Урок по теме "Traits of character" с применением ИКТ технологии.
план-конспект урока (5 класс)

Мылюева Ирина Анатольевна

Методическая разработка урока по английскому языку в 5 классе выполнена по теме Traits of character” / “Черты характера” по учебнику Forward 5, (авторы: М.В.Вербицкая, Б.Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), в соответствии с требованиями ФГОС. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл traits_of_character.docx22.5 КБ
Файл traits_of_character.pptx1.64 МБ

Предварительный просмотр:

Черты характера

Тема урока: "Черты характера"

 Вид урока: комбинированный

Цели (задачи):

Образовательные:

- формирование лексических навыков

Воспитательные:

- тренировать в монологическом высказывании по пройденной теме;

-научить быть внимательными, слушать других;

 -читать текст с полным пониманием и впоследствии работа с ним.

Развивающие:

-расширение кругозора учащихся;

-повышение интереса обучающихся к изучению иностранного языка через применение ИКТ.

Фoрмы рaбoты: индивидуaльнaя, фрoнтaльнaя, пaрнaя.

Оснащение урока: классная доска, учебник Forward 5 (авторы: М.В.Вербицкая, Б.Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), проектор, компьютер.

Этап урока, время

Речевые действия учителя

Речевые действия учащегося

1.Начало урока. Организационный момент (3 мин.)

T: Hello, my dear friends! Nice to see you again! Nice weather today, isn’t it? Let’s start our English lesson.

T: So today we are going to talk a lot, remember new words, read texts, fill in the questionnaire and summarise its results.

T: Last time we spoke about Rick Morell. Open your SB at p.8 and look at the pictures, please. Has Rick got a pet? What kind of person is he? These words will help you.

(slides 3-9 )

Any ideas about the theme of the lesson?

(slide 2)

ST: Good morning!

ST: kind, hardworking, talented …

ST: Traits of Character

2. Центральная часть урока. Фонетическая зарядка (4 мин.)

T: Look at the pictures again. Let`s read the words. Translate the words from Russian into English, please: дружелюбный, любящий, скромный, опрятный, чистый, добрый, вежливый, трудолюбивый.

ST: friendly, loving, modest, tidy, clean, kind, polite hardworking.

.

Речевая зарядка (2 мин.)

T: Are you kind?

Are you hardworking?

Are you polite? and so on.

ST: answer the questions.

Чтение (10 мин.)

Look at the pictures in ex.14 in your SB, please. Who do you see in the pictures? Choose your favourite animal from the exercise.

What is your favourite animal?

They say that your favourite animal tells a lot about your character. Do you agree with its statement?

Now, please, read the text

(p.9 ex.14).

ST: A dog, a mouse, a fish, a cat, a bird, a turtle.

ST: answer the question.

ST: answer the questions.

Контроль понимания (4 мин.)

Find Russian equivalents to the following:

talk to people

hurt one`s feelings

pay attention to smth.

an observer

a thinker

a listener

give orders

freedom

be alone

care about sth.

(slide 10)

ST: find Russian equivalents.


Тест (4 мин.)

Let`s divide into groups. (1 – your favourite animal is a dog; 2 - your favourite animal is a mouse; 3 - your favourite animal is a fish; 4 -  your favourite animal is a cat; 5 – a bird; 6 – a turtle) and fill in the questionnaire.

(Приложение 1).

Подведение итогов теста (9 мин.)

Now tell us about your results.

Slide 11 will help you.

ST: summarise according to the template.

Заключительная часть урока.

Рефлексия (3 мин.)

Now it’s time to end the lesson. I’m quite satisfied with your work at the lesson today. Do you enjoy the lesson? What was the most exciting part of the lesson?

What was the most difficult part of the lesson?

Write down your home task, please.

Good bye!

ST: answer the questions.

Приложение 1.

Group 1

Number of people in the group -

Yes (number)

No

(number)

  1. Your favourite animal is a dog.
  2. You are friendly.
  3. You are kind.
  4. You are loving.
  5. You like talking to people.
  6. You don`t have any secrets.
  7. You don`t like hurting people`s feelings.

Group 2

Number of people in the group -

Yes (number)

No

(number)

  1. Your favourite animal is a mouse.
  2. You are polite.
  3. You are modest.
  4. You pay attention to details.
  5. You don`t like making mistakes.

Group 3

Number of people in the group -

Yes (number)

No

(number)

  1. Your favourite animal is a fish.
  2. You are an observer.
  3. You see little details.
  4. You are a thinker.
  5. You are a listener.
  6. You are a better listener than a speaker.
  7. You are good at speaking.

Group 4

Number of people in the group -

Yes (number)

No

(number)

  1. Your favourite animal is a cat.
  2. You are clean and tidy.
  3. You don`t like orders.

Group 5

Number of people in the group -

Yes (number)

No

(number)

  1. Your favourite animal is abird.
  2. You love nature and freedom.
  3. You don`t like rules.
  4. You enjoy travelling.

Group 6

Number of people in the group -

Yes (number)

No

(number)

  1. Your favourite animal is a turtle.
  2. You like to be alone.
  3. You are polite.
  4. You are hardworking.
  5. You pay no attention to the people who hurt your feelings.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Hallo! Glad too see you!

Слайд 2

Traits of Character

Слайд 3

Friendly

Слайд 4

Loving

Слайд 5

Modest

Слайд 6

Tidy Clean

Слайд 7

Kind

Слайд 8

Polite

Слайд 9

Hardworking

Слайд 10

talk to people hurt one`s feelings pay attention to smth . an observer a thinker a listener give orders freedom be alone care about smth . наблюдатель находиться в одиночестве свобода обращать внимание на что-то задевать чьи-то чувства разговаривать с людьми мыслитель слушатель отдавать распоряжения Заботиться о чём-либо

Слайд 11

Our favourite pet is … We all are / Only three of us are … … We all like … We all don`t like …….. …………………………. This statement is true/ partly true/ false.

Слайд 12

Home work SB p.10 ex.16 WB p.52 ex.7

Слайд 13

The lesson is over


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по теме: "Волейбол" с применением групповых технологий в 11 классе

Современные групповые технологии на уроках волейбола в школе....

Урок "Семейства Цветковых растений" с применением игровых технологий

Обобщающий урок "Семейства Цветковых растений" рекомендуется проводить после изучения темы "Классы и семейства Цветковых растений". Урок проходит в виде игры: класс делится на 3 команды, которые выпол...

Развитие познавательных интересов учащихся на уроках истории и обществознания с применением интерактивных технологий

Применение современных технологий для развития интереса учащихся к предметам история и обществознание....

Уроки математики экологической направленности с применением здоровьесберегающих технологий

Весь учебно-воспитательный процесс ориентирован на реальную жизнь, на проблемы, которые предстоит решать человечеству, в первую очередь – экологическую дилемму: либо погибнуть вместе с природой,...

Обучение на уроках английского языка по средством применения проблемной технологии.

«В условиях стремительного развития и расширения доступности открытых информационных сетей передача «готовых» знаний перестает быть главной задачей учебного процесса, снижается значимость и прив...