открытый урок "Сайра чечексем"
методическая разработка (9 класс) на тему
Предварительный просмотр:
- Урока пуҫлани.
Музыка янǎрать. «не рвите цветы, не рвите!»
-Ырǎ кун,пултǎр, ачасем!
- Ырǎ кун пултǎр,хǎнасем!
-Кǎмǎлсем мӗнле? Апла пулсан чǎваш чӗлхи урокне пуҫлатпǎр.
Ачасем 3 группǎпа лараҫҫӗ.
-Паян эпир сирӗнпе 3 группǎпа пайланса ӗҫлӗпӗр:
1.Аналитиксем 2.сǎмах юратакансем 3.Куҫаруҫǎсем
- Сирӗн умǎрта заданисем тата хǎвǎра балсем лартмалли хут. Кашни тӗрӗс ӗҫ хыҫҫǎн балл лартса паллǎ тǎватǎр.Урок вӗҫленсен миҫе баллне шутлатпǎр.
- Оля, эпӗ сана киле уйрǎм ӗҫ парса янǎччӗ. Хатӗр-и?
-Тухса каласа пар-ха.
Видеосюжет.Оля опрос тунǎ: «Мӗн вǎл галантус? Тата Мӗн вǎл адонис?
Ачасем ку сǎмахсем мӗне пӗлтернине пӗлмеҫҫӗ.(Проблема)
Учитель:
- Эсир пӗлетӗр-и, ачасем?(ҫук)
-Мӗн пулма пултарать, шутласа пǎхǎр-ха!
- Ачасенчен пӗри:
- Пӗлместӗр. Эппин пирӗн урок тӗллевӗ мӗнле-ши?
-Урок теми мӗнле-ши паян? (чечексем?)
-Мӗнле чечексем? Наводящие вопросы. Кӗнекери текстри 1-мӗш предложение вулǎр-ха...
1 Слайд- урок теми. Сайра тӗл пулакан чечексем.
-Тӗллевӗсем мӗнле? (Галантус тата адонис мӗнне пӗлмелле)
Ытти тӗллевӗсене учитель пӗлтерет.
2. Кӗнекесене уҫǎр.
- Ӗҫлеме пуҫличчен хǎвǎр заданисене пǎхса илӗр-ха!
-Эпӗ сире 2 минут паратǎп.
Çак вǎхǎтра доска уҫатǎп. Унта- таблица.
- Аналитиксем. Грамматикǎпа ӗҫлени . Доска умне тухса ǎнлантарса параҫҫӗ.
Таблица тултарни (доска ҫинче)
Вывод: -акан –екен глаголран причасти тǎвакан аффикссем.
- Çак аффикслǎ сǎмахсене текстра тупатпǎр, вуласа куҫаратпǎр.
Учитель:
-Граматика материалӗпе паллашрǎмǎр, тестпа ӗҫлеме пуҫличчен сǎмахсене аса илер-ха!
- Сǎмах юратакансем 3-мӗш ӗҫпе паллаштараҫҫӗ.
-Текстра тата ҫӗнӗ сǎмахсем тӗл пулаҫҫӗ, паллашар-ха вӗсемпе.
Словарь ӗҫӗ.
Учитель вулать, ачасем хорпа калаҫҫӗ.
Çак сǎмахсемпе предложенисем тǎваҫҫӗ.
Учитель кама балл лартмаллине каласа хǎварать.
3.Текстпа ӗҫлени.
-ачасем хǎйсем тӗллӗн
-лайǎх вулакан ача
- Куҫаруҫǎсем абзацпа куҫараҫҫӗ.
Воспитани моменчӗ.
-Чечексем - ҫутҫанталǎк илемӗ. Вӗсене татма юрамасть.
-Сирӗн илемлӗ пулас килет-и?
-Çутҫанталǎкǎн та илемлӗ пулас килет.
-Хӗрачасем, акǎ сирӗн вǎрǎм ҫӳҫ. Эсир ǎна тǎрǎшса ӳстеретӗр,причӗскǎсем тǎватǎр. Эпӗ тытатǎп та касатǎп сирӗн ҫӳҫе. Кӳренетӗр-и?
-Çапла ҫутҫанталǎк та кӳренет.
-Ан татǎр чечексене!Ан кӳрентерӗр ҫутҫанталǎка!
Кану саманчӗ.Чечек мӗнле ҫурǎлнине кǎтартǎр-ха!
Учитель:
-Аналитиксем, эпӗ сире урок эпиграфне тупма хушнǎччӗ!
Урок эпиграфӗ.
- Аналитиксен заданийӗ.
Ан татǎр чечек, ан татǎр!
Илемлӗ пултǎр тӗнче!
Уйрǎм хут ҫине ҫыраҫҫӗ те доска ҫине ҫыпǎҫтараҫҫӗ.
-Тата мӗнле палламан чечексем тӗл пулчӗҫ текстра?(…)
2 Слайд.
Аудировани.
Чечексене кǎтартать. Галантус ҫинчен каласа парать.
Синквейн тума хатӗрленме хушать.
-Халь эпӗ галантус ҫинчен тӗплӗнрех каласа паратǎп сирӗн синквейн тумалла пулать.
- Килте вара адонис сǎмахпа синквейн тǎватǎр.
(Учитель слайдсем кǎтартать: бузульник, брандушка, адонис, галантус (юлашки)Ун ҫинчен каласа парать)
Галантус-грек чӗлхинчи гала(молоко)тата анус(цветок) сǎмахсенчен пулнǎ. Вǎл ҫӳллӗ мар, 15-18 см, вǎрманта тата садра ӳсет.Чечекӗ шурǎ, ҫулҫисем тӗксӗм симӗс. Раҫҫейри тепӗр ячӗ- подснежник, чǎвашла вара-ҫеҫпӗл. Галантус- пӗрремӗш чечек, юр ирӗлнӗ-ирӗлмен тухать. Çавǎнпа ǎна акǎлчансем юр тумламӗ теҫҫӗ, нимӗҫсем - юр шǎнкǎравӗ. Галантус- нумай ҫул ӳсекен чечек. Суханпа ӗрчет, 3-4 эрне вǎрмана илем кӳрет.
Куҫаруҫǎсем ыйтусем параҫҫӗ.
Ачасем пурте хут листи ҫинче синквейн тǎваҫҫӗ.
Вуласа параҫҫӗ.
Синквейн. Сǎмах юратакансем. (пӗри доска ҫинче тǎвать) Ыттисем пулǎшаҫҫӗ.
Галантус
Шурǎ, хитре .
Ӳсет, илем кӳрет, чечек кǎларать.
Шурǎ, илемлӗ чечек вǎрмана илем кӳрет.
Чи пӗрремӗш чечек.
- Галантус сǎмаха илтмен терӗр, «Çеҫпӗл» сǎмаха илтнӗ-и?
- Çеҫпӗл ҫинчен каласа хǎварни. Мӗншӗн хǎйне Çеҫпӗл псевдоним илнӗ?(Аналитиксем)
3.Слайд. (Çеҫпӗл сǎнӳкерчӗкӗ.)
Рефлекси
- Ачасем кама паян урок килӗшрӗ пӳрнесене ҫӳлелле ҫӗклӗр, кама килӗшмерӗ- аялалла.
-Мӗнпе килӗшрӗ?
-Мӗн килӗшмерӗ?
-Тата мӗн пӗлес килетчӗ?
Пӗтӗмлетӳ.
Ачасен ӗҫне хаклани.
Картǎчкǎсем ҫинчи балсене шутлани.
1)адонис сǎмахпа синквейн
2) бузульник ҫинчен презентаци
3) 6-мӗш ӗҫ
Все….., тата мӗн тумалла-ши?
Ан татǎр чечек, ан татǎр,
Илемлӗ пултǎр тӗнче!
Чечек вырǎнне парнелӗр
Чечекпе тулнǎ тӗнче!
Карточка ҫинчи ӗҫсем:
Аналитиксем:
- Объясните по таблице грамматическую тему урока.
- Переведите первые две строчки услышанной песни и напишите крупно и красиво на ватмане эпиграф урока.
Не рвите цветы, не рвите!
Пусть будет нарядной земля!
А вместо букетов дарите
Васильковые, незабудковые
И ромашковые поля!
Сǎмах юратакансем:
- Выполните задание №3 и спросите перевод у друзей
- Построить синквейн со словом галантус.
Куҫаруҫǎсем:
- Переведите текст (на 2 балла)
- Задать вопросы по услышанному тексту (аудирование) (позже, в течении урока)
Аналитиксем:
- Объясните по таблице грамматическую тему урока.
- Переведите первые две строчки услышанной песни и напишите эпиграф урока.
Сǎмах юратакансем:
- Выполните задание №3
- Построить синквейн со словом галантус.
Куҫаруҫǎсем:
- Переведите текст. (тӳрех 2 балл)
Не рвите цветы, не рвите!
Пусть будет нарядной земля!
А вместо букетов дарите
Васильковые, незабудковые и ромашковые поля!
Не рвите цветы, не рвите!
Пусть будет нарядной земля!
А вместо букетов дарите
Васильковые, незабудковые и ромашковые поля!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка открытого урока по теме: «Географическая оболочка» Урок-открытие
Что такое географическая оболочка? ГО – это взаимосвязь и взаимодействие всех оболочек Земли - всех сфер Земли.Какие это сферы?Постановка проблемы1. Ученику дается г...
Торжественное открытие I открытого слёта юных экологов Агинского Бурятского округа (с приглашением команд Забайкальского края).
Природа является первоосновой всякой красоты. Она может размягчить даже самые чёрствые сердца. Великая природа, окружающая нас, способна порождать великие мысли и поступки.Вы услышали звуки музыки. Ав...
Открытое занятие по английскому языку в дошкольной группе в рамках "Дня открытых дверей" для родителей.Название "Вместе весело дружить""
Открытое занятие для родителей детей, посещающих дошкольную группу. Дети с преподавателем ищут друзей для загрустившего Шалтая-Болтая, который хочет найти себе друзей среди домашних питомцев ...
Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной». Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной».
Открытый урок по алгебре в 7 классе «А»тема: «Уравнения с одной переменной».презентация по данной теме...
Открытый урок по географии "Антарктида, история открытия и исследования"
Материалы этого урока можно использовать на уроках географии в 7-х классах....
Открытый урок по теме «АВСТРАЛИЯ. Географическое положение. История открытия материка. Рельеф и полезные ископаемые».
ЗАДАЧИ УРОКА: ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ: 1. Отработка навыков составления составления характеристики географического положения материка Австралия;2.Продолжить работу с картами, атласами, таблицам.ВОСПИТ...
открытый урок "Сайра чечексем"
Актуальная проблема о исчезновении цветов...