Эссе Мои педагогические находки
материал по краеведению

Миронова Марина Николаевна

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл esse_s_perevodom.docx25.8 КБ

Предварительный просмотр:

«Мои педагогические находки»

        Как много ещё впереди откровений,

        Волнений, исканий, открытий – не счесть…

Какая счастливая эта профессия – учитель! Видеть рождение Человека в человеке, направлять его становление как личности – разве это не счастье! Если учителем найдена верная дорога к душе ребёнка, его сердцу, то он обязательно доверит тебе свои тайны, расскажет о  своих мечтах, о первой любви, и тогда счастливее тебя не будет ни одного человека на свете.  

        Есть такой предмет в школьном расписании, где урок невозможен без родства душ. Это предмет  «родной язык» и «родная литература». Сберечь храм души ребенка, развить в нем лучшее, помочь ему войти в общество полноценным, уверенным в себе человеком – вот моя задача как учителя родного (мокшанского) языка и литературы. Я глубоко убеждена в том, что главное средство для формирования эстетических и духовных потребностей детей – фольклорные произведения, именно они донесли до нас из глубины веков народные представления о том, что такое добро и зло, верность и преданность, любовь к отчему дому и Родине. Дети понимают и ощущают больше, чем кажется на первый взгляд. Помочь им разобраться в окружающей жизни, дать добрый совет – это и значит воспитать  в них чувство патриотизма, любви к малой родине, основанной на развитии национального сознания, уважения к национальной культуре различных этносов. Эти чувства приходят от общения человека с природой, с историей семьи: языка, от знания родного края, литература же способствует развитию данных  ценностей и ценностных отношений, которые  формируются на моих уроках.  

Именно любовь к Родине, красота родного края пробуждает любознательность ребёнка. Разве могут дети забыть уроки изучения поэзии А.Фета и Ф.Тютчева, Ильи Девина и Максима Бебана, Александра Малькина и Артуро Моро, которые в своем творчестве воспевали красоту родной земли. В их произведениях родная природа встречает юную личность первыми звуками весенней капели, душистой ромашкой, тонким запахом разнотравья, душистыми пшёнными блинами, а первую влюблённость - пением соловья.

На современном этапе школа активно работает над изменениями, которые возникли в связи с преодолением последствий снижения роли этнокультурной основы в семье, жизнедеятельности человека и над осмыслением этнокультурных ценностей, норм и правил, межкультурного общения и сотрудничества, необходимых для функционирования поликультурного общества, что подчёркивается в современных образовательных стандартах. Поэтому как учитель мокшанского языка большое внимание уделяю повышению познавательного интереса школьников к изучению национального языка и культуры мокшанского и эрзянского народов, воспитываю гордость за свой народ, любовь к Родине, родному краю. Проблема формирования этнокультурных представлений обучающихся мною решается как в урочной, так и во внеурочной деятельности посредством современных образовательных технологий, активных методов обучения, различных форм работы. Вместе с детьми шагаю в век скоростей, интернет-ресурсов. Недаром же говорят, что 21 век — век информационных технологий. То, что еще совсем недавно казалось новым и неизведанным, сегодня уже неактуально. Мы обучаемся дистанционно посредством Интернет-ресурсов, посещаем вебинары, видеоконференции, ведем уроки в онлайн-режиме. Данная деятельность позволяет расти и самой, ибо изучение научно-методической литературы, прохождение курсов повышения квалификации является для меня наиболее эффективным стимулом профессионального роста, а изучение опыта коллег, подготовка к открытым урокам в рамках семинаров, вебинаров, конференций различных уровней способствует росту мотивации: «Понимаю и хочу», «Знаю и могу», «Знаю, хочу и могу», «Знаю, хочу и умею».

Использование в образовательной практике современных педагогических технологий является важным условием реализации требований ФГОС. На уроках мокшанского языка создаю благоприятную атмосферу сотрудничества, позволяющую обучающимся активно включаться в образовательный процесс. Накоплению и расширению словарного запаса и его активизации способствуют специальные словесные дидактические игры. Они требуют использования приобретённых ранее знаний о новых связях, в новых обстоятельствах. Они таят в себе большие возможности для развития умственной деятельности, так как учитель может сам варьировать условия этих игр в зависимости от образовательной задачи. В своей образовательной практике стараюсь проводить уроки различных типов. Постоянно использую разнообразные методы и средства в зависимости от целей и содержания урока: индивидуальные задания, различные формы взаимоконтроля, словарные диктанты, индивидуально-групповые задания, тестовые формы контроля знаний, вовлекая при этом обучающихся в активную познавательную деятельность по изучению предмета.

И при всём этом я должна не обидеть хрупкую душу ребёнка, а, защитить её, окружить любовью, добротой, лаской, не дать ей погибнуть в «сетях паутины глобальной скорости».  Не останавливаясь на достигнутом, постоянно ищу оптимальные методы и приёмы по формированию ценностных отношений у учащихся, стремлюсь к тому, чтобы дети испытывали не только радость и удовольствие от общения с художественным произведением, но и прониклись состраданием, сопереживанием, добротой, милосердием к  литературным героям.

Одну из задач педагога я вижу в том, чтобы ребёнок стал настоящим Человеком, а для этого он должен, прежде всего, поверить в себя. Известно, что младший школьный возраст является наиболее благоприятным для усвоения  языка. Пластичность природного механизма усвоения языка детьми данного возраста, природная любознательность, отсутствие «застывшей» системы ценностей и установок, имитационные способности, отсутствие психологического барьера боязни в использовании  языка как средства общения и т.д. способствуют эффективному решению задач, стоящих перед учебным предметом «Мокшанский язык», которые можно решить открыв их в самом сокровенном уголке сердца  каждого ребёнка, где своя струна, которая звучит на свой лад, и чтобы сердце отозвалось на моё слово, нужно настроиться на лад этой струны. «В каждом ребёнке заложены огромные возможности. Тебе надо разбудить в них творческое начало. У тебя получится. Ты справишься. Я верю в тебя!», - вспоминаю слова своей мудрой бабушки из мордовского села Сузгарье каждый раз, когда иду к детям.

Я хочу, чтобы мои ученики свободно мыслили, уверенно принимали самостоятельные решения, чтобы ценили жизнь, уважали людей, любили Отечество. Хочу, чтобы в делах и помыслах их души были чисты и ответственны, чтобы сердца их откликались добром.  

Слова Льва Николаевича Толстого о совершенном педагоге являются для меня определённым стимулом для ежедневного развития: «Если учитель соединяет в себе любовь своих учеников, он совершенный учитель». Каждый раз, глядя на своих учеников, переживая с ними радость побед и горечь поражений, я понимаю, что не зря выбрала свою профессию и без неё уже не представляю свою дальнейшую жизнь. Да, я счастливый человек, потому что утром с радостью иду в школу, чтобы снова встретиться с моими учениками, коллегами – моими единомышленниками, находящимися со мной в одном ритме жизни.

        А впереди:

Как много ещё предстоит  откровений,

        Волнений, исканий, открытий – не счесть…


«Монь  педагогическяй  вешфксоне»

Аф лувови киндиге мзяра нинге инголенк вешфкс, виденцяма, пеняцяма – пефтома …

Масторть лангса тёжянь тев и инь эрявкстысь ётксост – тонафтома тевсь. Тонафты – кода павазу ся ломанць,  кинди сави тиемс аф фкя аськолкс тя эряфса! Кинди сави няемс ломанть касоманц, ломаньца Ломанть шачемац! Тя павазсь сави сатомс аф эрь ломанти. Эрь шабась веши тонафтыенц эзда аф аньцек содамошит, а кельгома.  Мзярда жа тонафтыти муви шабать ваймос эрявикс кинясь и тонь пилезт тошказевийхть потмаёжень арьсемат, арьсян тя пингть тонафтыда павазу ломань аш.  Тейть шабась панчсы потмонц, азондсыне таколдоманзон-арьсеманзон кельгомать колга. Панчсы потмонц васень кельгоманц колга, эста, кельгомань толса палозевихть и тонь сельмотне, павазсь пяшкодьсы ваймоцень.

Школьнай расписанияса ули тяфтама урок, кона лувови питнидонга питникс ся ломанти, кона кельгсы и ванфтсы эсь шачема кяленц. Тя уроксь аш кода ётафтомс тядянь-алянь валфтома, тя уроксь шачема кяльса сёрмадыхнень колга. Ванфтомс шабать ваймонц, вийнзафтомс эсонза инь цебярьть, лездомс тейнза аськолдамс Оцю эряфти. Монь арьсеманень коряс, тяса оцю лезкс кандыхть фолькорнай произведениятне. Сяс мес эсост кочкафт аф фкя эрямань плямань арьсемат цебярть и кальдявть колга, масторть араламанц и теенза кельгомать няфтеманц, шачема кудть юронзон кемокстамаснон.

Шабась тячиень шить отькорь, шарьхкоди и содай сяда лама, кода колганза арьсихть шачфтыенза, тонафтыенза. И сембе ня кулятнень тевс нолдамста эряви максомс лезкс шарьхкодемс тя или тона прябалатнень. Ваймопожфонь таколдомась кемокстай эрь шиня валда тевонь арьсемста и тевс нолдамста.  Сембе таколдоматне пяшкодихть и муйхть васта аньцек эста, мъзярда шабась мусы эсь кинц. Литературась жа максы лезкс, няфтьсыне ломанень ваймоть эсь ширензон, синь панжемаснон тя или тона тефнень тиемста. Ваймонь питнетнень лангс, конат ульсть кем окстафт минь сире бабаньконь и щаваньконь эряфса, мушендан пинге эсь уроконь и урокта мельдень тевса.

Шачема масторти кельгомась, касфтсы и келептьсы шабать мяленц. Тонафнити аф юкставихть куватьс рузонь и мокшэрзянь сёрмадыхнень произведениясна. Тя и А.Фетонь и Ф.Тютчевонь, И.Девиноеь и А.Малькинонь, М.Бебанонь и А.Моронь сёрматфсна, коса шнави шачема масторти кельгомась и ломаттнень трудсна. Кода можна юкстамс тундать саманць, васенце шудерьксонь жольдердемать, лугань иретьфти и шаолхкаварянь котьфти кожфть, суронь пачань танцти шинеть, цёфксонь мороть – конань казендьсы кельгихненди тундань шнайсь.

        

         

Тячиень шить  школать инголе путовихть пяк оцю вешфкст. Тяниень пингонь школати сави покодемс ся полафкснень лангса, конат лиссть апак учт аськолдамок семьянь питнетнень келептемаса. Сяс, улема, кода мокшень кяльса тонафтысь лама вий путнян шабатнень содамошиснон касфтомаснонды, мокшэрзянь ломаттнень национальнай койснон и обуцяснон кемокстама, ёран келептемс ваймоснон эса ся прянь марямать эсь народозень инкса.   Сембе ня вешфксне петевихть и нолдавихть кода мокшень кялень урокса, станя и урокта мельдень тевса, вешендян од метотт и формат, конат сяда лездыхть шабань мяльть саламс и тонафтомс сонь мокшень кяльти. Шабатнень мархта кяденьбецек аськолятама инголи, мольхтяма эряфть вешфксонзон мельгя. Интернетсь зайнязе марнек планетать. Улихть и цебярь и кальдяв ширенза. Тячи лоткуатама аньцек эрявксты и виде технологиятнень лангс. 21-це вексь пильгта-пряс пяшкотьф ком пьютернай технологияса, конат саламазь пильгта-пряс. Сембось мезсь ульсь исяк одня, тячи лувови аф конястикс, сиретьфокс. А шабатне учихть. Синь содасазь (кода ульсь азф сяда вяре), што улихть ни од технологият и ваныхть сянь лангс: маштат ли, содат ли и месендят.  Тячи ламоц урокне можнат ётафтомс дистанционно, ётафтомс онлайн-режимса, марса лисенттяма вебинарс, видеоконференцияс. Тя технологиятне касфтсазь тонафтыть аф аньцек асушинц, но келептьсазь опыттцень, лездыхть анокламс панжада урокс, козякофтсазь мяльцень молемс сяда инголи. Аф ащемс фкя вастса: «Шарьхкодьса и ёран», «Содаса и маштан», «Содаса. Ёран. Маштан .

ФГОС-ть тевс нолдамста образовательнай практикаса эрявикс вешфксокс ащи тяниень пингонь технологиятнень нолдамасна. Эрь урокть мокшень кяльса арьсеса-пес, кодама метотт, приепт нолдамат образовательнай процессти. Шабатнень и монь мялезон ялгаксшинь лездомась, кона лезды апак пельхть тиемс тя или тона тевть (заданиять). Касфтомс ёжеть валъюронь, валксонь келептемста.  Тя сембось лац сатови ётафтомок дидактическяй налхксематнень вельде. Эряви мяляфтомс ся, што тевсь удалай эста, мъзярда сон мольфтеви систематическяйста. Тя сембось мольфтеви учительть лезксонц вельде и учительсь полафнесы шабатнень инголе налхкомань тематнень. Эсь покодема вастсон мекольце кемоньшка кизотнень ёран ётафнемс афтрадиционнай урокт, мезсь пяк саласы шабатнень мяльснон: урокса индивидуальнай заданият, фкя фкянь тетрадень(заданиянь) проверяма, валонь диктантт, ребуст, шарадат и ламоц лия задания конатнень вельде ёран нолдамс тевс урокса сембе шабатнень. Максан ламоцненди вазможность марямс прянц павазукс.

А тейне нинге эряви ванфтомс шабань ваймось. Аф обжамс сонь, аф тапамс, а омботь – араламс, пяшкодемс кельгомада, павазда, таргамс интернетть «болотаста». Вешфксне кърхкат, оцюфт и стакат. Сяс мон аф лотксян ся тефнень лангс, конат тейне содафт; вешендян сяда од метотт и приёпт шабань ваймоть пяшкодемс.

Тонафтыть эзда тячи фалу мезе бди вешеви, но мон арьсян и инголен путф вефкс: шабати эряви максомс перяфкстома ки, козякофтомс ваймонц эряфонь питнеса, штоба сон араль Ломанькс и пяшкоделезень эсь арьсеманзон.  Ёмла шабать мялец саласы кяльть ёженц, марясы валть таньфонц. Сяс сембе приёпне, конатнень колга ульсь азф сяда вяре, эрявихть тонафтыти шабань ваймоть пяшкодемста мокшень кялень валса. Эрь шабань седись уроксот шави тоннеть мархта фкя ряца, эрь валце цебярь и вии видьме лаца пезы мялямозонза и урокса кайгозеви мора. Сидеста лятфнесайне бабазень валонзон: «Стирняй, ульхть павазу. Кельк эряфть и эсь тевцень. Тят аварьфте фкя сельме. Тят пичетьфте фкя вайме. Содак: эрь шабанять ули седиец, ули учи ломанец, ули и отькорьшиц. Ватт, учт, тят эряскод сонь тапамс. И мзярда шабась панжезеви мазы панчф лаца, аньцек эста таргак ваймоцень. Мезевок аф тият, стака. Но тя сталмоть вешить тонць и тейть сон кандома эряфонь кигат».

Аф и лувови мзяра арьсема прясон, мзяра «мон ёран» шары мяльсон. Пефтома. Эняльдян синь пяшкодевомаснон колга: катк касыхть виде вайме ломанькс, аф пелихть эряфонь сталмода и седисна афольхть вадендев эряфонь ърдазса.  

Лев Николаевич Толстой мярьгсь: «Кда тонафтысь эсенза сотсы шабань кельгомать, сон видекс тонафты». Вов и монга ваномок эрь шиня тонафнинень лангс, пичедян инксост, кенярдян павазу сельмоснон инкса. Улема, видекс-ёрукс мон павазуван! Эрь шобдава тёждяста стяян, кенярдезь молян работама.

        А инголе:

Аф лувови киндиге мзяра нинге инголенк вешфкс, виденцяма, пеняцяма – пефтома …


 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

эссе мои педагогические находки

мои педагогические находки...

Эссе «Мои педагогические находки»

Эссе «Мои педагогические находки»...

Эссе "Мои педагогические находки"

Бушует космос: синтез и деленье…Но Мир един, по сути, неделим.Моя душа является нетленной,Сокрыто в ней бессмертия ядро.Из века в век шагаю по Вселенной,Мне здесь творить предписано Добро.  ...

Эссе "Мои педагогические находки"

Каждый учитель стремиться достичб особенных успех в работе с детьми. Особенно трудно учителям начальных классов: учить читать, писать, считать, а также учить самостоятельности....

Эссе "Мои педагогические находки"

Эссе "Мои педагогические находки"...

Эссе Мои педагогические находки

Эссе мои педагогические находки...

Эссе "Мои педагогические находки"

Эссе "Мои  педагогические находки"...