаш дараазында моорейге силернин мерген- угаанынар, сагыш- сеткилйнер шыдаар боор.

'

Хегжумнуг байыр: ыры «Ачай» уругларнын кууселдези- биле.

2- ги тур: «Аялганы тып» (Шериг ырыларныц аялгазын тывар)

Башкы:Садикке хостуг шакта салаа базып санап, чуруур ыры- шулук ооренир, чаптанчыг чаштарывыс.


3- ку тур: «Машина маркаларын тавар»

Башкы: - Эр- хейлер , ам дараазында ачаларывысты берге орукче эдертир силер, уруглар.

4-ку тур: «Берге орук»

Шулук: «Солдат акым» Кууселдеде Белла

5-ки тур: «Бичии солдат» (Оолдары маршка маргыжар)

Хогжумнуг байыр: «Ачай»

Башкарыкчы: Байырлалга келгенинер дээш четтиргенивис илередип тур бис ада - иелер.Моон-даа сонгаар байырлалдарны успейн кээринерни манап артывыс. Эки праздниктээр силер байырлалывыс моон-биле доозулган ужурашкыжебайырлыг.




Предварительный просмотр:

Немелде кичээл «Кадык диштер---чараш хулумзуруг».

Сорулгазы:

1). Диштин тургузуун уругларга коргузуп тургаш, тайылбырлап бээр.

2). Эмчи терминери - биле таныштырар, уругларнын сос курлавырын байыдар,сайзырадыр

3). Диштерин камнап, кадык болурунга кижизидер.

Дерилгези:

Янзы-буру жевачкалар, щетка, паста, таз, чылыг суг, плакат «Диштин тургузуу» ак саазыннар, карандаш, балааш. Плакатта азы самбырада чараштыр бижээн.

Ору, куду дурген шимчеп,

Хлеб дайнап, тоорук казаан,

Бот- бодунда сырый тудушкан

32 хоглуг оннуктер.

Чорудуу:

Организастыг кезээ: Уруглар - биле мендилежир

Класс шагынын темазы, сорулгазы - биле таныштырар: Богунгу класс шагынга диш, оон тургузуу - биле, ону канчаар арыглап, ажаарын, кан-

Чаар камнаарын чугаалажыр бис.

Диштин тургузуу- биле таныштырар: Чаш Кижи 2,5 харлыг турда, колдуу шупту диштери четчележип унуп келген турар. Оларны « молочные зубы» тывалаарга «суттуг диштер» дээр. Олар чоорту 6-8 хар аразында ийи бирлеп душкулеп каарлар. Оон соонда унуп келген чаа диштер кижиге оон назынында бараалгаар диштери ол болур.

Кижиде , оон организминде эн-не кадыг будумел бар - ону эмаль дээр.

Ол диштернин эн кырында кадыг карты болур. Ол эн кадыг.

Диш бурузу дазылдыг( корень зуба). Дазылы дишти аас иштинде быжыг кылдыр, устукку , адаккы чаактарда тудуштурган. Дишти долгандыр

дёсна бар. Ону тывалап «диш шазы» дээр долгандыр кызыл кеш бар.

Ол база дишти камгалап чоруур.

Диштерни болгаш оон шаларын ургулчу арыг тургузары чугула.

Эн ылангыя митпейти азы харыды хайындырган чем чиген соонда, чигирзиг чем соонда ыяап- ла арыглаар. Конфеталар чигген соонда бар болза, 1 яблокодан чизе эки. Яблоко чок болза, чылыг шай азы чылыг суг - биле

аас иштин диштер аразын экидир каш катап чайып тогер. Ургулчу ол процедураны кылып турар болзунарза , диштеринерни элээн чылдарда камгалап ап болурунар аргазы бар. Ынчалбас болза, аас иштинге артып кагган чем артынчылары дишке хоралыг бактерияларны тывылдырар.

Ол бактериялар хой эвес айлар, чылдар иштинде-ле силернин чараш, кадык, бугу назыда херек диштеринерни саадавас уреп каар.

Стоматолог Диш эмнээр эмчи) эмчиге 1 чылда 2 катап диштерин коргузуп, хынадып ап турары чугула.

Сактып алынар ,уруглар, « Кадык диштер--- чараш хулумзуруг»-- дур.

Ф А Н Т А З  И Я:

(Башкы бичии диш македин ак саазын -биле кылып алыр)

--- Бо бистин бичии «Дишчигеживис» кадык -- ол хулумзуруп турар.

---- Уруглар, аарыг диш канчап турарыл?

----- аарыг диш ыглап турар.

------ Шын- дыр. Аарыг диштин ээзи канчап турарыл?

-----Ээзи база ыглап турар.

----- Силернин аранарда дижи аарып турган Кижи бар бе?

(Уругларны дыннаар, дижи аарып турган уругларга сагыш човаан сеткилди,

кээргээн сеткилди илередир)

Ч у р у л г а  м о о р е й и:

Силерге мен арыг ак саазыннар ап берейн . Анаа силер баштай аарыг диштен чуруптунар. Оон оске талазынга кадык диштен чуруптунар.

(чуруктарны скотч -биле самбырага азар)

Уруглар, чураан диштеринернин кайызы силернии болза эки деп бодап

тур,силер?

---Кадык диш болза биске эки.

--- Ынчанмайн канчаар!

Физминутка

Чип турар чемнеривистен диштернин кадыы кол хамааржыр. Чамдык чемнер оларны урээр деп демин база чугааладым. А чамдык чемнер ургулчу

Чиирге диштерге холчек дузалаар. Чижелээрге: Кижи карак -биле коорге билдинмес чаа тыптып турар тиглер улам-на улгатпазын дээш ургулчу янзы- буру сорттарнын сырларын чиирин стоматолог эмчилер улуг биче улуска сумелеп турар. Сырларда дишке дузалаар тускай будумел барын эртемденнер шинчилеп тыпкан.

Ам диштерге дузалыг чемнер адаарымга холдарынарны 2 катап улай часкаар силер, а бир эвес дишке дузалавас чем болза , буттарынар- биле

2 катап тепсээр силер.

Морковка, орех(тооруктар аймаа, творог, сут, сырлар, яблоко, шоколад,

конфета, чигирлиг чемнер, митпек кашалар)

Диштерни камнаар дизе чуну кылырыл?

Дишти шын чууру - база тускай уран-чуул. Дишти шын чуурунга хамаарышкан процедуралар:

  1. Дишти эртен эрте оттуп келгеш ,ыяап- ла чуур.
  2. Чем чиген санында-ла ыяап чуур, чайып тогер.
  3. Чуп алыр арга чок болза, чигир чок жевачкаларны дайнап алыр.
  4. Оске кижи щётказы-биле дижин чуп болбас.

«Кым хой билирил?»- деп мооорей.

Соолгу уеде дыка хой жевачкаларны рекламалап турар болгай.

Кым билир рекламазын чугаалаптарыл,че!?

Психогимнастика: Черле бир катап дижинер холчек аарып туруп берген-дир, канчаар силер,че? Эмчи баарынарга тура тыртыптар.Аарышкылыг болгай. А, диш чем- даа чииртпес , 2-3-5 болгаш оон-даа хой хонуктарда

аарып-ла туруп берзе, канчаар силер,че.

(Уругларнын бодалдарын дыннаар).

Черле аарыыры соксавайн, бергедедип туруп бээрге, черле эмчиге барганы

дээре, чуге дизе эмчи аарыг дишти канчаар эмнээрин коргеш, силерге ыяап-ла кандыг бир дузаны коргузер.

  1. Бир болза ,ол аарыг дишти туруп кааптар, чуге дизе чангыс аарыг диш кожа турар кадык 4-5 диштерни база кады урээр.
  2. Аартпайн баар эмнерни сумелеп болур.
  3. Аарыг дишти туруп каапкаш, 2-3 ай болгаш катап кылымал диш-даа

салып берип болгай, силер ынаар болзунарза.

Ынчангаш, диш аарый берзе, эмчиден корткан херээ чок.Харын-даа барып оске кадык диштери база аарывазын дээш,дурген эмчиге

баарынарны сумелээр-дир мен.

К А ДЫ К Д И Ш Т Е Р Л И Г-Ч А Р А Ш Х У Л У М З У Р У Г Л У Г

Диштеринерни камнаңар!

ТУННЕЛ:

Чунун дугайында бо хүн чугаалаштывыс?

Кичээлге эки,идепкейлиг киришкенинер дээш , четтирдим, уруглар. Диштеринер эки камнап чоруур ,силер. Кадык диштерлиг-

ургулчу хулумзуруп чоруурунарны кузедим. Байырлыг,уруглар!

Класс шагы «Кадык диштер---чараш хулумзуруг».



Предварительный просмотр:

Мээн ынак дириг амытаным аът -

Аът – тыва кижиниӊ эн-не чоок өӊнүү болгаш дузалакчызы, кайнаар-даа чедире бээр хөлгези чораан.

Аът кадыр - берт оруктарга-даа тоовас, шыдамык амытан. Малды тыва кижи ырак чорук чоруурда мунар, аал –оранын көжүрерде чүък чүдүрер, мал-маган кадарарда мунар. Чүгүрүк, чиик аъттарны чарыштарга салыр, оларны ырак оруктарга мунмас, чүък чүдүрбес чораан.

Хөй малдыг улустуӊ хой кадарар аъды бир ангы. Ырак чорук чоруурда мунар малы бир ангы. Ажыл кылыр, чүък чүдүрер аъды база аӊгы болур.

Чылгы малдыӊ аажы-чаӊнары база ангы боор. Чааш, оожум чаӊныг аътты бичии уруглар хой кадарып мунар. Чаӊы багай тепкиленир, азы ызырар чаӊныг малдарны улуг улус боттары эзертеп мунар. Бичии уруглар чагдатпас. Ылгын, чүгүрүк аъттарны чүгле чарыштарга салыр, камнаар.

C:\Users\Usher\Documents\Апрельде херек материалдар\аът.jpg



Предварительный просмотр:

Создание условий для выявления, поддержки

и реализации высокомотивированных детей,

 посещающих объединение «Юный журналист».

Доклад  подготовила

 педагог д/о Амырбиде А.С.

Одаренность человека – это маленький росточек,

едва проклюнувшийся из земли

 и требующий к себе огромного внимания.

Необходимо холить и лелеять,

 ухаживать за ним,

сделать все необходимое,

чтобы он вырос и дал обильный плод

Любому обществу нужны одаренные люди, и задача общества состоит в том, чтобы рассмотреть и развить способности всех его представителей. К большому сожалению, далеко не каждый человек способен реализовать свои способности. Очень многое зависит от семьи. Немаловажная роль принадлежит педагогам.

Необходимость создания целостной системы работы с талантливыми детьми становится все более актуальной и очевидной, так как в основу реформирования системы образования России положен принцип приоритета личности.

Что же понимается под термином «одаренность»?

Одаренность - это системное, развивающееся в течение жизни качество психики, которое определяет возможность достижения человеком более высоких (необычных, незаурядных) результатов в одном или нескольких видах деятельности по сравнению с другими людьми.

Одаренный ребенок - это ребенок, который выделяется яркими, очевидными, иногда выдающимися достижениями (или имеет внутренние предпосылки для таких достижений) в том или ином виде деятельности.

Очень важно для развития личности одаренного ребенка предоставить ему возможность реализовать свой потенциал и помочь ему в этом должен педагог, человек, который находится рядом, который научит его творчески работать и мыслить.

Мне бы хотелось рассказать вам, уважаемые коллеги, о том, как выстраивается работа в данном направлении в объединении, руководителем которого я являюсь.

Первое и самое главное – это выявление одарённых детей. Как тольк ребёнок поступает в объдинение, начинаю наблюдать за ним, присматриаться к нему. Анализирую его достижения, на что он способен. Диагностики детей на предмет одарённости не провожу, хотя у меня есть одна диагностика«Графический профиль способностей и интересов ребёнка». Эта диагностика помогает определить имеет ребёнок литературное дарование или нет. Предлагается 8 характеристик, которые нужно отметить по пятибальной шкале. В этой дианостике есть 2 характеристики, которых, на мой взгляд достаточно, чтобы понять, есть ли у данного ребёнка литературный талант, дар  (любит писать рассказы и стихи; может легко построить рассказ, начиная от завязки сюжета и заканчивая разешением какого-либо конфликта).

Второе, если есть одарённые дети, это значит, что нужно оказывать таким детям помощь в реализации их творческих способностей.

Для работы с одаренными детьми я использую следующие формы работы:

-  создание условий для развития творческих способностей учащихся в процессе работы над проектами с внедрением информационно-коммуникационных технологий. С 2006 года занимаюсь проектной и исследовательской деятельностью с обучающимися. Практически все обучающиеся участвуют в конференциях по 2-3 раза. Свидетельством эффективного влияния проектного обучения на творческое развитие воспитанников является участие и результативность учащихся в научно-практических конференциях и конкурсах.

(Считаю, что всё, что ребёнок сделал не один раз, а несколько раз, приводит к более существенным результатам).

-  участие обучающихся в конкурсах различного уровня (воспитанники на протяжении многих лет являются победителями и призёрами конкурсов различных уровней);

- работа с детьми индивидуально, по индивидуальным образовательным маршрутам, напрямую это касается тех детей, кто работает внештатным корреспондентом в редакции газеты, планирует поступать на факультет журналистики;

Третье направление деятельности – контроль над развитием познавательной деятельности одаренных детей:

- контроль за знаниями в рамках образовательной деятельности;

- мониторинг эффективности и результативности способных и талантливых детей,  - учет индивидуальных достижений через карту роста и результативности;

- контроль за участием в конкурсных мероприятиях разного уровня

- анализ особых успехов и достижений детей (создание портфолио);

4 направление деятельности – поощрение воспитанников:

- доска почета МБДОУ;

- чествование лучших детей на итоговом мероприятии, посвященному окончанию учебного года;

- система поддержки способных детей на уровне муниципалитета (грантовая поддержка за победы в конференции «Юниор».

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

1. Данная работа позволяет выявить особо талантливых детей, заинтересованных в более полном и углубленном изучении предмета «Журналистика».

2. Используя инновационные технологии (метод проектов, личностно-ориентированные технологии), создаются условия для развития природных задатков учащихся, интеллектуального потенциала и самореализации личности.

3. Обучающиеся реализуют познавательные возможности при работе над проектами, учатся отстаивать свою точку зрения при их защите, делать выводы из полученных результатов работы.

4. С помощью данной работы учащиеся сами выбирают свою образовательную траекторию.

5. Так, результатом своей работы считаю работу своих воспитанников внештатными корреспондентами в редакции газеты и выбор воспитанниками по окончании школы специальностей, связанных с журналистикой.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Педагогический проект "Модель работы с одаренными детьми в начальной школе"

Если школьник с первого класса подготовлен к тому,что он должен учиться создавать, придумывать,находить оригинальные решения,то формирование личности будет проходить на основе обогащения её инте...

Система работы с одаренными детьми в начальной школе

Одной из приоритетных задач современного общества является выявление одаренных  детей  и создание условий для развития и реализации их потенциальных возможностей в социально ценной дея...

СТРАТЕГИЯ РАБОТЫ С ОДАРЕННЫМИ ДЕТЬМИ В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ

Рекомендации по работе с одаренными детьми в школе...

доклад "Работа с одаренными детьми"

Материал будет полезен всем учителям математики, которые стараются распознать в детях особые способности....

Программа работы с одаренными детьми «Работа с одаренными детьми в общеобразовательной школе на уроке музыки»

Программа работы с одарёнными детьми разработана с учетом особенностей современной системы образования, в соответствии с программой развития МБОУ «СШ №25» и является основой для работы с о...

РАБОТА С ОДАРЕННЫМИ ДЕТЬМИ В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ

Выступление  в VII республиканской (I Поволжской) научно-практической конференции «Одаренные дети в системе общего образования: проблемы, перспективы, развитие»    ...