Конспект урока "Мой любимый день" 6 класс
план-конспект урока (6 класс) на тему
Урок № 31 Учитель: Свительская Т.П. Тема: Мой любимый день Тип урока: применения знаний на практике | Дата:19.11.15 Класс:6 |
Цели урока: Практическая: развитие навыков употребления предлогов последовательности and, after that, when, before Образовательная: обучение навыкам поискового чтения Развивающая: развитие навыков связной речи Воспитательная: воспитание стремления к правильному логическому оформлению речи |
Оборудование: УМК Spotlight учебник 6 кл под ред. Ваулина Ю.Е, Дули Дж., Подоляко О.Е., Эванс В., рабочие тетради, демонстрационный материал к теме «Free time activities»., аудиозапись к упражнению 2
Лексический материал: my perfect day, it starts, to meet smb, to go camping, put up tents, to tie knots, to build fires, to play games, to go climbing, to cook smth, to to go to sleep и др.
Ход урока
1.Организационный момент
Good day, students! How are you? Glad to see you here. Previous lesson we’ve learnt to ask and answer what do we like/dislike using special adjectives and exclamations. At home you’ve got task 8 on the page 39 – practicing in using of short answers in Present Simple. Let’s check it!
Ключ:
2 Does/Yes, he does.
3 Do/Yes, I do.
4 Do/No, they don’t.
5 Does/No, he doesn’t).
2. Постановки цели и задач урока
На доске расположены картинки по теме «Free time activities», Учитель просит обучающихся проанализировать их и предположить, кокой будет тема урока, чему будет посвящена.
Friends, look at the blackboard. Here you see some pictures. Analyze them, please, and make a suggestion about the theme of our lesson. What will we talk about? What is the purpose of our lesson?
3.Этап актуализации знаний
Учитель проводит актуализацию знаний обучающихся, используя приём «мозговой штурм» (составление тематического облака с центром «мой идеальный день»). Работа ведётся сначала в мини группах, затем составляется общее облако.
Well, we know that our lesson is called “My perfect day”. Now tell me please, what will you do during this day to make it perfect? Please complete our spidergram.
morning
evening
afternoon
Предполагаемые ответы:
• to wake up at... • to have ... for a breakfast/lunch/dinner • to go to school at…/not to go to school • to have only …lessons/to have any lessons • to go out with friends
| • not to have homework • to listen to the music • to play… • to watch… • to go to… |
Физминутка
Hands up clap clap clap (руки вверх, хлоп)
hands down shake shake shake (руки вниз встряхнуть)
hands on heaps jump jump jump (руки на пояс припрыгнуть на носочках)
hop hop hop (перескок с ноги на ногу)
please stop (останавливаются)
stay steel (глубокий вдох)
we are here (глубокий выдох)
4. Оперирование знаниями, умениями, навыками при решении практических задач.
С. 40 Упр 2 (работа в мини группах по 2 парты с текстом – поиск ответов по ключевым словам вопросов, представление результатов от минигрупп).
Open your books on page 40 Exercise 2 a. Let’s read the tasks and answer the questions. 1) Which is Ann’s favourite day? Why?
Well, Look through the text and find answer to the part b of Ex2.
Ключ 2 а: Ann’s favourite day is Saturday, probably because she has Scout Club meetings/goes camping on Saturdays.
Ключи 2 б:
1 Saturday.
2 She has breakfast. She puts on her uniform and sets off with her friend for the Scouts Club. She
goes camping with the Scouts Club.
3 She plays football or goes climbing.
4 She cooks dinner with the rest of the group. She goes to her tent. She tells/listens to stories. She goes to sleep.
Зарядка для глаз “Draw a smiling man” (по указанию одного из обучающихся ребята водят глазами словно кистью с красками)
5. Обобщение знаний, их систематизация
Working with the text you sew that Ann uses some words to describe the order of her activities. Please find them and explain their meanings. Use the linkers and, then, after that, when, before to make the story Ex 3b.
Предполагаемый ответ:
1 On Saturdays I meet my friends for coffee. After that/Then we go to the cinema./On Saturdays I
meet my friends for coffee before we go to the cinema.
2 She has breakfast, then she leaves for school.
3 On Sundays we have a family dinner before/and we watch a movie./On Sundays we have a family dinner. After that, we watch a movie.
4 I get up when the alarm clock rings.
5 She has a bath, then she gets dressed.
6. Домашнее задание. Инструктаж.
At home you need to describe your perfect day using linkers from Ex 3 b. Do ex5 p40
|
|
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekty_s_tehnoldogiyami_6_kl_lyubimyy_den.docx | 21.88 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок № 31 Тема: Мой любимый день Тип урока: применения знаний на правктике | Дата:19.11.15 Класс:6 |
Цели урока: Практическая: развитие навыков употребления предлогов последовательности and, after that, when, before Образовательная: обучение навыкам поискового чтения Развивающая: развитие навыков связной речи Воспитательная: воспитание стремления к правильному логическому оформлению речи |
Оборудование: УМК Spotlight учебник 6 кл под ред. Ваулина Ю.Е, Дули Дж., Подоляко О.Е., Эванс В., рабочие тетради, демонстрационный материал к теме «Free time activities»., аудиозапись к упражнению 2
Лексический материал: my perfect day, it starts, to meet smb, to go camping, put up tents, to tie knots, to build fires, to play games, to go climbing, to cook smth, to to go to sleep и др.
Ход урока
1.Организационный момент
Good day, students! How are you? Glad to see you here. Previous lesson we’ve learnt to ask and answer what do we like/dislike using special adjectives and exclamations. At home you’ve got task 8 on the page 39 – practicing in using of short answers in Present Simple. Let’s check it!
Ключ:
2 Does/Yes, he does.
3 Do/Yes, I do.
4 Do/No, they don’t.
5 Does/No, he doesn’t).
2. Постановки цели и задач урока
На доске расположены картинки по теме «Free time activities», Учитель просит обучающихся проанализировать их и предположить, кокой будет тема урока, чему будет посвящена.
Friends, look at the blackboard. Here you see some pictures. Analyze them, please, and make a suggestion about the theme of our lesson. What will we talk about? What is the purpose of our lesson?
3.Этап актуализации знаний
Учитель проводит актуализацию знаний обучающихся, используя приём «мозговой штурм» (составление тематического облака с центром «мой идеальный день»). Работа ведётся сначала в мини группах, затем составляется общее облако.
Well, we know that our lesson is called “My perfect day”. Now tell me please, what will you do during this day to make it perfect? Please complete our spidergram.
morning
evening
afternoon
Предполагаемые ответы:
|
|
Физминутка
Hands up clap clap clap (руки вверх, хлоп)
hands down shake shake shake (руки вниз встряхнуть)
hands on heaps jump jump jump (руки на пояс припрыгнуть на носочках)
hop hop hop (перескок с ноги на ногу)
please stop (останавливаются)
stay steel (глубокий вдох)
we are here (глубокий выдох)
4. Оперирование знаниями, умениями, навыками при решении практических задач.
С. 40 Упр 2 (работа в мини группах по 2 парты с текстом – поиск ответов по ключевым словам вопросов, представление результатов от минигрупп).
Open your books on page 40 Exercise 2 a. Let’s read the tasks and answer the questions. 1) Which is Ann’s favourite day? Why?
Well, Look through the text and find answer to the part b of Ex2.
Ключ 2 а: Ann’s favourite day is Saturday, probably because she has Scout Club meetings/goes camping on Saturdays.
Ключи 2 б:
1 Saturday.
2 She has breakfast. She puts on her uniform and sets off with her friend for the Scouts Club. She
goes camping with the Scouts Club.
3 She plays football or goes climbing.
4 She cooks dinner with the rest of the group. She goes to her tent. She tells/listens to stories. She goes to sleep.
Зарядка для глаз “Draw a smiling man” (по указанию одного из обучающихся ребята водят глазами словно кистью с красками)
5. Обобщение знаний, их систематизация
Working with the text you sew that Ann uses some words to describe the order of her activities. Please find them and explain their meanings. Use the linkers and, then, after that, when, before to make the story Ex 3b.
Предполагаемый ответ:
1 On Saturdays I meet my friends for coffee. After that/Then we go to the cinema./On Saturdays I
meet my friends for coffee before we go to the cinema.
2 She has breakfast, then she leaves for school.
3 On Sundays we have a family dinner before/and we watch a movie./On Sundays we have a family dinner. After that, we watch a movie.
4 I get up when the alarm clock rings.
5 She has a bath, then she gets dressed.
6. Домашнее задание. Инструктаж.
At home you need to describe your perfect day using linkers from Ex 3 b. Do ex5 p40
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
«Валентинки» для любимых» 5 класс
учебный аспект:совершенствование лексических, грамматических, навыков;познавательный аспект: празднование дня Святого Валентина, самодельные «валентинки» в Англии;развивающий аспект: развитие ме...
Любимая песня класса
Любимая песня класса...
Конспект урока "Любимые книги и персонажи", презентация "Литературные жанры"
Урок проводится в соответствии с требованиями ФГОС.Цель урока - создать условия для формирования УУД (универсальных, учебных действий).Обучаущие подводятся к самостоятельной постановке цели и задач ур...
Внеклассное мероприятие "Мамочка любимая" (5 класс)
Праздник, посвященный дню матери"...
Мой любимый дружный класс! Анализ работы классного руководителя с учащимися 6 класса за период 2017 – 2018 учебного года
Анализ аботы классного руководителя 6 класса...
Конспект урока в 6 классе. Мой любимый день.
Конспект отрытого урока в рамках предметной недели. Тема- "My Favourite Day". Учебник "Spotlight"....