Контрольные работы
методическая разработка
Контрольные работы .
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kontrolnaya_rabota_2_klass.docx | 21.15 КБ |
kontrolnaya_rabota_7_klass.docx | 19.09 КБ |
kontrolnaya_rabota_5_kl_2_yunit.docx | 20.58 КБ |
test_3_kl_2_chetvert.docx | 18.84 КБ |
kontrolnaya_vtoraya_chetvert_6_klass.docx | 24.72 КБ |
kontrolnaya_rabota_den_rozhdeniya_3kl.docx | 19.96 КБ |
proverochnaya_rabota_5_klass_po_vremenam.docx | 35.61 КБ |
Предварительный просмотр:
Контрольная работа
Вариант 1
1. Допиши недостающие строчные и прописные буквы в тетради:
Например: Z z
A___, ____b, C____, _____d, E____, F____, G____, _____h, I _____, J_____, K______, ____l,
M_____.
2. Соедини сочетания букв со звуками, которые они передают, запиши в тетрадь:
Например: qu-[ kw ] - кв
ck [ t∫ ] - ч
or [ u ] - у
ch [ Ↄ: ] - о
oo [ k ] - к
3.Соедини эти английские и русские слова и выпиши в тетрадь :
Например: 1. bus – а) автобус
- Hill а. конфета
- Sweet б. коробка
- box в. ручка
- tent г. холм
- pen д. палатка
- duck е. черный
- black ж. книга
- book з. утка
4. Распредели эти слова по категориям, в тетради:
Например: Посуда: mug
Fox, bed, hat, frog, cap, green, desk, black.
Дикие животные: _______________
Предметы мебели:
________________________________
Цвета:__________________________
Одежда: ______________________
Контрольная работа
Вариант 2
- Допиши недостающие строчные и прописные буквы в тетради:
Например: B b
N______, _______o, P______, Q______, _____r, S_____, _____t, U______, _____v, W______, _____x, Y______, ______z.
- Соедини сочетания букв со звуками, которые они передают, запиши в тетрадь:
Например: ck - [ k ] - к
qu [ i : ] - и
sh [ a: ] - а
ar [ ∫ ] - ш
ee [ kw ] - кв
3.Соедини эти английские и русские слова в тетради:
Например: duck- утка
- bus а. улица
- street б. молоко
- bee в. автобус
- lorry г. пчела
- milk д. грузовик
- green е. лягушка
- frog ж. лес
- wood з. зеленый
- Распредели эти слова по категориям в тетради:
`
Например: Цвета: red
Kid, dish, lorry, ant, sheep, bee, cup, bus.
Домашние животные: _________
_____________________________
Насекомые: __________________
____________________________
Транспорт: ____________________
Посуда: ________________________
Предварительный просмотр:
Test. V- 1
1.Choose have/has to complete the sentences.
1. Ron …… visited Moscow. He likes the city.
2. They ……. played six games of tennis. They are the winners.
3. He ……. washed plates.
4. We ……. started reading a new story.
5. Mary …….. cleaned the window.
2. Write three forms of these verbs.
I | II | III |
Eat- | ||
write | ||
speak | ||
take |
3. Translate into Russian.
1.Because-
2. Read -
3. Air-
4. Tongue-
5. Probably-
6. Only-
7. Develop-
8. Just-
9. Already-
10. Never-
4. Make up sentences from these words combinations.
1. Washington/to/have/been/we.
____________________________________________________________________________
2.the Moscow Kremlin/ seen/she/not/has.
____________________________________________________________________________
3. any/you/seen/have/foreign/films?
5. Tim has never travelled. Write where he has not been and what he has not seen.
1. Oxford/Oxford University - ____________________________________________________________________________
2. Moscow/the Kremlin –
_____________________________________________________________________________
3. Paris/the Eiffel Tower –
_____________________________________________________________________________
6. Complete the dialogues.
-Have you ever been to the United Kingdom?
-Yes, …………
- What cities…..?
- I have been to London,…….
Test. V- 2
1.Choose have/has to complete the sentences.
1. We ……….seen the Atlantic.
2. She …….. been the Moscow Kremlin.
3. Nick ……opened the window.
4. Tim and Kate …… made a cake.
5. I ……become a doctor.
2. Write three forms of these verbs.
I | II | III |
begin | ||
do | ||
come | ||
ring |
3. Translate into Russian.
1. Borrow -
2. vocabulary-
3. Yet -
4. Just -
5. swim-
6. Second -
7. Eat-
8. Just-
9. Already-
10. Never-
4. Make up sentences from these words combinations.
1. never/been/the children/to/the circus/have
____________________________________________________________________________
2.we/room/done/already/our/have
____________________________________________________________________________
3. never/I/swum/have/the ocean/in
5. Tim has never travelled. Write where he has not been and what he has not seen.
1. Oxford/Oxford University - ____________________________________________________________________________
2. Moscow/the Kremlin –
_____________________________________________________________________________
3. Paris/the Eiffel Tower –
_____________________________________________________________________________
6. Complete the dialogues.
-Have you read of the Robinson Crusoe?
-….., I …………
- How many page…..?
- I have read sixty pages and liked them all.
Предварительный просмотр:
Контрольная работа «Семейная история»
- Переведите слова на английский язы или русский язык.
1) Жизнь- |
2)Журнал- |
3) get- |
|
|
|
- Выпишите из текста глаголы в прошедшем времени (Past Simple).
Last weekend was very happy. My friends and I decided to go out of town. We wanted to live in a tent. We cooked food on the fire and played games. Charles and Chris fished. They enjoyed fishing very much.
- Напишите прошедшую форму этих глаголов.
- Do-
- steal-
- Sit~ -
- Play-
- Want-
- blow-
- See-
- Дополните предложения подходящими по смыслу словами.
Can want is wrote married met
- Yesterday I _____________ an article for our school newspaper.
- My best friend and I ______________ at school five years ago.
- Misha __________________ Kate two years ago. They have two children.
- Расставьте слова в правильном порядке , чтобы получилось предложение.
- Misha/ in/Moscow/born/was
- My/reads/grandfather/magazine
- Tom/a/teacher/is/good
- Напиши даты по английски.
1965 2005
- Соотнесите города с достопримечательностями. Укажите номера достопримечательностей в таблице.
- Red Square
- Tverskaya Street
- Nevskiy Prospect
- The Tretyakov Gallery
Moscow | Saint-Petesburg |
Предварительный просмотр:
Test/ Контрольная работа.
1 Найдите противоположные по смыслу слова и соедините их линиями.
weak big
thin strong
young evening
small thick
light old
morning dark
2. Расшифруй и напиши названия цветов.
- dre ____________
- iknp _____________
- lacbk _____________
- ulbe _____________
- lowyle ____________
- rpulep _____________
- regen _____________
- yger _____________
3. Напиши вопросы и ответы на них, используя слова из рамки.
bananas, lemons, bears, plums, apples
1. What colour are bananas? – They are yellow.
2.___________________
3. __________________
4. ___________________
4. Составь и запиши предложения.
- 2. the sparrows / colour / are / What ?
- 3. has / grey / a / roof / The house .
- Напиши пять предложений о том, какого цвета твои вещи.
1. My desk is brown.
2._________________________________________________________________________
3._________________________________________________________________________
4._________________________________________________________________________
Предварительный просмотр:
V – 1. Task 1 Use the right words to complete the sentences.
1. My friends visited Scotland and Northern Ireland ……. ……..
(as well/ also)
2. The Tower of London is not a fortress now, it is not a prison now …………..
(too/ either)
3. London is a big city, Glasgow is …………… a big city.
(as well/ also)
4. Big Ben is a symbol of London, a double-decker is ………….. its symbol.
(also/ either)
Task 2 Use “the’’ where necessary.
1. ………. Houses of Parlement
2. ………. Britain
3. ………. Northern Ireland
4. ………. United Kingdom
5. ………. Tower of London
6. ………. Whitehall
7. ………. Trafalgar Square
8. ………. St Pauls Cathedra
9. ………. Hyde Park
10. ………. Tower Bridge
11. ………. White Tower
Task 3 Use “S’’ where necessary.
1. More than 20 millian ___ tourists come to Great Britain.
2. Trousand ___ of tourist come to London every day.
3. The Tames is three hundred ___ and forty-six kilometers lony.
4. You can see thousand ___ of paintings in the National Gallery.
Task 4 Use the necessary word.
1. The UK has ________ parts.
a) four b) three c) two
2. London is the capital of ________
a) the UK and Wales b) the UK and England c) the UK and Scotland
3. The National Gallery is situated _________
a) in Oxford Street b) in Whitehall c) in Trafalgar Square
Task 5. Complete the sentences with the words from the box:
beach, resort, ancient, isles, diary, continent, back, sand, bank, both, during, terrible, fortress, islands, double- decker- двухэтажный автобус |
1. I always go to the ____________ in the morning.
2. Russian children go ____________to school on the 1st of September.
3. Den likes to play volleyball on the ___________.
4. Brighton is a famous _____________in Great Britain.
5. My sister writes something in her ______________every day.
6. The weather was great ____________ our holidays.
V – 2. Task 1 Use the right words to complete the sentences.
1. Everybody goes shopping and I go shopping……………….. (too/either).
2. Ted didn’t go to Scotland when he was on holiday and Sam didn’t go there ………….(too/either).
3. There is a fountain in the square and there is a fountain in the park ….(as well/either).
4. Kate can swim and she can…………..skate well. (also/as well)
Task 2 Use “the’’ where necessary.
1. …. White Tower
2. …. Isle of White
3. …. Northern Ireland
4. …. UK
5. …. St Paul’s Cathedral
6. …. Trafalgar Square
7. …. British Isles
8. …. Great Britain
9. …. Tower of London
10. …. Buckingham Palace
11…..England
Task 3 Use “S’’ where necessary.
1. hundred… of horses
2. eight hundred… years
3. two thousand… people
4. thousand… of tourists
Task 4 Use the necessary word.
- The United Kingdom is situated on the …….to the northwest of the continent. a) British Isles b) Isle of Man c) Isle of Wight
- The UK government and its Parliament both work in…… a) London b) Ireland c) Scotland
- ………..is the geographical centre of London.
a) Trafalgar square b) The White Tower c) St Paul's Cathedral
Task 5. Complete the sentences with the words from the box:
beach, resort, ancient, isles, diary, continent, back, sand, bank, both, during, terrible, fortress, islands, double- decker - двухэтажный автобус |
1. The food in the restaurant was very____________, we couldn’t eat it.
2. The Tower of London is an ancient _______________which stands on the _________ of the Thames.
3. Africa is a very hot ___________________.
4. _______________Hyde Park and Green Park are very popular with tourists.
5. There are a lot of ______________in the world and the British ___________ are some of them.
6. In ___________times people didn’t have __________buses.
Предварительный просмотр:
Контрольная работа №5 по теме «Happy birthday»
Задание I. Переведи слова на русский язык:
1. presents 2. tables–
3.husband– 4. friends –
5. coins– 6. wife – 6 баллов
Задание II. Соотнеси слова в двух солонках по смыслу:
1.husband a) present
2.birthday b) wife
3. colour c) evening
4. morning d) teddy bear
5. toy e) purple
6.family f) farm
7. cow g) the Browns 7 баллов
Задание III.Закончи предложения, используя it's или its
This is a flag. ________ colour is red, blue and white
This is a toy. _______ a little blue car.
This is a dog. ________ tail is long.
It is a chick._______ cute. 4 балла
Задание IV. Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст.
The Greens (is, are , am)___________ very happy. Their son Ted (is, are , am)___________ten today. It (is, are , am)___________ his birthday. The birthday cake (is, are , am)___________ on the table. It (have, has) _______ ten candles. Ted (have, has) ______________a very good present. It (is, are , am)___________ a new bike. The bike (is, are , am)___________ nice. Ted (like, likes) ____________his bike. He (is, are , am)___________ happy.
10 баллов
Задание V. Вставь пропущенные буквы в названия дней недели:
1.Su – da – 5.Th – r – d – y
2.M – nd – y 6.Fr – d – y
3.T – esd – – 7.S – t – rd – y
4.W – dn – sd – y
7 баллов
Общее количество баллов – 39
«5» - 34-29 баллов
«4»- 29 -24 балла
«3»- 24-17 баллов
«2»- 17 -0 баллов
Предварительный просмотр:
1. Вставь пропущенные слова:
Present Simple – настоящее __________ время, которое выражает __________ действие.
Present Continuous – настоящее __________ время, действие которого происходит __________, в __________ момент.
Present Perfect – настоящее __________ время, действия которого __________ и виден __________. __________.
2. Распредели слова-указатели по временам:
now, always, already, since, usually, at the moment, yet, just, often, for, every day, sometimes.
Present Simple | Present Continuous | Present Perfect |
3. Дополни правило:
Present Simple | Present Continuous | Present Perfect |
утв. ед. ч. Vs мн. ч. V I + _____ | утв. ед. ч. is + Ving мн. ч. are + Ving I + _____ + Ving | утв. ед. ч. has + V3ed мн. ч. _____ + V 3ed |
отр. ед. ч. does + _____ + V мн. ч. do + _____ + _____ I + _____ + not + V | отр. ед. ч. is + _____ + Ving мн. ч. _____ + not + Ving I + am + _____ + _____ | отр. ед. ч. _____ + not + V3ed мн. ч. have + _____ + V3ed |
вопр. ед. ч. Do + Nподлежащее + _____ мн. ч. Does + _____ + V | вопр. ед. ч. _____ + N подлежащее + Ving? мн. ч. Are + _____ + _____? | вопр. ед. ч. Has + Nподлежащее + _____? мн. ч. _____ + _____ + V3ed? |
1. Вставь пропущенные слова:
Present Simple – настоящее __________ время, которое выражает __________ действие.
Present Continuous – настоящее __________ время, действие которого происходит __________, в __________ момент.
Present Perfect – настоящее __________ время, действия которого __________ и виден __________.
2. Распредели слова-указатели по временам:
now, always, already, since, usually, at the moment, yet, just, often, for, every day, sometimes.
Present Simple | Present Continuous | Present Perfect |
3. Дополни правило:
Present Simple | Present Continuous | Present Perfect |
утв. ед. ч. Vs мн. ч. V I + _____ | утв. ед. ч. is + Ving мн. ч. are + Ving I + _____ + Ving | утв. ед. ч. has + V3ed мн. ч. _____ + V 3ed |
отр. ед. ч. does + _____ + V мн. ч. do + _____ + _____ I + _____ + not + V | отр. ед. ч. is + _____ + Ving мн. ч. _____ + not + Ving I + am + _____ + _____ | отр. ед. ч. _____ + not + V3ed мн. ч. have + _____ + V3ed |
вопр. ед. ч. Do + Nподлежащее + _____ мн. ч. Does + _____ + V | вопр. ед. ч. _____ + Nподлежащее + Ving? мн. ч. Are + _____ + _____? | вопр. ед. ч. Has + Nподлежащее + _____? мн. ч. _____ + _____ + V3ed? |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольная работа по природоведению 5 класс; контрольная работа по географии 6 класс "Гидросфера"
Контрольные работы составлены с учётом материалов учебников "Природоведение 5 класс" авторы: Т.С. Сухова, В.И.Строганов и "Землеведение 6 класс" авторы :В.П.Дронов,Л.Е.Савельева.Данные работы ап...
Комплексные числа.Контрольная работа №1 и контрольная работа №2
Контрольная работа №1 и №2 по теме " Комплексные числа" на курсах "Учитель профильной школы"...
Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы по ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции растениеводства МДК. 04.03Организация малого бизнеса для студентов заочной формы обучения Специальность
Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы поПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции растениеводства МДК. 04.03Организация малого...
Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы по ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции растениеводства МДК.04.02. Учет и анализ хозяйственной деятельности для студентов заочной формы обучения
Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы по ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции растениеводстваМДК.04.02. Учет и анализ хо...
Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы по ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции животноводства МДК.04.01. Управление структурным подразделением организации для студентов заочной формы
Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы по ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции животноводства МДК.04.01. Управление ...
Контрольная работа по русскому языку по теме "Наречие" 7 класс, контрольная работа по русскому языку по теме "Частицы" 7 класс
Контрольная работа по теме "Наречие", контрольная работа по теме "Частицы"...
Контрольная работа №8 Итоговая контрольная работа
Контрольная работа №8Итоговая контрольная работа...